Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Angel75 said:

Er vel heller måten det skrives på at det virker som flere ikke forstår reaksjonstid (kommer ikke på et bedre ord) f.eks til de som har vært utsatt for traume. Slik som det stilles spm om hvorfor hun har utsatt besøk til sine fosterforeldre i 12 år. Det viser tegn på uvitenhet og også at de ikke har vært utsatt for noe traume. Har ikke noe med å sitte å gråte, synes synd på dem, at de har hatt det verre m.m. 

Det folk mener her er vel at hun bør ta seg sammen og løfte blikket vekk fra seg selv og begynne å gjøre noe for andre. Hjelpe andre og gjøre noe nyttig er terapi for en selv også. Gir balsam for sjelen å se at andre kan ha et godt liv fordi man var den som reddet de. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VEGAN forever skrev (Akkurat nå):

Det folk mener her er vel at hun bør ta seg sammen og løfte blikket vekk fra seg selv og begynne å gjøre noe for andre. Hjelpe andre og gjøre noe nyttig er terapi for en selv også. Gir balsam for sjelen å se at andre kan ha et godt liv fordi man var den som reddet de. 

Er skrevet ganske konkret hvorfor kommer hun nå 12 år etter, bla bla bla. Traumer er komplekst og det ønsker folk og svare på og har en mening om. Med den oppveksten så er det ikke rart at ting tar tid og har satt spor. Nå skal hun jo hjelpe bufdir, men det ble visst feil det også.

Sier du ta deg sammen til noen med en brukket fot også?

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Angel75 said:

Er skrevet ganske konkret hvorfor kommer hun nå 12 år etter, bla bla bla. Traumer er komplekst og det ønsker folk og svare på og har en mening om. Med den oppveksten så er det ikke rart at ting tar tid og har satt spor. Nå skal hun jo hjelpe bufdir, men det ble visst feil det også.

Sier du ta deg sammen til noen med en brukket fot også?

Du må gjerne synes synd på henne, Jeg gjør ikke det !!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (13 minutter siden):

Du må gjerne synes synd på henne, Jeg gjør ikke det !!

Er vel heller å forstå andre menneskers reaksjoner og oppførsel. Noe flere her i tråden ikke gjør, vil eller klarer.

Hun har klart seg godt med tanke på hennes oppvekst. Mange med hennes bagasje har det desverre mye verre.

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at RaadSquad er rimelig stresset nå iom at Isabel ikke har lagt ut noe på mange timer. 
Enkelte mister tydeligvis nattesøvnen, så mye gleder de seg til å reise IMG_1264.thumb.jpeg.9b21f725a7836141b87617b719776d08.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å forstå at hun sliter med sitt etter oppveksten, men det fritar man jo heller ikke for «dårlig oppførsel». 
Mangler et bedre ord, men vil tro flere skjønner hvor jeg vil. 

Kan man kalle henne et god forbilde for alt hun har oppnådd? Hun har oppnådd mye som mange ikke får oppleve, men in The end - hva sitter hun igjen med når pengene er brukt, vennene skjøvet unna, og det er noe feil med «alle andre»? 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isabel bruker kynisk og bevisst egen barndom når det passer inn i hennes "bedriftsføring" og som en unnskyldning for oppførsel og når ting går henne imot. Traumet koples inn og ut når det passer og dersom det var reellt at hun går og mottar behandling så ville det vært mulig å se handlingsendring. Sett fra some vinklingen får vi et bilde av ytterpunktene muligens og ikke en avslappet og naturlig situasjon. Da tenker jeg ikke på bilder av toalettbesøk (som forøvrig ikke normalt anses som vanlig å legge ut for hele verden). Jeg tenker på normale, avslappede, følelsesmessige situasjoner. For er det slike situasjoner noen av disse "influensa"-personene tjener penger på? Nei! Et ordinært avslappet A4-liv hadde ikke fått like stor respons, klikk og inntjening. De blir på et vis tvunget inn i bølgene hvor klikkene fås når det enten er full guff - høyt oppe eller gråting, sorg og smerter - langt nede; ytterpunkter. Da tjenes det penger! Og i livet våres har vi (de fleste av oss dødelige) vanlige, "i samme tralten", A4-hverdager. Det må på lang sikt og etter år med slik levevei som Isabel og andre "influensa"-personer, bli belastende og skape episoder, situasjoner og ting som skal fenge kun for å opprettholde egen bedrift og inntjening. Da blir det nok slik vi ser hos Isabel nå - reprise, på reprise, på reprise. Kreativiteten, engasjementet og egen kompetansen innenfor interesser er brukt opp. 

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Angel75 said:

Er vel heller å forstå andre menneskers reaksjoner og oppførsel. Noe flere her i tråden ikke gjør, vil eller klarer.

Hun har klart seg godt med tanke på hennes oppvekst. Mange med hennes bagasje har det desverre mye verre.

Jeg og de fleste her forstår henne veldig godt, og det er derfor vi er så kritiske til henne og ikke fordrar henne. Det er vel mer du som ikke forstår hvor falsk, kynisk, utspekulert og manipulerende hun er. 

Og nei, hun har ikke klart seg bra. Hun er dypt ulykkelig og sitter å griner mer enn det som er vanlig for et voksent menneske som egentlig ikke har noe å bekymre seg over. 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (1 minutt siden):

Jeg og de fleste her forstår henne veldig godt, og det er derfor vi er så kritiske til henne og ikke fordrar henne. Det er vel mer du som ikke forstår hvor falsk, kynisk, utspekulert og manipulerende hun er. 

Og nei, hun har ikke klart seg bra. Hun er dypt ulykkelig og sitter å griner mer enn det som er vanlig for et voksent menneske som egentlig ikke har noe å bekymre seg over. 

 

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke er kritisk til henne? Det går faktisk ann å ha 2 tanker i hodet. Det å forstå et annet menneske enn å sitte på et anonymt forum å skrive at man kan ikke fordra noen man ikke kjenner. Det har ikke noe med konstruktiv kritikk å gjøre. 

Hvem bestemmer hva som er vanlig å grine for et menneske som har opplevd traumer?

Noen som har opplevd traume som Isabel og har egen inntekt og står på egne bein og tjener godt. De har ikke klart seg bra mener du? Mange hadde dukket under, gjerne blitt ufør, rusmisbruk m.m av mindre. Alle takler traumer ulikt. Ingen her har gått i hennes sko, men allikevel har de visst svar på hvordan hun skal oppføre seg, gå videre og leve livet sitt.

Igjen, ikke alle vet hva traumer gjør med mennesker.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Angel75 said:

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke er kritisk til henne? Det går faktisk ann å ha 2 tanker i hodet. Det å forstå et annet menneske enn å sitte på et anonymt forum å skrive at man kan ikke fordra noen man ikke kjenner. Det har ikke noe med konstruktiv kritikk å gjøre. 

Hvem bestemmer hva som er vanlig å grine for et menneske som har opplevd traumer?

Noen som har opplevd traume som Isabel og har egen inntekt og står på egne bein og tjener godt. De har ikke klart seg bra mener du? Mange hadde dukket under, gjerne blitt ufør, rusmisbruk m.m av mindre. Alle takler traumer ulikt. Ingen her har gått i hennes sko, men allikevel har de visst svar på hvordan hun skal oppføre seg, gå videre og leve livet sitt.

Igjen, ikke alle vet hva traumer gjør med mennesker.

I har 'dukket under' 🤷🏻 hun sliter og har i følge henne selv ingen glede i livet når hun ikke har en mann, noe hun aldri vil få heller.

Bare fordi folk har råd til regningene sine så betyr det vel ikke at de har klart seg bra !? 

De mengdene alkohol som I konsumerer til tider kvalifiseres som rusmisbruk og hun er absolutt delvis ufør.

Man kan vel kanskje kvalifisere kjøpe hysteriet hennes som "rusmisbruk" også!? 

Så hun tikker av på mange av de punktene du nevnte at hun ikke sliter med!!

Hva er det hun har i livet som er så fint ? Jeg ser ingenting.

Men ok, du har rett til dine meninger.

Endret av VEGAN forever
  • Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hva hun vil bo i Dubai for når hun tydeligvis vil være alle andre steder. Hvor lenge var hun innom før trangen meldte seg igjen? I Dubai en uke to og så må hun hjem for å kose i senga til mamma? Førti tusen for en flytur på hva? 6 timer….for å flykte nok engang. 

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok lurt hun reiste hjem til Norge nå, til familien 🤍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (2 minutter siden):

Var nok lurt hun reiste hjem til Norge nå, til familien 🤍

Hun begynner å komme opp mot maks antall dager/døgn hun har lov å ha i Norge. Og hva er dette behovet for å gå i skjørtene på mammaen? Vi er alle her, forhåpentligvis voksne folk - springer/reiser dere umiddelbart hjem til mors skjørtekant når livet byr på en utfordring? Jeg blir sjokkert av den horribelt umodne handlingsmåten Isabell fremviser - hun er mer umoden enn en ungdom. Voks opp, ta deg selv i nakken Isabell og gjør noe fornuftig og konstruktivt med livet ditt - logg av og ta en some detox og finn ut av hva du kan bruke erfaringene dine til. Ta gjerne etterutdanning, få nye perspektiver som kan åpne øyene dine for noe nytt, spennende og givende. Da tror jeg faktisk også menn kunne tenkt seg et å sett to ganger i din retning basert på dine verdier og holdninger og ikke penger og en tillagt partyværemåte.

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istapp skrev (37 minutter siden):

Hun begynner å komme opp mot maks antall dager/døgn hun har lov å ha i Norge. Og hva er dette behovet for å gå i skjørtene på mammaen? Vi er alle her, forhåpentligvis voksne folk - springer/reiser dere umiddelbart hjem til mors skjørtekant når livet byr på en utfordring? Jeg blir sjokkert av den horribelt umodne handlingsmåten Isabell fremviser - hun er mer umoden enn en ungdom. Voks opp, ta deg selv i nakken Isabell og gjør noe fornuftig og konstruktivt med livet ditt - logg av og ta en some detox og finn ut av hva du kan bruke erfaringene dine til. Ta gjerne etterutdanning, få nye perspektiver som kan åpne øyene dine for noe nytt, spennende og givende. Da tror jeg faktisk også menn kunne tenkt seg et å sett to ganger i din retning basert på dine verdier og holdninger og ikke penger og en tillagt partyværemåte.

Tviler på at hun nærmer seg 183 dager. 26 uker i Norge? Skeptisk, men nå følger ikke jeg henne slavisk. Rettelse, det var etter 3 år. Så de første 3 årene er 61 dager, det er det nok verre med ja. Får håpe hun har kontroll. 

Endret av Angel75
Rettet opp feil gjort av meg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (1 time siden):

Skjønner virkelig ikke hva hun vil bo i Dubai for når hun tydeligvis vil være alle andre steder. Hvor lenge var hun innom før trangen meldte seg igjen? I Dubai en uke to og så må hun hjem for å kose i senga til mamma? Førti tusen for en flytur på hva? 6 timer….for å flykte nok engang. 

Så enig. Tenk hva hun kunne spart dersom hun ikke hadde det forbruket, og ikke MÅ kjøpe business hver jævla flytur hun tar. Hun er jo bare pengedum. Tenk at hun har formue til å reise hvor hun vil og være eventyrlysten i verden så mye hun vil, så drar hun til Maldivene igjen…Bare for å se den samme faens stranden.

Hun drar også bare til se samme stedene i dubai. For er tragisk, lite shoppinghysteriske vanedyr.

Hun skrøt til en ansatt der at hun hadde vært der åtte ganger forrige tur, men hun har bare vist seks ganger, tre ganger med ekser og tre alene. Jack tok hun også med til uvær der en gang fordi hun ikke hadde sjekket værmeldingen. Hun sendte "dubaigjøken" der alene til like dårlig vær. Og forrige gang med rami hadde hun heller ikke sjekket været og de fikk ingen sol på den dyreste resorten. Er det Mulig å være så DUM. Hun har ikke engang styr på antall ganger, så litt gullfiskhukommelse kanskje, sikkert ikke nok karbo til hjernefunksjonene.

Edit: Dro visst til Norge. Hadde ikke sett siste døgnet på snapchat. My bad. Bare antok at hun dro til Maldivene igjen siden hun snakket om det så mye.

Endret av Synne.h.e.
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (18 timer siden):

.Jeg vet ikke om det er lov å dele teorier her men en konsekvens av å spise for lite er at man blir sliten, slapp og tiltaksløs. Hvis man ser bort fra silikon og fillers kan det se ut som hun har veldig lite å tære på.

Selv om hun prater lite om det så var det noen drøpp om en stalker i Dubai, samt den episoden i Oslo med broren. Kan hende det er en type trusler som gjør at hun enten holder seg mest innendørs eller 

Hun bestiller mye mat hverdag (sa selv at hun bruker 500-1000 kr pr dag på mat og det er helt vanvittig) ikke halvparten blir spist opp, det ser man når hun tar ut leftovers dagen etter, bestiller så mer mat og masse dessert. Dette er ikke å spekulere, dette viser hun selv på Snapchat. Hun har et usunt forhold til mat og dermed ser hun så mager ut og er konstant sliten.

Det som skjedde hos broren har ingenting med henne å gjøre. Den mannen kom for å oppsøke broren. Grunnen til at jeg det er fordi tanten min bor i samme bakgård og det ble mye snakkis rundt det.

En stalker i Dubai vet jeg ingenting om. Hun sier støtt og stadig hvor sikkert det er i Dubai og ingen slipper engang gjennom lobbyen uten tillatelse. Hadde det vært farlig/utrygt for henne dersom hun hadde fått trusler e.l så hadde hun ikke vandret rundt, med minimalt med klær, dyr klokke og snakke til sin tlf til sine følgere rundt omkring gatene i Dubai.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minipilla skrev (4 timer siden):

Skjønner virkelig ikke hva hun vil bo i Dubai for når hun tydeligvis vil være alle andre steder. Hvor lenge var hun innom før trangen meldte seg igjen? I Dubai en uke to og så må hun hjem for å kose i senga til mamma? Førti tusen for en flytur på hva? 6 timer….for å flykte nok engang. 

I Dubai så får man en type status av å bo der. Og hun selv sa at hun er glad for å slippe å betale skatt. Det er litt komisk at landet hun flyttet fra er det landet der alle hennes følgere gir henne økonomisk mulighet til å leve i luksus i Dubai. Følgerene er her i Norge, går på jobb, betaler skatt og bruker lønnen sin på å kjøpe klær/produkter fra en som ikke viser noe interesse for å i det hele tatt møte de for en iskaffe...

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der stalker historien er bare ren bullshit! Hun vil bare ha mer klikk som betyr,  penger ...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og krenkende innlegg. 
 

Sol, admin.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (På 22.8.2024 den 13.54):

Jeg tror ikke du forstår hva som opprører folk flest her. Det er absolutt ingen av oss som ikke ønsker at slike saker skal bli belyst, selvfølgelig skal og bør de bli belyst. Hvorfor? Fordi det er kjempe viktig for samfunnet, og ikke minst for de som står i det.

Men syns du ikke det er rart at en så stor influencer med over 300.000 følgere på snap, 400.000 følgere på instagram og en egen aktiv gruppe på Facebook som forguder henne - så og si aldri har snakket om dette med fosterhjem og fosterbarn før nå? Hun har uten tvil en stor påvirkningskraft. Dama klarer å selge ut varer så fort de er tilgjengelig på nettsiden, tror du ikke hun hadde klart å gjøre mye mer med dette også, om hun faktisk GADD?

Når det skal reklameres for Ivorie, da er det reklame i hytt og pinne for at A og Å skal kjøpe. Hvorfor gjør hun ikke det samme for alt det andre som hun så sårt griner for? Hun har såvidt i par bisetninger nevnt at hun skal til India for å drive med veldedighet, og du er bare heldig om du har fått det med deg - for da måtte du ha faktisk ha fulgt henne jevnt og trutt, siden det nevnes såpass sjeldent. Men hytteturen i Maldivene har alle fått med seg, og for å ikke nevne SOHO. Men om genuint brydde seg om slikt, så hadde hun snakket om disse tingene også, og lagt det tilsom egen "highlight" på snap. Delt mer om det, enn i par få bisetninger. De eneste gangene hun faktisk har snakket om India-turen har også vært i regi med "reiser jeg skal på i år", så ikke et tema hun bevisst har valgt å ta opp å snakke om. Hun sier at hun donerer penger til veldedighet, men det vil hun ikke snakke om - for det er så privat. Hvorfor? Det er jo akkurat slikt hun bør snakke om, hva er så privat med å gjøre noe så fint? Neida, for du kan snakke om underlivet, at det er hårete og bør blekes. Men veldedighet, thats private. 

Hun har snakket ned fosterhjem, så lenge jeg kan huske. Snakket ned sine fosterforeldre i flere år. Ja, hun har blitt voksen og setter ting i perspektiv. Men har hun egentlig blitt det? For hvis hun hadde, hvorfor har hun da aldri snakket omfosterhjem før nå? Eller mener du at man bare bør snakke om det, når media skriver om det?  For hvis ja, så syns jeg det er litt unaturlig og rart.  Det er ting som dette som skurrer. Når influencere plutselig begynner å brenne for en sak, men om en måneds tid er det dødt. Da er det ingen mer prat, videoer eller tanker rundt det. Alt for å tiltrekke seg empati, oppmerksomhet og det ene og det andre. 

Jeg har aldri hatt en intensjon om å ikke like henne. Det er bare teit å ha, men jeg merker at jeg misliker henne fordi jeg genuint ser hvor kynisk og utspekulert hun er. 

Men det for tiden vise. Takk for meg

Dette er ikke sant. Hun har skrevet om det å være i fosterhjem flere ganger på bloggen sin. 

https://sraad.blogg.no/1446340835_ja_jeg_er_et_fosterba.html

Dette er fra 2015. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...