Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

lajlaj skrev (2 minutter siden):

Men for å kunne utvikle seg som menneske, så MÅ man bryne seg på andre mennesker. Du kan ikke utvikle deg i et vakuum, du kan kun utvikle deg i relasjoner!

Dette er det beste poenget som noensinne er skrevet i tråden:

Ja jeg er helt enig- hun hadde trengt å vært rundt de faktiske veninnene hennes nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirah skrev (Akkurat nå):

Nei overhodet ikke, og om du leser det neste innlegget mitt så ser du også at jeg forstår hvorfor de ikke blir igjen.

Om de skulle blitt igjen hadde det vært for å være der for et familiemedlem som har det vanskelig, ikke for å oppdatere Snapchat. 

Men har hun det virkelig vanskelig? Det Shehed har gått gjennom tenker jeg har vært utrolig tøft å stå i, men å sutre over selvskapte gutteproblemer i en alder av 31 er ikke noe en kaller inn til familieråd over.

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

Huff nesten rart at familien dro fra henne med tanke på hva som skjedde i fjor. De har jo sett oppbyggingen til dette de også.

Da tenker jeg først og fremst på foreldrene og Shehed. Ikke Rami og Sidra, de er for unge.

Jeg ser fortsatt ikke hva du mener når jeg ser innlegget ditt igjen.

Men jeg vil tro familien dro fordi hun innbilte alle at hun skulle til Maldivene med naboen. Det er det samme som at hun ditchet en eller annen i familien fordi hun dagdrømte om at noe skulle skje på Valentines i Dubai med en eller annen.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (Akkurat nå):

Men har hun det virkelig vanskelig? Det Shehed har gått gjennom tenker jeg har vært utrolig tøft å stå i, men å sutre over selvskapte gutteproblemer i en alder av 31 er ikke noe en kaller inn til familieråd over.

Det kommer jo ann på øyet som ser. Jeg er enig med deg i at dette er selvskapte gutteproblemer og en situasjon hun ikke burde satt seg selv i det hele tatt. Dette kunne lett vært unngått dersom hun hadde klart å tenke bare bittelitt rasjonelt. For henne så er jo dette tydeligvis likevel enn reel krise og et fullstendig meltdown. Ingen av oss kan tydeligvis sette oss inn i det, og det er helt ok. Vi er heldige som fungerer på en annen måte enn henne. Det betyr ikke at ikke hennes følelser er ekte for henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (Akkurat nå):

Men jeg vil tro familien dro fordi hun innbilte alle at hun skulle til Maldivene med naboen. Det er det samme som at hun ditchet en eller annen i familien fordi hun dagdrømte om at noe skulle skje på Valentines i Dubai med en eller annen.

Ja du har helt sikkert rett i alt du skriver. Det er lett å tenke annerledes nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 minutt siden):

Ja du har helt sikkert rett i alt du skriver. Det er lett å tenke annerledes nå i ettertid.

Jeg tror det som skader henne mest i relasjoner med menn er at hun dagdrømmer for mye og blir så skuffet når de ikke gjør det hun innbilte seg. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lajlaj skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det som skader henne mest i relasjoner med menn er at hun dagdrømmer for mye og blir så skuffet når de ikke gjør det hun innbilte seg. 

Det tror jeg du har veldig rett i. Hun lager seg for mange illusjoner om hvordan ting skal bli og så treffer virkeligheten henne i trynet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (5 minutter siden):

Det var kleint (valentinsdagen)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Hun har vel sagt at hun ville holde eventuelle nye forhold unna SoMe, og holde de private så langt det gikk. Med tanke på erfaringene med alle J’ene hun holdt på med. 
Men selv om hun ikke deler navn og bilde av naboen, så er jo dette «forholdet» på mange måter det mest utleverende. 
Makes no sense. 

Har tenkt samme selv. Det er grenser for hvor interessant det er at han kysser henne x antall ganger på panna og hvor mange runder de kjører i senga (noe jeg forøvrig ikke fatter og begriper går an, 3-4 ganger på en kveld i og for seg ganske imponerende mtp mannen). Ironisk at hun ikke vil «utlevere» naboen da det er hans liv og han ikke er offentlig. Likevel vet over 400k damer at han er steinrik, kommer fra ett land i Europa, har feriehus i ett land i Europa, og veldig mye annet. Blant annet hva han sier, gjør etc. Snapp dagen i går er nok det værste jeg har sett. Det er ett stort rop om hjelp, å ikke av sektmedlemmene, men av fagfolk. Det er helt krise. 🚩

• Liker 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (23 minutter siden):

Vel vi er som voksne påvirket av barnet vi var. :) men du syns hun er kynisk, og bruker barndommen sin rått osv. du ser det fra en veldig bestemt side. Jeg ser det fra en annen. Jeg ser ei som deler alt mulig, og at hun blant annet deler sin historie. Det er også en god ting, mennesker trenger å kunne relatere seg til hverandre. Jeg forstår ikke hvorfor du er så sint på henne spesifikt? Og hun utnytter da ikke mennesker i den forstand. Ærlig talt. Da må vi forby all reklame og kjøpt og salg.  Det at sårbare mennesker velger å kjøpe det hun selger, det er jo faktisk ikke noens ansvar egentlig annet enn de som faktisk har ansvaret for de menneskene. Jeg har også nevnt at jeg syns hun kunne passet ordlyden sin mer mtp den brukergruppen. Men folk som er fans og idoliserer har eksistert i all den tid. Det å se ting fra flere perspektiv og nyanser er en fin ting. Alternativt må man begynne å sette inn IQ/EQ testing og bankid for å følge folk på nett om man skal total skjerme den delen av befolkningen. Hun bruker i det minste produkter hun selger, og det er ingen som tvinger folk til å kjøpe de. 

hun er stadig åpen om pengene hun tjener, om hvordan hun forvalter de. Og det er på ingen måte bak lukkede dører. Hun er veldig tydelig på hva hun tjener penger på. Kynisk? Hvor hen?   Attdetvar at jeg og «forståsegpåere». Folk som reflekterer litt? Gir henne den makten er å ta i. Dere som er sinte på henne gir henne like mye om ikke mer ☺️.  Jeg hadde ikke orka å følgt henne om det ikke var kvaliteter inn i bilde jeg fant underholdende å se på. Og hadde hun vært perfekt så hadde jeg ikke gadda. Det gjelder vel oss alle.   

Jeg er ikke sint på Isabel,bare synes hun er en litt farlig influenser🙂

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesti7654 skrev (23 timer siden):

Jeg blir, helt på ekte, skremt!

Dette er kvinner på min alder (31) og eldre, som tar dette "vennskapet" så blodseriøst? Jeg synes at sånne parasosiale "vennskap" eller hva det kalles er skikkelig skummelt. 

Aldri i min villeste fantasi hadde jeg klart å bli så besatt av en person. Jeg var besatt av Leonardo DiCaprio da jeg var 10 år liksom, men å være voksen å føle det på samme måte?

Så prøver jeg å rettferdiggjøre det med at de personene må være ekstremt ensomme, ha lite å finne på, ikke mange venner osv. Men så tenker jeg at jeg er jo det selv? Jeg er 100% ufør pga kroniske lidelser, jeg har KUN 2 venninner, jeg har ingen barn, jeg er ensom, jeg har ikke penger og opplever desverre lite. Men jeg klarer fortsatt å skille mellom hva som er ekte og ikke på nett! Jeg bare forstår ikke hva som får mennesker til å tro at de er bestevenner (på ekte) med Isabel? 

Nei, har det mye likt som deg. Er faktisk facinert over at voksne mennesker dyrker idoler som vi gjorde i ungdomstiden. Det er helt sykt og se.

Men idoler vi hadde da hadde prestert noe, enten i band eller var skuespillere 

Og hun her har gjort enda mindre, hun har vært med i paradiset hotell og selger billig sminke og klær til overpriser. 

Hun har ikke gjort noenting.

Endret av Margit777
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (15 minutter siden):

Det tror jeg du har veldig rett i. Hun lager seg for mange illusjoner om hvordan ting skal bli og så treffer virkeligheten henne i trynet.

Blit litt flau over hvirdan hun reagerer, føler hun stresser alt for mye med dette med bursdagen sin. Og når hun holder på slik hun gjør blir sikkert naboen skam stressa... Så jo bare hvordan det ble i fjor på Maldivene. Hun må seriøst gå i seg selv først og få hjelp til alle problemene sine. Hun kommer jo aldri til å klare å bygge en realasjon/kjærlighet til sin kommende kjæreste, Hun har alt for store krav syns jeg også. Må komme ned litt på jorden først. Greit at han kan ta jobben med seg over alt, men han må kanskje planlegge litt han også... 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirah skrev (4 timer siden):

Merker nå er det rett før jeg trykker på avfølg. Dette slår alle rekorder for dumskap… 

Skjedd nå spes? Ikke orket og trykket meg inn i dag. Greit lei av både å se henne,og høre stemmen hennes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (3 minutter siden):

Nei, har det mye likt som deg. Er faktisk facinert over at voksne mennesker dyrker idoler som vi gjorde i ungdomstiden. Det er helt sykt og se.

Noen idoliserer sikkert, men jeg tror de fleste bare blir veldig investert, den ene eller andre veien. Litt som om de som ser en teaterforestilling, og roper til skuespilleren at vedkommende må snu seg og se faren som lurer i bakgrunnen. Eller når man ser en serie og blir lei seg om rollefiguren blir skadet eller dør. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenzen skrev (2 minutter siden):

Skjedd nå spes? Ikke orket og trykket meg inn i dag. Greit lei av både å se henne,og høre stemmen hennes. 

Speed-recap. 

Isabel har bursdag 5/4. Bursdager er den viktigste dagen i året for henne (sånn ca). Hun ville til Maldivene på bursdagen. Håpet at naboen ville være med. Naboen ville/kunne ikke være med, men foreslo en getaway nærmere Dubai. Isabel følte seg ikke forstått. Familien dro samtidig hjem til Norge/Irak. Hun "forsvant" fra snap, kom tilbake i går, gråt seg gjennom hele dagen og dro i natt til Maldivene. Siste "livstegn" var fra flyet til Maldivene i natt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lotti__s skrev (9 minutter siden):

Blit litt flau over hvirdan hun reagerer, føler hun stresser alt for mye med dette med bursdagen sin. Og når hun holder på slik hun gjør blir sikkert naboen skam stressa... Så jo bare hvordan det ble i fjor på Maldivene. Hun må seriøst gå i seg selv først og få hjelp til alle problemene sine. Hun kommer jo aldri til å klare å bygge en realasjon/kjærlighet til sin kommende kjæreste, Hun har alt for store krav syns jeg også. Må komme ned litt på jorden først. Greit at han kan ta jobben med seg over alt, men han må kanskje planlegge litt han også... 

Ja håper hun får hjelp. Dette er jo tydelig reelle problemer for henne, og det må nok profesjonell hjelp til.

Jenzen skrev (9 minutter siden):

@refill oppsummerte det fint :) Det ble bare en ekstremt voldsom reaksjon. Det er lov å bli skuffet og lei seg, men det får være grenser…

refill skrev (3 minutter siden):

Speed-recap. 

Isabel har bursdag 5/4. Bursdager er den viktigste dagen i året for henne (sånn ca). Hun ville til Maldivene på bursdagen. Håpet at naboen ville være med. Naboen ville/kunne ikke være med, men foreslo en getaway nærmere Dubai. Isabel følte seg ikke forstått. Familien dro samtidig hjem til Norge/Irak. Hun "forsvant" fra snap, kom tilbake i går, gråt seg gjennom hele dagen og dro i natt til Maldivene. Siste "livstegn" var fra flyet til Maldivene i natt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (33 minutter siden):

Vel vi er som voksne påvirket av barnet vi var. :) men du syns hun er kynisk, og bruker barndommen sin rått osv. du ser det fra en veldig bestemt side. Jeg ser det fra en annen. Jeg ser ei som deler alt mulig, og at hun blant annet deler sin historie. Det er også en god ting, mennesker trenger å kunne relatere seg til hverandre. Jeg forstår ikke hvorfor du er så sint på henne spesifikt? Og hun utnytter da ikke mennesker i den forstand. Ærlig talt. Da må vi forby all reklame og kjøpt og salg.  Det at sårbare mennesker velger å kjøpe det hun selger, det er jo faktisk ikke noens ansvar egentlig annet enn de som faktisk har ansvaret for de menneskene. Jeg har også nevnt at jeg syns hun kunne passet ordlyden sin mer mtp den brukergruppen. Men folk som er fans og idoliserer har eksistert i all den tid. Det å se ting fra flere perspektiv og nyanser er en fin ting. Alternativt må man begynne å sette inn IQ/EQ testing og bankid for å følge folk på nett om man skal total skjerme den delen av befolkningen. Hun bruker i det minste produkter hun selger, og det er ingen som tvinger folk til å kjøpe de. 

hun er stadig åpen om pengene hun tjener, om hvordan hun forvalter de. Og det er på ingen måte bak lukkede dører. Hun er veldig tydelig på hva hun tjener penger på. Kynisk? Hvor hen?   Attdetvar at jeg og «forståsegpåere». Folk som reflekterer litt? Gir henne den makten er å ta i. Dere som er sinte på henne gir henne like mye om ikke mer ☺️.  Jeg hadde ikke orka å følgt henne om det ikke var kvaliteter inn i bilde jeg fant underholdende å se på. Og hadde hun vært perfekt så hadde jeg ikke gadda. Det gjelder vel oss alle.   

Snudd rundt - har man frikort til å oppføre seg, si og mene akkurat hva man vil fordi man har en vanskelig barndom? 

Du "tar" de som kaller henne kynisk, men selv skriver du "pengene rår". Hva er egentlig forskjellen?  Salg er jo i bunn og grunn kynisme satt i system, spesielt salg av produkter som man ikke trenger for å leve, slike produkter Isabel selger/reklamerer for. Jeg tror du legger veldig mye i ordet kynisk. 

Du etterlyser at folk skal kunne se Isabel ut fra flere perspektiver. Gjør egentlig du det?  Personlig mener jeg Isabel (tidvis) både er underholdende og gøy å følge, samtidig som jeg tror mye av det hun gjør/viser kun er for å tjene (enda mer) penger. Jeg mener det er viktig å være kritisk til ting man blir presentert for i SOME. Det er IKKE hat eller sinne. Kanskje leser hun her og plukker opp et tips eller to også. 

Det veldig mange her inne som har egne erfaringer, både med traumer, relasjoner og i form av yrket sitt, uten at de forteller om det, og influensere treffer mennesker forskjellige ut i fra hva en har med seg av livserfaring. Det jeg ser hos Isabel ser ikke nødvendigvis du, og vice versa. 

Ingen mennesker er feilfrie, ei heller IR. 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (37 minutter siden):

Det er forskjell på å DELE historien din kontra og aktivt BRUKE den for å unnskylde all verdens av dårlig oppførsel og helt tydelig også høste sympati. Dette vil jeg si er to helt forskjellige ting. Jeg syns Isabel bruker barndommen sin på en kynisk måte, der hun når det passer henne gråter litt og drar frem Shirog og traumer. Jeg har ikke sett en eneste ting som viser at hun aktivt jobber med traumene, tvert i mot bruker hun dem som en hvilepute for hvorfor hun bare kan fortsette med shoppingalskap, overforbruk, et forvrengt kroppsbilde, et ekstremt kontrollbehov ovenfor alle i sin krets, og et sykt forhold til sine 400 000 følgere som hun er 100 % avhengige av for å støtte henne i alt uansett hva hun gjør. 

• Liker 4
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (12 minutter siden):

Noen idoliserer sikkert, men jeg tror de fleste bare blir veldig investert, den ene eller andre veien. Litt som om de som ser en teaterforestilling, og roper til skuespilleren at vedkommende må snu seg og se faren som lurer i bakgrunnen. Eller når man ser en serie og blir lei seg om rollefiguren blir skadet eller dør. 

Men dette er et ekte menneske og et (delvis) ekte liv!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...