Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sirah skrev (23 timer siden):

Nå kan det være at jeg bommer fullstendig, så ta dette innlegget litt som fri fantasi 🙈

Shehed satt forrige uke og fortalte at hun gledet seg så til å komme tilbake på jobb. Igår ble det klart at hele familien (minus Isabel) drar til Irak til uken. Gucci skal være med noe som tyder på at de skal være en stund. Ingen drar vel med seg hunden på tur rundt halve jorden for en ukes ferie lissom.

Det ble så klart mye spekulasjoner på om Shehed hadde mistet jobben pga alt styret med Tiril. Hun hadde jo ringt til kommunen og arbeidsplassen til Shehed for å melde henne inn. Shehed bekreftet på snap igår at hun ikke har mistet jobben, men at det er en del styr nå som hun ikke ønsker å gå nærmere inn på. Det er jo da lett å dra konklusjonen om at dette handler om Tiril. Om det stemmer aner vi jo ikke.

Tror dette var veldig kort oppsummert slik jeg har forstått det, men ta alt jeg har skrevet med en stor klype salt.

https://www.mittjessheim.no/isabel-raads-soster-til-rb-etter-online-krangel-ingen-kommentar/s/5-111-250678

• Liker 1
Skrevet
Natu skrev (12 minutter siden):

Takk!

Herregud for en suppe! Begge parter har oppført seg som idioter, men nå kan man jo virkelig si at Tiril byr opp til dans. Det der var veldig lite smart av henne. Snakk om å kaste bensin på bålet. 

Men veldig trist at Raadsquad driver å sender henne dritt. Det burde de definitivt droppet. 

Skrevet
Sitat

– Det har vært en enorm belastning. Meldinger med hat og hets tikker inn daglig. Folk skriver stygge ting om utseendet mitt, sier at jeg ikke burde få barn, og noen har til og med oppfordret meg til å ta livet mitt, sier Tiril Torgunrud.

Det der er bare ikke greit.

Enkelte i Raadsquad er jo sprø, noen av dem må jo være svært ustabile. Plutselig tipper det over for noen.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Hatsumomo skrev (6 minutter siden):

Det der er bare ikke greit.

Enkelte i Raadsquad er jo sprø, noen av dem må jo være svært ustabile. Plutselig tipper det over for noen.

Nei helt sykt hva folk kan få seg til å skrive. Greit at Tiril ikke akkurat har rent mel i posen, men det der er helt insane slemt!

• Liker 4
Skrevet

Bak betalingsmur, men ser hun svarer ingen kommentar. Helt sikkert smart og helt sikkert etter råd fra Isabel. Hun svarer bare om det skrives noe positivt. Ikke kom her og si at hun deler ALT, for det gjør hun ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Heike72 skrev (2 timer siden):

Jobber selv i skole og vi må levere full politiattest ja.

IMG_0034.jpeg

IMG_0033.jpeg

Jeg tviler på at det foreligger noen politisak på henne. Shehed har nevnt navnet «Tiril» en gang på snapen sin. Ingen har sagt noe om at hun er anmeldt, kun at Tiril har tatt kontakt med arbeidsgiveren hennes. 

Skrevet
Ellenn skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler på at det foreligger noen politisak på henne. Shehed har nevnt navnet «Tiril» en gang på snapen sin. Ingen har sagt noe om at hun er anmeldt, kun at Tiril har tatt kontakt med arbeidsgiveren hennes. 

En gang? Hun laget jo egen lyd hun kalte Tiril? Les oppslaget i avisen.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellenn skrev (7 minutter siden):

Shehed sa akkurat på snappen sin at nå skulle Gudrunn (og så pekte hun på seg selv) ta seg et glass rødvin. Men at man ikke måtte snakke om navn for da ble man anmeldt. Eller noe i den gaten. Dette er neppe ordrett gjengitt. Så det kan tenkes at hun er anmeldt ja…

Skrevet
Sirah skrev (37 minutter siden):

Takk!

Herregud for en suppe! Begge parter har oppført seg som idioter, men nå kan man jo virkelig si at Tiril byr opp til dans. Det der var veldig lite smart av henne. Snakk om å kaste bensin på bålet. 

Men veldig trist at Raadsquad driver å sender henne dritt. Det burde de definitivt droppet. 

Av 400 000 følgere er det mange sprø mennesker som sitter på ekte og tror Isabel er venninna deres. Dette vet Isabel veldig godt når hun delte info. Raadsquad svelger jo alt IR sier, tror hun deler alt og er bare utrolig naive! Og hva med de andre 11 Isabel kastet til ulveflokken? Har aldri sett en prikk av bevis for at de er nett troll, grusomme mennesker osv. Det eneste de gjorde var å kritisere henne for content -suppa hun serverte om Alternativ Jul. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
Natu skrev (Akkurat nå):

Av 400 000 følgere er det mange sprø mennesker som sitter på ekte og tror Isabel er venninna deres. Dette vet Isabel veldig godt når hun delte info. Raadsquad svelger jo alt IR sier, tror hun deler alt og er bare utrolig naive! Og hva med de andre 11 Isabel kastet til ulveflokken? Har aldri sett en prikk av bevis for at de er nett troll, grusomme mennesker osv. Det eneste de gjorde var å kritisere henne for content -suppa hun serverte om Alternativ Jul. 

Enig med deg i det. Dette har vi jo diskutert tidligere i tråden også. 

Jeg så kommentarene til en del av de 11 andre og de var rimelig stygge noen av dem. Ikke at det forsvarer det, men de er ikke uskyldige de heller. Men å drive å trakkasere dem på denne måten hører så klart ikke hjemme noen plass. Overhodet ikke.

• Liker 1
Skrevet
Ellenn skrev (16 minutter siden):

Hun sa i snap i dag at «hun kan jo ikke nevne noen navn for da blir hun jo anmeldt» da hun brukte navnet Gudrun om seg selv. Det kan jo være at hun er anmeldt og at saken ikke er henlagt ennå. Inntil den er det kan det hende de velger å ikke bruke henne som vikar. Selvfølgelig blir det henlagt. 

Skrevet
Heike72 skrev (Akkurat nå):

Hun sa i snap i dag at «hun kan jo ikke nevne noen navn for da blir hun jo anmeldt» da hun brukte navnet Gudrun om seg selv. Det kan jo være at hun er anmeldt og at saken ikke er henlagt ennå. Inntil den er det kan det hende de velger å ikke bruke henne som vikar. Selvfølgelig blir det henlagt. 

Tenker det samme som deg. De avventer mens de venter på henleggelse. Jeg håper iallefall ikke at politiet bruker ressurser på en idiotisk krangel så lenge det ikke finnes ressurser til å ta folk som voldtar, selger dop og det som langt værre er. 

Med litt flaks har Tiril (og de 11 andre damene) lært at det kan få konsekvenser å være nett troll. Shehed og Isabel har forhåpentligvis lært at det ikke lønner seg å falle ned på nett trollenes nivå.

• Liker 6
Skrevet
Sirah skrev (7 minutter siden):

Tenker det samme som deg. De avventer mens de venter på henleggelse. Jeg håper iallefall ikke at politiet bruker ressurser på en idiotisk krangel så lenge det ikke finnes ressurser til å ta folk som voldtar, selger dop og det som langt værre er. 

Med litt flaks har Tiril (og de 11 andre damene) lært at det kan få konsekvenser å være nett troll. Shehed og Isabel har forhåpentligvis lært at det ikke lønner seg å falle ned på nett trollenes nivå.

Jeg tror ikke Tiril har lært så mye. I følge artikkelen i Mitt Jessheim angrer hun bare på én ting, og det er kommentaren om at hun heller ville henge seg i et tau fra Biltema enn å være som IR. 

Skrevet
Ellenn skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke Tiril har lært så mye. I følge artikkelen i Mitt Jessheim angrer hun bare på én ting, og det er kommentaren om at hun heller ville henge seg i et tau fra Biltema enn å være som IR. 

Ja jeg så det 🙈 Men det var en veldig rar artikkel. Journalisten kan ikke ha gjort all verdens reserch for det finnes veldig mange stygge kommentarer fra Tiril der ute som hun definitivt også burde angret på. Veldig tydelig at han tok hennes side som sannheten. Slett jobb av avisen.

• Liker 5
Skrevet
Sirah skrev (3 timer siden):

Vel nå vil jeg anta at endel av kjernen her er at ikke alle disse 11 som ble hengt ut faktisk er nett troll, å klart de da reagerer på hvor «løs»  en så stor profil skal gå.

Samt når det sies så lite fra IR og familie så kan man bare spekulere om det bare er T som har tatt dette videre ?

Jeg har hørt fra veldig mange som virkelig ser ned på det som skjedde med avsky, fordi IR enda ikke kan se seg selv i speilet å kanskje si unnskyld til de andre uskyldige hun hang ut.

Hun må gjerne ville gå videre å late som ingenting, men hun vet svært lite hva ringeffekten av hennes utrolig barnslige stunt ble, for alle som ble dratt inn om de «fortjente» det eller ei.

• Nyttig 10
Skrevet
Tenkeselv skrev (7 timer siden):

Vel nå vil jeg anta at endel av kjernen her er at ikke alle disse 11 som ble hengt ut faktisk er nett troll, å klart de da reagerer på hvor «løs»  en så stor profil skal gå.

Samt når det sies så lite fra IR og familie så kan man bare spekulere om det bare er T som har tatt dette videre ?

Jeg har hørt fra veldig mange som virkelig ser ned på det som skjedde med avsky, fordi IR enda ikke kan se seg selv i speilet å kanskje si unnskyld til de andre uskyldige hun hang ut.

Hun må gjerne ville gå videre å late som ingenting, men hun vet svært lite hva ringeffekten av hennes utrolig barnslige stunt ble, for alle som ble dratt inn om de «fortjente» det eller ei.

Nei du kan så si. Jeg leste en del av kommentarene på den gruppa og det var mye stygt som ble skrevet, men jeg skal innrømme at jeg ikke telte damer som skrev. Så om det var 6 eller 11 skal jeg ikke uttale meg om.

Jeg vil jo absolutt tro at flere av dem har tatt det videre?

Det burde hun gjort ja, samtidig kan det være hun har innsett at det beste er å holde kjeft. Jeg vet ikke. Hun har nok blitt rådet av advokat til å la det ligge.

Men på en annen side: Jeg sier IKKE at det hun gjorde var riktig, for det syntes jeg ikke at det var. Men å oppføre seg sånn i kommentarfelt er heller ikke ok. Nå snakker jeg generelt, jeg snakker ikke om denne isolerte hendelsen. Det bør faktisk få konsekvenser å være nett troll. Uansett om du kommenterer i kommentarfeltet til en Influenser eller i kommentarfeltet til en random person i lokalavisen. Folk lirer av seg så ufattelig mye stygt at det er helt ufattelig. Skal det ikke få konsekvenser og oppføre seg sånn? Hva bør eventuelt konsekvensen være?

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Doris Becker skrev (37 minutter siden):

Så bra at media tar tak i dette! Håper større media også følger opp. Influensere kan ikke misbruke sin makt på denne måten. Kjersti Toppe og Norsk Forsterhjemsforening burde også få tilsendt denne artikkelen.

Men god journalistikk er å undersøke mye mer enn hva denne journalisten har gjort. Vedkommende tok jo alt T sa for sannhet og tok hennes parti. Nå er ikke akkurat T helt uskyldig i denne saken heller.

Og hvorfor skal denne saken ødelegge for engasjement for fosterhjem? Det rammer jo bare barn som trenger fosterhjem. IR sin innsats har jo bidratt til at mange velger å bli fosterhjem.

• Liker 4
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...