Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (11 minutter siden):

Det er tydelig at hun har aversjon mot mat. Det kommer frem når hun tester noe hun ikke liker, og får denne spesielle munnen (som noen finner sjarmerende) samtidig som hun sier- nei, NEI. 
Men, hun er jo åpen om at hun har/har hatt spiseforstyrrelser. Hun har i tillegg et enormt behov for å vise en tynn sexy kropp. 
Jeg vet ikke med dere, men de jeg kjenner på 31 år, er voksne ansvarlige kvinner. Ja, nettopp Kvinner. I forhold til mat fremstår Isabel som et barn. Jeg håpet for hennes del, at dette er noe hun både har et egetfokus på, samt får hjelp med. 

Hun får hjelp med dette ja, men har valgt å ikke være veldig åpen om akkurat dette fordi det er såpass personlig at hun vil holde det for seg selv. Hun har sagt det et par ganger.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det jeg ser for tida:

1. Uendelige mengder reklame, kjøp kjøp kjøp, jeg vil ha mere penger, men jeg later som jeg gjør dere en tjeneste og bryr meg om dere. 

2. Utrolig mye selvskryt, både av den åpne og mer skjulte sorten. 

3. En kameralinse som er vendt 90% mot henne, ansikt og kropp.

Det er bare sykt, og jeg lurer virkelig på hvorfor jeg ikke bare kan avfølge da jeg syns alt er forkastelig, jeg hater jo folk som skryter av seg selv hele tida, og er besatt av eget utseendet og kropp. Hadde jeg møtt et slikt menneske i RL hadde jeg jo snudd og sprunget av sted i full fart. Er det andre som ikke klarer å avfølge selv om de vil? Hva er i så fall galt med oss? Hjelp! 

• Liker 5
  • Nyttig 13
Gjest Helene J.
Skrevet
Natu skrev (22 minutter siden):

1. Uendelige mengder reklame, kjøp kjøp kjøp, jeg vil ha mere penger, men jeg later som jeg gjør dere en tjeneste og bryr meg om dere. 

Det er bare sykt, og jeg lurer virkelig på hvorfor jeg ikke bare kan avfølge da jeg syns alt er forkastelig, jeg hater jo folk som skryter av seg selv hele tida, og er besatt av eget utseendet og kropp. Hadde jeg møtt et slikt menneske i RL hadde jeg jo snudd og sprunget av sted i full fart. Er det andre som ikke klarer å avfølge selv om de vil? Hva er i så fall galt med oss? Hjelp! 

Dette er faktisk modig skrevet! I. har en personlighet som går fra høye topper til dype daler. Vi digger humoren og noe av dramaet, men får ambivalente følelser under de dype dalene, for da går det mot all sunn fornuft. Vi blir på en måte dratt med inn i denne karusellen, som blir vanskelig å hoppe av. Og vi kjenner henne ikke engang...

Skrevet
Natu skrev (47 minutter siden):

Akkurat det samme ser jeg. Blir værre og værre… jeg ser snappende hennes pga jeg er fascinert over at ett menneske kan manipulere folk på denne måten. Har ikke kjøpt ett eneste glass eller plagg foresten ..😂 

Hun blir mer og mer «tom» og overfladisk. Påååå ein maaaaddddde..🙄😅 titter innom Olsson søstrene en sjelden gang også😂 går det an å bli mer overfladisk enn denne gjengen jeg?👀 Går kun i hvilke behandlinger de skal ta og hvilken veske eller jewelry de skal få seg. Så jeg synes Isabel begynner å bli prikk lik den gjengen der…

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
Sirah skrev (8 timer siden):

Hun får hjelp med dette ja, men har valgt å ikke være veldig åpen om akkurat dette fordi det er såpass personlig at hun vil holde det for seg selv. Hun har sagt det et par ganger.

Jada, men det må være lov å referere til det man ser. Hun filmer at hun spiser et par-tre munnfuller av middagen sin, og det ser vi at hun gjør. Og hun filmer at hun holder et halvt sjokoladedekket bringebær i hånda, det ser vi også. I Vietnam der de ofte reiste hele natta eller halve dagen filmet hun at hun spiste mer enn noen få munnfuller. Det var det jeg så ihvertfall😊

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Janne1975 skrev (Akkurat nå):

Jada, men det må være lov å referere til det man ser. Hun filmer at hun spiser et par-tre munnfuller av middagen sin, og det ser vi at hun gjør. Og hun filmer at hun holder et halvt sjokoladedekket bringebær i hånda, det ser vi også. I Vietnam der de ofte reiste hele natta eller halve dagen filmet hun at hun spiste mer enn noen få munnfuller. Det var det jeg så ihvertfall😊

Det er en ting å referere til det ja, men noe annet er å diskutere spiseforstyrrelser. Men det er nå min mening. Mye mulig vi leser det med forskjellige briller :)

• Liker 1
Skrevet
Natu skrev (6 timer siden):

Du vil ikke angre, just do it🙂 er innom og ser en gang i blant, avfulgte for mange mnd siden. I starten var det gøy å følge henne, men nå er det bare salg og kynisme jeg ser. 

• Liker 4
  • Nyttig 15
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (10 timer siden):

Akkurat det samme ser jeg. Blir værre og værre… jeg ser snappende hennes pga jeg er fascinert over at ett menneske kan manipulere folk på denne måten. Har ikke kjøpt ett eneste glass eller plagg foresten ..😂 

Hun blir mer og mer «tom» og overfladisk. Påååå ein maaaaddddde..🙄😅 titter innom Olsson søstrene en sjelden gang også😂 går det an å bli mer overfladisk enn denne gjengen jeg?👀 Går kun i hvilke behandlinger de skal ta og hvilken veske eller jewelry de skal få seg. Så jeg synes Isabel begynner å bli prikk lik den gjengen der…

Natu skrev (På 18.5.2025 den 13.04):

Hun har jo hatt usannsynlige og urealistiske forventninger til ham, som hun har med menn. Men jeg syns hun hele tiden har snakket respektfullt om ham, det gjør hun nå også etter han har dumpet henne. Så det syns jeg faktisk

Hvis man ikke vil gi henne klikk, men likevel følge med på galskapen, finnes det en egen tråd om henne på Jodel med godt over 1200 følgere. Der legges det «viktigste» innholdet ut. Synes det er tragisk at så mange bare MÅ følge med, selv om man misliker innholdet. Avfulgte selv for et par måneder siden og angrer ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
malisen skrev (2 timer siden):

Hvis man ikke vil gi henne klikk, men likevel følge med på galskapen, finnes det en egen tråd om henne på Jodel med godt over 1200 følgere. Der legges det «viktigste» innholdet ut. Synes det er tragisk at så mange bare MÅ følge med, selv om man misliker innholdet. Avfulgte selv for et par måneder siden og angrer ikke. 

Du avfulgte henne men vil heller følge med på det som skjer på steder der fantasi og ryktene rår?  That make sense….

• Nyttig 4
Skrevet
Natu skrev (14 timer siden):

Løsningen for følgere bør være - AVFØLG! Ser ikke noen grunn for å følge disse influencerne inkl. IR og bidra til kronasje inn på deres konto. Ta ansvar for egen psykiske helse og ikke gå innom disse dårlige, ja elendige såkalte "forbildene".

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Hun mister følgere ser jeg. 381,4 tusen følgere nå. Ned 300 fra igår.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Natu skrev (19 timer siden):

Man BLIR avhengig. Jeg tror det handler om dette fellesskapet. Det inkluderer hennes snap, plattformer som omtaler henne, og det at man er generelt nysgjerrig. Isabel ER mye- suksessfull, pen, rik, harry, morsom, snill med familien, uforutsigbar, barnslig, og noe vi vanlige ikke nødvendigvis kan relatere til. MEN, hun er også manipulerende og  kynisk i form av at hun vet hva, og hvilke knapper man trykker på, for å holde på følgerne. 
Avfølging kan være utfordrende fordi man får litt FOMO. 

Jeg har fulgt henne i flere år, men tok en indre samtale med meg selv, der jeg reflekterte over hva snappende hennes egentlig ga meg. Stilte meg selv kritiske spørsmål om dette virkelig var det jeg ønsket bruke dag og natt på. Og hvorfor jeg fulgte et menneske som, når man tenker over det, lever et langt mindre spennende liv, enn mange andre. Og som når det kommer til hvilke verdier jeg har, er så langt unna, man kan få blitt.  Svaret ga seg selv- og jeg trykte avfølg. Når jeg nå trykker meg inn, så ser jeg grunnen til hvorfor jeg valgte å forlate. 

Jeg vil egentlig oppfordre flere til å gå noen runder med seg selv. Skal vi ha en stopp på påvirkning vi ikke ønsker, kan vi ikke klage på påvirkeren, og innholdet. Vi må starte med oss selv. Være litt streng. Slutte trykke seg inn. 
Isabel har som sagt alltid vært en profil som står veldig langt unna verdier som er viktige for meg. 
Både når det kommer til de nære ting, men også i et større perspektiv. 
Man blir for øvrig godt oppdatert her inne 😅

Endret av Harnoejegvilsi
Legge til
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Really skrev (1 time siden):

Hun mister følgere ser jeg. 381,4 tusen følgere nå. Ned 300 fra igår.

På tide, men du skal se, det kommer mange gule overskrifter fremover😅

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Istapp skrev (4 timer siden):

Løsningen for følgere bør være - AVFØLG! Ser ikke noen grunn for å følge disse influencerne inkl. IR og bidra til kronasje inn på deres konto. Ta ansvar for egen psykiske helse og ikke gå innom disse dårlige, ja elendige såkalte "forbildene".

🎯❤️ Man må faktisk begynne der det nytter- Med seg selv! 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er bare meg igjen som ikke klarer slutte og se på. Dette er ikke en direkte kritikk av Isabel men av noe mange benytter seg av som igrunnen er helt sykt når man tenker på det. Hun bestiller seg en liten "treat". Hun får den levert på døra. Altså. Tenk at man kan bestille SEKS JORDBÆR. Menneskeheten har blitt så jævla gal, at noen har som jobb å levere 6 jordbær i etasje 1...?? I en papirpose, pakket inn i en pappeske med en sløyfe på. Altså sløseriet er jo helt hinsides trist. 

• Liker 12
  • Nyttig 25
Skrevet (endret)

Man får litt fomo idet man avfølger, stikker innom av og til men man får ikke snappene idet man går inn på snap og litt etter litt glemmer man å gå innom helt. Har nesten glemt å gå innom her også fordi I ikke er fremst i pannelappen.

Det er jo som en avhengighet.

Endret av Moni123
Kommer alltid på noe å adde rett etterpå.
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Moni123 skrev (1 time siden):

Man får litt fomo idet man avfølger, stikker innom av og til men man får ikke snappene idet man går inn på snap og litt etter litt glemmer man å gå innom helt. Har nesten glemt å gå innom her også fordi I ikke er fremst i pannelappen.

Det er jo som en avhengighet.

Helt enig. Jeg avfølget, men måtte innom og se litt. Dette blir sjeldnere og sjeldnere for hver gang jeg går inn og ser litt så er det det samme. Kaffe, yapping om naboen eller andre menn, tonnevis av mat og tonnevis av klær. Er så sinnsykt kjedelig så går raskt ut igjen. 
Er begynt å følge Tone Damli…for ei nydelig dame som deler åpent og sårt om tapet av søsteren ❤️ Så naturlig vakker og ærlig. 
Føler Isabel dessverre blir mer og mer bare et «skall» spm kun skal tjene mer og mer og blir mer og mer kynisk. Alt går på repeat. Likte henne godt før, da var hun morsom. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg har avfulgt veldig mange uten et fnugg av savn, men Isabel vil jeg egentlig ikke avfølge helt. Samtidig så ønsker jeg jo egentlig ikke å støtte den ekstremt lite bærekraftige livsstilen hennes 🫠 Kunne ønske hun roet ned den meningsløse hoarder-shoppingen først og fremst, og hadde et mer bevisst forhold til utslipp og sløseri. Jeg tenker at det ikke trenger å være uforenlig med luksus livsstilen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg også har avfulgt, det blir for mange snapper i løpet av dagen rett og slett. Det tar for lang tid å følge med på henne. Jeg er på snap ofte på lydløst, og får dermed ikke med meg hva hu prater om. Hadde hu teksta en liten oppsummering av alt hu sitter stille å prater om så kanskje jeg hadde fulgt med videre. Det blir for kjedelig rett og slett. 

• Liker 23
Skrevet

Er på ferie og vil ikke utsette mine medreisende for jabbingen hennes, så en overskrift om nytt firma da. Ellers regner jeg med det ikke har skjedd så mye spennende denne uken ut fra tråden her 🤪

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...