Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sveits35 skrev (1 time siden):

Så kjekt at du likte den. Du skulle sett starten på sesong 2 en dag du er hjemme alene. De episodene når hun ikke har styr på Gucci er hysterisk morsomme. Jeg må rett og slett se på ny og sjekke opp i morens språkkunnskaper. Snodig om hun snakket bedre da, men kan ha med alder, fokus og konsentrasjon å gjøre. Og at hun muligens prater morsmålet sitt oftere nå. 

Ja den var ok :) Liker sånne serier hvor man kan f.eks spille på mobilen samtidig 😅 Om det gir mening?

Fikk sett litt til nå og det virker som om hun tar seg kraftig sammen foran kamera her. På snap er hun nok mer avslappet og seg selv. Kan nok være så enkelt.

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Når vi er inne på språk. Synes det er rart at broren snakker gebrokkent norsk, er ikke han født og oppvokst i Norge? I tillegg snakker han ikke engelsk med samme "gebrokkenhet". 

Det er kanskje ikke gebrokkent som er det riktige, men norsk på en måte at man antar at han ikke har bodd i Norge hele livet.

Rami (og Sidra) er født i Norge og bodde noen år her før de flyttet til Irak. Husker ikke hvor mange år de bodde der, men mener Rami sa på snap engang at han måtte lære norsk på nytt når de flyttet tilbake til Norge. Ta det med en klype salt. I tillegg er store deler av vennegjengen hans i Oslo utlendinger som snakker gebrokkent eller kebab-norsk så det er nok bare blitt sånn. Legg merke til at han snakker ekstremt mye mer kebab-norsk så fort han er med de utenlandske kameratene sine, og at det forsvinner mer eller mindre når han er med norske. 

Tror det bare er en del av kulturen og omgangskretsen hans :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er ille å se hvor mye hun sløser penger og alt skrytet rundt det. Hver gang det er postet noe, så handler det om hvor mye som er brukt på shopping, turer, reiser. Blir helt kvalm av det til slutt. Orker ikke følge med mer. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Sassya skrev (14 timer siden):

Enig 👍heier på Pierre.  Jeg har alltid likt  Pierre. 

Pierre og familien til Isabel har også et godt og nært vennskap så det blir bra for han å flytte til Dubai. 

Håper han klarer å betale husleie selv, så han slipper å slave rundt for isabel.  

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Pigaloppa skrev (1 time siden):

Håper han klarer å betale husleie selv, så han slipper å slave rundt for isabel.  

Det beste er å være selvstendig ja! De fleste som er knyttet til «Raadshowet» drar jo stor nytte av det. Så hvem som blir utnyttet kan jo diskuteres. Så hvis så skjer er jo Pierre kjempeheldig og kan sees på som en lottogevinst. Bare spør Rami.

Endret av Sveits35
  • Liker 4
Skrevet
Natalie91 skrev (1 time siden):

Jeg synes det er ille å se hvor mye hun sløser penger og alt skrytet rundt det. Hver gang det er postet noe, så handler det om hvor mye som er brukt på shopping, turer, reiser. Blir helt kvalm av det til slutt. Orker ikke følge med mer. 

Det virker som du trenger en pause ja. Du kan jo følge med her inne og bli oppdatert 🫣

• Liker 4
Skrevet

Nyheten på snap i dag er at hele familien skal flytte til Dubai veldig snart! Det betyr kanskje at leilighet i Oslo til Shehed blir kansellert? Spennende tider i familien Raad dette.

• Liker 3
Skrevet
Sveits35 skrev (5 minutter siden):

Nyheten på snap i dag er at hele familien skal flytte til Dubai veldig snart! Det betyr kanskje at leilighet i Oslo til Shehed blir kansellert? Spennende tider i familien Raad dette.

Fikk med meg dette. Kjekt hun får familien ned. Hvor mange leiligheter skal I betale for nå mon? Generøs er hun, men tror ikke hun leier 3 leiligheter. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke kikket på snappen hennes enda, men så spennende! Det blir bra for henne! Blir faren med også tro? Sier de opp leilighetene i Oslo? De beholder vel leiligheten i Irak regner jeg med? 

Hun kan jo ikke leie tre leiligheter til + den i Irak. Det blir jo insane mye penger!

• Liker 2
Skrevet
Sirah skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke kikket på snappen hennes enda, men så spennende! Det blir bra for henne! Blir faren med også tro? Sier de opp leilighetene i Oslo? De beholder vel leiligheten i Irak regner jeg med? 

Hun kan jo ikke leie tre leiligheter til + den i Irak. Det blir jo insane mye penger!

Hvis hun slipper å betale leie i Oslo og avslutter leieavtalen i Irak, så blir det kanskje ikke så mye dyrere å ha alle i Dubai. De kan jo avlaste henne med content også. «The Raads» Familiebedrift

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveits35 skrev (2 minutter siden):

Hvis hun slipper å betale leie i Oslo og avslutter leieavtalen i Irak, så blir det kanskje ikke så mye dyrere å ha alle i Dubai. De kan jo avlaste henne med content også. «The Raads» Familiebedrift

Jeg mener hun har sagt at faren og moren selv betaler leilighetene i Oslo. Rami skal jo uansett betale sin egen leilighet fremover, han har jo inntekt til det. Men resten av dem vil jo pr i dag slite med det. Mener hun sa at moren betaler 18K for leiligheten i Oslo i dag (mulig dette er helt feil) så hun har jo også en grei inntekt, men det er jo svindyrt i Dubai. 

Det må jo uansett være mulig for Shehed og Sidra å få seg en jobb der. Sidra har jo erfaring som servitør og Shehed som lærer. Dette blir spennende å følge!

• Liker 4
Skrevet
Sirah skrev (1 minutt siden):

Jeg mener hun har sagt at faren og moren selv betaler leilighetene i Oslo. Rami skal jo uansett betale sin egen leilighet fremover, han har jo inntekt til det. Men resten av dem vil jo pr i dag slite med det. Mener hun sa at moren betaler 18K for leiligheten i Oslo i dag (mulig dette er helt feil) så hun har jo også en grei inntekt, men det er jo svindyrt i Dubai. 

Det må jo uansett være mulig for Shehed og Sidra å få seg en jobb der. Sidra har jo erfaring som servitør og Shehed som lærer. Dette blir spennende å følge!

Shehed skal flytte til Oslo og Isabel skal jo betale hele den leien. Den utgiften forsvinner/blir flyttet til leieavtale i Dubai ved flytting dit. Så Shehed blir ikke særlig mye dyrere å få dit. Leieavtalen i Irak kan erstatte en leieavtale i Dubai. Så det går muligens opp i opp. Rami klarer seg selv. Sidra blir kanskje en contentskaper/avlaster for Isabel etterhvert med lønn og klarer seg selv. Tiden vil vise. Spennende blir det iallefall

• Liker 1
Skrevet

Er ikke moren uføretrygdet? Kan hun bosette seg i Dubai permanent da?

Skrevet
Sveits35 skrev (4 minutter siden):

Shehed skal flytte til Oslo og Isabel skal jo betale hele den leien. Den utgiften forsvinner/blir flyttet til leieavtale i Dubai ved flytting dit. Så Shehed blir ikke særlig mye dyrere å få dit. Leieavtalen i Irak kan erstatte en leieavtale i Dubai. Så det går muligens opp i opp. Rami klarer seg selv. Sidra blir kanskje en contentskaper/avlaster for Isabel etterhvert med lønn og klarer seg selv. Tiden vil vise. Spennende blir det iallefall

Nå er jo leie i Dubai vesentlig mye høyere enn i Oslo om de skal bo noenlunde som Isabel, eller Rami?

• Liker 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Ja, på akkurat samme måte som at mange nordmenn har bosatt seg i Spania. Det er så mange uføre/pensjonister i enkelte strøk i Spania at det blir kalt norske områder.

Skrevet

Isabell skal jo også investere i eiendom i løpet av første året? Hun får jo rådgivning rundt det. Så mulig resten av familien flytter inn dit. 

• Liker 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

Nå er jo leie i Dubai vesentlig mye høyere enn i Oslo om de skal bo noenlunde som Isabel, eller Rami?

De kan ikke forvente å bo slik som Isabel. Det hadde jo vært sprøtt. Rami betaler ikke stort mer enn hva en ok leilighet i Oslo koster. Eller husker jeg feil?

• Liker 2
Skrevet
Bendie skrev (1 minutt siden):

Isabell skal jo også investere i eiendom i løpet av første året? Hun får jo rådgivning rundt det. Så mulig resten av familien flytter inn dit. 

Jo, men Isabel har nylig sagt at hun har lyst å kjøpe den leiligheten hun leier nå. Men kanskje de har fått en ny glimrende idé. 

Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (2 minutter siden):

Jo, men Isabel har nylig sagt at hun har lyst å kjøpe den leiligheten hun leier nå. Men kanskje de har fått en ny glimrende idé. 

Ja, mulig hun gjør begge deler? Om hun har nok midler? Hun skal jo ta opp lån.

Endret av Bendie
  • Liker 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (10 minutter siden):

Hun kan det, men vil ikke få stønad fra NAV når hun flytter ut av Norge. 

Skrevet
Heike72 skrev (Akkurat nå):

Hun kan det, men vil ikke få stønad fra NAV når hun flytter ut av Norge. 

Hvis hun har uføretrygd så er det penger hun beholder hele livet, uansett hvor hun bor. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...