Snurris Skrevet 7. februar #15161 Skrevet 7. februar lajlaj skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke alle som kjøper de iskaffe-glassene. Hvem drikker 1 liter iskaffe til frokost hver dag? Glassene er gigantiske. Liter? De er 4.5 desiliter. 3
Really Skrevet 7. februar #15162 Skrevet 7. februar Amber skrev (13 minutter siden): «Sikre søsknene mine sin fremtid, så deres barn..» altså hun skal ha for at hun er uselvisk! Men det er vel ikke hennes ansvar? At hun skal jobbe seg halvt ihjel mens de går arbeidsløse rundt omkring.. satt litt på spissen. Hun tar liksom ansvaret for alle hun, hele tiden. Ikke normal oppførsel det der synes det blir for mye av det gode. Samme med at hun bare er med familie hele tiden også. Sikkert en traumerespons da? Leste jo boka hennes og ble så utrolig provosert av moren hennes og hvordan hun har vært… så det er sikkert moren sin «feil» at Isabel har blitt sånn… så ja.. ikke normalt. Hvordan var moren siden du ble provosert? Jeg har ikke lest boka
Guris Skrevet 7. februar #15163 Skrevet 7. februar Tenkeselv skrev (2 timer siden): Hvorfor det ? Hun er faktisk den eneste «normale» for meg om det ordet kan brukes. Så fortsett å tenk på en person du ikke kjenner da 🤷🏻
Guris Skrevet 7. februar #15164 Skrevet 7. februar Really skrev (20 minutter siden): Hvordan var moren siden du ble provosert? Jeg har ikke lest boka Moren pleide blant annet å stenge henne og søsteren inne i et mørkt rom uten vinduer, for å straffe de. Så og se hvordan det kvinne menneske skal forgudes nå er rett og slett ekkelt. 17
Guris Skrevet 7. februar #15165 Skrevet 7. februar (endret) Amber skrev (49 minutter siden): «Sikre søsknene mine sin fremtid, så deres barn..» altså hun skal ha for at hun er uselvisk! Men det er vel ikke hennes ansvar? At hun skal jobbe seg halvt ihjel mens de går arbeidsløse rundt omkring.. satt litt på spissen. Hun tar liksom ansvaret for alle hun, hele tiden. Ikke normal oppførsel det der synes det blir for mye av det gode. Samme med at hun bare er med familie hele tiden også. Sikkert en traumerespons da? Leste jo boka hennes og ble så utrolig provosert av moren hennes og hvordan hun har vært… så det er sikkert moren sin «feil» at Isabel har blitt sånn… så ja.. ikke normalt. Selvfølgelig er det moren sin feil at I er 'ødelagt' og moren fortsetter sviket nå, ler av at datteren ligger rundt og kaller I for 'hore' som et vanlig navn, ler av at hun drikker seg dritings, shopper som en gal o.s.v. og moren bryr seg ikke så lenge hun får betalt leilighet i Irak og får cash. Endret 7. februar av Guris 9 3
Really Skrevet 7. februar #15166 Skrevet 7. februar Guris skrev (6 minutter siden): Moren pleide blant annet å stenge henne og søsteren inne i et mørkt rom uten vinduer, for å straffe de. Så og se hvordan det kvinne menneske skal forgudes nå er rett og slett ekkelt. Oh my god. Det er mishandling. Nå kommer jeg aldri til å synes noe godt om den dama igjen 😡 3 3
Guris Skrevet 7. februar #15167 Skrevet 7. februar Really skrev (3 minutter siden): Oh my god. Det er mishandling. Nå kommer jeg aldri til å synes noe godt om den dama igjen 😡 Grov mishandling og omsorgssvik. Det er litt vanskelig å heie på det forholdet hun har med moren sin ja. 16
Really Skrevet 7. februar #15168 Skrevet 7. februar Guris skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er det moren sin feil at I er 'ødelagt' og moren fortsetter sviket nå, ler av at datteren ligger rundt og kaller I for 'hore' som et vanlig navn, er av at hun drikker seg dritings, shopper som en gal o.s.v. og moren bryr seg ikke så lenge hun får betalt leilighet i Irak og får Guris skrev (13 minutter siden): Grov mishandling og omsorgssvik. Det er litt vanskelig å heie på det forholdet hun har med moren sin ja. Forferdelig. Dette hadde jeg aldri trodd. Jeg trodde det var far til isabel som var den slemme. 3
Guris Skrevet 7. februar #15169 Skrevet 7. februar Really skrev (2 minutter siden): Forferdelig. Dette hadde jeg aldri trodd. Jeg trodde det var far til isabel som var den slemme. Moren var ganske aktiv i mishandlingen. Hun lot blant annet brødrene sine ta med narkotika for både bruk og salg til hjemmet med I og søsteren. 1
Really Skrevet 7. februar #15170 Skrevet 7. februar Guris skrev (10 minutter siden): Moren var ganske aktiv i mishandlingen. Hun lot blant annet brødrene sine ta med narkotika for både bruk og salg til hjemmet med I og søsteren. Jeg er sjokkert. Forstår ikke hvordan Isabel har klart å tilgi dette. Attpåtil gir hun 50.000 kr i julegave til moren. Hadde Isabel og søskene enda vært små hadde vel mishandlingen foregått enda. Kjenner jeg blir sint. Må lese boka nå tror jeg. 2
Pigaloppa Skrevet 7. februar #15171 Skrevet 7. februar Amber skrev (1 time siden): «Sikre søsknene mine sin fremtid, så deres barn..» altså hun skal ha for at hun er uselvisk! Men det er vel ikke hennes ansvar? At hun skal jobbe seg halvt ihjel mens de går arbeidsløse rundt omkring.. satt litt på spissen. Hun tar liksom ansvaret for alle hun, hele tiden. Ikke normal oppførsel det der synes det blir for mye av det gode. Samme med at hun bare er med familie hele tiden også. Sikkert en traumerespons da? Leste jo boka hennes og ble så utrolig provosert av moren hennes og hvordan hun har vært… så det er sikkert moren sin «feil» at Isabel har blitt sånn… så ja.. ikke normalt. Isabel er nok preget av barndommen, men voksen nok til å være ansvarlig for egne handlinger. Jeg synes ikke hun behandler mora eller resten av familien fint. Alle må stå på pinne for henne når dem er sammen, mye fordi hun "eier" dem gjennom å betale leiligheter,shopping osv. Hun gjør narr av mora,behandler henne som hushjelp når dem er sammen. Og jobber seg halvt i hjel.. 5 2
Guris Skrevet 7. februar #15172 Skrevet 7. februar Really skrev (Akkurat nå): Jeg er sjokkert. Forstår ikke hvordan Isabel har klart å tilgi dette. Attpåtil gir hun 50.000 kr i julegave til moren. Hadde Isabel og søskene enda vært små hadde vel mishandlingen foregått enda. Kjenner jeg blir sint. Må lese boka nå tror jeg. Det hadde helt klart fortsatt hvis ikke de hadde blitt tatt ut av hjemmet. Sikkert noen brukere her som kan nevne mere som har skjedd. 2
Guris Skrevet 7. februar #15173 Skrevet 7. februar Really skrev (2 minutter siden): Jeg er sjokkert. Forstår ikke hvordan Isabel har klart å tilgi dette. Attpåtil gir hun 50.000 kr i julegave til moren. Hadde Isabel og søskene enda vært små hadde vel mishandlingen foregått enda. Kjenner jeg blir sint. Må lese boka nå tror jeg. Og I betaler 200,000,- i året for leiligheten moren leier i Irak. 3
Guris Skrevet 7. februar #15174 Skrevet 7. februar Pigaloppa skrev (5 minutter siden): Isabel er nok preget av barndommen, men voksen nok til å være ansvarlig for egne handlinger. Jeg synes ikke hun behandler mora eller resten av familien fint. Alle må stå på pinne for henne når dem er sammen, mye fordi hun "eier" dem gjennom å betale leiligheter,shopping osv. Hun gjør narr av mora,behandler henne som hushjelp når dem er sammen. Og jobber seg halvt i hjel.. I burde stengt moren inne i et mørkt rom uten vinduer noen timer, slik moren gjorde med I når I var liten. 5
Really Skrevet 7. februar #15175 Skrevet 7. februar Guris skrev (2 minutter siden): I burde stengt moren inne i et mørkt rom uten vinduer noen timer, slik moren gjorde med I når I var liten. Hadde leiligheten vært min så hadde mora fått sove på bøttekottet, og passa på der ikke var lys i rommet. 1 2
Guris Skrevet 7. februar #15176 Skrevet 7. februar Jeg synes det er skammelig av moren å be om så mye fra I, husleie, penger, møbler, flybilletter, mat, klær, gull o.s.v. og nå har moren begynt å forlange av Rami også, drar han med inn i kles og gull butikker og forlanger at han skal betale. Hun eier ikke skam, virkelig. Alle barna burde kutte henne helt ut av livene sine. 14 2
Sirah Skrevet 7. februar #15177 Skrevet 7. februar Tenkeselv skrev (13 timer siden): Jeg følger også Shehed, å hun sa jo noe ala det har skjedd noe helt forferdelig , å derfor måtte hun hjem. men så ingenting mer etter det ? fått med meg at folk har spurt på kommentarene hun har delt, men vil ikke si det. Så hva tenker man da liksom ? Jeg vet ikke, men håper ikke det er noe alvorlig… Zenhouse skrev (6 timer siden): Er Rami I Irak over lengre tid nå? Betaler ikke hun husleie for ham i Dubai, eller ble det ikke noe av? Han er på ferie Lesehest75 skrev (3 timer siden): Kanskje det har skjedd noe med hunden hennes, i så fall skjønner jeg godt hun drar hjem. Gucci har det fint Hun har snappet den. Amber skrev (2 timer siden): «Sikre søsknene mine sin fremtid, så deres barn..» altså hun skal ha for at hun er uselvisk! Men det er vel ikke hennes ansvar? At hun skal jobbe seg halvt ihjel mens de går arbeidsløse rundt omkring.. satt litt på spissen. Hun tar liksom ansvaret for alle hun, hele tiden. Ikke normal oppførsel det der synes det blir for mye av det gode. Samme med at hun bare er med familie hele tiden også. Sikkert en traumerespons da? Leste jo boka hennes og ble så utrolig provosert av moren hennes og hvordan hun har vært… så det er sikkert moren sin «feil» at Isabel har blitt sånn… så ja.. ikke normalt. Moren er vel dessverre et resultat av sin egen grusomme oppvekst og videre traumer langt inn i voksenlivet. Har du lest boken moren og Isabel har skrevet sammen også? Historien til moren er også helt grusom. Ikke at det er noen unnskyldning, men det forklarer veldig mye. 5 5
Pigaloppa Skrevet 7. februar #15178 Skrevet 7. februar Guris skrev (54 minutter siden): Jeg synes det er skammelig av moren å be om så mye fra I, husleie, penger, møbler, flybilletter, mat, klær, gull o.s.v. og nå har moren begynt å forlange av Rami også, drar han med inn i kles og gull butikker og forlanger at han skal betale. Hun eier ikke skam, virkelig. Alle barna burde kutte henne helt ut av livene sine. Det var da voldsomt for et sinne mot Pimpen,skulle tro hun hadde gjort deg noe personlig. Om Isabel skal unnskyldes alle sine dårlige og ondskapsfulle handlinger pga traumer så burde det ikke være vanskelig å gi Pimpen samme forståelse. Hennes barndom og som kvinne i den kulturen hun kommer fra er nok umulig for oss å sette oss inn i. 5 3
Guris Skrevet 7. februar #15179 Skrevet 7. februar Pigaloppa skrev (8 minutter siden): Det var da voldsomt for et sinne mot Pimpen,skulle tro hun hadde gjort deg noe personlig. Om Isabel skal unnskyldes alle sine dårlige og ondskapsfulle handlinger pga traumer så burde det ikke være vanskelig å gi Pimpen samme forståelse. Hennes barndom og som kvinne i den kulturen hun kommer fra er nok umulig for oss å sette oss inn i. Ingen av dem bør unnskyldes sine handlinger ! Ja Jeg blir sint på folk som behandler barn som dritt! 1 2
Sveits35 Skrevet 7. februar #15180 Skrevet 7. februar Amber skrev (3 timer siden): «Sikre søsknene mine sin fremtid, så deres barn..» altså hun skal ha for at hun er uselvisk! Men det er vel ikke hennes ansvar? At hun skal jobbe seg halvt ihjel mens de går arbeidsløse rundt omkring.. satt litt på spissen. Hun tar liksom ansvaret for alle hun, hele tiden. Ikke normal oppførsel det der synes det blir for mye av det gode. Samme med at hun bare er med familie hele tiden også. Sikkert en traumerespons da? Leste jo boka hennes og ble så utrolig provosert av moren hennes og hvordan hun har vært… så det er sikkert moren sin «feil» at Isabel har blitt sånn… så ja.. ikke normalt. Hatt mye av de samme tankene som deg. Men tenker mye vil forandre seg når Isabel får sine egne barn, da vil fokuset bli skiftet mye tenker jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå