Heike72 Skrevet 23. februar #15861 Skrevet 23. februar Doris Becker skrev (5 minutter siden): Selvfølelse og selvverd er viktig. Å føle at man gjør noe meningsfullt er viktig. Jeg snakker ikke om bekreftelse fra andre. Men hvordan du selv vil se tilbake på ditt liv. 100 Chanel-vesker, klokker og smykker hjelper lite. Folk med shoppingavhengighet er som regel plaget av kronisk stress og angst, de benytter det for å flykte fra seg selv og vonde følelser, fra meningsløshet. Jeg ser ingen mening i dette livet. Hun skader seg selv og hun skader andre. Du stilte spørsmål ved hennes ettermæle. Selvfølelse og selvverd er noe annet enn ettermæle. Ettermæle er omdømme til en person som er død. Det er ikke hvordan du selv ser tilbake på eget liv. 4
Heike72 Skrevet 23. februar #15862 Skrevet 23. februar Guris skrev (4 timer siden): P har ingen jobb og ikke sitt eget sted å bo. Folk som opererer skulderen beholder vel jobben sin og tar en sykemelding og kan besøke familie/få besøk for hjelp og støtte, men beholder boligen sin !? P er på NAV han også 🤷🏻 Men Pierre er utdannet PT, så han har muligheter når han er friskmeldt. Han er også venn med Oskar (som vi ser av og til på Rami sin snap), som også er PT og jobber fra Dubai. 3
Sveits35 Skrevet 23. februar #15863 Skrevet 23. februar Doris Becker skrev (16 minutter siden): Selvfølelse og selvverd er viktig. Å føle at man gjør noe meningsfullt er viktig. Jeg snakker ikke om bekreftelse fra andre. Men hvordan du selv vil se tilbake på ditt liv. 100 Chanel-vesker, klokker og smykker hjelper lite. Folk med shoppingavhengighet er som regel plaget av kronisk stress og angst, de benytter det for å flykte fra seg selv og vonde følelser, fra meningsløshet. Jeg ser ingen mening i dette livet. Hun skader seg selv og hun skader andre. Jeg hadde vært for nøyd med å etterlate meg en stor arv og ha et ettermæle på at jeg hadde bidratt til å bygge en skole i India og vært ambassadør valgt ut på regjeringsnivå.. men jeg setter vel ikke så veldig høye krav til ettermæle kanskje.. 7 1
Sveits35 Skrevet 23. februar #15864 Skrevet 23. februar Heike72 skrev (7 minutter siden): Men Pierre er utdannet PT, så han har muligheter når han er friskmeldt. Han er også venn med Oskar (som vi ser av og til på Rami sin snap), som også er PT og jobber fra Dubai. Pierre kan virkelig bli stor i Dubai som PT. Han har en karisma ut av en annen verden. Ønsker han masse god bedring med den skuldra og ser fram til fortsettelsen i Dubai. 3 5
Sassya Skrevet 23. februar #15865 Skrevet 23. februar (endret) Sveits35 skrev (1 time siden): Pierre kan virkelig bli stor i Dubai som PT. Han har en karisma ut av en annen verden. Ønsker han masse god bedring med den skuldra og ser fram til fortsettelsen i Dubai. Enig 👍heier på Pierre. Jeg har alltid likt Pierre. Pierre og familien til Isabel har også et godt og nært vennskap så det blir bra for han å flytte til Dubai. Endret 23. februar av Sassya 2 3
Heike72 Skrevet 23. februar #15866 Skrevet 23. februar (endret) Doris Becker skrev (36 minutter siden): Selvfølelse og selvverd er viktig. Å føle at man gjør noe meningsfullt er viktig. Jeg snakker ikke om bekreftelse fra andre. Men hvordan du selv vil se tilbake på ditt liv. 100 Chanel-vesker, klokker og smykker hjelper lite. Folk med shoppingavhengighet er som regel plaget av kronisk stress og angst, de benytter det for å flykte fra seg selv og vonde følelser, fra meningsløshet. Jeg ser ingen mening i dette livet. Hun skader seg selv og hun skader andre. Hva med å ha bygd skole i India, bidratt til arbeidsplasser for kvinner i India, bidratt til forbedrede levekår til kvinner i India, bidratt økonomisk til at moren din og søsknene dine får et mye bedre liv, bidratt til arbeidsplasser i Norge, vært ambassadør for fosterhjemsforeningen og kanskje overlate et godt drevet klesmerke og noen millioner på bok til barna dine? Tror få av oss andre her vil ha et slik ettermæle. Hadde hatt ganske god selvfølelse og selvverd om jeg kunne tenkt tilbake på noe slik også jeg. Endret 23. februar av Heike72 2 6
Doris Becker Skrevet 23. februar #15867 Skrevet 23. februar Heike72 skrev (Akkurat nå): Hva med å ha bygd skole i India, bidratt til arbeidsplasser for kvinner i India, bidratt til forbedrede levekår til kvinner i India, bidratt økonomisk til at moren din og søsknene dine får et mye bedre liv, bidratt til arbeidsplasser i Norge og kanskje overlate et godt drevet klesmerke og noen millioner på bok til barna dine? Tror få av oss andre her vil ha et slik ettermæle. Hun har jo ikke det. Hun selger fast fashion, som utnytter barn og kvinner, og forurenser vann og miljø. Den grønnvaskingen der er bare spill for galleriet. 10 1 8
Heike72 Skrevet 23. februar #15868 Skrevet 23. februar (endret) Doris Becker skrev (10 minutter siden): Hun har jo ikke det. Hun selger fast fashion, som utnytter barn og kvinner, og forurenser vann og miljø. Den grønnvaskingen der er bare spill for galleriet. Så du kan bevise at hun ikke har gjort noe av det jeg nevner? Endret 23. februar av Heike72 6
Sassya Skrevet 23. februar #15869 Skrevet 23. februar Doris Becker skrev (9 minutter siden): Hun har jo ikke det. Hun selger fast fashion, som utnytter barn og kvinner, og forurenser vann og miljø. Den grønnvaskingen der er bare spill for galleriet. Ivorie driver ikke per definisjon med fast fashion. Så det stemmer ikke det du hevder her. 1 3
cherma Skrevet 23. februar #15870 Skrevet 23. februar hvorfor må hun skrives om i førsteomgang tenker jeg. 4 1
Doris Becker Skrevet 23. februar #15871 Skrevet 23. februar (endret) cherma skrev (1 time siden): hvorfor må hun skrives om i førsteomgang tenker jeg. Der er jeg faktisk enig. Håpe mediene slutter å skrive om disse miserable kvinnene, som opererer seg selv i stykker, poster vekten sin og svindler forbrukere med elendig fast fashion, med dårlig kvalitet og høy pris. Trendy Things ble heldigvis stoppet. Jeg håper på regelverk etterhvert, men har gitt opp. De fortjener vel hverandre, squads og influensere. Så lenge hun ikke har barn hun utleverer så er det vel greit. Jeg har ingen sosiale medier utover KG, og har slått av all reklame, men nå logger jeg av her også. Det er samme industrien, eid av Egmont. Vil ikke støtte dem. Finner ingenting av substans her inne heller. Endret 23. februar av Doris Becker 7 1
Heike72 Skrevet 23. februar #15872 Skrevet 23. februar (endret) Doris Becker skrev (14 minutter siden): Der er jeg faktisk enig. Håpe mediene slutter å skrive om disse miserable kvinnene, som opererer seg selv i stykker, poster vekten sin og svindler forbrukere med elendig fast fashion, med dårlig kvalitet og høy pris. Trendy Things ble heldigvis stoppet. Jeg håper på regelverk etterhvert, men har gitt opp. De fortjener vel hverandre, squads og influensere. Så lenge hun ikke har barn hun utleverer så er det vel greit. Jeg har ingen sosiale medier utover KG, og har slått av all reklame, men nå logger jeg av her også. Det er samme indistrien, eide av Egmont. Vil ikke støtte dem. Finner ingenting av substans her inne heller. Trendy Things var det vel mest Pierre som sto for. Hun bidrog vel mest med det økonomiske. Der failet de, men de er vel ikke de første som har gjort det. Jeg har også failet i business. Ivorie bruker fabrikker i Italia nå og det er vel ikke akkurat fast fashion. På Kvinneguiden for å finne substans faktisk 🙈 Du vet du er på Norges største slarveforum eller? Og skal man mene noe om det I holder på med nå i dag må man følge litt med på hva hun gjør også. Endret 23. februar av Heike72 1 9
Sirah Skrevet 23. februar #15873 Skrevet 23. februar Sånn for å spørre om noe helt annet mens folk egentlig er travelt opptatt med fast fashion og Pierre: Jeg ble influenset av @Sveits35 til å se på Isabel på TV2. Serien var overraskende genial som bakgrunnstøy mens man egentlig gjorde noe annet 😁 Etter noen få episoder fikk derimot samboeren min fullstendig krampe, så den er nå bannlyst her i huset 😅 Men på de episodene jeg rakk å se så la jeg merke til at Pimpen faktisk virker til å snakke langt bedre norsk enn hun gjør på snappen til Isabel? Hun virker jo veldig mye mer ukomfortabel foran kamera enn hun gjør i dag så det kan jo godt spille en stor rolle. Jeg syntes bare det var litt snodig å se at hun snakket mye bedre norsk enn hun gjør i dag? 1
Sveits35 Skrevet 23. februar #15874 Skrevet 23. februar Sirah skrev (15 minutter siden): Sånn for å spørre om noe helt annet mens folk egentlig er travelt opptatt med fast fashion og Pierre: Jeg ble influenset av @Sveits35 til å se på Isabel på TV2. Serien var overraskende genial som bakgrunnstøy mens man egentlig gjorde noe annet 😁 Etter noen få episoder fikk derimot samboeren min fullstendig krampe, så den er nå bannlyst her i huset 😅 Men på de episodene jeg rakk å se så la jeg merke til at Pimpen faktisk virker til å snakke langt bedre norsk enn hun gjør på snappen til Isabel? Hun virker jo veldig mye mer ukomfortabel foran kamera enn hun gjør i dag så det kan jo godt spille en stor rolle. Jeg syntes bare det var litt snodig å se at hun snakket mye bedre norsk enn hun gjør i dag? Så kjekt at du likte den. Du skulle sett starten på sesong 2 en dag du er hjemme alene. De episodene når hun ikke har styr på Gucci er hysterisk morsomme. Jeg må rett og slett se på ny og sjekke opp i morens språkkunnskaper. Snodig om hun snakket bedre da, men kan ha med alder, fokus og konsentrasjon å gjøre. Og at hun muligens prater morsmålet sitt oftere nå.
Sol Rampelyset Skrevet 23. februar #15875 Skrevet 23. februar Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1
Korpsnerden Skrevet 23. februar #15876 Skrevet 23. februar Når vi er inne på språk. Synes det er rart at broren snakker gebrokkent norsk, er ikke han født og oppvokst i Norge? I tillegg snakker han ikke engelsk med samme "gebrokkenhet". Det er kanskje ikke gebrokkent som er det riktige, men norsk på en måte at man antar at han ikke har bodd i Norge hele livet. 3
Catnip Skrevet 23. februar #15877 Skrevet 23. februar Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Når vi er inne på språk. Synes det er rart at broren snakker gebrokkent norsk, er ikke han født og oppvokst i Norge? I tillegg snakker han ikke engelsk med samme "gebrokkenhet". Det er kanskje ikke gebrokkent som er det riktige, men norsk på en måte at man antar at han ikke har bodd i Norge hele livet. Multietnolekt, heter det. Eller en slags sosiolekt, en måte å brukt sprpket på for å markere hvor man kommer fra og hvilken gruppe man tilhører.
Korpsnerden Skrevet 23. februar #15878 Skrevet 23. februar Catnip skrev (Akkurat nå): Multietnolekt, heter det. Eller en slags sosiolekt, en måte å brukt sprpket på for å markere hvor man kommer fra og hvilken gruppe man tilhører. Så det er bevisst valg å snakke på en måte som viser at man har foreldre fra et annet land?
Catnip Skrevet 23. februar #15879 Skrevet 23. februar Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Så det er bevisst valg å snakke på en måte som viser at man har foreldre fra et annet land? Ja, man kan jo på en måte si det sånn. Det er nok ikke hundre prosent bevisst, for antagelig har han hengt med andre som prater sånn hele barndommen og ungdomstida, og nå er det en del av identiteten hans. 1
Korpsnerden Skrevet 23. februar #15880 Skrevet 23. februar Catnip skrev (Akkurat nå): Ja, man kan jo på en måte si det sånn. Det er nok ikke hundre prosent bevisst, for antagelig har han hengt med andre som prater sånn hele barndommen og ungdomstida, og nå er det en del av identiteten hans. Skjønner 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå