Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Nei nå fikk det være nok, ble en blokkering herfra. Støtter ikke oppunder det der. Isabel var for meg et friskt pust, men nå når samme greia gjentar seg stter en gang blir det bare for dumt.

Ja jeg er lite fan av mennesker som er bare ord og ingen handling. Men han her handler jo hele tiden ellers. Han har tilbrakt så mye tid med henne, de har gjort hyggelige ting, gaven var awsome. Det der blir å gi opp for lett. For å få noe til å fungere må man jo kommunisere! Og jeg får mugg på øya av å lese hva RS skriver om at hun har helt rett, riktig valg, dum nabo og blabla ukeblad.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marlenene skrev (Akkurat nå):

Nei nå fikk det være nok, ble en blokkering herfra. Støtter ikke oppunder det der. Isabel var for meg et friskt pust, men nå når samme greia gjentar seg stter en gang blir det bare for dumt.

Ja jeg er lite fan av mennesker som er bare ord og ingen handling. Men han her handler jo hele tiden ellers. Han har tilbrakt så mye tid med henne, de har gjort hyggelige ting, gaven var awsome. Det der blir å gi opp for lett. For å få noe til å fungere må man jo kommunisere! Og jeg får mugg på øya av å lese hva RS skriver om at hun har helt rett, riktig valg, dum nabo og blabla ukeblad.

ja hun sier at hun blir glad for de små tingene, men det viser hun jo med dette at bare er ord...

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (5 minutter siden):

ja hun sier at hun blir glad for de små tingene, men det viser hun jo med dette at bare er ord...

Kun ord for å smigre seg inn hos følgerne sine.. Nothing else..

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

Han "kjøpte" en j**** delfin til henne.... Det var en gave med ekstremt mye omtanke bak som hun ble ekstremt glad for. Hun blir jo aldri fornøyd....

Å i sommer ville han ta henne med til stedet der delfinen er. Så hun får hilst på den. Road trip med overnattinger, middager osv. 

Men da skal dama på 31 til Mykonos for hot girl summer igjen. Lurer på hvem som skal bli med denne gangen.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (22 minutter siden):

Samboeren min bryr seg nada om merkedager. Virkelig nada. Han kjøper en liten ting til meg til bursdag og jul, men tror aldri vi noengang har feiret på noen måte om ikke jeg har tatt initiativ til det. Årsdager osv for hvor lenge vi har vært sammen aner han ikke når er. Tror knapt han vet hvor mange år vi har vært sammen.

Det er helt ok for det er bare sånn han er. Han har så mange andre fantastiske kvaliteter at dette kan jeg helt fint leve med. 

Naboen virker jo som en drømmemann på merkedager sammenlignet med samboeren min. 

Har et par venninner som er veldig opphengt i bursdag. Hun ene feirer bursdagsuke og er alltid på bursdagstur. Men hun har likevel full respekt for at andre ikke orker å henge med på det kjøret hennes. Samboeren hennes er ganske lik min, og det respekterer hun.

Det kan virkelig ikke være normalt å forvente så mye?

Det er samme med meg og typen min - noen bursdager har vi ikke feiret engang, av ulike grunner og det har vært flere bursdager/merkedager vi bare har valgt å droppe gaver pga lite penger. Jeg blir glad bare av å få blomster og en middag av samboeren min. Det er nok. 

Det er ikke normalt å være så kravstor og opptatt av egen bursdag. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classy skrev (1 minutt siden):

Kun ord for å smigre seg inn hos følgerne sine.. Nothing else..

Garantert. Stor forskjell på ord og handling.

agent skrev (Akkurat nå):

Å i sommer ville han ta henne med til stedet der delfinen er. Så hun får hilst på den. Road trip med overnattinger, middager osv. 

Men da skal dama på 31 til Mykonos for hot girl summer igjen. Lurer på hvem som skal bli med denne gangen.

Nemlig.....

Altså, jeg forstår at hun ønsker en bursdagsmiddag med han, men da må hun kommunisere det uten å bli 4 år gammel! Naboen er jo helt tydelig verdens dårligste på å ta hint og sånn har han vært hele veien! Eller, personlig forstår jeg det ikke, men jeg skjønner at det er viktig for henne. Og at det er SÅ viktig at hun vil kaste alt annet overbord fatter jeg ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariamagdalena_ skrev (2 minutter siden):

Det er samme med meg og typen min - noen bursdager har vi ikke feiret engang, av ulike grunner og det har vært flere bursdager/merkedager vi bare har valgt å droppe gaver pga lite penger. Jeg blir glad bare av å få blomster og en middag av samboeren min. Det er nok. 

Det er ikke normalt å være så kravstor og opptatt av egen bursdag. 

Nei det er ikke det? Jeg kjenner ingen som er sånn som henne. Spesielt ikke en 31 årsdag. Forsto det litt mer i fjor når det faktisk var et rundt tall. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (58 minutter siden):

De som omgås IR må støtte henne ellers omgås de ikke lenger. Det er derfor så særdeles få venninner holder ut over tid sammen med IR. Hun tåler ikke å få andre refleksjoner og hun tåler ikke konstruktiv kritikk. 

De som omgås henne har nytte av dette økonomisk, som hennes familiemedlemmer f.eks.

Her traff du spikeren på hodet tror jeg. 
trist men sant. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (27 minutter siden):

Absolutt, er det feil så er det feil. Det er bare merkelig at bursdagen hennes alltid skal være årsaken til at det går galt mellom dem. 

Ja det er litt ekstremt. Men det var jo noe annet i høst enn bursdagen hennes.. at han skaper forventninger og ikke innfrir er et gjennomgående tema. Alt er ikke i hue hennes… syns hun har roet seg ned mye på et år. Så han var kanskje en lærdom på veien. Neste mann er kanskje mer fleksibel og hun er da kanskje mer fattet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (51 minutter siden):

Nei det er ikke det? Jeg kjenner ingen som er sånn som henne. Spesielt ikke en 31 årsdag. Forsto det litt mer i fjor når det faktisk var et rundt tall. 

Nei, virkelig ikke. De fleste jeg kjenner ønsker minst mulig oppmerksomhet på dagen sin, men Isabel skal ha minst 3 feiringer eller birthday trips - det spiller ingen rolle om det er rundt tall eller ikke, nåde den som ikke fatter hvor viktig bursdagen hennes er 🤣

Endret av mariamagdalena_
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med mange av dere her jeg, som mener at Isabel er så «kravstor». Jeg har også vokst opp i et litt ustabilt hjem, og har veldig behov for at ting som bursdager markeres. Mannen min har absolutt IKKE det, men siden det er viktig for meg så ordner han med personlige og omtenksomme (ikke nødvendigvis veldig dyre) gaver. Han setter av dagen til å bare være med meg, lager middag og ser på akkurat den filmen JEG vil se som han egentlig synes er kjedelig. Det er i mine øyne normal oppførsel når man elsker noen. Jeg hadde også blitt dødsskuffa hvis han snakket masse om at vi skulle gjøre og blabla og så ble det aldri noe av. Hun sier det jo selv også, kunne han ikke bare tatt henne med ut på en middag? Når han vet så godt at bursdagen hennes er viktig? Mannen min driver med motorsport og det er det absolutt kjedeligste jeg vet om. Men jeg tar da på meg regnjakken og blir med han avgårde tidlig lørdag morgen i pøsregn for å se på en teit bil, selv om jeg ikke bryr meg og helst vil sitte hjemme. Naboen er tydeligvis ikke så interessert i å gjøre sånne ting, og da er det riktig å avslutte det nå. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller hatt en mann som ville tilbrakt hverdagen med meg, og vist meg omtanke når jeg var syk, enn en som slo på stortromma på bursdagen min. De hverdagslige tingene er det som for meg viser meg hvor mye jeg betyr for mannen min. 

Jeg er enig med IR i en ting da, hun kommer nok aldri til å finne mannen hun ønsker seg. 

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (3 minutter siden):

Jeg ville mye heller hatt en mann som ville tilbrakt hverdagen med meg, og vist meg omtanke når jeg var syk, enn en som slo på stortromma på bursdagen min. De hverdagslige tingene er det som for meg viser meg hvor mye jeg betyr for mannen min. 

Jeg er enig med IR i en ting da, hun kommer nok aldri til å finne mannen hun ønsker seg. 

Den mannen hun forestiller seg finnes ikke i det virkelige livet, kun i klisjefilmer og eventyr. Alle personer har gode og mindre gode dager og sider, selv de som har få av de mindre gode dagene. Livet og samlivet består i å ha respekt for at hver dag ikke er lik hos hverandre og å støtte hverandre i medgang og motgang. Den ene skal ikke behandles mer som prinsesse enn prinsen i forholdet - man må gi og ta. Gjensidig respekt er hovedproblemet til IR, det har hun ikke overfor noen. Det er meg, meg og meg selv igjen og andre dersom det ganger meg selv.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellenn skrev (8 minutter siden):

Helt enig 👏🏻👏🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (12 minutter siden):

Men hva mener du med dette? Kan man ikke gjøre begge deler? Jeg skjønner ikke hva slags mannfolk dere har, som mener at Isabels krav er så urealistiske. Hvis man tar økonomien i betraktning så gjør min mann alle tingene isabel ønsker seg, og hadde han hatt råd hadde han gjort enda mer. Naboen er søkkrik og kunne fint tatt henne med på en middag etter maldivene. Det er jo mangelen på initiativ som er problemet, og at han synes det er et ork å gjøre ting. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (15 minutter siden):

Enig. Vi som har langvarige forhold i bagasjen vet dette. Noen ganger feirer vi bursdag, andre år ikke. Men i året ellers spiser vi ute, gir hverandre oppmerksomhet, er der for hverandre og drar på spa og turer sammen. Summa summarum er nøkkelen her. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellenn skrev (17 minutter siden):

🎯

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett alt, men at dette gjaldt bursdagen og at han ikke prioriterer henne? Tror det er første gang jeg blir oppriktig provosert over "faktene" hennes. Jeg har en drittdag selv, så sorry/not sorry for å si dette: faen så patetisk, Isabel. At du ikke er flau. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotekopp2021 skrev (6 minutter siden):

Men hva mener du med dette? Kan man ikke gjøre begge deler? Jeg skjønner ikke hva slags mannfolk dere har, som mener at Isabels krav er så urealistiske. Hvis man tar økonomien i betraktning så gjør min mann alle tingene isabel ønsker seg, og hadde han hatt råd hadde han gjort enda mer. Naboen er søkkrik og kunne fint tatt henne med på en middag etter maldivene. Det er jo mangelen på initiativ som er problemet, og at han synes det er et ork å gjøre ting. 

Men tar henne jo med på middager og ut på ting. Mangel på initiativ? 🤔 han har jo ikke gjort annet enn å ta initiativ de siste ukene? 

• Liker 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Jeg ble lattermild da jeg skjønte det handlet om bursdagen hennes igjen 😅

Meeeen samtidig så er det litt rart at naboen snakker masse om ting de kan gjøre, men veldig lite blir noe av. Det letteste i verden er jo å ta en overnatting elns i nærheten. Han skjønner jo at hun elsker å oppleve ting. 

Jeg tenker at han kanskje er litt mer "gjerrig"/sparsommelig med pengene sine enn henne (det er jo ofte slik folk blir steinrike). 

Jeg er veldig i mot fjerndiagnostisering, spesielt siden alt vi har å gå på er IR sine beskrivelser, men kan det være at han har et lite snev av spekteret? Han er veldig rigid med rutiner, og han virker ikke å være glad i at ting skjer spontant, han er litt "treg" på å oppfatte den enorme hintingen til IR (og derav spørsmålene "hva vil du jeg skal gjøre", 'jeh trodde ikke jeg trenger å gjøre mer" osv). 

Ikke vet jeg, men jeg tror IR har rett - dette her kommer aldri til å gå. Hun leter etter en mann jeg tror hun kommer til å slite med å finne. Hun vil ha en rik kjekking som oppfører seg som en prins mot henne - prinsessa, samtidig som han spontant vil reise verden rundt med henne, få en haug unger, henge med familiwn hennes og varte henne opp "any dag of the week". Lykke til med det... 

Jeg har hatt samme tanker som deg ang denne naboen mange ganger. Det er noen nyanser han mangler. Mye kan sies om Isabel og ble temmelig oppgitt av henne nå

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...