Sveits35 Skrevet lørdag kl 11:31 #14481 Del Skrevet lørdag kl 11:31 Hatsumomo skrev (1 time siden): Å vurdere å bruke 1 million på smykker (den klokken var heslig, sorry), nå syntes jeg hun mister hodet litt her. Hun har mye penger, men kjære vene, hun er jo ikke milliardær der hun sitter med evige utsikter til å tjene millioner hvert år av sitt liv. Hun er faktisk ikke i en posisjon hvor hun kan kaste vekk 1 mill på smykker når hun skal spare til leilighet, samme hvor mye/lite den leiligheten koster. Det blir for dumt, jeg håper hun snart innser det. Syntes og det er litt provoserende av henne og søsken at de sitter å ler av morens reaksjoner på telefonen - det er faktisk de som er brødhuer og moren som er fornuftig her, og det tenker nok også ganske mange av følgerskaren også (de som er oppegående ihvertfall). Moren var oppriktig fortvilet og de bare lo av henne. Det der såg ikke mye bra ut 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Really Skrevet lørdag kl 11:45 #14482 Del Skrevet lørdag kl 11:45 Lesehest75 skrev (39 minutter siden): Mange med spiseforstyrrelser er opptatt av å vise og overfor andre ha en overdreven fokus på det lille de spiser - for å gi inntrykk av at de spiser mer enn de gjør. Jeg tror hun vet godt athun har problemer og er redd det skal synes for godt og gjør så godt hun kan for å dekke over det. Det er jo en del av sykdommen. Ja jeg begynner å tro dette jeg og. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym75o Skrevet lørdag kl 11:48 #14483 Del Skrevet lørdag kl 11:48 Hun har tydeligvis et ENORMT behov for å skryte over hva alt koster…. Blir kvalm 🤢🤢 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet lørdag kl 12:08 #14484 Del Skrevet lørdag kl 12:08 (endret) anno19 skrev (1 time siden): Hun har jo faktisk ikke råd til å bo i Norge ironisk nok. Hun kan bruke mye, men hvorfor i alle dager ikke være mer fornuftig? Hun har vel ikke lyst til å bo alene i ein liten leilighet i Dubai resten av livet? Se bare på Vollevik, jobbet seg opp fra ingenting til den grønne gren - og så tok eventyret slutt🥴 Riise? Nok et gulleventyr som falt hardt😵💫 Hva baserer du det at hun ikke har råd til å bo i Norge på? Det er mye dyrere å bo i Dubai enn i Norge. Endret lørdag kl 12:09 av Ellenn Endret fra Oslo til Norge 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet lørdag kl 12:28 #14485 Del Skrevet lørdag kl 12:28 Så søsteren fikk 20 å handle for, fant jakke til 32…da økte Isabel budsjettet. Hadde dette vært min familie hadde jeg fått beskjed om å betale resten selv fra pengene jeg fikk til jul, fikk de ikke 20-30.000 hver? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet lørdag kl 12:56 #14486 Del Skrevet lørdag kl 12:56 Jeg lurer oppriktig på om enkelte her inne mener de sitter på fasiten på hvordan man burde leve livet sitt, hvordan man burde bruke pengene sine, og hva som er fint eller ikke. Om noen jeg kjenner kjøper et klesplagg eller en klokke jeg ikke synes er noe fin har ikke jeg noe behov for å fortelle dem det. Det er ikke jeg som skal bruke det. Om jeg kjenner noen med mye penger, og de lever livet på en måte som appellerer til meg, betyr ikke det at jeg mener at alle med en viss sum i banken må leve sitt liv på samme måte. Om jeg har lyst til å putte hver eneste krone jeg har til overs i banken, i tilfelle dårlige tider, betyr ikke det at jeg mener alle andre må gjøre det samme. Hvis en influenser irriterer meg, kjeder meg eller lignende velger jeg bare å ikke følge dem. Jeg ser ikke poenget med å bruke tid på dem, eller tid på å skrive negativt om dem på et forum. På samme måte som jeg ikke ser poenget med å snakke dritt om naboen, en kollega, eller en venn jeg er uenig med. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena33 Skrevet lørdag kl 13:06 #14487 Del Skrevet lørdag kl 13:06 Ellenn skrev (6 minutter siden): Jeg lurer oppriktig på om enkelte her inne mener de sitter på fasiten på hvordan man burde leve livet sitt, hvordan man burde bruke pengene sine, og hva som er fint eller ikke. Om noen jeg kjenner kjøper et klesplagg eller en klokke jeg ikke synes er noe fin har ikke jeg noe behov for å fortelle dem det. Det er ikke jeg som skal bruke det. Om jeg kjenner noen med mye penger, og de lever livet på en måte som appellerer til meg, betyr ikke det at jeg mener at alle med en viss sum i banken må leve sitt liv på samme måte. Om jeg har lyst til å putte hver eneste krone jeg har til overs i banken, i tilfelle dårlige tider, betyr ikke det at jeg mener alle andre må gjøre det samme. Hvis en influenser irriterer meg, kjeder meg eller lignende velger jeg bare å ikke følge dem. Jeg ser ikke poenget med å bruke tid på dem, eller tid på å skrive negativt om dem på et forum. På samme måte som jeg ikke ser poenget med å snakke dritt om naboen, en kollega, eller en venn jeg er uenig med. Hun er en offentlig person, som lever av oppmerksomhet - ikke din helt ordinære venn, nabo eller kollega. Du bruker masse tid her inne på å forsvare det andre ser på som galskap. Ser ikke poenget med at du bruker tid på å stille spørsmål til hva andre bruker tiden sin på, det blir dobbeltmoralsk. 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet lørdag kl 13:20 #14488 Del Skrevet lørdag kl 13:20 Ellenn skrev (15 minutter siden): Jeg lurer oppriktig på om enkelte her inne mener de sitter på fasiten på hvordan man burde leve livet sitt, hvordan man burde bruke pengene sine, og hva som er fint eller ikke. Om noen jeg kjenner kjøper et klesplagg eller en klokke jeg ikke synes er noe fin har ikke jeg noe behov for å fortelle dem det. Det er ikke jeg som skal bruke det. Om jeg kjenner noen med mye penger, og de lever livet på en måte som appellerer til meg, betyr ikke det at jeg mener at alle med en viss sum i banken må leve sitt liv på samme måte. Om jeg har lyst til å putte hver eneste krone jeg har til overs i banken, i tilfelle dårlige tider, betyr ikke det at jeg mener alle andre må gjøre det samme. Hvis en influenser irriterer meg, kjeder meg eller lignende velger jeg bare å ikke følge dem. Jeg ser ikke poenget med å bruke tid på dem, eller tid på å skrive negativt om dem på et forum. På samme måte som jeg ikke ser poenget med å snakke dritt om naboen, en kollega, eller en venn jeg er uenig med. Jeg skjønner hva du mener. Jeg reagerer også på mye som skrives her inne. Men Isabel er en influenser med masse følgere og hun er en selger. Hun har mange samarbeidspartnere som tror på henne og som har satset mye på henne. Ja, hun er genial, men mye av den suksessen hun har med sine selskap har hun fått i samarbeid og avhengig av andre. På snap er hun selvstendig og har vært fantastisk. Men hun er avhengig av troverdighet. Hvis folk får en følelse av å sitte å se på og bruke sin tid på en person som faktisk trenger verge for å kunne håndtere sin økonomi og som trenger støttekontakt for å takle sin hverdag, så er nok veien kort fra 100.000 pr dag på snap til 14-15.000. Alt avhenger av troverdighet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet lørdag kl 13:22 #14489 Del Skrevet lørdag kl 13:22 Zena33 skrev (6 minutter siden): Hun er en offentlig person, som lever av oppmerksomhet - ikke din helt ordinære venn, nabo eller kollega. Du bruker masse tid her inne på å forsvare det andre ser på som galskap. Ser ikke poenget med at du bruker tid på å stille spørsmål til hva andre bruker tiden sin på, det blir dobbeltmoralsk. Jeg ser ikke det dobbeltmoralske i det. Jeg lurer oppriktig på hvorfor noen føler behov for å fortelle at de f.eks synes at en klokke er stygg? Hadde det vært mer godkjent å bruke penger på klokken dersom denne «noen» syntes at klokken var fin? Og ja, IR lever av oppmerksomhet, så da burde det vel vært bedre å ikke gi henne