Svennis Skrevet onsdag kl 06:30 #17541 Del Skrevet onsdag kl 06:30 Naboen blokka henne? 😂😂😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet onsdag kl 06:35 #17542 Del Skrevet onsdag kl 06:35 Korpsnerden skrev (På 2.4.2025 den 6.16): Den bamsen hun har dratt frem i det siste... Noen som har sett den før? Det har ikke jeg, men nå er jeg ikke en slavisk følger heller. Bare undrer meg over den "tåredryppende" Shirog+bamse historien som hun delte her om dagen, og plutselig dukket bamsen opp på flyet også. Hun bruker definitivt barndommen både for content, sympati og for ansvarsfraskrivelse når hun oppfører seg kritikkverdig. (Det betyr ikke at barndommen ikke har vært grusom og at den har satt dype spor). Ekspander Ansvarsfraskrivelse er et dekkende ord ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søpapegøje Skrevet onsdag kl 06:41 #17543 Del Skrevet onsdag kl 06:41 Korpsnerden skrev (På 2.4.2025 den 6.16): Den bamsen hun har dratt frem i det siste... Noen som har sett den før? Det har ikke jeg, men nå er jeg ikke en slavisk følger heller. Bare undrer meg over den "tåredryppende" Shirog+bamse historien som hun delte her om dagen, og plutselig dukket bamsen opp på flyet også. Hun bruker definitivt barndommen både for content, sympati og for ansvarsfraskrivelse når hun oppfører seg kritikkverdig. (Det betyr ikke at barndommen ikke har vært grusom og at den har satt dype spor). Ekspander Rami og Sidra hadde heller aldri sett den før sa de 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Really Skrevet onsdag kl 06:54 #17544 Del Skrevet onsdag kl 06:54 søpapegøje skrev (På 2.4.2025 den 6.41): Rami og Sidra hadde heller aldri sett den før sa de Ekspander OY, har de sagt det? Diagnosen til Isabel står klarere for meg nå. Blir faktisk litt skremt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet onsdag kl 07:03 #17545 Del Skrevet onsdag kl 07:03 Merker nå er det rett før jeg trykker på avfølg. Dette slår alle rekorder for dumskap… 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer48 Skrevet onsdag kl 07:06 #17546 Del Skrevet onsdag kl 07:06 Sirah skrev (På 2.4.2025 den 7.03): Merker nå er det rett før jeg trykker på avfølg. Dette slår alle rekorder for dumskap… Ekspander Jeg avfulgte henne, det ble for dumt. Hele greia er reprise fra forrige år. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet onsdag kl 07:09 #17547 Del Skrevet onsdag kl 07:09 Korpsnerden skrev (På 2.4.2025 den 6.16): Den bamsen hun har dratt frem i det siste... Noen som har sett den før? Ekspander Nei, men jeg har "bare" fulgt siden i fjor sommer sånn ca. ---------- Jeg fikk trykket meg gjennom alle snapene omsider i går. Jeg skjønner ikke helt hva hun ønsker fra naboen. Hun har forståelse for at han ikke kan/vil sier hun. Hun er ikke sint på han, dette handler om henne, ikke han. Men så switcher hun plutselig over og ER skuffet likevel. Han kan priotere henne og han burde priotere henne. Han burde forstå. At man kan jobbe et annet sted betyr jo ikke at man "bør" jobbe et annet sted. Greit at hun kan svare på mail og ha møter fra Dubai mall, beach club og gudene vet, men alle kan ikke det. Og om han skulle sittet 4-5 t med PCen hadde jo det og vært galt. Han ga henne et alternativ med get away i nærheten og ville være med henne, men det var ikke godt nok. Da handler det mer om å få viljen sin enn om han i mine øyne. Men om han faktisk har blokkert henne syntes jeg det også er utrolig barnslig, selv om det er fordi han måtte skjerme seg eventuelt. Nei, Isabel. Du må faktisk ta tak i dette, i deg selv, på ekte. Å gå til psykolog/behandling har ingen verdi om du ikke gjør jobben (som andre også har nevnt her). Man kan snakke problemer opp og ned i mente, men det er ikke nok. Man må ta tak i problemene. Innrømme. Erkjenne. Ta oppgjør. Jeg har også traumer som har påvirket meg mye, og fremdeles gjør det (noe vil være med deg for alltid uansett), og på et eller annet tidspunkt må man bryte ut av mestringsstrategiene som ikke fungerer. Ikke rømme. Ikke peke på andre. Ikke unngå. Om ikke kommer man aldri videre. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fansy Skrevet onsdag kl 07:14 #17548 Del Skrevet onsdag kl 07:14 Korpsnerden skrev (På 2.4.2025 den 6.16): Den bamsen hun har dratt frem i det siste... Noen som har sett den før? Det har ikke jeg, men nå er jeg ikke en slavisk følger heller. Bare undrer meg over den "tåredryppende" Shirog+bamse historien som hun delte her om dagen, og plutselig dukket bamsen opp på flyet også. Hun bruker definitivt barndommen både for content, sympati og for ansvarsfraskrivelse når hun oppfører seg kritikkverdig. (Det betyr ikke at barndommen ikke har vært grusom og at den har satt dype spor). Ekspander det handler nok mest om hvor hun er i livet. Hun trenger noe trygt og da bruker hun bamsen. At hun deler ting strategisk osv er det ikke tvil om. Men hun er også bare et menneske. Ikke alt hun gjør har en ond og falsk bakgrunn liksom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet onsdag kl 07:19 #17549 Del Skrevet onsdag kl 07:19 Sommer48 skrev (På 2.4.2025 den 7.06): Jeg avfulgte henne, det ble for dumt. Hele greia er reprise fra forrige år. Ekspander Jeg fulgte henne ikke på bursdagen hennes i fjor, så det har jeg bare forstått at var et shitshow… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet onsdag kl 07:22 #17550 Del Skrevet onsdag kl 07:22 Fansy skrev (På 2.4.2025 den 7.14): det handler nok mest om hvor hun er i livet. Hun trenger noe trygt og da bruker hun bamsen. At hun deler ting strategisk osv er det ikke tvil om. Men hun er også bare et menneske. Ikke alt hun gjør har en ond og falsk bakgrunn liksom. Ekspander Neida, men er det "noe trygt" eller er det en gjenglemt bamse hun fant i resepsjonen på leilighetskomplekset sitt som passet godt inn i shirog-historien? 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet onsdag kl 07:22 #17551 Del Skrevet onsdag kl 07:22 refill skrev (På 2.4.2025 den 7.09): Nei, men jeg har "bare" fulgt siden i fjor sommer sånn ca. ---------- Jeg fikk trykket meg gjennom alle snapene omsider i går. Jeg skjønner ikke helt hva hun ønsker fra naboen. Hun har forståelse for at han ikke kan/vil sier hun. Hun er ikke sint på han, dette handler om henne, ikke han. Men så switcher hun plutselig over og ER skuffet likevel. Han kan priotere henne og han burde priotere henne. Han burde forstå. At man kan jobbe et annet sted betyr jo ikke at man "bør" jobbe et annet sted. Greit at hun kan svare på mail og ha møter fra Dubai mall, beach club og gudene vet, men alle kan ikke det. Og om han skulle sittet 4-5 t med PCen hadde jo det og vært galt. Han ga henne et alternativ med get away i nærheten og ville være med henne, men det var ikke godt nok. Da handler det mer om å få viljen sin enn om han i mine øyne. Men om han faktisk har blokkert henne syntes jeg det også er utrolig barnslig, selv om det er fordi han måtte skjerme seg eventuelt. Nei, Isabel. Du må faktisk ta tak i dette, i deg selv, på ekte. Å gå til psykolog/behandling har ingen verdi om du ikke gjør jobben (som andre også har nevnt her). Man kan snakke problemer opp og ned i mente, men det er ikke nok. Man må ta tak i problemene. Innrømme. Erkjenne. Ta oppgjør. Jeg har også traumer som har påvirket meg mye, og fremdeles gjør det (noe vil være med deg for alltid uansett), og på et eller annet tidspunkt må man bryte ut av mestringsstrategiene som ikke fungerer. Ikke rømme. Ikke peke på andre. Ikke unngå. Om ikke kommer man aldri videre. Ekspander Veldig bra skrevet 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet onsdag kl 07:24 #17552 Del Skrevet onsdag kl 07:24 Fansy skrev (På 2.4.2025 den 7.14): det handler nok mest om hvor hun er i livet. Hun trenger noe trygt og da bruker hun bamsen. At hun deler ting strategisk osv er det ikke tvil om. Men hun er også bare et menneske. Ikke alt hun gjør har en ond og falsk bakgrunn liksom. Ekspander Nei.. men plutselig en bamse! Nei jeg forstår ingenting lengre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet onsdag kl 07:24 #17553 Del Skrevet onsdag kl 07:24 (endret) Full forståelse om han har blokket henne. Her har han sannsynligvis prøvd å finne løsninger sammen med henne og om han da tok en titt på snapen hennes, ser han at alt deles som content. Endret onsdag kl 07:24 av Zenhouse 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet onsdag kl 07:25 #17554 Del Skrevet onsdag kl 07:25 Sirah skrev (På 2.4.2025 den 7.19): Jeg fulgte henne ikke på bursdagen hennes i fjor, så det har jeg bare forstått at var et shitshow… Ekspander Det kom ikke en oppmerksomhet til henne på resorten fra naboen. Da ble relasjonen deres ødelagt. De datet før den reaksjonen hennes. Forstår ikke at han orker. Det må jo være et eller annet med ham også da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet onsdag kl 07:26 #17555 Del Skrevet onsdag kl 07:26 Zenhouse skrev (På 2.4.2025 den 7.24): Full forståelse om han har blokket henne. Her har han sannsynligvis prøvd å finne løsninger sammen med henne og om han da tok en titt på snapen hennes, ser han at alt deles som content. Ekspander Om han tok en kikk på snapen hennes i går… han sprang vel det han orket etterpå… 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fansy Skrevet onsdag kl 07:27 #17556 Del Skrevet onsdag kl 07:27 Sveits35 skrev (På 2.4.2025 den 7.24): Nei.. men plutselig en bamse! Nei jeg forstår ingenting lengre Ekspander Altså jeg og har en bamse fra barneåra mine. Og jeg viser den jo ikke frem over alt. Om hun er i en type krise nå, så er det vel kanskje derfor hun tar den med seg. Hun har sagt før at hun tar relasjonsbrudd / kjærlighetssorg ganske hardt. Og hun har nok vært mer forelska i naboen enn hun ville innrømme for seg selv. Så det at hun klarte å sabotere hele situasjonen, gjør nok at hun føler mye angst og sorg. Hun er skjør, selv om hun har klart seg «bra». Så vet alle her inne og andre steder at hun er skjør, og tåler lite. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet onsdag kl 07:29 #17557 Del Skrevet onsdag kl 07:29 Fansy skrev (På 2.4.2025 den 7.27): Altså jeg og har en bamse fra barneåra mine. Og jeg viser den jo ikke frem over alt. Om hun er i en type krise nå, så er det vel kanskje derfor hun tar den med seg. Hun har sagt før at hun tar relasjonsbrudd / kjærlighetssorg ganske hardt. Og hun har nok vært mer forelska i naboen enn hun ville innrømme for seg selv. Så det at hun klarte å sabotere hele situasjonen, gjør nok at hun føler mye angst og sorg. Hun er skjør, selv om hun har klart seg «bra». Så vet alle her inne og andre steder at hun er skjør, og tåler lite. Ekspander Det blir bare litt mye for tida. Jeg liker at du forstår henne. Hun trenger folk støtter også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agent Skrevet onsdag kl 07:32 #17558 Del Skrevet onsdag kl 07:32 Korpsnerden skrev (På 2.4.2025 den 6.16): Den bamsen hun har dratt frem i det siste... Noen som har sett den før? Det har ikke jeg, men nå er jeg ikke en slavisk følger heller. Bare undrer meg over den "tåredryppende" Shirog+bamse historien som hun delte her om dagen, og plutselig dukket bamsen opp på flyet også. Hun bruker definitivt barndommen både for content, sympati og for ansvarsfraskrivelse når hun oppfører seg kritikkverdig. (Det betyr ikke at barndommen ikke har vært grusom og at den har satt dype spor). Ekspander Aldri sett den før.🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet onsdag kl 07:32 #17559 Del Skrevet onsdag kl 07:32 Fansy skrev (På 2.4.2025 den 7.27): Altså jeg og har en bamse fra barneåra mine. Og jeg viser den jo ikke frem over alt. Om hun er i en type krise nå, så er det vel kanskje derfor hun tar den med seg. Hun har sagt før at hun tar relasjonsbrudd / kjærlighetssorg ganske hardt. Og hun har nok vært mer forelska i naboen enn hun ville innrømme for seg selv. Så det at hun klarte å sabotere hele situasjonen, gjør nok at hun føler mye angst og sorg. Hun er skjør, selv om hun har klart seg «bra». Så vet alle her inne og andre steder at hun er skjør, og tåler lite. Ekspander Kanskje ikke ha den slengende på toppen av Chanel-veska da, den kan fort ramle ut. Om ikke motivet er å få den med i x-antall snapper selvfølgelig... Alle barn og foreldre vet hvor spesielt kosedyr er (i barneårene), og hva det vekker i mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeonNinja Skrevet onsdag kl 07:33 #17560 Del Skrevet onsdag kl 07:33 Jeg er stort sett helt enig i det som har blitt skrevet de siste dagene, men jeg må likevel innrømme at jeg forstår skuffelsen hennes når det kommer til bursdag. Jeg er ei 30-og-noe dame med adhd, og før jeg startet på medisiner var følelsesregisteret og håndtering av følelser helt på bærtur. Det var ikke unormalt for meg å få helt ekstreme reaksjoner på helt vanlige ting. Der noen ville blitt bittelitt skuffa og så gått videre med livet, ville jeg fått et sammenbrudd med gråt og hjertesorg i noen timer før jeg fikk hentet meg inn igjen. Oppi disse kraftige reaksjonene klarte jeg likevel å være litt rasjonell, som å se at min reaksjon var litt vel overdreven i forhold til situasjon, kunne forstå at ingen mente å gjøre meg vondt, men hadde det likevel ekstremt vondt selv. Litt av dette ser jeg også igjen i IR, så jeg syntes ikke hun er en helt tapt sak. Bursdager har alltid vært stort for meg, og jeg har ofte hatt forventninger fordi jeg har tenkt at mine nærmeste har visst om hvor mye det betyr for meg, og blitt skuffet flere enn en gang. Så jeg kan forstå at dette er vondt for IR, og skjønner at hun reagerer på at naboen plutselig vil være med helt i siste liten når han egentlig ikke ville. Jeg liker IR, og syntes stort sett hun er morsom å følge. Men jeg liker ikke Suzy/DubaiLaila/andre alterego med fullstendig overtenning og på grensen til mani, og jeg syntes ikke noe om at Shirog og dårlig barndom brukes for å rettferdiggjøre adferd og høste masse kjærlighet, for hun må faktisk komme seg videre i livet. Ja, livet kan være skikkelig urettferdig, og selv om jeg ikke har lest bøkene hennes, så har jeg forstått at livet ikke har vært helt enkelt for den familien, men se så bra det er nå, med penger, reiser, designer ditt og datt og friheten til å leve som man vil. Man kan ikke la fortid få ødelegge for fremtid resten av livet. 5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå