Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

refill skrev (1 time siden):

Tenkte det samme etter å ha sett "dagens kolleksjon". Den hvite genseren var jo både alpakka ull og ull (pluss annet), og "så og si hele kolleksjonen er produsert i Italia". Det vil vel si en betydelig økning i produksjonskostnader. Men hun har jo etablert en god og hengiven kundegruppe så det går nok fint. Smart frøken. 

Plastikk og plastikk tenker jeg 😁

Billig billig billig 😆

Endret av Margit777
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sveits35 skrev (8 timer siden):

Hun sa for litt siden at hun ønsket å selge klær som framstår veldig dyre til en rimelig penge slik at alle får anledning å kle seg «dyrt». Tiden vil vise

Jeg har ikke sett de siste klærne, men det er jo motsatt av hva hun selv gjør. Hun kjøper dyrt men ser billig ut. Det er ikke shaming, men hun bruker jo selv å si at hun har "nyrik russer"-stilen. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sett de siste klærne, men det er jo motsatt av hva hun selv gjør. Hun kjøper dyrt men ser billig ut. Det er ikke shaming, men hun bruker jo selv å si at hun har "nyrik russer"-stilen. 

Ja du er inne på noe her. Hun har en vei å gå. Hun har det 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istapp skrev (På 24.11.2024 den 23.54):

Produsert i Italia eller "ferdiglevert" fra Italia? (https://no.maxwellscottbags.com/journal/made-in-italy-is/?srsltid=AfmBOorm2NbbKHFdZ38jRzzg2lksMFWa15Fm08kmq7njH65S2eCNsxGE, nyttig ift. produksjonslinje for klesindustri. Vi er godtroende mot det som er "kjent" og nært oss, men også i produksjoner nært trikses og fikses det, selv om merkelappen er "Made in Italy")

60% av alle klær som produseres er plast... Made in Italy skurrer veldig. Men også kjente merker som Dior benytter seg av mafiaen der borte, som leier inn slaver. Koster 600 kr å produsere vesker de selger for 40 000... Isabel R gjør ikke verre enn dem.
Dronning Sonja var feks nettopp på motevsining hos Dior, etter at de ble dømt for bruk av slaver i Italia...
Men det betyr ikke at det er bra det Isabel og Reme gjør! Hjelper lite å gi leker til barna i landsbyene, når de forurenser  grunnvannet deres med tekstilproduksjonen. Det er et overforbruk her, som er helt hinsides. duftlys og plastkopper og plastklær, "queenagers" shopper 10 kg sminke i gjennomsnitt årlig, og lass med klær og  tekstiler til hjemmet. Overforbruk er den største trusselen mot miljø. India er det landet med mest barnearbeidere, og også landet der flest barn dør av mangel på rent vann.Kjemikalier fra klesindistrien dumpes i elvene. Sosiale medier, influencere og "hauls" er med på å øke overforbruket drastisk. 

Rettelse. Afrikanske land har enda større dødelighet. Der havner avfallet... 
EU er i gang med regelverk. Tenker det er derfor mange "flagger" ut til Dubai og De Forente Arabiske Emirater...

https://www.europarl.europa.eu/topics/en/article/20201208STO93327/the-impact-of-textile-production-and-waste-on-the-environment-infographics

https://www.greenpeace.org/africa/en/blog/54589/how-fast-fashion-is-fuelling-the-fashion-waste-crisis-in-africa/

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne nå på Ivorie for gøy for å sjekke duftlysene, og de er faktisk ikke utsolgt enda…. Ikke at jeg skal kjøpe, men ble litt overrasket da 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vålull skrev (21 minutter siden):

Hvem skal teste duftlysene? Kan dere gi Review hvertfall😁

Kjøper ikke duftlys til 400 kroner uansett brennetid, så blir ingen review fra meg iallefall. Er ikke du RS da? Følg med på girlchaten der framover

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vålull skrev (30 minutter siden):

Hvem skal teste duftlysene? Kan dere gi Review hvertfall😁

Jeg vurderte det faktisk, men så at de ikke var på Black Week salg så da droppet jeg det. Syntes 400kr ble litt i meste laget for et duftlys 😬 Fikk det Me-Time duftlyset i gave her i sommer engang og det var veldig ok! Så hadde det vært på salg hadde jeg nok kjøpt et av de julelysene. Elsker duftlys til jul og kunne jo like gjerne kjøpt et av hennes som et annet en annen vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (44 minutter siden):

Var inne nå på Ivorie for gøy for å sjekke duftlysene, og de er faktisk ikke utsolgt enda…. Ikke at jeg skal kjøpe, men ble litt overrasket da 

Har vel endelig laget nok for en gangs skyld da, for tror ikke det står på kjøpevilligheten til RS ihvert fall 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (9 timer siden):

Jeg vurderte det faktisk, men så at de ikke var på Black Week salg så da droppet jeg det. Syntes 400kr ble litt i meste laget for et duftlys 😬 Fikk det Me-Time duftlyset i gave her i sommer engang og det var veldig ok! Så hadde det vært på salg hadde jeg nok kjøpt et av de julelysene. Elsker duftlys til jul og kunne jo like gjerne kjøpt et av hennes som et annet en annen vei.

Enig med deg at 400 er mye for et duftlys. De er vel ikke så store heller? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teflonhjernen skrev (51 minutter siden):

Enig med deg at 400 er mye for et duftlys. De er vel ikke så store heller? 

Er logoen man betaler for og alt styret rundt, får samme lysene på rusta, kremmerhuset, kid  osv, lista er lang😅🤣 til en brøkdel av prisen

Endret av Tippsi
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (2 timer siden):

Er logoen man betaler for og alt styret rundt, får samme lysene på rusta, kremmerhuset, kid  osv, lista er lang😅🤣 til en brøkdel av prisen

Synes duftlys som er håndlaget er kostbare uansett hvor de selges, men det er ikke noe jeg velger å prioritere. Svir heller av de pengene på en lunsj ute med venner eller rissprayen til Nude om jeg går tom for den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Doris Becker og @Istapp, takk for interessante linker og innspill om "produsert i Italia" og klesindustri generelt. 

Overforbruket vårt er så sinnsykt. Jeg er egentlig glad jeg ikke har råd til å kjøpe så mye, og de siste årene har jeg handlet mer og mer brukt. Men jeg er jo definitivt en del av "har alt for mye klær og ting" kategorien, selv om det ikke kommer så mye nytt inn 👀 Kanskje neste "bevissthetssteg" skal være hva som konsumeres og indirekte støttes online og via influensere og innholdsskapere og. Jeg så mye på Youtube for en del år tilbake da alle hadde hauls fra alle jallamerkene, men sluttet etterhvert. Syntes det er tragisk at det fremdeles ser ut til å være en greie der ute i det markedet. I utgp tenkte jeg at fornuften nok kommer med alderen, men det har jo blitt påpekt flere ggr i denne tråden at kvinner på nettopp min alder er den nye, store kjøpegruppen (og det er jo også tydelig via IR sin følgergruppe). Tankevekkende. 

Vel, det var en liten avsporing, men fint at vi kan ha det fokuset i en influensertråd på KG også 🙏

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
refill skrev (26 minutter siden):

@Doris Becker og @Istapp, takk for interessante linker og innspill om "produsert i Italia" og klesindustri generelt. 

Overforbruket vårt er så sinnsykt. Jeg er egentlig glad jeg ikke har råd til å kjøpe så mye, og de siste årene har jeg handlet mer og mer brukt. Men jeg er jo definitivt en del av "har alt for mye klær og ting" kategorien, selv om det ikke kommer så mye nytt inn 👀 Kanskje neste "bevissthetssteg" skal være hva som konsumeres og indirekte støttes online og via influensere og innholdsskapere og. Jeg så mye på Youtube for en del år tilbake da alle hadde hauls fra alle jallamerkene, men sluttet etterhvert. Syntes det er tragisk at det fremdeles ser ut til å være en greie der ute i det markedet. I utgp tenkte jeg at fornuften nok kommer med alderen, men det har jo blitt påpekt flere ggr i denne tråden at kvinner på nettopp min alder er den nye, store kjøpegruppen (og det er jo også tydelig via IR sin følgergruppe). Tankevekkende. 

Vel, det var en liten avsporing, men fint at vi kan ha det fokuset i en influensertråd på KG også 🙏

Takk for det! :) Det er kommet mye informasjon når det gjelder påvirkningen sosiale medier og influensere har mot barn og unge, men ikke vært så stort fokus på de eldre. Helsesektoren ser en klar økning i spiseforstyrrelser blant annet, blant eldre kvinner, eller de over førr da, og det er nytt. For mange blusser det opp igjen, men også helt nye tilfeller, der det utvikles i eldre alder. Der kan man vel si at Isabel Raad kan være veldig farlig. "Queenagers" opererer seg også mer, de drikker mer, og de shopper mer. Mange av disse problemene og avhengighetene henger sammen. Influensere benytter seg av alkohol og mat mens de snakker til "venninnene" sine,  som kan trigge mekanismer som fører til  impulskjøp.
Det ser ut som Isabel Raad ikke har så mange hun heller, så kan være hun på en måte lever livet sitt med "raadsquad!, at de er viktige for henne? Ikke bare økonomisk, men de gir henne bekreftelse og oppmerksomhet. Jeg tror ikke dette er sunt. Men hun har i alle fall ikke barn som benyttes som salgsvare.

Overforbruk er en stor miljøtrussel. Det hjelper ikke å kjøpe såkalt "bærekraftig". For det er løgn. Man må kjøpe mindre. Konsumere mindre. Sosiale medier fører til helt ekstremt forbruk. Verden har aldri sett maken. Jeg har gitt opp å være "etisk forbruker". Jeg kjøper bare veldig lite. Heldigvis ser  ungdommen ut til å være i endring, i hver fall her vi bor. De vil ikke ha logoer, og de kjøper brukt eller redesigner eget. Ikke sminker de seg noe særlig heller. De går vel mot sine mødre som er  "queenagers", vil ikke se ut som sånne hollywood housewifes som hele tiden skal hylle sine opererte kropper ved å legge ut retusjerte  lettkledde bilder😅

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare jeg som føler det slik, men syntes den der voldsomme jule entusiasmen virker veldig påtatt. Har litt inntrykk av at det er mest for å få folk til å handle julegaver hos henne. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (41 minutter siden):

Kanskje bare jeg som føler det slik, men syntes den der voldsomme jule entusiasmen virker veldig påtatt. Har litt inntrykk av at det er mest for å få folk til å handle julegaver hos henne. 

Hun driver jo en markedskanal. Tv-shop typ.  Der hun er programleder. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (37 minutter siden):

Hun driver jo en markedskanal. Tv-shop typ.  Der hun er programleder. 

Godt sagt  og du har helt rett 👍🏼 

Guri så mye rart det fantes på tv shop 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...