oppmerksomhet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet lørdag kl 13:23 #14490 Del Skrevet lørdag kl 13:23 Sveits35 skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Jeg reagerer også på mye som skrives her inne. Men Isabel er en influenser med masse følgere og hun er en selger. Hun har mange samarbeidspartnere som tror på henne og som har satset mye på henne. Ja, hun er genial, men mye av den suksessen hun har med sine selskap har hun fått i samarbeid og avhengig av andre. På snap er hun selvstendig og har vært fantastisk. Men hun er avhengig av troverdighet. Hvis folk får en følelse av å sitte å se på og bruke sin tid på en person som faktisk trenger verge for å kunne håndtere sin økonomi og som trenger støttekontakt for å takle sin hverdag, så er nok veien kort fra 100.000 pr dag på snap til 14-15.000. Alt avhenger av troverdighet. Men hvorfor da ikke bare slutte å følge henne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet lørdag kl 13:26 #14491 Del Skrevet lørdag kl 13:26 Ellenn skrev (1 minutt siden): Men hvorfor da ikke bare slutte å følge henne? Hvorfor skal jeg gjøre det? Fordi jeg er kritisk til utviklingen hennes? Jeg håper faktisk at alt går bra for henne og at hun tar til fornuft. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet lørdag kl 13:36 #14492 Del Skrevet lørdag kl 13:36 Ellenn skrev (1 time siden): Hva baserer du det at hun ikke har råd til å bo i Norge på? Det er mye dyrere å bo i Dubai enn i Norge. Hvorfor tror du at hun flytter til Dubai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet lørdag kl 13:41 #14493 Del Skrevet lørdag kl 13:41 (endret) Kom fram i snap nå at hun som utvandret fra Norge ikke har lov å kjøpe eiendom i Norge de første 3 årene hun bor i Dubai. Endret lørdag kl 13:42 av Hatsumomo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet lørdag kl 13:44 #14494 Del Skrevet lørdag kl 13:44 Ellenn skrev (18 minutter siden): Jeg ser ikke det dobbeltmoralske i det. Jeg lurer oppriktig på hvorfor noen føler behov for å fortelle at de f.eks synes at en klokke er stygg? Hadde det vært mer godkjent å bruke penger på klokken dersom denne «noen» syntes at klokken var fin? Og ja, IR lever av oppmerksomhet, så da burde det vel vært bedre å ikke gi henne oppmerksomhet? Du ser ikke at shoppingen hennes har gått helt av hengslene? Hvis du ikke skjønner at shoppingen hennes er totalt hodeløs, så er det jo ikke vits i å argumentere med deg. Vi blir aldri enige. Jeg synes den klokka hun nesten kjøpte i går er dritstøgg og er ikke noe personlig angrep mot Isabel. KG finnes for at folk kan skrive det de mener, ikke sant? 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet lørdag kl 14:21 #14495 Del Skrevet lørdag kl 14:21 Teflonhjernen skrev (5 timer siden): Veldig enig med deg her ☺️ Syntes også det er synd at Rami og Shehed er på vei samme veien, at kun designer merker teller. Så jo det på ønskelisten til Shehed i går. Stod lite konkret hva hun ønsket seg, mest bare merker. Blir jo bare trist. Ja enig. Jeg har syntes at de har virket så jordnære begge to, så ble litt overrasket igår. Jeg er en sucker for fine ting selv og kunne nok fort blitt en Dubai-Laila om jeg fikk mye penger mellom fingrene. Men hadde jeg fått 20K og shoppe for hadde jeg kjøpt ting jeg trenger og ikke blåst alt på en jakke til langt over budsjettet. Misforstå meg riktig, jakken var superfin! Men ja… Anonym75o skrev (3 timer siden): Hun er barnslig, usikker, stormannsgal og desperat. Hun har mistet fullstendig bakkekontakt å kjøper seg «venner» at søskene tar i mot så mye penger synes jeg er kvalmt.. en annen sak hadde vært om en av de hadde virkelig trengt noe, og da snakker vi ikke en jakke til 32.000 el lommebok til 10.000 men feks om vaskemaskin eller noe hadde gått i stykker.. hodeløs sløsing og luksus, kvalmt… hun har mistet all sin sjarm. ingen ordentlige menn orker å være sammen med ei dame som oppfører seg så «flåsete» Enig med deg. Jeg hadde slitt med å ta i mot sånne summer som en random gave. Å få hjelp til husleie, en ny vaskemaskin eller en ny sofa eller en dyr reparasjon på bilen for den saks skyld blir litt annerledes. Men ingen trenger en vinterjakke til 32.000 uansett hvor fin den er 🤯 Jeg syntes fremdeles Isabell er sjarmerende og trivelig å følge, men innimellom så virker det som om hun blir helt manisk etter å få straffet det stakkars kortet sitt mest mulig 😬 Sveits35 skrev (2 timer siden): Enig med deg! Støggeste klokka jeg har sett tror jeg faktisk Ja den var heslig! Ikke at det spiller noen rolle hva vi mener, det er ikke vi som skal bruke den. Men den var virkelig ikke noe fin! Lesehest75 skrev (3 timer siden): Mange med spiseforstyrrelser er opptatt av å vise og overfor andre ha en overdreven fokus på det lille de spiser - for å gi inntrykk av at de spiser mer enn de gjør. Jeg tror hun vet godt athun har problemer og er redd det skal synes for godt og gjør så godt hun kan for å dekke over det. Det er jo en del av sykdommen. Dette stemmer. Det er heller ikke unormalt å spise mye dritt for å kamuflere sykdommen. Veldig ofte handler jo ikke en spiseforstyrrelse om å bli tynnest mulig, men om å kontrollere følelser man ikke kan kontrollere på egenhånd. En alkoholiker regulerer følelser med alkohol, en spiseforstyrret bruker mat. Det handler om en følelse av å ha kontroll. Nå påstår jeg på ingen som helst måte at dette gjelder i denne situasjonen, men som et generelt innspill. Ellenn skrev (1 time siden): Jeg lurer oppriktig på om enkelte her inne mener de sitter på fasiten på hvordan man burde leve livet sitt, hvordan man burde bruke pengene sine, og hva som er fint eller ikke. Om noen jeg kjenner kjøper et klesplagg eller en klokke jeg ikke synes er noe fin har ikke jeg noe behov for å fortelle dem det. Det er ikke jeg som skal bruke det. Om jeg kjenner noen med mye penger, og de lever livet på en måte som appellerer til meg, betyr ikke det at jeg mener at alle med en viss sum i banken må leve sitt liv på samme måte. Om jeg har lyst til å putte hver eneste krone jeg har til overs i banken, i tilfelle dårlige tider, betyr ikke det at jeg mener alle andre må gjøre det samme. Hvis en influenser irriterer meg, kjeder meg eller lignende velger jeg bare å ikke følge dem. Jeg ser ikke poenget med å bruke tid på dem, eller tid på å skrive negativt om dem på et forum. På samme måte som jeg ikke ser poenget med å snakke dritt om naboen, en kollega, eller en venn jeg er uenig med. Jeg skjønner hvor du vil og som regel er jeg en av dem som er raskt ute med pekefingeren om det blir for mye hets/kritikk. Men akkurat å diskutere en klokke eller et stygt klesplagg syntes jeg er innenfor av hva man må tåle når man velger å dele hele livet sitt offentlig. Det er noe helt annet å diskutere utseendet til en person. Personlig digger jeg å følge familien Raad og jeg koser meg som regel veldig med snappene. Men akkurat igår syntes jeg det gikk over styr. Jeg har faktisk ikke vært innom snappen i dag, men satser på at hun er tilbake til seg selv igjen i dag Hatsumomo skrev (24 minutter siden): Kom fram i snap nå at hun som utvandret fra Norge ikke har lov å kjøpe eiendom i Norge de første 3 årene hun bor i Dubai. Jeg skulle akkurat til å skrive et innlegg om at jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor hun ikke investerer i eiendom i Norge. Moren, faren og Shehed bor jo i leide leiligheter alle sammen. Istede for å betale husleie for Shehed så burde hun jo bare kjøpt en leilighet. De leiter vel etter en leilighet til henne for rundt 20.000 mener jeg hun sa? Det måtte jo vært veldig mye mer økonomisk fornuftig av henne å kjøpt en leilighet og latt Shehed bodd der. Den vil jo mest sannsynlig bare stige i verdi. Men om hun ikke kan kjøpe så utgår jo det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet lørdag kl 15:58 #14496 Del Skrevet lørdag kl 15:58 Sirah skrev (1 time siden): Ja enig. Jeg har syntes at de har virket så jordnære begge to, så ble litt overrasket igår. Jeg er en sucker for fine ting selv og kunne nok fort blitt en Dubai-Laila om jeg fikk mye penger mellom fingrene. Men hadde jeg fått 20K og shoppe for hadde jeg kjøpt ting jeg trenger og ikke blåst alt på en jakke til langt over budsjettet. Misforstå meg riktig, jakken var superfin! Men ja… Jeg skjønner hvor du vil og som regel er jeg en av dem som er raskt ute med pekefingeren om det blir for mye hets/kritikk. Men akkurat å diskutere en klokke eller et stygt klesplagg syntes jeg er innenfor av hva man må tåle når man velger å dele hele livet sitt offentlig. Det er noe helt annet å diskutere utseendet til en person. Jeg skulle akkurat til å skrive et innlegg om at jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor hun ikke investerer i eiendom i Norge. Moren, faren og Shehed bor jo i leide leiligheter alle sammen. Istede for å betale husleie for Shehed så burde hun jo bare kjøpt en leilighet. De leiter vel etter en leilighet til henne for rundt 20.000 mener jeg hun sa? Det måtte jo vært veldig mye mer økonomisk fornuftig av henne å kjøpt en leilighet og latt Shehed bodd der. Den vil jo mest sannsynlig bare stige i verdi. Men om hun ikke kan kjøpe så utgår jo det. Det er vel ingen som nekter henne å overføre penger til mor og søsken slik at de kan kjøpe eiendom i eget navn? Regnskapsføreren bør vel kunne få noen til å sette opp en avtale og klausuler også, slik at hun er sikret dersom det skulle skjære seg helt med familien. Ang den stygge klokken, jeg lurer på om hun bryr seg om resultatene på disse 👍👎-innleggene sine. Personlig tror jeg at jeg hadde latt meg påvirke til å la ting henge ubrukt i skapet mitt dersom 75% av vennene mine sa «følte ikke»…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet lørdag kl 16:00 #14497 Del Skrevet lørdag kl 16:00 (endret) Så flau oppførsel i den smykkebutikken. Fremstår som en blanding av en 3 åring og en lotto millionær fra 'bøggda' som ikke har vært utenfor fylket sitt før. Og hun ser etter en klassisk, elegant og velstående mann ..... Og klokken, ja den ser ut som noe fra en salgs bod for 50 kroner. Endret lørdag kl 18:47 av Guris 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet lørdag kl 16:02 #14498 Del Skrevet lørdag kl 16:02 (endret) Neket skrev (3 timer siden): Det er vel ingen som nekter henne å overføre penger til mor og søsken slik at de kan kjøpe eiendom i eget navn? Regnskapsføreren bør vel kunne få noen til å sette opp en avtale og klausuler også, slik at hun er sikret dersom det skulle skjære seg helt med familien. Ang den stygge klokken, jeg lurer på om hun bryr seg om resultatene på disse 👍👎-innleggene sine. Personlig tror jeg at jeg hadde latt meg påvirke til å la ting henge ubrukt i skapet mitt dersom 75% av vennene mine sa «følte ikke»…. Hvis noen i nær relasjon eier eiendom i Norge må man/hun, fortsette å skatte til Norge, på like linje som at man eier selv. Endret lørdag kl 19:18 av Guris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet lørdag kl 16:08 #14499 Del Skrevet lørdag kl 16:08 anno19 skrev (2 timer siden): Hvorfor tror du at hun flytter til Dubai? Fordi hun hater vinteren i Norge, og fordi hun elsker Dubai vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet lørdag kl 16:11 #14500 Del Skrevet lørdag kl 16:11 Sveits35 skrev (2 timer siden): Hvorfor skal jeg gjøre det? Fordi jeg er kritisk til utviklingen hennes? Jeg håper faktisk at alt går bra for henne og at hun tar til fornuft. Jeg tenkte ikke på deg personlig, men de som bare får noe negativt ut av å følge henne. Livet blir mye morsommere om man fyller det med positive ting 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå