Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

refill skrev (12 minutter siden):

Tenkte på det. Vi er greit engasjert til å "ikke bry oss" 😅 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

refill skrev (12 minutter siden):

Tenkte på det. Vi er greit engasjert til å "ikke bry oss" 😅 

Jeg er mer engasjert i denne tråden, enn hvem vi snakker om😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (10 minutter siden):

Fordelen med det vil være at her engasjeres vi uten å bemidle i kroner og ører, andre (les IR) med våre meninger. Jeg unngår å sjekke innom hennes, og andres, some plattformer når jeg vet de driver kynisme og utnytter ved å lage story for å karre til seg mest mulig kronasje.

Nærmer seg midnatt her og da godt over midnatt i Norge, så engasjementet får ta en pause.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (2 timer siden):

De vi kan se fra snap ligner langt mer bipolare enn meltdown jf. slik noen med adhd kan ha. Den kynisme som synes passer også bedre inn som et trekk i retning bipolar, men dette ville vært behandlet okke som diagnose eller ikke om en psykolog eller psykiater var involvert. Nettopp derfor vil jeg nesten konkludere med at noen kyndige ikke er inni bildet. Det er faktisk umulig grunnet IR flyktige atferd hit og dit og så neste dag i en helt annen retning. Hvilken fungerende behandling kan gis da? Det er behov for tett oppfølging, spesielt i startfasen av en vurdering og behandling, og deretter ikke fullt så tett og jevnlig oppfølging. 

Og får hun behandling eller følges opp av en kyndig psykolog eller psykiater, så er dennes omdømme betydelig svekket og ikke verdt pengene. Det er absolutt ingen bedring å spore hos IR, heller tvert imot!

Husker jeg sendte henne en fin melding helt i startfasen, for hun var virkelig både mild og snill. Hun svarte veldig hyggelig tilbake. Jeg mente oppriktig at hun var blitt en flott person, med fine verdier, og som gikk tilbake på mye tull hun hadde styrt med. Men så kom pengene på snap. Hun blir rikere og rikere. I takt med rikdommen blir hun mer og mer kokky. Hun snakker ofte om dette med å komme fra ingenting, «Hvordan er dette blitt mitt liv» Hun handler som en gal, strør om seg med penger, skryter av rikdommen, henger ut mennesker, både menn (med ekle «navn» og følgere (om de er uenig i hva hun står for). Hun er Shirog der det passer, Suzy der hun ikke vil vedkjenne seg handlingene sine, hun er både snill, men også nedlatende med familien. Det er for meg mye som har gått i veldig feil retning etter at rikdommen ble et faktum. Det er veldig trist. Trist å se på, men aller mest trist for henne. Hun tjener mye penger, men mister seg selv. Er det verdt det? 

• Liker 7
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som fikk med seg hva hun skrev til naboen? Storyen nå sier «skal lese, vent litt» og så kommer en meningsmåling om meldingen var bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (7 timer siden):

Jeg er enig og uenig med deg. Det er helt greit å gråte. Det er greit med store nedturer også. Men det er noe med tw. Og hun vet det kommer love, love,love fra fansen.Og blandt denne fansen er det mennesker av alle kaliber. Isabel snakker TIL mennesker og ikke bare til telefonen. Jeg føler meg en tanke uempatisk som ikke klarte lage noe rom i meg selv, der jeg følte med henne. Og jeg ser på meg selv som et empatisk menneske in real life. Det traff dessverre ikke meg, for hun lager ekstremt mye drama, av lite. Jeg forstår tomheten ved at alle var dratt. Men jeg forstår ikke « my way or no way» i forhold til naboen. Det jeg forstår aller minst er de som sender støttemeldinger, oppfordrer henne til å ikke svare når naboen ringer, som om DE har mulighet til å være der for henne. Og der hun er i en sinnstilstand der hun trenger logge av, og få ordnet opp. Det skremmer meg dette skifte hun har i personligheter. Ref til bamsen, Shirog, DubaiLaila, nyrik russehore, Suzy osv. Som om hun skifter hvem hun er, ut i fra det hun gjør, som om hun distanserer seg fra den egentlige «jeg». Vi velger hva vi skal følge, og hvem vi skal se opp til, men jeg håper vi om en tid, får noen reguleringer for influencere. Det trengs virkelig. Jeg lurer på hvordan vi hadde reagert om direktøren i HM eller Cubus på some, hadde samme adferd. Jeg vet hva jeg hadde gjort…

ja du stiller noen gode spm- og jeg ser det fra begge kanter. Nå syns jeg hun håndterte det dårlig. Men jeg tenker også at jeg forstår godt hun er lei seg. Altså det må lov å være lei seg uten at det er «my way or no way». Fordi hun sa også at jeg er ikke sint, det er ikke deg, og liksom at det ordner seg mellom de til han (i følge hun ihvertfall). Så syns hun har svart han helt greit der. Men hun må fremdeles ha lov å ha en dag med mye følelser relatert til dette og at fammen har dratt. Hun trengte kanskje ikke å poste det; men hva skulle vi da diskutert 🕺😂 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SolNelia skrev (46 minutter siden):

Noen som fikk med seg hva hun skrev til naboen? Storyen nå sier «skal lese, vent litt» og så kommer en meningsmåling om meldingen var bra 

Husker ikke så mye. Han skrev at hun hadde større ego enn han. Hun svarte det handlet ikke om ego, og at hun bare ville han skulle forstå henne. 

Hun ser ingen andre enn seg selv.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frooken skrev (8 timer siden):

Jobber ikke innenfor psykologi, men det er et stort interessefelt for meg, og forøvrig noe jeg ønsker å skrive bok om. Har en far som er psykopat og som utsatte meg for voldtekt, for å siden manipulerte hele hans del av familien til å tro han ikke hadde gjort det. I retten møtte jeg så mange utrolig rare fordommer og forutinntatte holdninger folk hadde om menn som begår overgrep, og forøvrig mennesker med personlighetsforstyrrelser. Syntes det er sørgelig at det ikke er mer kunnskap rundt temaene, og at de rare fordommene som ikke har noen virkelighetstrot får regjere. Advokaten min sa f.eks. "han var ikke som jeg hadde forestilt meg, han var jo svært velstelt, høflig og ordentlig", som om alle overgripere ser ut som Josef Fritzl og oppfører seg som monstre.

Stor klem til deg ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (8 timer siden):

Jeg også 😅😅😅 Litt usikker på om det er en god eller en dårlig ting 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte Isabell da hun blogget og før hun fikk sin første million. Morsomt å se hvor utrolig «glad hun ble i søsknene sine» osv etter den første millionen, for før det var ikke stemningen like god for å si det sånn. Heller mer alminnelig på grensen til destruktivt. Veldig tydelig blant dem at «glede og lykke» kan kjøpes for penger. Må le litt når man ser hvor happy de er rundt hverandre, men alt står og går på pengeforbruket til I og hva hun gir og ikke gir. For meg er de fremdeles «fattige» fordi de oppfører seg ikke som rike folk. Det er et heftig og grenseløst overforbruk og gleden har rot i forbruket. 

Endret av Lalala123
  • Liker 5
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (10 minutter siden):

Jeg også 😅😅😅 Litt usikker på om det er en god eller en dårlig ting 😅

Det genererer heldigvis ingen penger. Muligens bare litt gnagsår på fingertuppene, etter at man har trykket iherdig på tastaturet 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansatte på Joali hadde spurt isabel: Hvordan kan du reise fra oss på bursdagen din? 

Isabel syns de var så søte så hun skal reise tilbake til Joali for noen timer siden det bare er en kort båttur.

Kunne nesten tro at de fulgte snappen hennes og hadde fått med seg bursdagsdramaet. For nå får hun den oppmerksomheten hun forventer av alle på dagen sin. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (11 timer siden):

Jo for egen vinning kan sårbarhet vises og sies. Alt kan gjøres og sies på godt og vondt rettet mot seg selv om bare hovedhensikten er å oppnå egen vinning fra omgivelsene og i situasjoner.

Nå viser Isabell sine svakheter. En narrisist ville vist et glansbildet av seg selv, der den vet best, kan mest og er best. De er ofte opptatt av makt og er arrogante. Ser ned på svakheter og de med lavere rang.Det stikk motsatte. Så å forsøke å trekke ut et lite element, for å bevise noe blir feil. Jeg ser på ingen måter likheter med at hun ble lei seg ovenfor blokkeringen og det å skulle være narrisist.

Se til Trump, der ser du en typisk narrisist 

Endret av Bendie
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bendie skrev (5 minutter siden):

Nå viser Isabell sine svakheter. En narrisist ville vist et glansbildet av seg selv, der den vet best, kan mest og er best. De er ofte opptatt av makt og er arrogante. Ser ned på svakheter og de med lavere rang.Det stikk motsatte. Så å forsøke å trekke ut et lite element, for å bevise noe blir feil. Jeg ser på ingen måter likheter med at hun ble lei seg ovenfor blokkeringen og det å skulle være narrisist.

Jeg har ikke ment hun er narsissist. Vi har alle personlighetstrekk innenfor ulike personlighetsforstyrrelser, men for de fleste av oss i så liten grad at vi ikke tilfredsstiller "forstyrrelser". Det er det jeg har fremmet i tråden her hovedsakelig. Basert på min kompetanse og yrkesutøvelse, så ville jeg sett i en annen retning - og da ikke lagt hovedvekten på traumer. Til det brukes den retningen for kalkulerende og kynisk akkurat når det passer best inn i storyen.

Se til Lovdata og vurderinger sakkyndige gjør/ har gjort i ulike straffesaker. Da får en skillene tydeligere frem hvordan vurderinger foretas. Helseopplysninger blir i et slikt perspektiv nyttig informasjon.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (13 minutter siden):

Veldig bra skrevet og jeg er så enig! Det har vært mye diagnosespekulasjoner det siste døgnet. Jeg har vært innpå med en kommentar selv, men det tar jo helt av og det blir konkretisert og antydet alvorlige ting her. Noen har til og med antydet at de jobber i helsevesenet for å underbygge det de påstår og det er iallefall et tegn på en sånn diagnose… å antyde at «jeg» har utdannelse og derfor vet bedre enn de som er uenige. Burde vært ryddet her inne, men det er jo en suppe av veldig bra innlegg og innlegg langt over streken.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke ment hun er narsissist. Vi har alle personlighetstrekk innenfor ulike personlighetsforstyrrelser, men for de fleste av oss i så liten grad at vi ikke tilfredsstiller "forstyrrelser". Det er det jeg har fremmet i tråden her hovedsakelig. Basert på min kompetanse og yrkesutøvelse, så ville jeg sett i en annen retning - og da ikke lagt hovedvekten på traumer. Til det brukes den retningen for kalkulerende og kynisk akkurat når det passer best inn i storyen.

Se til Lovdata og vurderinger sakkyndige gjør/ har gjort i ulike straffesaker. Da får en skillene tydeligere frem hvordan vurderinger foretas. Helseopplysninger blir i et slikt perspektiv nyttig informasjon.

Ja, jeg vet at det ikke var du som trakk frem dette.

Jeg mener at mye av IR sin utrygghet og bekreftelse behov, beror nettopp oppvekst og at hun inn manglet en trygghet der.  Vår oppvekst har svært mye å si for hvordan vi er som voksne.

Jeg opplever at hennes behov for å vokse og å stadig handle seg dyre ting, er et iboende behov for å lykkes. Og heller et tegn på at hun tar avstand fra det livet hun vokste opp i. Og at dette gir en kortvarig tilfredsstillelse. Hun viser også at hun har et stort behov for å føle seg trygg og elsket. Noe hun manglet i barndommen. Det at et barn blir fratatt elementære ting i oppveksten gir spor. 

Jeg opplever henne ikke som kald, heller varm og det du kaller kynisk, er vel noe alle må ha noe av om de skal bli store på noe. Du vokser ikke om du ikke har et snev av dette.

Endret av Bendie
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellie Italia skrev (13 timer siden):

Hvordan tør Isabel skrive offentlig at hun har sex i Dubai? Kan hun ikke havne i fengsel og bli halshugget for det? Hun er jo ikke gift. Er nok av gærninger der ute, tenk om noen tipser politiet. 

De endra reglene i fjor. Fortsatt ulovlig å være utro.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (1 time siden):

Å stille diagnose ut fra det hun deler med oss er umulig, men at det er noe som feiler Isabel er jeg ikke i tvil om. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (12 timer siden):

Løp nabo, løp! 

Håper han ser at det blir det samme neste år,hun sa jo at hun skal feire alle bursdager med sine elskede delfiner på Maldivene. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalala123 skrev (2 timer siden):

Jeg fulgte Isabell da hun blogget og før hun fikk sin første million. Morsomt å se hvor utrolig «glad hun ble i søsknene sine» osv etter den første millionen, for før det var ikke stemningen like god for å si det sånn. Heller mer alminnelig på grensen til destruktivt. Veldig tydelig blant dem at «glede og lykke» kan kjøpes for penger. Må le litt når man ser hvor happy de er rundt hverandre, men alt står og går på pengeforbruket til I og hva hun gir og ikke gir. For meg er de fremdeles «fattige» fordi de oppfører seg ikke som rike folk. Det er et heftig og grenseløst overforbruk og gleden har rot i forbruket. 

Stemmer hvert bidige ord du skriver her.. So on point 👍🏼🎯💯👏🏼👏🏼

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...