Ellenn Skrevet 4. januar #14521 Del Skrevet 4. januar Sveits35 skrev (2 timer siden): Du ser ikke at shoppingen hennes har gått helt av hengslene? Hvis du ikke skjønner at shoppingen hennes er totalt hodeløs, så er det jo ikke vits i å argumentere med deg. Vi blir aldri enige. Jeg synes den klokka hun nesten kjøpte i går er dritstøgg og er ikke noe personlig angrep mot Isabel. KG finnes for at folk kan skrive det de mener, ikke sant? Jeg tenker at hennes shopping ikke er mitt problem, og at hva jeg synes om klokka er uinteressant. Jeg tror ikke IR ligger søvnløs fordi noen på KG ikke liker det samme som henne, jeg synes bare ikke det har noe med saken å gjøre. Hadde det vært greit hvis klokka var fin, liksom…? Jeg personlig hadde aldri brukt 25% av månedslønna mi på smykker, men jeg har hobbyer som sikkert mange synes er sære som jeg fort kan bruke mer enn 25% av lønna mi på i løpet av en måned. Det jeg kanskje reagerte mest på av gårsdagens snap er hvorfor hun må argumentere med lillebroren sin for å få lov til å bruke sine egne penger, og hvordan søsknene gladelig tar i mot merketing rett etterpå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. januar #14522 Del Skrevet 4. januar Neket skrev (7 minutter siden): Det er vel ingen som nekter henne å overføre penger til mor og søsken slik at de kan kjøpe eiendom i eget navn? Regnskapsføreren bør vel kunne få noen til å sette opp en avtale og klausuler også, slik at hun er sikret dersom det skulle skjære seg helt med familien. Ang den stygge klokken, jeg lurer på om hun bryr seg om resultatene på disse 👍👎-innleggene sine. Personlig tror jeg at jeg hadde latt meg påvirke til å la ting henge ubrukt i skapet mitt dersom 75% av vennene mine sa «følte ikke»…. Jeg aner ikke hvordan disse reglene er, men vil jo tro hun har noen rettigheter i og med at hun er norsk statsborger? Spørs vel også hvor mye mor/søsken eventuelt må skatte av en «pengegave» på 5-6 millioner. Tviler på at hun ser avstemningene før lenge etterpå. Om hun i det hele tatt får med seg resultatet. helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 4. januar #14523 Del Skrevet 4. januar Ellenn skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at hennes shopping ikke er mitt problem, og at hva jeg synes om klokka er uinteressant. Jeg tror ikke IR ligger søvnløs fordi noen på KG ikke liker det samme som henne, jeg synes bare ikke det har noe med saken å gjøre. Hadde det vært greit hvis klokka var fin, liksom…? Jeg personlig hadde aldri brukt 25% av månedslønna mi på smykker, men jeg har hobbyer som sikkert mange synes er sære som jeg fort kan bruke mer enn 25% av lønna mi på i løpet av en måned. Det jeg kanskje reagerte mest på av gårsdagens snap er hvorfor hun må argumentere med lillebroren sin for å få lov til å bruke sine egne penger, og hvordan søsknene gladelig tar i mot merketing rett etterpå. Det foregikk mye merkelig på snap i går. Jeg fikk ikke med meg at Rami prøvde å dominere situasjonen, men det er ikke første gang det skjer i så tilfelle. Det er jo fint at du er avslappet til pengebruk og klokka. At vi brukere slakter en klokke er «barnemat», du burde lese deg bakover i feltet et par uker, så tenker jeg du får bakoversveis 😅 For ifølge moderatorer er det meste lov på Isabel Raad sin KG side. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 4. januar #14524 Del Skrevet 4. januar Guris skrev (2 timer siden): Hvis noen i nær relasjon eier eiendom i Norge må man/hun, fortsette å skatte til Norge, på like linje med at man eier selv. Seriøst? Heia Norge! Så om jeg utvandrer må jeg be foreldrene mine selge huset om jeg skal slippe å skatte til Norge? Men har fått med meg såpass at jeg ikke hadde meldt meg ut av folketrygden her uansett om jeg stakk fra landet på ubestemt tid… Hadde vurdert å kjøpe eiendom via noe selskap på Bahamas eller lignende og leid ut for en symbolsk sum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 4. januar #14525 Del Skrevet 4. januar Ellenn skrev (5 timer siden): Jeg ser ikke det dobbeltmoralske i det. Jeg lurer oppriktig på hvorfor noen føler behov for å fortelle at de f.eks synes at en klokke er stygg? Hadde det vært mer godkjent å bruke penger på klokken dersom denne «noen» syntes at klokken var fin? Og ja, IR lever av oppmerksomhet, så da burde det vel vært bedre å ikke gi henne oppmerksomhet? Det er jo ganske rart at du er så opptatt av hva andre bruker tiden sin på iom at du selv er ganske aktiv her inne. Feie for egen dør først? 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena33 Skrevet 4. januar #14526 Del Skrevet 4. januar Ellenn skrev (6 timer siden): Jeg ser ikke det dobbeltmoralske i det. Jeg lurer oppriktig på hvorfor noen føler behov for å fortelle at de f.eks synes at en klokke er stygg? Hadde det vært mer godkjent å bruke penger på klokken dersom denne «noen» syntes at klokken var fin? Og ja, IR lever av oppmerksomhet, så da burde det vel vært bedre å ikke gi henne oppmerksomhet? Du ser altså ikke det dobbeltmoralske i at du kritiserer at andre bruker tid her inne når du selv er en av de ivrigste her med innlegg (tidsbruk)? Og hvorfor skal ikke de som er imot f.eks. vanvittig pengeforbruk kunne ytre det? Både snappen til IR og Raadsquad er nærmest et eneste stort ekkokammer hvor den sinnsyke pengebruken dyrkes og hylles. Bra at det finnes et forum som ikke reguleres gjennom de to nevnte kanalene. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 4. januar #14527 Del Skrevet 4. januar Hallepalle2 skrev (1 time siden): Det er jo ganske rart at du er så opptatt av hva andre bruker tiden sin på iom at du selv er ganske aktiv her inne. Feie for egen dør først? Zena33 skrev (1 time siden): Du ser altså ikke det dobbeltmoralske i at du kritiserer at andre bruker tid her inne når du selv er en av de ivrigste her med innlegg (tidsbruk)? Og hvorfor skal ikke de som er imot f.eks. vanvittig pengeforbruk kunne ytre det? Både snappen til IR og Raadsquad er nærmest et eneste stort ekkokammer hvor den sinnsyke pengebruken dyrkes og hylles. Bra at det finnes et forum som ikke reguleres gjennom de to nevnte kanalene. Dere kan jo starte med å lese det jeg skriver, før dere kommenterer. Hvor i det innlegget dere siterer har jeg skrevet noe om hva andre bruker tid på? Jeg har stilt spørsmål i et tidligere innlegg om hvorfor bruke tid på noe som gir negativ energi, når det er mye morsommere å fylle tiden med positive ting. Et spørsmål er ikke det samme som kritikk. Når det gjelder min tidsbruk her inne føler jeg ikke at jeg trenger å feie så mye. Jeg har ikke vært på KG på mange år, bortsett fra de siste dagene, og da kun fordi jeg er syk, og dessverre ikke får brukt tiden min til noe mer fornuftig akkurat nå. Og når det gjelder det siste du skriver zena33.. Hvorfor er det så viktig å ytre at en klokke er stygg eller at folk lever livet sitt på en annen måte enn en selv gjør? Hvem skader IR ved å bruke så mye penger? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena33 Skrevet 4. januar #14528 Del Skrevet 4. januar (endret) Ellenn skrev (44 minutter siden): Dere kan jo starte med å lese det jeg skriver, før dere kommenterer. Hvor i det innlegget dere siterer har jeg skrevet noe om hva andre bruker tid på? Jeg har stilt spørsmål i et tidligere innlegg om hvorfor bruke tid på noe som gir negativ energi, når det er mye morsommere å fylle tiden med positive ting. Et spørsmål er ikke det samme som kritikk. Når det gjelder min tidsbruk her inne føler jeg ikke at jeg trenger å feie så mye. Jeg har ikke vært på KG på mange år, bortsett fra de siste dagene, og da kun fordi jeg er syk, og dessverre ikke får brukt tiden min til noe mer fornuftig akkurat nå. Og når det gjelder det siste du skriver zena33.. Hvorfor er det så viktig å ytre at en klokke er stygg eller at folk lever livet sitt på en annen måte enn en selv gjør? Hvem skader IR ved å bruke så mye penger? At ikke du ser det som samfunnsviktig at det finnes motkrefter til en slik livsstil for være, men at du mener at andre ikke får bry seg reagerer jeg på. Du bør også ta ditt eget råd, og lese over hva du selv har skrevet - dette skriver du om andre og hva de bruker tid på: «Jeg ser ikke poenget med å bruke tid på dem, eller tid på å skrive negativt om dem på et forum.» Endret 4. januar av Zena33 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 4. januar #14529 Del Skrevet 4. januar Zena33 skrev (27 minutter siden): At ikke du ser det som samfunnsviktig at det finnes motkrefter til en slik livsstil for være, men at du mener at andre ikke får bry seg reagerer jeg på. Du bør også ta ditt eget råd, og lese over hva du selv har skrevet - dette skriver du om andre og hva de bruker tid på: «Jeg ser ikke poenget med å bruke tid på dem, eller tid på å skrive negativt om dem på et forum.» Samfunnsviktig? Er du seriøs? Når det gjelder den setningen du har klippet ut handler den om at jeg ikke ser poenget med å bruke tid på influensere som irriterer meg. Jeg vil ha positive ting i livet mitt. Hvis du vil bruke tiden din til negative ting, så værsego… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena33 Skrevet 4. januar #14530 Del Skrevet 4. januar Ellenn skrev (7 minutter siden): Samfunnsviktig? Er du seriøs? Når det gjelder den setningen du har klippet ut handler den om at jeg ikke ser poenget med å bruke tid på influensere som irriterer meg. Jeg vil ha positive ting i livet mitt. Hvis du vil bruke tiden din til negative ting, så værsego… Ja, det er viktig for samfunnet at det finnes steder som dette hvor alle stemmer slipper til - ekkokammer kommer det sjeldent noe godt ut av. Så fint at du ser på det å være her inne som å bruke tiden sin på noe positivt da - da har du jo noe til felles med de fleste uansett ståsted. Ha en god natt når du kommer så langt! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk frøken Skrevet 4. januar #14531 Del Skrevet 4. januar Ellenn skrev (1 time siden): Når det gjelder den setningen du har klippet ut handler den om at jeg ikke ser poenget med å bruke tid på influensere som irriterer meg. Jeg vil ha positive ting i livet mitt. Hvis du vil bruke tiden din til negative ting, så værsego… Da får jeg råde deg til å la vær å gå inn i tråden om IR og fortsette å heie på henne og la oss andre kunne si våre meninger når det gjelder IR. Dette er ett diskusjonsfora og vi må få lov å ytre oss. Som nevnt her så blir det « ekkokammer» fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 4. januar #14532 Del Skrevet 4. januar Zena33 skrev (33 minutter siden): Ja, det er viktig for samfunnet at det finnes steder som dette hvor alle stemmer slipper til - ekkokammer kommer det sjeldent noe godt ut av. Så fint at du ser på det å være her inne som å bruke tiden sin på noe positivt da - da har du jo noe til felles med de fleste uansett ståsted. Ha en god natt når du kommer så langt! Ja, veldig viktig for samfunnet å kunne diskutere om en klokke er stygg eller fin, og om det er riktig av andre personer å bruke sine egne penger som de selv vil. Og hvor har jeg skrevet at jeg synes det er positivt å være her inne for min egen del? Det er en grunn til at jeg ikke har vært her inne på mange år. Men jeg må jo innrømme at jeg synes det er litt fascinerende å se at så lite har endret seg her siden jeg ble medlem i 2018, og at mange som var veldig aktive den gang fortsatt er veldig aktive. Sov godt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 4. januar #14533 Del Skrevet 4. januar Frk frøken skrev (6 minutter siden): Da får jeg råde deg til å la vær å gå inn i tråden om IR og fortsette å heie på henne og la oss andre kunne si våre meninger når det gjelder IR. Dette er ett diskusjonsfora og vi må få lov å ytre oss. Som nevnt her så blir det « ekkokammer» fra deg. Vet du hva et ekko kammer er? Et ekko kammer er et miljø hvor like meninger gjentas og forsterkes, mens alternative synspunkter ekskluderes. Dette kan føre til en forvrengt oppfatning av virkeligheten, og det bidrar ofte til polarisering og manglende dialog. Så det du skriver er at jeg skal la denne tråden i fred, så de som ikke heier på henne kan ha sitt eget ekko kammer i denne tråden. Blir ikke mye diskusjonsforum av det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk frøken Skrevet 4. januar #14534 Del Skrevet 4. januar Ellenn skrev (10 minutter siden): Vet du hva et ekko kammer er? Et ekko kammer er et miljø hvor like meninger gjentas og forsterkes, mens alternative synspunkter ekskluderes. Dette kan føre til en forvrengt oppfatning av virkeligheten, og det bidrar ofte til polarisering og manglende dialog. Så det du skriver er at jeg skal la denne tråden i fred, så de som ikke heier på henne kan ha sitt eget ekko kammer i denne tråden. Blir ikke mye diskusjonsforum av det. «Ekkokammere er møteplasser på internett der du ikke treffer folk med ulike meninger.I stedet møter du andre som mener det samme som deg selv. Sånn kan du bli sikrere på at de meningene du har, må være riktige.» Se dine innlegg i tråden her og se hvor mye diskusjon du har bidratt med. Jeg har ikke bedt deg la denne tråden være i fred, bare ga deg ett godt råd siden du ville ha det trivielt som gikk på dine meninger, kun dine meninger her i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 5. januar #14535 Del Skrevet 5. januar (endret) Frk frøken skrev (50 minutter siden): «Ekkokammere er møteplasser på internett der du ikke treffer folk med ulike meninger.I stedet møter du andre som mener det samme som deg selv. Sånn kan du bli sikrere på at de meningene du har, må være riktige.» Se dine innlegg i tråden her og se hvor mye diskusjon du har bidratt med. Jeg har ikke bedt deg la denne tråden være i fred, bare ga deg ett godt råd siden du ville ha det trivielt som gikk på dine meninger, kun dine meninger her i tråden. Når folk siterer meg så svarer jeg, for meg er det normal høflighet. På samme måte er det enkelte meninger jeg synes det er greit å holde for seg selv, som f.eks at du synes IR så bedre ut for fem år siden når hun brukte mye sminke og filter. Når det gjelder ekko kammer skrev du at jeg er et ekko kammer. Da lurer jeg på hvordan ett menneske kan være det… Som du skrev: Som nevnt her så blir det « ekkokammer» fra deg. Endret 5. januar av Ellenn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk frøken Skrevet 5. januar #14536 Del Skrevet 5. januar Ellenn skrev (5 minutter siden): Når folk siterer meg så svarer jeg, for meg er det normal høflighet. På samme måte er det enkelte meninger jeg synes det er greit å holde for seg selv, som f.eks at du synes IR så bedre ut for fem år siden når hun brukte mye sminke og filter. Når det gjelder ekko kammer skrev du at jeg er et ekko kammer. Da lurer jeg på hvordan ett menneske kan være det… Som du skrev: Som nevnt her så blir det « ekkokammer» fra deg. Nja, nå sa jeg vel ikke hun så bedre ut da hun brukte sminke og filter vel! Siter meg riktig om du siterer meg. Nå kan jeg ikke bruke mer tid på deg, jeg må jobbe litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruvanlig Skrevet 5. januar #14537 Del Skrevet 5. januar anno19 skrev (13 timer siden): Hvorfor tror du at hun flytter til Dubai? Jeg vil gjerne flytte vekk fra kjedelige Norge, men har verken råd eller tør å forlate det gamle kjente enn så lenge. Skulle gjerne levd i en storby med muligheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 5. januar #14538 Del Skrevet 5. januar Ellenn skrev (11 timer siden): Dere kan jo starte med å lese det jeg skriver, før dere kommenterer. Hvor i det innlegget dere siterer har jeg skrevet noe om hva andre bruker tid på? Jeg har stilt spørsmål i et tidligere innlegg om hvorfor bruke tid på noe som gir negativ energi, når det er mye morsommere å fylle tiden med positive ting. Et spørsmål er ikke det samme som kritikk. Når det gjelder min tidsbruk her inne føler jeg ikke at jeg trenger å feie så mye. Jeg har ikke vært på KG på mange år, bortsett fra de siste dagene, og da kun fordi jeg er syk, og dessverre ikke får brukt tiden min til noe mer fornuftig akkurat nå. Og når det gjelder det siste du skriver zena33.. Hvorfor er det så viktig å ytre at en klokke er stygg eller at folk lever livet sitt på en annen måte enn en selv gjør? Hvem skader IR ved å bruke så mye penger? Fonner du glede i å irettesette andre, altså? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 5. januar #14539 Del Skrevet 5. januar Hallepalle2 skrev (59 minutter siden): Fonner du glede i å irettesette andre, altså? Jeg klarer ikke å se hva i innlegget du siterer du tar det fra, men om du sier det så. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 5. januar #14540 Del Skrevet 5. januar Sa hun hvor mye hun tjente på nyttårsaften? Fikk det ikke med meg 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå