Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Ellenn skrev (15 minutter siden):

Jeg har en voksen sønn og forteller han det gjerne om jeg synes han har gjort eller sagt noe dumt mot de han har datet eller vært i et forhold med. Og han setter pris på «dame perspektivet» 😊

Samme her ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fansy skrev (1 time siden):

Men fikk du ikke med deg hva hun sa- altså hva har hun egt gjort galt her? Annet enn å bli lei seg. Han sa at det var dumt av han og gi mixed signals. Når til og med hans foreldre sier det samme? Og det er fremdeles ir sin feil? Det var jo ikke at han ikke ble med han gjorde galt i og for seg ei heller det han la seg flat for. Han dreit greit på draget i mine øyne med å si nei, ja, skal sjekke, ikke høre av seg, nei igjen.. og at hun ble litt overvelda og lei seg da er ikke unormalt. At hun kanskje skulle svart han og de kunne håndtert den konflikten annerledes ja. Men syns hele situasjonen er blåst ut av proposjoner. Så big deal gjorde hun ikke ut av det

Jo det gjorde hun.

Men vi hører bare det hun vil vi skal høre. Det vi hører nå er at han har mange feil og lever ikke livet sitt som en rik mann. Slik som hun drømmer om.  Hun er influenser som lever av å reise, filme og fortelle om sitt private liv.

Han er forretningsmann og vil ha en stabil base .

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (3 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg virkelig syntes at Isabel overreagerte på denne situasjonen og at hun oppførte seg teit. Men det er jo basert på hva Isabel valgte å vise oss! Hadde vi sett alt - absolutt alt fra både Isabel og naboen side hadde nok ikke flere av oss reagert såpass sterkt på oppførselen/reaksjonen hennes heller. 

Isabel har også et godt poeng når hun sier at for folk flest er jo dette helt vilt - men for mennesker med så latterlig mye penger som disse to har så er det ikke så vilt som det fremstår for oss. Det er et godt poeng - et poeng som er vanskelig for oss å se. Jeg klarer iallefall ikke å sette meg inn i en situasjon hvor det å ta en tur til Maldivene er like enkelt og normalt som å sette seg på en cafe i byen en lørdag formiddag. 

Isabel kan blåse penger på en Chanelveske en helt vanlig onsdag uten å merke det på kontoen, jeg fyller diesel på bilen den dagen det er billigst for å få pengene mine til å strekke lengst mulig. Det er så store kontraster at de fleste av oss ikke har sjangs til å sette oss inn i det. 

Jeg står for det jeg skrev om at jeg håper hun oppsøker hjelp for traumene sine - men det kommer utelukkende fra et godt sted og er IKKE ment som hat. 

Henger meg på denne. Jeg reagerte på situasjonen utelukkende ved å dømme hennes overreaksjon. Men jeg tror hun har funnet en likesinnet.. og de kommer nok til å kjempe mange slag de to før de kapitulerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (16 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg virkelig syntes at Isabel overreagerte på denne situasjonen og at hun oppførte seg teit. Men det er jo basert på hva Isabel valgte å vise oss! Hadde vi sett alt - absolutt alt fra både Isabel og naboen side hadde nok ikke flere av oss reagert såpass sterkt på oppførselen/reaksjonen hennes heller. 

Isabel har også et godt poeng når hun sier at for folk flest er jo dette helt vilt - men for mennesker med så latterlig mye penger som disse to har så er det ikke så vilt som det fremstår for oss. Det er et godt poeng - et poeng som er vanskelig for oss å se. Jeg klarer iallefall ikke å sette meg inn i en situasjon hvor det å ta en tur til Maldivene er like enkelt og normalt som å sette seg på en cafe i byen en lørdag formiddag. 

Isabel kan blåse penger på en Chanelveske en helt vanlig onsdag uten å merke det på kontoen, jeg fyller diesel på bilen den dagen det er billigst for å få pengene mine til å strekke lengst mulig. Det er så store kontraster at de fleste av oss ikke har sjangs til å sette oss inn i det. 

Jeg står for det jeg skrev om at jeg håper hun oppsøker hjelp for traumene sine - men det kommer utelukkende fra et godt sted og er IKKE ment som hat. 

Tror nok IR har et større behov for «å puste» en de fleste. Hun finner nok den totale roen på Maldivene og det handler ikke om luksus, men sjelefred hos det indre barnet.

