Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Noe hos meg liker Isabell. 
Hun er mentalt sliten, det skinner så igjennom.

Og ønsker henne alt godt. Håper hun tørr ta kontakt med psykologen spesialisert på traumer. Kanskje hun skjønner at denne prosessen vil bli grusom og lang. Men det er verdt det. Tror hun og storesøster kunne blitt et godt team når det kommer til traumebearbeiding som, hvis de delte, ville gjort dem genuine og noe de ikke ville tapt på. 
Heller motsatt. 

Isabell vet svarene. Når hun ligger på solsengen og reflekterer. Og sier vi ser noe hun ikke ser. Vi er mange med lignende erfaringer som kjenner oss igjen. 

jeg også blir et helt nytt menneske idet jeg setter meg på flyet ut av landet. Da er jeg meg selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sa de? skrev (9 timer siden):

Og ønsker henne alt godt. Håper hun tørr ta kontakt med psykologen spesialisert på traumer. Kanskje hun skjønner at denne prosessen vil bli grusom og lang. Men det er verdt det. Tror hun og storesøster kunne blitt et godt team når det kommer til traumebearbeiding som, hvis de delte, ville gjort dem genuine og noe de ikke ville tapt på. 
Heller motsatt. 

Isabell vet svarene. Når hun ligger på solsengen og reflekterer. Og sier vi ser noe hun ikke ser. Vi er mange med lignende erfaringer som kjenner oss igjen. 

jeg også blir et helt nytt menneske idet jeg setter meg på flyet ut av landet. Da er jeg meg selv. 

Jeg håper det samme<3 Virker som hun tror hun "healer" med luksus-behandlinger, men man må nok gjennom vanskelige samtaler med en profesjonell for å faktisk bli bedre. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søpapegøje skrev (Akkurat nå):

Jeg håper det samme<3 Virker som hun tror hun "healer" med luksus-behandlinger, men man må nok gjennom vanskelige samtaler med en profesjonell for å faktisk bli bedre. 

Hun må begynne fra innsiden. Litt og litt.

fek supplere med psykomotorisk fysio med spesialisering på barndomsteaumer/generasjonstraumer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de? skrev (10 timer siden):

Heller motsatt. 

Hun tørr ikke å binde seg. Derfor må hun jobbe med dette, og traumene som ligger bak. Ønsker henne alt godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de? skrev (10 timer siden):

Heller motsatt. 

Enig. På meg virker det som hun ikke klarer å koble av. Det er alltid jag etter noe. Tror hun tenker mye på content. Fremtiden med den perfekte familien og liv i sus og dus. Hun gjør liksom ikke vanlige ting som å stelle i huset, gjøre det koselig rundt seg. Har hun ingen hobbyer? Synes for mye dreier seg om penger. Håper hun får noen fine samtaler med naboen når de treffes igjen og at han ser henne slik hun er og kan hjelpe henne på veien. Hun har mange gode sider og noen mindre gode slik som de fleste av oss. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (2 minutter siden):

Enig. På meg virker det som hun ikke klarer å koble av. Det er alltid jag etter noe. Tror hun tenker mye på content. Fremtiden med den perfekte familien og liv i sus og dus. Hun gjør liksom ikke vanlige ting som å stelle i huset, gjøre det koselig rundt seg. Har hun ingen hobbyer? Synes for mye dreier seg om penger. Håper hun får noen fine samtaler med naboen når de treffes igjen og at han ser henne slik hun er og kan hjelpe henne på veien. Hun har mange gode sider og noen mindre gode slik som de fleste av oss. 

Enig ❤️ 

Hun er godt på vei med å vise skyggesidene sine, som kan ende opp med å bli hennes største styrke. Og i frykten hennes ligger det mye styrke. Hun vil oppdage rikdom personlig og relasjonelt. Og penger og luksus kommer i andre rekke. 

Eldste søster er en dame hun kan se opp til. Og omvendt. Liker begge to ❤️❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så ambivalent til IR. På den ene siden så er(var) det gøy å følge henne fordi hun er morsom, flink til å filme og tar seg selv lite høytidelig, jeg liker å se luksus jeg ikke selv har muligheten til å kjøpe osv. 

På den andre siden så synes jeg hun kommer veldig lett unna ting andre influencere får mye kritikk for - som f.eks proana-innhold (endeløs posting av mat og menyer sammen med en kropp som ser ut som en pinne med implantater) og skjønnhetsoperasjonspositivitet (eller hva man skal kalle det). Shoppingen har også gått fra gøy til ekstrem, så det blir flaut å se på. 

Jeg har fulgt innholdet hennes litt sporadisk i mange år, men jeg føler at i takt med at det blir mer og mer deling, og antallet snaps og følgere øker, jo tristere og mindre sunt blir det. 

Jeg vet ikke om hun har hatt tunge perioder før, men det jeg har sett den siste tiden får meg til å tenke "nå smeller det snart". Kanskje tar jeg feil, at også slikt innhold er for klikk, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Kanskje er det også noe som "må" skje for at hun skal få den oppvåkningen hun trenger. Jeg synes det er vondt å se på, men jeg trøster meg med at hun har penger nok både til å trekke seg tilbake og få hjelp om det blir nødvendig. Det er virkelig som å se togkræsj i sakte film. 

Jeg tror at etter at mange har gått lei av pysjamas, endeløs shopping og iskaffe, så forsøker hun hele tiden å overgå seg selv med innhold. Hun snakker om å finne ro, men fyller opp dagene med reising  og på reisemålene booker hun dobbelt så mange ting som hun klarer/orker å gjennomføre, samtidig som hun må søke helsehjelp for å få sove. Backpack-turen var jo et eneste stort jag etter innhold det også, med en person som oppførte seg på en måte som jeg aldri har sett maken til. Hun planlegger nye reiser mens hun er på reise, og det er aldri mange dagene på samme sted. 

Legg til trøbbel på kjærlighetsfronten, et spesielt familieforhold, lite "ekte" nettverk i form av venner, styre businessen sin, mye alenetid med telefonen osv så er det ikke vanskelig å skjønne at hun er utslitt. 

Hun spurte x antall ganger på tur hva hun trodde andre gjester på Maldivene trodde hun var (fisket etter "sugarbaby", "kone til rik mann" osv). Jeg tror ingen som er rundt IR tenker noe annet enn influencer når hun snakker til telefonen/filmer så utrolig mange timer om dagen. 

• Liker 5
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (3 minutter siden):

Jeg er så ambivalent til IR. På den ene siden så er(var) det gøy å følge henne fordi hun er morsom, flink til å filme og tar seg selv lite høytidelig, jeg liker å se luksus jeg ikke selv har muligheten til å kjøpe osv. 

På den andre siden så synes jeg hun kommer veldig lett unna ting andre influencere får mye kritikk for - som f.eks proana-innhold (endeløs posting av mat og menyer sammen med en kropp som ser ut som en pinne med implantater) og skjønnhetsoperasjonspositivitet (eller hva man skal kalle det). Shoppingen har også gått fra gøy til ekstrem, så det blir flaut å se på. 

Jeg har fulgt innholdet hennes litt sporadisk i mange år, men jeg føler at i takt med at det blir mer og mer deling, og antallet snaps og følgere øker, jo tristere og mindre sunt blir det. 

Jeg vet ikke om hun har hatt tunge perioder før, men det jeg har sett den siste tiden får meg til å tenke "nå smeller det snart". Kanskje tar jeg feil, at også slikt innhold er for klikk, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Kanskje er det også noe som "må" skje for at hun skal få den oppvåkningen hun trenger. Jeg synes det er vondt å se på, men jeg trøster meg med at hun har penger nok både til å trekke seg tilbake og få hjelp om det blir nødvendig. Det er virkelig som å se togkræsj i sakte film. 

Jeg tror at etter at mange har gått lei av pysjamas, endeløs shopping og iskaffe, så forsøker hun hele tiden å overgå seg selv med innhold. Hun snakker om å finne ro, men fyller opp dagene med reising  og på reisemålene booker hun dobbelt så mange ting som hun klarer/orker å gjennomføre, samtidig som hun må søke helsehjelp for å få sove. Backpack-turen var jo et eneste stort jag etter innhold det også, med en person som oppførte seg på en måte som jeg aldri har sett maken til. Hun planlegger nye reiser mens hun er på reise, og det er aldri mange dagene på samme sted. 

Legg til trøbbel på kjærlighetsfronten, et spesielt familieforhold, lite "ekte" nettverk i form av venner, styre businessen sin, mye alenetid med telefonen osv så er det ikke vanskelig å skjønne at hun er utslitt. 

Hun spurte x antall ganger på tur hva hun trodde andre gjester på Maldivene trodde hun var (fisket etter "sugarbaby", "kone til rik mann" osv). Jeg tror ingen som er rundt IR tenker noe annet enn influencer når hun snakker til telefonen/filmer så utrolig mange timer om dagen. 

Klart et flagg å ha oppe. Så får vi se. uansett spennende å følge. Om det er for show, eller biopsykososialt studie. Isabell er en dame som det går an å fundere på. Tror faktisk ikke hun kan være et medmenneske også. I motsetning til andre nyrike norske influensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (23 minutter siden):

Her utdyper du mye av det jeg også tenker. Jeg tenker også at hun kjeder seg for mye. Hun har ingen genuine interesser/hobbyer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de? skrev (44 minutter siden):

Enig ❤️ 

Hun er godt på vei med å vise skyggesidene sine, som kan ende opp med å bli hennes største styrke. Og i frykten hennes ligger det mye styrke. Hun vil oppdage rikdom personlig og relasjonelt. Og penger og luksus kommer i andre rekke. 

Eldste søster er en dame hun kan se opp til. Og omvendt. Liker begge to ❤️❤️

Er ikke så fan av storesøster. At de har glede og nytte av hverandre kan jeg tenke meg. Jeg ser to veldig ulike søstre, noe som ofte ‘merkelig’ nok ofte er tilfelle. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (10 minutter siden):

Her utdyper du mye av det jeg også tenker. Jeg tenker også at hun kjeder seg for mye. Hun har ingen genuine interesser/hobbyer. 

Absolutt, pluss at det hadde vært en ypperlig arena for å treffe folk med like interesser, som hun også blir kjent med uten å være influencer. Men hvor lett er det egentlig å engasjere seg i hobbyer og andre mennesker når alt må tas opp og postes?  Det må jo gjøre det veldig utfordrende begge veier. Sikkert derfor influencere henger mest med andre influencere, og vennskapene blir overfladiske når alt de tenker på er innhold og klikk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (41 minutter siden):

Er ikke så fan av storesøster. At de har glede og nytte av hverandre kan jeg tenke meg. Jeg ser to veldig ulike søstre, noe som ofte ‘merkelig’ nok ofte er tilfelle. 

Hvorfor ikke? 

Ja, det er sant. Søsken kan være ulike. Jeg ser storesøster og lille lillesøster er ulike. Mor datter forhold, nesten. 

men nå kjenner jeg ikke noen av de særlig godt fra tidligere år. Så mulig jeg er på villspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 timer siden):

På den andre siden så synes jeg hun kommer veldig lett unna ting andre influencere får mye kritikk for - som f.eks proana-innhold (endeløs posting av mat og menyer sammen med en kropp som ser ut som en pinne med implantater)

Ja, det er veldig spesielt at det ikke belyses oftere. Hun trengte ikke å nevne på Maldivene - 14 timer etter at hun la ut frokostsnappen, at "her er lunsjen min". Hvorfor måtte hun nevne at det var lunsj? Hun hadde ikke trengt å nevne hvilket måltid det var. 
Og til de som mener hun poster i ettertid: 1. det var mørkt 2. hun sier hun poster i realtid på Maldivene.

Men det kan så klart ha sammenheng med at de fleste som følger henne er godt voksne kvinner, og vi ser jo lett at dette er slik kroppen hennes er - eller er et resultat av, etter å ha hatt spiseforstyrrelser i tenårene, samt plastiske operasjoner. Og at det ikke er et ideal og heller ikke oppnåelig. Men kanskje yngre jenter og kvinner lar seg mer påvirke av kroppen hennes, men debatten er ikke tilstede. 

Endret av lajlaj
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kommer unna med å kalle nesen plastiknese og brystene kanoner. 
Munnen er nebbet. Og høyden er dvergen.

Sarkasmen. 

Jeg liker henne alikevel. 

I alle fall nå en stund. Så får jeg se.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på - når jeg har vært bortreist på resort og ferie så er det 14 dager i ‘himmelen’ før jeg vender nesen hjem og til hverdagen med jobb, unger og norsk vær. Da har jeg med meg minnene om sol og varme, men hverdagen tar fort overhånd. Isabell står på hotellet på Maldivene og forteller at det hun gleder seg til er å gå på beach club i Dubai for å få lufte et qute antrekk. Hun lever som på ferie hele tiden, og i mitt hode virker det tomt, slitsom og rotete. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye som er sagt tidligere her nå. Hun har også betalt for medlemskap på dyre klubber som ikke blir benyttet. Håper hu snart tar tak og starter jobbingen med seg selv. Pengebruk og jag og rømme er ikke en langsiktig eller bærekraftig plan selv om det kan føles godt der og da. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lawyer skrev (6 minutter siden):

Enig i mye som er sagt tidligere her nå. Hun har også betalt for medlemskap på dyre klubber som ikke blir benyttet. Håper hu snart tar tak og starter jobbingen med seg selv. Pengebruk og jag og rømme er ikke en langsiktig eller bærekraftig plan selv om det kan føles godt der og da. 

Mye jeg ikke vet.

Spennende å se utviklingen. Hvilke styrker hun velger å hente frem. 

Dette blir jo som en dokumentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veske til nesten en million? 
Hun er jo i ferd med å miste det helt nå. 
For et ekstremt overfladisk og fasade liv hun lever totalt uten bakkekontakt. 
Blir bare tristere og tristere dette her.

• Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig me alle de siste innleggene her. Og jeg tror at hun kunne tjent like godt(for det er reklamepausene hun tjener på sant?) om hun faktisk tok seg tid til å passe på seg selv, gå til psykolog, jobbe med seg selv og poste mindre men være smart nok til at innleggene hun legger ut hver dag er såpass god/interessant og lange nok til å gi like mye penger. Kvalitet foran kvantitet men gir henne pusterom samtidig.

Glemte å si; med å jobbe med seg selv, som er enkelt for meg å si, så håper jeg hun finner en fin hobby og et nettverk der hun kan bruke de, istedefor "venninnene" sine på snap når hun trenger råd. Det er mye mer sunt for henne. 

Endret av Moni123
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moni123 skrev (8 minutter siden):

Enig me alle de siste innleggene her. Og jeg tror at hun kunne tjent like godt(for det er reklamepausene hun tjener på sant?) om hun faktisk tok seg tid til å passe på seg selv, gå til psykolog, jobbe med seg selv og poste mindre men være smart nok til at innleggene hun legger ut hver dag er såpass god/interessant og lange nok til å gi like mye penger. Kvalitet foran kvantitet men gir henne pusterom samtidig.

Glemte å si; med å jobbe med seg selv, som er enkelt for meg å si, så håper jeg hun finner en fin hobby og et nettverk der hun kan bruke de, istedefor "venninnene" sine på snap når hun trenger råd. Det er mye mer sunt for henne. 

Hun tjener på engasjement, at folk faktisk ser på videoene, at de skriver til henne og at de ikke bare trykker seg gjennom. For dermed ser de også reklamene og SnapChat får en større andel av some-markedet ved å holde brukerne engasjerte i influensere i appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...