Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Det skjer ikke at jeg blir ordentlig sint på et vilt fremmed menneske. Men i dag har frøken Raad provosert kraftig. Kanskje noen snart kan fortelle henne at all denne reisingen gjør at jorda og delfinene dør…sakte…Kanskje de gamle damene som hyller og ber til henne, burde få på seg brillene, slik at langsynet justeres, og virkelig SER hvilket menneske godeste Isabel/Suzy/Shirog/DubaiLaila egentlig er. 
Snappene hennes i dag…Jeg klarer ikke se for meg at de genererer nye følgere! Ikke bare manipulerer hun følgerne. Hun manipulerer det som har hørtes ut som en fin mann, også. I neste kapittel kommer dramaet der de på nytt avslutter forholdet. For hennes innerchild er så redd for å bli såra. Jenta trenger hjelp. Jeg har null tro på at det innelukkede luksuslivet i Dubai er rett for henne. Isabel må vokse opp, og ut i fra den selv etablerte prinsessetittelen sin. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moni123 skrev (3 timer siden):

Slutta å følge henne i høst engang, men har vel kjika innom 3-4 ganger. Men føler egentlig ikke at det er hun som bruker barndommen sin, men de som følger henne og skriver til henne..  Bortsett fra hvor langt hun er kommet. Hvis ikke noe drastisk har sjedd siden jeg sluttet å følge.

Gå inn og hør på "ventileringen" hennes nå. Hun sier folk ikke forstår bursdaggreiene hennes pga barndommen hennes osv.    Jeg vil nesten påstå at hun bringer opp barndommen sin daglig. Og det er hun som reporter kommentarene hvor følgerne nevner det.

Spesielt angående overforbruk. Hun var fattig i Norge(!) fra 0-11, så bodde hun i en (vil tørre å påstå) greit velstående familie til 17, jobbet litt, deltok i PH, blogget og kunne kjøpe egen leilighet i Oslo som 21 åring (noe svært få kan) så hun har så klart hatt verdens fattigste oppvekst og må derfor nå bade i bade fast fashion og merke-ræl noe vi som tjener mindre enn hun bruker på taco i uken ikke kan forstå. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natu skrev (4 timer siden):

Nå kommer gråtinga, Shirog og traumer. Men ingen antydning til at hun selv tenker at hun trenger seriøs hjelp. Denne bursdagen går jo mot tidenes katastrofe. 

Hun er av den typen "pasient" som ikke vil ha annet enn trøst og klemmer for sitt traume.

All faktisk arbeid med selve traumet - som ikke inneholder "stakkars deg, klapp på hodet og klem" - er uønsket.

Kun "klapp på hodet", og stakkars lille deg funker i dette narrativet.

Alt som stakkarsliggjøŕ henne er 10/10, alt som kan komme til å ansvarliggjøre henne 0/10.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel har bursdag hver dag. 

Kake ✔️ 

spise på restaurant ✔️ 

Blomster ✔️ 

Kjøpe akkurat hva hun ønsker seg ✔️ 

Gaver (ofte) 

Tusenvis av forgudene meldinger ✔️ 

Oppmerksomhet ✔️ 

God mat og godteri ✔️ 

Sove så lenge hun vil ✔️ 

Ingen husarbeid ✔️ 

Opplevelser (Beach Club, reiser, shopping, nattklubb) ofte 

Nytt antrekk ✔️ 

Gå til frisør (ofte) 

Massage (når hun vil) 

Fresh manikyr. 

Så vil hun ha resten av verden til å tro at hun har det værst siden hun hadde en dårlig bursdag i 1999?

"Kim, people are dying" 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (16 minutter siden):

Hun er av den typen "pasient" som ikke vil ha annet enn trøst og klemmer for sitt traume.

All faktisk arbeid med selve traumet - som ikke inneholder "stakkars deg, klapp på hodet og klem" - er uønsket.

Kun "klapp på hodet", og stakkars lille deg funker i dette narrativet.

Alt som stakkarsliggjøŕ henne er 10/10, alt som kan komme til å ansvarliggjøre henne 0/10.

Dessverre er hun den typen. En psykolog ville hørt historien hennes. I neste setting sagt noe som at «nå er det fæle over» «du må videre» Isabel vil ikke videre. Rett og slett på at dette tjener hun masse penger på. En eller annen sjel, skrev noe om å være emosjonelt ustabil. Det tror jeg på. Hun soler seg daglig i glansen fra både seere og familiemedlemmer.Hun som deler ALT har åpenbart ingen venner hun kan se seg selv i. Når naboen setter grenser for seg, for det er det han gjør, så ender det i tårer. Deretter kommer en følger inn og sier at han ikke prioriterer henne😳 Det gjør at hun kan fortsette dette narrativet omkring innerchild, sårbarhet osv…

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (1 time siden):

Er recapen fra de hundre (uten å overdrive tror jeg) snapene hun har lagt ut at bursdag er viktig pga barndom og.. føler hun seg sviktet av naboen da eller hva sies? 

Snapchat kutter av en eller annen grunn lyden på storiene for meg 😅 (noe som sikkert er like greit. 

Ja det er akkurat det det handler om! Jeg hoppa over en del (irriterer meg at jeg er så nysgjerrig, hun tjener jo penger på at vi diskuterer henne her😂) men ja, det handler om barndomen, shirog og at hun føler en ro på Maldivene. Naboen og hun har hatt en lengre samtale der han hadde ordlagt seg feil å hun ble super såra. Samma gamle as always. Du gikk ikke glipp av noe 🥲

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits35 skrev (1 time siden):

Jeg var akkurat inne på den sorgtunge snappen hennes. Altså, jeg orker ikke… det blir for dumt. Jeg prøver virkelig å kjenne på empati her men klarer det ikke. Men den 1. klasse flyturen skal jeg kikke på i morgen, det fristet.

Nei jeg prøvde virkelig jeg også, og hun klarte et lite sekund å nesten tippe meg over - men så ble det for mye. 

Jeg forstår at hun hadde en kjip barndom og at bursdager er stor stas for henne. Jeg forstår det. Men det er forskjell på å ønske seg en fin feiring med mannen hun er glad i (noe jeg forstår at hun ønsker) og det å skulle fly «halve verden rundt» for å være sammen med delfinene! Det er ikke alle som har lyst, tid eller energi til å reise så mye som hun gjør - for å ikke snakke om mulighet.

Så klart er det ikke det samme for naboen å skulle jobbe fra paradis på jord som fra leiligheten sin i Dubai! Det sier seg jo selv! Hvem pokker vil sitte inne med Macen i 8 timer når man er på en sånn plass? Han hadde jo ikke fått gjort halvparten av hva han får gjort hjemmefra og han må jo faktisk jobbe! Det er noe annet for Isabel som basicly lever av å dele opplevelser. 

Det er lov å være skuffet, gråte litt og syntes litt synd på seg selv når ting ikke går som man ønsker, men så må man faktisk børste av seg støvet og gå videre. Det handler ikke alltid om hvordan du faller, men om hvordan du velger å reise deg igjen. Jeg er glad for at naboen klarte å sette grenser for seg selv her, hun trenger helt tydeligvis at noen gjør det innimellom.

Jeg håper hun fortsetter med terapien sin for det blir mer og mer tydelig at hun ikke har det noe greit. Det er skikkelig trist å se på. Det er jo et togkrasj i sakte film - du vet det snart smeller og du kan ikke gjøre noe som helst for å forhindre det. Jeg ønsker henne alt godt og jeg håper virkelig hun jobber med seg selv nå.

Alle fortjener å ha det bra og det gjelder også Isabel.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesha2 skrev (6 timer siden):

Jeg personlig hadde ikke ville dra på bursdags ferie med en mann som jeg må mase på, men også ligger med han. Om alt hun sier om denne naboen stemmer så virker han litt som en jojo person, han er skikkelig på en periode og stille en annen periode. De var nettopp på Maldivene, han ville ta henne med på hotell/restaurant på hennes dag men hun vil absolutt til Maldivene. Dama blir 31 år, ikke 16 år. Det er ekstremt barnslig å oppføre seg sånn, null bakkekontakt og er så selvsentrert at det er kvalmt. Min mening er at hun vet veldig godt at Maldivene generer penger, hun har sagt det selv. Hun vet at RaadSquad nærmest tar på seg kjole og solbriller fra sine hjem fordi de er på ferie med sin bestevenn. Hun vet at de kjøper rått av alt hun legger ut når hun er på Maldivene. Hun vet at de kommer til å ha masse sympati for henne nå som hun har hypet opp at naboen ikke blir med og det er stakkars Isabel på sin bursdag alene. Nå som familien har dratt så kan hun ikke være alene på sin bursdag i Dubai fordi det får ikke nok klikk. Det er ganske tydelig at hun ikke har noen særlig venner og derfor blir helt desperat på denne naboen. 

Jeg synes det er hinsides alt hun deler på Snapchat. Og at folk virkelig tror på alt. Hun filmer at hun er på vei inn til leiligheten sin etter å ha overnattet hos han og der vettu står moren klar og det var helt uventet. Andre dagen kom hun inn og der vettu står mor og søster og danser. Alt dette er skuespill og jeg skjønner ikke at folk faller for dette.

Hun kommer inn og er sååå glad fordi han hadde kjøpt Fiji vann og satt på en sang som hun liker. Hun skryter av at de har ligget sammen 3 ganger siden dagen før. Hun bruker en hel time på å komme frem til at hun ikke var gravid. Hun snakker om intime hendelser mellom hun og naboen til flere hundre tusener og der sitter mor og søster som knoll og tott og bare jatter med. Søsteren sier at hun hadde blitt glad dersom Isabel hadde vært gravid og var så spent under den tea time. Virkelig? Storesøsteren hadde blitt glad når hun ser hvor ustabil Isabel er.?? Moren sa noe som "glem han helvete hvis han ikke blir med på ferie"... Moren er virkelig ikke en omsorgsperson og det må slutte å skyldes på traumer. Det samme gjelder Isabel som har flere personligheter, hun velger når hun er Shirog og når hun er Isabel. Dette er for å melke sympati fra følgere. Mange, mange har hatt en fæl barndom, men man vokser opp, får hjelp til å bearbeide det og går videre i livet. Når hun er i India og Vietnam da er hun plutselig ydmyk Shirog men så straks hun ankommer Dubai, Maldivene, Mykonos eller hvor enn så er person helt glemt. Man kan ikke skylde på forskjellige personligheter for å søke sympati og lage content for å tjene penger. Og hun flyttet til fosterhjem da hun var 10 år og bodde et ganske så bra liv der med hytte og båt, fosterbesteforeldre, hobby og ferier. Hun flyttet ut derfra og til seg selv da hun var 17 år. Så hvordan har du oppdratt sine yngre søsken som den ene er 10 år yngre enn seg, levd på first price i alle år og måtte shoppe på Fretex gjennom hele barndommen? Hun har ikke oppdratt sine yngre søsken, det er en forsvarstale hun kommer med for å forklare hvorfor broren og søsteren gjør alt hun ber om. Å handle på Fretex var noe som mange måtte gjøre og det er ikke noe å være flau eller le av som hun gjør. Det bruker hun som en unnskyldning for hennes ekstreme overforbruk og tar ikke noe hensyn til klima og miljø. Og first price fantes ikke den tiden hun var liten.

Dette er en ganske spesiell familie som trenger hjelp til å bearbeide ting. Isabel er inntektskilde og det er rart at 3 voksne friske mennesker ikke jobber. Det er også rart at de 3 søsken snakker gebrokent etter å ha bodd her i 31 år og de to andre er født her. Det er rart at de synes at det er morsomt at moren dummer seg ut på kamera ved å bare snakke tull og banne som bare det. Hun kan ikke formulere en ordentlig setning uten å banne og det er så morsomt og alltid klemming og kyssing. Jeg hadde ikke utlevert min mor på den måten.

Dessverre for denne familien så betyr Snapchat penger veldig mye, koste hva det vil koste. Isabel har det tydeligvis ikke bra når hun går helt i kjelleren hver gang en mann skuffer henne. Hun snakker inn i tlf med sin iskaffe dagen lang i leiligheten. Hun bruker kondom som ofte sprekker, er kjempe redd for å bli gravid, men istedenfor prevensjon som finnes for kvinner - så er abort hennes løsning, uten nøling!

Veldig bra ambassadør for fosterhjemsforeningen.

I 2003, som svar på utfordringene fra den tyske kjeden Lidl, ble First Price lansert som et dristig initiativ fra KIWI.
👆🏼

Dette er bare ett eksempel på at IR juger! Regner ikke med fosterforeldrene levde på First price.. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (5 minutter siden):

Nei jeg prøvde virkelig jeg også, og hun klarte et lite sekund å nesten tippe meg over - men så ble det for mye. 

Jeg forstår at hun hadde en kjip barndom og at bursdager er stor stas for henne. Jeg forstår det. Men det er forskjell på å ønske seg en fin feiring med mannen hun er glad i (noe jeg forstår at hun ønsker) og det å skulle fly «halve verden rundt» for å være sammen med delfinene! Det er ikke alle som har lyst, tid eller energi til å reise så mye som hun gjør - for å ikke snakke om mulighet.

Så klart er det ikke det samme for naboen å skulle jobbe fra paradis på jord som fra leiligheten sin i Dubai! Det sier seg jo selv! Hvem pokker vil sitte inne med Macen i 8 timer når man er på en sånn plass? Han hadde jo ikke fått gjort halvparten av hva han får gjort hjemmefra og han må jo faktisk jobbe! Det er noe annet for Isabel som basicly lever av å dele opplevelser. 

Det er lov å være skuffet, gråte litt og syntes litt synd på seg selv når ting ikke går som man ønsker, men så må man faktisk børste av seg støvet og gå videre. Det handler ikke alltid om hvordan du faller, men om hvordan du velger å reise deg igjen. Jeg er glad for at naboen klarte å sette grenser for seg selv her, hun trenger helt tydeligvis at noen gjør det innimellom.

Jeg håper hun fortsetter med terapien sin for det blir mer og mer tydelig at hun ikke har det noe greit. Det er skikkelig trist å se på. Det er jo et togkrasj i sakte film - du vet det snart smeller og du kan ikke gjøre noe som helst for å forhindre det. Jeg ønsker henne alt godt og jeg håper virkelig hun jobber med seg selv nå.

Alle fortjener å ha det bra og det gjelder også Isabel.

Veldig bra skrevet! Hun trenger virkelig folk rundt seg som setter klare grenser for seg selv. Jeg mistenker de har forsvunnet ut av livet hennes en etter en de som har gjort det. Kinkig nå at hun har fått følelser for denne umulige vrange naboen. Blir interessant å se om han vil klare å oppdra henne litt og skape en happy ending in the end of the road. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er man der igjen, hun strigråter over en fyr ifb med bursdagen sin. Tenk å ødelegge/lage så mye kvalme med en fyr hvert år på denne tiden 🙄 jeg klarer ikke syntes synd på henne, det er jo samme regla hver gang - «han» burde ha skjønt det/lest tankene hennes/tatt henne på ordet/hoppet når hun sa hopp hver gang. Hun skaper jo traumer rundt bursdagene sine hver gang - er jo ingen fyr som vil komme til å gjøre noe ekstra/hyggelig for henne på disse dagene for hun setter jo listen HIMMELHØYT - har null tro på at små ting som blomster betyr mest for henne som hun hele tiden påstår, det viser seg jo aldri. Det eneste som betyr noe er at personen sier ja til det hun vil og det skal skje på den måten hun ser for seg i hodet/fantaserer, skjer ikke det - så faller alt i knus.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 minutter siden):

Veldig bra skrevet! Hun trenger virkelig folk rundt seg som setter klare grenser for seg selv. Jeg mistenker de har forsvunnet ut av livet hennes en etter en de som har gjort det. Kinkig nå at hun har fått følelser for denne umulige vrange naboen. Blir interessant å se om han vil klare å oppdra henne litt og skape en happy ending in the end of the road. 

Nå sendern meldinger og ringer, han vil nå være med til Maldivene.  Men det blir for kleint ifølge I.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 minutter siden):

Ja hvor ble det av de gode venninnene hennes fra Oslo? De som var med i TV-serien Isabel, nå står det fullstendig stille på navn her. Det virket jo som to jenter med bein i nesa som turte å si hva de mente? Jeg vet absolutt ingenting om hvorfor de brøyt kontakten, så det kan like gjerne være de som gjorde noe dumt som Isabel. Men det er SÅNNE folk hun bør ha i livet sitt, ikke de ekle tvillingene 😢 Marina virker jo som et oppegående menneske, men hun har jo sitt eget liv og det er vel begrenset hvor mye tid hun har til overs.

Jeg håper naboen liker henne godt nok til at han står over denne kneika også. Tror egentlig at han er bra for henne. Håper ikke han går lei av dramaet, noe som jo så klart er forståelig om han gjør på et tidspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

agent skrev (3 minutter siden):

Nå sendern meldinger og ringer, han vil nå være med til Maldivene.  Men det blir for kleint ifølge I.

Han tør vel ikke annet stakkars. Redd for å miste henne…. Skjønner at Isabel syntes det blir kleint nå, for nå vet hun jo at han blir med fordi hun har laget drama.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flowerina skrev (8 timer siden):

Regner med at stillheten fra henne nå betyr at hun pakket bagen og dro til Maldivene og er sur på naboen...... Folk blir desp vettu da hun er stille! Da hun dukker opp på Maldivene med teatime nå så ruller tusenlappene inn i fleng.....Dette kan hun😂

Hvorfor kommenterer du på eget innlegg. Noen som har flere brukere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
agent skrev (9 minutter siden):

Hva? Altså er det mulig å selvsabotere så til de grader?!! Jeg orker ikke gå inn å se en gang

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu får helt panikk nå. Han utfordrer henne. Og hennes go to er å rømme. Nå føler hun seg fanget og vil bare rømme mer. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (2 timer siden):

Hun har fått to svære, flotte kaker og drar frem frosne bringebær med sjokolade til dessert.. what the.. Håper hun har vett nok til å gi de kakene til resepsjonen i det minste før hun drar. Ja, jeg reagerer på sånne ting 🙈

Eller bare sette dem i fryseren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommer til å skje nå er at hun gjør det klart at han ikke trenger å bli med for han ikke vil det i utgangspunktet. Så drar hun alene og dere kan vedde livet på at så kommer følgerne til å skape forventninger om at «tenk om han hopper på et fly og overrasker deg» - nok meldinger av den type så begynner Isabel å fable om og håpe på at han gjør nettopp det.

Men sånn fungerer ikke virkeligheten, så når turen utløper og ingen nabo er dukket opp så er hun så skuffet at hun igjen havner på at de ikke passer sammen (for ikke vil han det samme som henne selv om han nettopp var på Maldivene med henne, og ikke klarer han å tenke seg frem til at han BURDE overraske henne) og så gjør hun det slutt - igjen. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...