Selvfølgelig kan ikke naboen forstå dette helt fullt  selvom hun forklarer. Men moren hans har et poeng. Om han økonomisk har betydelige midler, så det handler dette kun om å ofre seg, for å det hun ønsker. Gi et avkall på hennes dag 

Samtidig ser han nok er at det ikke grunnet bortskjemt luksus, men indre ro. Og den genuine reaksjonen på gaven viser dette.

Er enige om hun trenger hjelp, men samtidig tror jeg mye av dette ikke handler om luksus. Selvom luksus har en inngripende del i det hverdagen. Er det nok innerst trygghet som er styrende 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 time siden):

Henger meg på denne. Jeg reagerte på situasjonen utelukkende ved å dømme hennes overreaksjon. Men jeg tror hun har funnet en likesinnet.. og de kommer nok til å kjempe mange slag de to før de kapitulerer. 

Nemlig. Vi reagerte på det hun valgte å vise oss. 

Om det var riktig av henne å vise dette? Det tror jeg ikke det var. Jeg syntes hun burde holdt det meste av dette privat - for sin egen del. Det var for personlig til litt (en mild underdrivelse) for mange mennesker. 

Jeg tror de på sikt kan være bra for hverandre. Naboen trenger kanskje å røskes litt ut av rutinene sine, mens Isabel kanskje trenger å lande litt fra den boblen hun svever rundt i. Jeg håper de finner ut av det, men det blir nok en lang vei dit.

Bendie skrev (1 time siden):

Tror nok IR har et større behov for «å puste» en de fleste. Hun finner nok den totale roen på Maldivene og det handler ikke om luksus, men sjelefred hos det indre barnet.

Selvfølgelig kan ikke naboen forstå dette helt fullt  selvom hun forklarer. Men moren hans har et poeng. Om han økonomisk har betydelige midler, så det handler dette kun om å ofre seg, for å det hun ønsker. Gi et avkall på hennes dag 

Samtidig ser han nok er at det ikke grunnet bortskjemt luksus, men indre ro. Og den genuine reaksjonen på gaven viser dette.

Er enige om hun trenger hjelp, men samtidig tror jeg mye av dette ikke handler om luksus. Selvom luksus har en inngripende del i det hverdagen. Er det nok innerst trygghet som er styrende 

Mange gode tanker her. Jeg tror det handler om å rømme fra seg selv - til en plass hun klarer å puste. Det er jo en typisk traumereaksjon. Der vanlige mennesker kanskje stikker en tur ut i skogen eller stikker nesa ned i peisen på hunden så reiser hun til Maldivene. 

Om man ikke har gått igjennom et traume selv så vil man aldri helt kunne forstå dette nei. Nå vet vi jo ufattelig lite om naboen (heldigvis), men det er nok veldig sannsynlig at han kort og greit ikke klarer å forstå dette. Noe som er helt naturlig da det ikke er mulig å forstå for andre enn den det gjelder. 

Ang luksus shoppingen så tror jeg det er litt det samme. Hun rømmer fra seg selv ved å kjøpe fine ting og får et dopaminrush der og da. For å oppnå det samme rushet må hun stadig handle mer og dyrere ting. Det er jo ofte det shoppingavhengighet handler om - lykkefølelsen i det man drar kortet. Så igjen - dette skaper kortvarig trygghet.

Alt dette er så klart utelukkende spekulasjoner og tanker fra min side.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (11 timer siden):

Jeg er redd naboen kommer til å bli utslitt.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene J. skrev (7 minutter siden):

Hun sliter jo ut de som ser henne "kun" 3 timer om dagen.

Gjest nimmi1 skrev (På 6.4.2025 den 0.05):

Ååå, jeg får vondt av tanken på all den maten hun kjøper/får men ikke klarer å spise opp. Håper det ikke bare blir kastet.. 

Tror hun virkelig de som jobber der vil ha en halvspist kake som har stått romtemperert i 4 dager? Så når hun sier "de tar den med seg" - tror du virkelig på det og at de ikke kaster den i søpla? De må vel ha en policy på at de ikke får ta ting fra gjesters rom?
Samme som at hun gir klær hun ikke vil ha til vaskepersonalet... Som om de skal gå rundt i mini-outfits i de mer konservative delene av Dubai der de har råd til å bo?

Det er som at jeg skal tro at søppelmannen tar med seg søpla mi hjem til familien sin og gjør nytte av den der.

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (12 minutter siden):

Tror hun virkelig de som jobber der vil ha en halvspist kake som har stått romtemperert i 4 dager? Så når hun sier "de tar den med seg" - tror du virkelig på det og at de ikke kaster den i søpla? De må vel ha en policy på at de ikke får ta ting fra gjesters rom?
Samme som at hun gir klær hun ikke vil ha til vaskepersonalet... Som om de skal gå rundt i mini-outfits i de mer konservative delene av Dubai der de har råd til å bo?

Det er som at jeg skal tro at søppelmannen tar med seg søpla mi hjem til familien sin og gjør nytte av den der.

Ja blomstene er en ting, de kan de sikkert få glede av. Men jeg hadde ikke spist en kake som har stått romtemperert i 4 dager 😅

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (1 time siden):

Tror hun virkelig de som j

😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (1 time siden):

@lajlaj gode poeng du kommer med her 🤣😅🤣

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene J. skrev (2 timer siden):

Tror han har veldig godt av å bryne seg på en sterk og selvstendig dame. Det er nok ikke hverdagskost for «gutta» i Dubai. Synes ikke synd på ham i det hele tatt 😈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (15 minutter siden):

Tror han har veldig godt av å bryne seg på en sterk og selvstendig dame. Det er nok ikke hverdagskost for «gutta» i Dubai. Synes ikke synd på ham i det hele tatt 😈

Jeg synes synd på de begge, for de har ubevisste mønstre de sitter fast i, og som kan ende med at de begge to sliter seg ut. Jeg kan også ta feil. Men jeg er ikke sint. :) Jeg ønsker begge godt.

Endret av Helene J.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene J. skrev (13 minutter siden):

Jeg synes synd på de begge, for de har ubevisste mønstre de sitter fast i, og som kan ende med at de begge to sliter seg ut. Jeg kan også ta feil. Men jeg er ikke sint. :) Jeg ønsker begge godt.

Jeg ønsker også begge godt 😊 Men noen ganger møter vi mennesker som utfordrer oss på viktige ting og det pleier ikke å være helt smertefritt. Men det kjekkeste hadde vært om de faktisk kapitulerer litt og at det blir en lykkelig ende på drakampen deres. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits35 skrev (16 minutter siden):

Jeg ønsker også begge godt 😊 Men noen ganger møter vi mennesker som utfordrer oss på viktige ting og det pleier ikke å være helt smertefritt. Men det kjekkeste hadde vært om de faktisk kapitulerer litt og at det blir en lykkelig ende på drakampen deres. 

Enig! 🌼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun egentlig så lykkelig? Syntes hun ser så hoven og sliten ut i øynene disse dagene. 
Ikke ment som hat, men syntes hun ser sliten ut rett og slett. 
Syntes alltid hun ser så fresh ut hele døgnet, til og med da hun er fyllesyk så ser hun jo frisk og flott ut 😅

(Kan jo være skjedd noe jeg ikke har fått med meg siden jeg ikke følger henne lenger, bare innom innimellom) 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (12 minutter siden):

Er hun egentlig så lykkelig? Syntes hun ser så hoven og sliten ut i øynene disse dagene. 
Syntes alltid hun ser så fresh ut hele døgnet, til og med da hun er fyllesyk så ser hun jo frisk og flott ut 😅

(Kan jo være skjedd noe jeg ikke har fått med meg siden jeg ikke følger henne lenger, bare innom innimellom) 

Hun måtte ha legevisitt i går for å få hjelp til å sove så det er ikke rart hun ser sliten ut når hun knapt har sovet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Teflonhjernen skrev (18 minutter siden):

Den episoden med naboen satte sine spor. Hun ser bedre ut nå enn for et par dager siden. Da var hun helt «flat» og det var som om det ble skrudd på en knapp da kommunikasjonen mellom dem kom i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (49 minutter siden):

Hun måtte ha legevisitt i går for å få hjelp til å sove så det er ikke rart hun ser sliten ut når hun knapt har sovet. 

Sveits35 skrev (41 minutter siden):

Den episoden med naboen satte sine spor. Hun ser bedre ut nå enn for et par dager siden. Da var hun helt «flat» og det var som om det ble skrudd på en knapp da kommunikasjonen mellom dem kom i gang.

Ja, ok da er det  en grunn til at hun ser sliten og hoven ut. 
Som sagt så ser hun jo fresh ut selv som fyllesyk, så bare lurte. 
Takk for svar ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...