Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Sirah skrev (22 minutter siden):

Enig ang kjøkken og balkong, men var jo et ekstremt rødt flagg at de ikke klarte å få vasket den andre leiligheten. De hadde 14 dager på seg fra hun kikket første til andre gangen og det samme søppelet lå der enda. Pluss bremsespor i doen 🤮 Hadde neppe gått for den leiligheten jeg heller med så useriøse folk rundt.

Uff ja, burde ikke vært en vurderingssak engang. Sånt holder man seg langt unna!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Uff ja, burde ikke vært en vurderingssak engang. Sånt holder man seg langt unna!

Ja når ikke utleier/megler klarer noe så elementært som å vaske leiligheten før ikke bare en, men TO visninger…. Da kan man jo spørre seg selv om hvordan resten av leieforholdet eventuelt ville blitt 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (På 13.1.2025 den 20.04):

Vel, jeg søkte opp Dave på Facebook nå og fikk så mange treff at jeg ikke engang gadd å begynne å leite. Jeg så iallefall aldri at hun la ut noe mer enn fornavn? Men jeg er heller ikke kandidat for FBI tror jeg, så like greit. 

Snapbrukernavnet inneholdt etternavnet… Han heter ikke Dave, er IR som har lest navnet hans feil pga deler av fornavnet + etternavnet er i lag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også planløsningen på den andre leiligheten var finere, men skjønner at hun backer ut når ting virker useriøst. Det er jo bare midlertidig dette og så ingen krise at den ikke er tilnærmet 100%. Hadde vært gøy å se henne innrede litt, men det blir vel ikke stort mer enn noen nye møbler siden det er leieforhold. Cue hvit/beige sofa 😅🥳

Dere som har fulgt henne siden før Dubai, hadde hun noe personlig stil i Oslo eller? (interiør altså, haha) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt fascinert over pengesnakket etter møtet med den finansielle rådgiveren i går. Hun er _så_ imponert og mener han har så stålkontroll, og er nærmest ekstatisk over disse gode rådene hun har fått. Men helt ærlig, er ikke mye av det som ble nevnt basic økonomisk fornuft? Selvfølgelig jobber ikke pengene når de bare står på konto, selvfølgelig er det smart å ha kort med bonusordninger når du svir av millionbeløp hver måned, selvfølgelig bør du være forsikret når du er alene om å generere inntekt, selvfølgelig bør du ha et testament. For meg er dette helt åpenbart, og jeg er fascinert over at dette tilsynelatende er ting hun ikke har ofret en tanke. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ignore skrev (2 timer siden):

Jeg blir litt fascinert over pengesnakket etter møtet med den finansielle rådgiveren i går. Hun er _så_ imponert og mener han har så stålkontroll, og er nærmest ekstatisk over disse gode rådene hun har fått. Men helt ærlig, er ikke mye av det som ble nevnt basic økonomisk fornuft? Selvfølgelig jobber ikke pengene når de bare står på konto, selvfølgelig er det smart å ha kort med bonusordninger når du svir av millionbeløp hver måned, selvfølgelig bør du være forsikret når du er alene om å generere inntekt, selvfølgelig bør du ha et testament. For meg er dette helt åpenbart, og jeg er fascinert over at dette tilsynelatende er ting hun ikke har ofret en tanke. 

Jeg er helt enig med deg, men du vil bli overrasket over hvor mange mennesker som ikke har dette som basiskunnskap. Her i Norge er vi så himla vant til at NAV skraper oss opp og redder oss uansett, og mange får sjokk når de oppdager at det egentlig ikke er sånn det fungerer for alle. 

Bare for å ta et eksempel: Jeg har en venninne som har høy utdanning og som etter mange år innenfor sitt fagfelt startet opp for seg selv. Dette gikk veldig fint helt til hun ble langtidssykemeldt - la oss si at hun knakk ryggen. Hun hadde ingen forsikring som dekket dette - dette ante hun kort og greit ikke at eksisterte! Ingen hadde fortalt henne dette og hun trodde at hun ble sykemeldt på lik linje som alle andre arbeidstakere. Dette er et oppegående menneske, men som kort og greit aldri hadde lært dette. Man kan trygt si at det var en bratt (og dyr) lærekurve for henne.

Isabel kommer jo for å si det sånn ikke fra et møblert hjem (uten å si noe stygt om familien hennes - flotte folk!) og at dette ikke er elementær kunnskap hos dem er jeg kort og greit ikke overrasket over. Jeg er mer overrasket over at ikke Geir har opplyst henne om det med forsikring, men det er kanskje ikke noe han sånn sett er «ansvarlig» for? Han har jo i det minste hjulpet henne med sparing og fond osv av de norske pengene hennes. 

Når man ikke kommer fra en familie/et miljø hvor sånne ting er normalt så er det kanskje ikke ting man tenker over?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ignore skrev (11 timer siden):

Jeg tolket det ikke på denne måten. Hun har bare endelig tatt tak i ting og er glad for det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaen hun vil ha var  ikke fin. Putene så ut som de var laget av dyner…. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (44 minutter siden):

Sofaen hun vil ha var  ikke fin. Putene så ut som de var laget av dyner…. 

Nå trenger dem ikke ligge i senga store deler av tiden, bare flytte seg og ligge videre i sofaen/sofa-sengen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (På 8.1.2025 den 9.34):

Han kommer frem når det er mangel på dopamin i form av oppmerksomhet av andre. Hun får dopamin-kick når han svarer henne. Får dopamin av å skape drama. Typisk for ADHD, synd at han blir brukt til dette. Men han ser gjennom bullshittet.

Synes det er komisk at hun snakker om at hun satte grenser for basketfaen og han ikke hørte på det og var innpåsliten, når hun hadde lansering og det var viktige jobbgreier, når hun gjorde akkurat det samme med Tennisfaen. Han satte grenser, hun nektet å tolerere grensene hans. Han sa han ikke var interessert i å small talke fordi han hadde årets viktigste uke på jobb. Hun fikk ikke dopamin-stimuliet sitt i form av kontakt mellom dates, så da ignorerte hun grensene hans og startet drama. Så blokkerte hun han når han ikke tolererte bullshittet hennes.

Trist å se når hun er 30 år.

Wow,så sant det du skriver. Har ikke tenkt den tanken men nå ble det logisk!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ekstremt mye ting hun skal gjøre i det nye bygget bl.amed badstue osv. 

Får se hvor mye det blir 😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (3 minutter siden):

Håper hun i det minste tar «oss» med på en rundtur! Jeg syntes slikt er gøy å se på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart av henne å bruke interiørdesigner :)  Hun er ikke spesielt god på interiør selv 😅 Hadde glatt skaffet meg det selv dersom jeg hadde hatt råd.

Men hva i alle dager skal hun med en kaffestasjon på soverommet? Hun må jo uansett inn på kjøkkenet for å hente melk til iskaffen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teflonhjernen skrev (12 minutter siden):

Virket litt «høy» i dag. Da er det alltid mye planer osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyer skrev (23 minutter siden):

Virket litt «høy» i dag. Da er det alltid mye planer osv. 

Enig. Hun gjør det innimellom 🤷‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger garantert en stylist 🫣 Hva er det hun har på seg? 😳😅IMG_1819.thumb.jpeg.db160c0b636178df8c75056e0c8c220e.jpeg

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sirah skrev (9 minutter siden):

@Teflonhjernen jeg tenkte nøyaktig det samme 😬 Hele outfiten var jo egentlig superfin. Men den toppen…. Hva i alle dager???

Ser ut som krøllet toalettpapir 😅

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (16 minutter siden):

Ser ut som krøllet toalettpapir 😅

JA! Eller noe sånn pynt som fantes på kinarestauranter før i tiden 🙃

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neket skrev (På 4.1.2025 den 22.54):

Da tok det 8 mndr. før M gadd å møte I og tydelig at M har sagt hun ikke gidder å se på I snakke på snap mer.

Og klesstilen 🤦

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...