Pigaloppa Skrevet 2 timer siden #15381 Del Skrevet 2 timer siden lajlaj skrev (2 timer siden): Dette stemmer ikke. Maniske episoder er ikke et symptom på ADHD, men en person med ADHD kan oppleve noen av symptomene på en hypoman episode. Oppstemthet og hyperaktivitet er ikke det samme som hypomani. Har man hypomane episoder er det et tegn på bipolare lidelse. Tidligere gikk hypomane og maniske episoder under diagnosen manisk depressiv, mens nå er det ulike grader av bipolare lidelser. Hypomani er et tegn på bipolar 2. Men når det er sagt kan man ha både adhd og bipolar lidelse. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 2 timer siden #15382 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Pigaloppa skrev (24 minutter siden): Oppstemthet og hyperaktivitet er ikke det samme som hypomani. Har man hypomane episoder er det et tegn på bipolare lidelse. Tidligere gikk hypomane og maniske episoder under diagnosen manisk depressiv, mens nå er det ulike grader av bipolare lidelser. Hypomani er et tegn på bipolar 2. Men når det er sagt kan man ha både adhd og bipolar lidelse. Støtter denne. Jeg har Bipolar 1 som vil si jeg har hatt/har både hypomani og mani. Viktig å vite forskjell på dette. Bipolar 2 har IKKE mani, men de blir hypomane, som er en "mild" form av mani. Personlig ser jeg ikke noe tegn på MANI hos Isabel, men kan godt være HYPOmani. Endret 2 timer siden av Gjesti7654 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pålandjorda Skrevet 2 timer siden #15383 Del Skrevet 2 timer siden Ser ikke familie dette? Og kan hjelpe IR? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 1 time siden #15384 Del Skrevet 1 time siden (endret) Pigaloppa skrev (1 time siden): Oppstemthet og hyperaktivitet er ikke det samme som hypomani. Har man hypomane episoder er det et tegn på bipolare lidelse. Tidligere gikk hypomane og maniske episoder under diagnosen manisk depressiv, mens nå er det ulike grader av bipolare lidelser. Hypomani er et tegn på bipolar 2. Men når det er sagt kan man ha både adhd og bipolar lidelse. Du skrev "manisk er en annen diagnose" og jeg forklarer for deg at episoder av hypomani hører også til under ADHD-diagnosen, så vet ikke hva du vil med dette innlegget. "Maniska episoder är inte ett symptom på ADHD , men en person med ADHD kan uppleva några av symptomen på en hypoman episod." Endret 1 time siden av lajlaj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 1 time siden #15385 Del Skrevet 1 time siden Gjesti7654 skrev (1 time siden): Støtter denne. Jeg har Bipolar 1 som vil si jeg har hatt/har både hypomani og mani. Viktig å vite forskjell på dette. Bipolar 2 har IKKE mani, men de blir hypomane, som er en "mild" form av mani. Personlig ser jeg ikke noe tegn på MANI hos Isabel, men kan godt være HYPOmani. Forstår ikke hvorfor dere drar inn bipolar? Kan vi ikke heller forholde oss til ADHD som hun selv har snakket om flere ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 1 time siden #15386 Del Skrevet 1 time siden lajlaj skrev (11 minutter siden): Forstår ikke hvorfor dere drar inn bipolar? Kan vi ikke heller forholde oss til ADHD som hun selv har snakket om flere ganger? Nå må du ikke sette ut falske rykter om Isabel har ADHD. Du var jo veldig opptatt av at jeg gjorde det da jeg sa at Sidra ikke jobbet, noe som faktisk stemte. Jeg tenker at det klokeste her er å holde oss for gode til å gi noen som helst diagnose. Hun er ekstremt høyt oppe for tiden, men vi er ikke de riktige til å gi henne diagnoser. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 27 minutter siden #15387 Del Skrevet 27 minutter siden Istapp skrev (5 timer siden): ADHD kjennetegnes da vitterlig ikke med slike sinns- og handlingsforskjeller. Å tilbringe timesvis i sengen dag etter dag ville en med ADHD gått på veggene. Bipolarlidelse derimot har slike topper og bunner, og kan ha varierende lengde på topp eller bunn. Totalt uavhengig av psykiatriske diagnose/r som vi ikke skal sette... shoppinggal kan vi slå fast med 110% sikkerhet. Jeg har Adhd (add), og jo, når man havner i perioder med burnouts så kan man faktisk ligge i sengen i dagesvis å føle seg paralysert. Kjenner du en person med adhd, så kjenner du EN person med adhd. Det er forskjellig på alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå