Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Alessi skrev (2 timer siden):

Wow, det var litt av en hytte! Ser dog at det ikke er lov med husdyr der. Tror de handlet på KIWI Lampeland.

Hun sa for noen dager siden hvor de skulle og det var ikke Hafjell, men jeg husker ikke. De kjørte gjennom Hønefoss i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellenn skrev (8 timer siden):

Og det var den eneste måten å gjøre det på? Han kunne f.eks sagt at det har vært en misforståelse, og at de er hjertelig velkommen, men de må ta en full vakt på lik linje som alle andre 

Ellenn skrev (8 timer siden):

Og det var den eneste måten å gjøre det på? Han kunne f.eks sagt at det har vært en misforståelse, og at de er hjertelig velkommen, men de må ta en full vakt på lik linje som alle andre frivillige?

Han argumenter for hvorfor i artikkelen i Dagbladet, argumenter som er fullt forståelige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk ikke Isabel har gjort noe galt i denne saken. Dersom dere så snappene fra hun var å snakket med damen på AJ så har hun gjort som hun fikk beskjed om. At denne damen ikke har dobbeltsjekket med ledelsen er ikke Isabel sin feil. Det er helt greit at AJ forandret mening/ikke lot henne komme, faktisk er det fult forståelig. Men det er måten det ble håndtert på som er feil. Dette kunne han Holstad (???) håndtert bedre.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (8 timer siden):

Arkitektene på sånne fjellhytter er ikke veldig kreative. Det er ikke lett å skille dem fra hverandre. Har vært på sikkert 10 av dem, men føles som én. 

ja ble sjokkert over hvor like alle var som jeg fant, haha. Så kjedelig! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zena33 skrev (15 minutter siden):

Tror ikke du har satt deg inn i hva denne saken går ut på. Ingenting av det Isabell sitt tidligere liv har vært brukt i mot henne i denne saken. Hvorfor konstruere problemstillinger som ikke finnes?

Det er ikke jeg som konstruerer problemstillinger som ikke finnes, det er det Holstad og enkelte på Raad Squad 2.0 som gjør. Isabel spurte om hun og familien kunne hjelpe til den 25’ende, hun spurte ikke om Isabel Raad AS kunne komme innom noen minutter og «skinne». Når det gjelder filmingen i forkant ble hun spurt om hun kunne gjøre det fordi de manglet folk. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (13 minutter siden):

Jeg syntes faktisk ikke Isabel har gjort noe galt i denne saken. Dersom dere så snappene fra hun var å snakket med damen på AJ så har hun gjort som hun fikk beskjed om. At denne damen ikke har dobbeltsjekket med ledelsen er ikke Isabel sin feil. Det er helt greit at AJ forandret mening/ikke lot henne komme, faktisk er det fult forståelig. Men det er måten det ble håndtert på som er feil. Dette kunne han Holstad (???) håndtert bedre.

For meg fremstår det som at alternativ jul ved ledelsen trakk invitasjonen da de så hvilket (snapchat)-sirkus det var på vei til å bli.

Isabel kunne fint gjort dette uten å nevne det på snap. Da hadde hun gjort det som privatperson.

Så lenge hun poster det på snap, så er det Isabel AS som står bak det. 

Bra gjort av AJ tenker jeg. De står ved sine prinsipper og lar seg ikke diktere av narsissisten som kun er opptatt av å dra egen nytte og fordel av arrangementene hun deltar på.

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Criador skrev (15 minutter siden):

ja ble sjokkert over hvor like alle var som jeg fant, haha. Så kjedelig! 

Jeg synes hytta var kjempefin 😊 Om man finner lignende hytter andre steder er vel ganske uvesentlig? Når man drar på en hytte på fjellet er det vel i utgangspunktet omgivelsene man drar til.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (2 minutter siden):

For meg fremstår det som at alternativ jul ved ledelsen trakk invitasjonen da de så hvilket (snapchat)-sirkus det var på vei til å bli.

Isabel kunne fint gjort dette uten å nevne det på snap. Da hadde hun gjort det som privatperson.

Bra gjort av AJ tenker jeg. De står ved sine prinsipper og lar seg ikke diktere av narsissisten som kun er opptatt av å dra egen nytte og fordel av arrangementene hun deltar på.

Det er i utgangspunktet måten Holstad gjorde det på som er problemet. Ikke mye profesjonelt å svare på en e-post fra en random privatperson, og skrive at hun gjerne kan dele svaret. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (9 minutter siden):

Det er i utgangspunktet måten Holstad gjorde det på som er problemet. Ikke mye profesjonelt å svare på en e-post fra en random privatperson, og skrive at hun gjerne kan dele svaret. 

Hvorfor er det et «problem»?

Du må gjerne mene at han kunne sagt ifra på en penere måte. Men, hvorfor det egentlig? Holstad og Alternativ Jul ønsker ikke å gjøre denne feiringen til Sirkus Isabel AS. Har det da egentlig noen betydning hvordan de sier ifra? Skylder de Isabel det?

Er det synd på Isabel? Som dro og shoppet Chanel vesker til 300.000kr rett etterpå? Hvorfor skal man syntes så synd på denne narsissisten? 

• Liker 6
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (32 minutter siden):

Isabel ble spurt om hun kunne dele det på sine kanaler fordi de manglet så mange frivillige. Hun gjorde med andre ord det AJ ønsket at hun skulle gjøre. Når hun hadde delt og AJ hadde fått masse oppmerksomhet og fulle lister så fikk hun ikke komme likevel. Greit å ha alle fakta på bordet.

Som jeg har skrevet 100 ganger så forstår jeg at AJ fikk kalde føtter for at halve Raadsquaad skulle dukke opp og at det skulle bli et mediesirkus, men de hadde allerede invitert NRK og TV2 og spurt Isabel om å stille opp på intervju på TV. Da er det veldig rart å bare avfeie henne dagen etter - når de hadde fått det de ville ha.

AJ gjør en kjempejobb og jeg håper virkelig arrangementet deres blir bra. Men akkurat dette ble faktisk håndtert dårlig.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det et «problem»?

Du må gjerne mene at han kunne sagt ifra på en penere måte. Men, hvorfor det egentlig? Holstad og Alternativ Jul ønsker ikke å gjøre denne feiringen til Sirkus Isabel AS. Har det da egentlig noen betydning hvordan de sier ifra? Skylder de Isabel det?

Er det synd på Isabel? Som dro og shoppet Chanel vesker til 300.000kr rett etterpå? Hvorfor skal man syntes så synd på denne narsissisten? 

Ja, jeg mener det har noe å si. Hadde Holstad løst dette på en profesjonell måte hadde det ikke blitt et sirkus ut av det i ettertid. Isabel ble kontaktet av en fra AJ jul for å komme ned, hun ble bedt om å legge ut at de manglet frivillige til å dekke opp alle vaktene og hun fikk beskjed om at de gjerne kunne komme å jobbe som frivillige. 

Og hva har det med saken å gjøre at hun handlet for litt over 100 000 (ikke 300 000) på Chanel etterpå?

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at I har gode hensikter her, men det var lite gjennomtenkt å opplyse om deltagelsen den 25. Hun kunne fint delt at de trengte flere frivillige uten å kommunisere at hun skulle delta. Det handler om å dra inn mest mulig penger, der skiller ikke I seg fra noen av de andre influenserne. Har kikket innom flere av de profilerte og det er helt sykt å se hvordan de holder på. Dessuten har det ikke virket som I har hatt så tett program i Oslo som hun skriver til journalisten. Ligget i senga eller på sofaen i nattkjole flere dager.  Hun har hatt det travelt med å kjøpe julegaver til seg selv da. Noe hun forøvrig gjør hele året🤣 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (2 timer siden):

Ja, jeg mener det har noe å si. Hadde Holstad løst dette på en profesjonell måte hadde det ikke blitt et sirkus ut av det i ettertid. Isabel ble kontaktet av en fra AJ jul for å komme ned, hun ble bedt om å legge ut at de manglet frivillige til å dekke opp alle vaktene og hun fikk beskjed om at de gjerne kunne komme å jobbe som frivillige. 

Og hva har det med saken å gjøre at hun handlet for litt over 100 000 (ikke 300 000) på Chanel etterpå?

Det handler om hvilke mennesker man bør ha medfølelse for og ikke.

Men du mener kanskje det er dem som har mest, og klarer seg best som også fortjener mest medfølelse?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AllahBallah skrev (16 minutter siden):

Men du mener kanskje det er dem som har mest, og klarer seg best som også fortjener mest medfølelse?

Det handler vel ikke om medfølelse? Det handler om hvordan denne saken har blitt håndtert. 

Når det er sagt synes ikke jeg størrelsen på lommeboka bestemmer hvem som «fortjener» medfølelse uansett hva saken gjelder. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (28 minutter siden):

For en utrolig merkelig holdning. Isabel til side, vurderer du hvor mye empati du skal vise utfra inntekten og sosial status? Det må da gå an å ha flere tanker i hodet på en gang. 

Og som @Ellenn sier, dette handler vel først og fremst om hvordan håndtere uenigheter. I mine øyne feilet både AJ og Isabel her. Men jeg klarer jo likevel ha forståelse for begge sin side. 

Endret av refill
La til siste avsnitt
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne diskusjonen tror jeg neppe vi blir enige. Kanskje vi bare skal bli enige om å være uenige?

Uansett: Håper dere alle får en helt fantastisk julefeiring og at dere koser dere masse i dag 🎄 Jeg har kost meg masse med denne tråden den siste tiden og jeg håper vi kan fortsette å ha de gode diskusjonene videre også - selv om vi er skikkelig uenige både titt og ofte 😁

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AllahBallah skrev (5 timer siden):

Forstår ikke at hun selv ikke ser hvor selvopptatt hun har vært. Lite selvinnsikt helt klart.

God jul.

Endret av Margit777
  • Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

I denne diskusjonen tror jeg neppe vi blir enige. Kanskje vi bare skal bli enige om å være uenige?

Uansett: Håper dere alle får en helt fantastisk julefeiring og at dere koser dere masse i dag 🎄 Jeg har kost meg masse med denne tråden den siste tiden og jeg håper vi kan fortsette å ha de gode diskusjonene videre også - selv om vi er skikkelig uenige både titt og ofte 😁

God jul til deg også 🎄💫 

Alltid gøy å lese her inne på tråden…de gode diskusjonene, og litt kjedelig når ting skal kveruleres i hjel med usakligheter. 
Men, jevnt over en tråd jeg må innom noen ganger i løpet av dagen. 

Kan være veeeldig kritisk til Isabel, enkelte ting hun gjør og ikke minst det mistede gangsynet vedr. penger, men syntes også hun er både morsom og gøy å følge stort sett.

Så hun får fortsette å tjene penger på meg via snap. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (1 time siden):

For en utrolig merkelig holdning. Isabel til side, vurderer du hvor mye empati du skal vise utfra inntekten og sosial status? Det må da gå an å ha flere tanker i hodet på en gang. 

Og som @Ellenn sier, dette handler vel først og fremst om hvordan håndtere uenigheter. I mine øyne feilet både AJ og Isabel her. Men jeg klarer jo likevel ha forståelse for begge sin side. 

Jepps,

det gjør jeg. Som i at jeg venter mer av de som har det godt, at de skal klare heve seg over ting. 

Men jeg skjønner at det er uvanlig i dag, all den (ytre) høyre-vridningen vi ser i samfunnet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...