Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som reagerer på disse adopsjonene? Det er jo egentlig bare en tulleting som rike folk kan bruke penger på. Hun kommer antagelig aldri til treffe disse dyrene. Jeg kan til dels forstå den første skilpadden, som hun faktisk traff, men jeg mener fortsatt minnene og videoene er mer verdt en en utskrift fra en pc med et bilde på. 

For meg er det det samme som å "kjøpe" en stjerne og kalle den opp etter noen, eller kjøpe en tittel (som feks. Lord) du ikke kan bruke til noe. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Er jeg den eneste som reagerer på disse adopsjonene? Det er jo egentlig bare en tulleting som rike folk kan bruke penger på. Hun kommer antagelig aldri til treffe disse dyrene. Jeg kan til dels forstå den første skilpadden, som hun faktisk traff, men jeg mener fortsatt minnene og videoene er mer verdt en en utskrift fra en pc med et bilde på. 

For meg er det det samme som å "kjøpe" en stjerne og kalle den opp etter noen, eller kjøpe en tittel (som feks. Lord) du ikke kan bruke til noe. 

Når du fjernadopterer dyr betaler du jo vanligvis inn til et prosjekt/organisasjon som hjelper til med å bevare eller hjelper skadde dyr så sånn sett har det jo noe for seg. Hva som er opplegget med delfinene  vet jeg ikke, men sånn på generelt grunnlag tenker jeg det er en smart strategi for å få folk til å donere. Vi bryr oss jo (dessverre) mer om det vi har et personlig forhold til 😊

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun noen gang finner en som naboen, så hun burde faktisk ta bedre vare på han. Selv om han ikke gir i de øyeblikkene hun forventer, så evner han å overraske. Han bryr seg om henne. Jeg har aldri opplevd slike fine komplimenter han skriver til henne fra noen mann noen gang.

Disse dyrene man kan adoptere er vel merket og registrert, så det er vel en viss form for oversikt over dem. Når man betaler for en slik adopsjon av en delfin så er man jo med å støtte arbeid for mange delfiner, så at dette er en fin gave det er det ingen tvil om.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sette meg litt mer inn i dette med adopsjon av diverse dyr jeg nå 😅 

Fint at det bidrar til å redde flere dyr! 

Skjønner også at det ikke er sånn at det kun er en som kan adoptere hvert dyr.  Ser at Kurangi har mange adopsjonsmennesker: 

https://oliveridleyproject.org/sea-turtle-rescue-rehabilitation/turtle-patients/kurangi/

Kikket litt på delfinadopsjoner også, og måtte humre litt da dette kom opp: 

IMG_20250405_143441.thumb.jpg.8ad0d47c7b6cdb5cbeba0fd0e000622c.jpg

Endret av Korpsnerden
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Skjønner også at det ikke er sånn at det kun er en som kan adoptere hvert dyr.  Ser at Kurangi har mange adopsjonsforeldre

https://oliveridleyproject.org/sea-turtle-rescue-rehabilitation/turtle-patients/kurangi/

Jeg synes dette med adopsjon er et fint tiltak for å få donasjoner til arbeidet med å bevare dyr, hjelpe skadde dyr osv jeg. Supert at disse rike menneskene kan støtte slik arbeid 👍🏻

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (14 minutter siden):

Skjønner også at det ikke er sånn at det kun er en som kan adoptere hvert dyr.  Ser at Kurangi har mange adopsjonsmennesker: 

Hahaha, den e fiiiin 😂 Stakkars Voldemort Delfin dog 😂

Jeg har aldri adoptert noen dyr selv, men jeg ble sinnsykt glad en bursdag hvor noen hadde donert en god sum i mitt navn til en dyrevernsorganisasjon. Den perfekte gave for meg som ikke vil ha noe selv, men er ekstremt glad i dyr 😊 Liten digresjon bare 🐋

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heike72 skrev (15 minutter siden):

Jeg synes dette med adopsjon er et fint tiltak for å få donasjoner til arbeidet med å bevare dyr, hjelpe skadde dyr osv jeg. Supert at disse rike menneskene kan støtte slik arbeid 👍🏻

Er enig men tror ikke naboen å Isabel tenker sånn som du,de burde også tenkt litt på hva overforbruk og klesproduksjon betyr for verdensarven vår,alle flyturene de tar på et år er sikker med på å ta livet av noen dyr også for å sette det på spissen,for meg blir det bare skuespill

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Jeg tror hun tiltrekkes av tilhørighet, og det har hun funnet blant disse ansatte på Maldivene. Jeg tror at hadde hun reist et annet sted så mange og ofte ganger, og lagt igjen så mye penger, hadde hun blitt behandlet på samme måte. Jeg synes det er litt vondt å se hvor mye hun legger i disse overfladiske forholdene til de ansatte på Maldivene, fremfor å pleie ekte relasjoner som man ikke betaler for å ha. 

Joali Being uten tvil! Pga fargene de bruker, interiøret osv. 

Jeg likte veldig godt plassen hun var med naboen også utenom den grusomme (min mening) lillafargen de brukte på sykler, puter osv..  

Enig med deg. På begge ting. 

Den «hovedhytta» var jo fin den også, husker ikke hva den plassen heter. Men heller mot Joali Being jeg også pga fargene 😅

Classy skrev (1 time siden):

Helt enig.. RS gjengen gir ekstremt creepy sekt vibes 🙈🙈 Ikke sunt det der asså.. 
Det er tydelig mange ensomme sjeler ute der som opprinnelig tror IR er deres beste venninne 👀👀🙈🙈 That’s scary  

Jeg håper de bare «spiller spillet» tilbake og ikke tror dette på ekte 😬 Men jeg har mine tvil….

Korpsnerden skrev (55 minutter siden):

Jeg syntes det med adopsjonene er fint jeg :) Det er jo bare en mer personlig donasjon til et godt formål. I dette tilfellet så støtter de å hjelpe skilpadder og delfiner. Litt som en donasjon til et hvilket som helst annet veldedig formål, bare at her har du hjulpet akkurat den delfinen eller den skilpadden - i teorien iallefall.

Mange liker jo å donere penger til gode formål og personlig ville jeg heller støtte en liten organisasjon som dette enn å spytte inn penger i galskapen PETA eller NOAH holder på med f.eks. Det er jo også bevis at mye av pengene man donerer til de større organisasjonene faktisk ikke går dit de skal.

Til syvende og sist handler det vel ikke om akkurat den delfinen, men at man støtter et godt formål. Det må jo på sikt være både bedre og mer bærekraftig enn enda en chanelveske. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (59 minutter siden):

Når du fjernadopterer dyr betaler du jo vanligvis inn til et prosjekt/organisasjon som hjelper til med å bevare eller hjelper skadde dyr så sånn sett har det jo noe for seg. Hva som er opplegget med delfinene  vet jeg ikke, men sånn på generelt grunnlag tenker jeg det er en smart strategi for å få folk til å donere. Vi bryr oss jo (dessverre) mer om det vi har et personlig forhold til 😊

Hyggelig å få utgifter i gave,da 🐢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (På 3.4.2025 den 12.18):

Jeg er enig med deg når de kommer til kommentaren hun ser ingen andre enn seg selv. Hun evner ikke å se at denne situasjonen har hun skapt helt alene, og det er ingen overraskelse hvis naboen har fått nok. Hun sier at han må se henne, men hva med at hun må se han? Hvis man ønsker å bygge en relasjon med ett annet menneske så betyr det både å gi og ta. For naboen var Maldivene problematisk med tanke på jobb og at hans bror kommer senere i april, og han kom med flere gode forslag om hvordan de kunne feire bursdagen. Det normale da ville vært å være åpen for å diskutere andre muligheter slik at hun fikk en fin dag med naboen hvor hun ble gjort stas på, men i stedefor går hun rett i forsvar og er helt uinteressert i å diskutere andre alternativer og velger heller å legge ett press på naboen om å bli med. Hun sier at ting hadde vært helt i orden hvis naboen hadde sagt nei med engang, men med respekt å melde så gjorde han det men han ble vinglete pga hennes reaksjon og oppførsel. Hun mener også at naboen burde planlagt besøket til broren på ett annet tidspunkt fordi han visste at hun hadde bursdag i begynnelsen av april, men de er ikke engang sammen så hvorfor skal hun bli hensyntatt i alle naboen sine valg og planer? Og ikke minst hva med hennes valg? Rett etter turen til Maldivene med naboen drar hun til Vietnam uten at naboen surmulte fordi han ble bortprioritert. Nå dro hun til Maldivene og planlegge å være der rundt 2 uker, og etter det så vurderer hun å dra på safari til Afrika. Altså ser hun virkelig ikke at hun overhodet ikke prioriterer naboen? Og hvordan kan ett menneskes forvente å bli prioritert til fordel for naboens familie når hun prioriterer naboen så lite som hun gjør? Altså jeg blir bare så frustrert over å vite at det finnes mennesker som Isabell som er så ekstremt egoistisk og som ikke evner å se sin egen destruktive oppførsel, og ja jeg må slutte å se på snappen hennes for min egen sjelero og sist men ikke minst unngå å være en del av inntektstømmen hennes.

Dette er det beste jeg har lest! Så utrolig enig til punkt og prikke! Jeg tenker akkurat det samme, alt er meg meg meg og hva hun skal gjøre, hva med hans bursdag som tydeligvis var noen få dager etter de kom fra Maldivene?! Hun dro til Vietnam.. Ja hun ga han en flott gave og sov noen netter hos han før de dro, men likevell.. Mens hun selv forventet og drømmer om at de skal være på Maldivene til hennes bursdag og at de hadde jo kommet så nært på Maldivene turen sin som bare var 2,5-3 uker siden.. Altså ja de kom nærmere da, men hvordan kunne han vite at de skulle komme nært der  og at hun drømte seg til Maldivene IGJEN på bursdagen sin bare noen uker etter. Hun lever i en drømmeverden og tror alt og alle tenker på henne hele tiden og skal ta hensyn til henne, hennes drømmer, tanker, barndom, traumer og hensyn hensyn hensyn hele veien til henne og hennes trøblete sinn... Det er direkte skadelig både for de rundt om de skulle levd etter hennes pipe, men også hun selv. Hun trenger å bli utfordret og ta hensyn til andre.. Hun selv bestiller og planlegger reiser og livet sitt hele tiden spontant og uten tanke på naboen eller andre... Mens når han hadde bare nevnt at han ville reise til Europa-huset sitt litt tidligere i år, så virket hun snurt over at han i det hele tatt tenkte den tanken og skulle liksom dra "fra henne og det de bygget opp".. Og at det da fristet med hot girl summer igjen... Den dama eier ikke skamvett.

• Liker 3
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenzen skrev (4 minutter siden):

Tror nok folk donerer engangssum når det er snakk om gave, eventuelt binder seg opp mot ett år som de betaler 😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenzen skrev (6 minutter siden):

Han har nok betalt/donert han, så det er jo ikke utgift for henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heike72 skrev (1 minutt siden):

Han har nok betalt/donert han, så det er jo ikke utgift for henne.

Tenkte mer på “overraskelsen"hun fikk… ei skilpadde oppkalt etter seg. 
hva fikk ho i B.gave fra naboen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Upsidedownfrown skrev (16 minutter siden):

Dette er det beste jeg har lest! Så utrolig enig til punkt og prikke! Jeg tenker akkurat det samme, alt er meg meg meg og hva hun skal gjøre, hva med hans bursdag som tydeligvis var noen få dager etter de kom fra Maldivene?! Hun dro til Vietnam.. Ja hun ga han en flott gave og sov noen netter hos han før de dro, men likevell.. Mens hun selv forventet og drømmer om at de skal være på Maldivene til hennes bursdag og at de hadde jo kommet så nært på Maldivene turen sin som bare var 2,5-3 uker siden.. Altså ja de kom nærmere da, men hvordan kunne han vite at de skulle komme nært der  og at hun drømte seg til Maldivene IGJEN på bursdagen sin bare noen uker etter. Hun lever i en drømmeverden og tror alt og alle tenker på henne hele tiden og skal ta hensyn til henne, hennes drømmer, tanker, barndom, traumer og hensyn hensyn hensyn hele veien til henne og hennes trøblete sinn... Det er direkte skadelig både for de rundt om de skulle levd etter hennes pipe, men også hun selv. Hun trenger å bli utfordret og ta hensyn til andre.. Hun selv bestiller og planlegger reiser og livet sitt hele tiden spontant og uten tanke på naboen eller andre... Mens når han hadde bare nevnt at han ville reise til Europa-huset sitt litt tidligere i år, så virket hun snurt over at han i det hele tatt tenkte den tanken og skulle liksom dra "fra henne og det de bygget opp".. Og at det da fristet med hot girl summer igjen... Den dama eier ikke skamvett.

Enig i hvert eneste ord du skriver 🎯💯💯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp en Tik Tok video av ei som har lagt ut video av seg selv gråte og med teksten «POV: Du ser Etter å ha sett Isabel Raad sin story i dag» 

Huffda tenker jeg 😮‍💨

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jenzen skrev (37 minutter siden):

Tenkte mer på “overraskelsen"hun fikk… ei skilpadde oppkalt etter seg. 
hva fikk ho i B.gave fra naboen?

Han har adoptert en delfin til henne (dvs donert penger til arbeid for delfiner) + en gedigen rosebuksett.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenzen skrev (10 minutter siden):

Hva fikk hun i gave fra naboen?

Han har adoptert en delfin dvs donert penger til arbeid med delfiner + en stor rosebukett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (1 time siden):

Så nettopp en Tik Tok video av ei som har lagt ut video av seg selv gråte og med teksten «POV: Du ser Etter å ha sett Isabel Raad sin story i dag» 

Huffda tenker jeg 😮‍💨

Hjelpes… Må innrømme at jeg syntes det var fint å se hvor glad hun ble for gaven, men derfra til å poste video av meg selv gråtende på TikTok er et stykke altså 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...