Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

J.. skrev (56 minutter siden):

Mens du sitter her å diskuterer de som diskuterer..

The irony.

Litt forskjell på å gå inn her en gang iblant, og å henge her inne dag ut og dag inn😆

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (11 minutter siden):

Jeg tenkte det samme… 

Er så rart att ikke fler ser dette. Jeg forsvarer så klart IKKE de som gjør dette men det er slikt som skjer desverre med så mye rart som er der ute i vårt samfunn.

Kanskje influencere snart kan prøve og tenke litt på hva de poster

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper e håper på media omtale… 

De ønsker veldig å være Norges svar på Khardasian. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Dette er desverre prisen den familien må betale for at de postlegger hele livet sitt. Det finnes så mange gale mennesker der ute så kanskje de burde tenke litt over hva de legger ut

Enig - at influensere velger å la penger gå foran sikkerhet er skremmende. 
Fra tidlig alder lærer man at det er farlige mennesker der ute og at man skal ta alle forhåndsregler. Nå har ikke jeg fått med meg akkurat hva som skjedde - men sjekker man ikke hvem som står utenfor før man åpner døren?

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (43 minutter siden):

Jeg mener så klart IKKE at det er grei oppførsel fra en person og gjøre slikt. Jeg er ikke dum altså😊.  Men jeg mener at når disse influencere deler absolutt hele livet sitt på SoMe så kan/skjer dessverre dette. 

Det er så mange gale der ute som ikke tenker som deg og meg. Her legger frøken Raad ut klokker til 1 million,vesker som hver seg koster 2-500 tusen,smykker til mange mange tusen. Alle vet hvor de bor,hvor de oppholder seg til enhver tid. Hva med og tenke litt lengre enn nesetippen?

Indirekte så sier du at kriminelle skal begrense folk å opptre slik de ønsker helt lovlig. Ikke alltid det man gjør er smart, men kriminelle skal da ikke sette standarden. Igjen, ofrene har ALDRI skylda selv om man er dum som et brød. Da vinner de kriminelle. 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (19 minutter siden):

Indirekte så sier du at kriminelle skal begrense folk å opptre slik de ønsker helt lovlig. Ikke alltid det man gjør er smart, men kriminelle skal da ikke sette standarden. Igjen, ofrene har ALDRI skylda selv om man er dum som et brød. Da vinner de kriminelle. 

Men hvorfor dele så mye når du kan risikere og få slike typer på døra

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor dele så mye når du kan risikere og få slike typer på døra

Hvorfor gå med kort skjørt når du vet hva du risikerer på gata? Hvorfor drikke alkohol når du vet det svekker dømmekraften? Hvorfor bli kjent med nye menn når de kan være modere og overgripere? Hvorfor kjøpe fine ting når du vet de kan bli stjelt? Hvorfor i det hele tatt leve...? 

Ser du ikke selv hvor farlig du (og mange andre i tråden) argumenterer? Fokuset deres er HELT feil. Skjerp dere. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gå med kort skjørt når du vet hva du risikerer på gata? Hvorfor drikke alkohol når du vet det svekker dømmekraften? Hvorfor bli kjent med nye menn når de kan være modere og overgripere? Hvorfor kjøpe fine ting når du vet de kan bli stjelt? Hvorfor i det hele tatt leve...? 

Ser du ikke selv hvor farlig du (og mange andre i tråden) argumenterer? Fokuset deres er HELT feil. Skjerp dere. 

Jeg var ung på 70-tallet og når jeg var ute på byen så fikk jeg klar beskjed fra mor om å ikke gå der og der på vei hjem. Hvorfor? Fordi det var en skummel plass hvor folk var blitt overfalt tidligere. 

Man sjekker da hvem som står utfor før man åpner døren - og spesielt når man med åpne øyne velger å legge ut hele livet sitt på nettet til gud og hverman. Slutt og være så naiv. 

Barn på fotballcup i Oslo får beskjed om å ikke gå med merkeklær pga faren for ran - og det har allerede vært minst to ran av unge cupdeltakere på lyse dagen - midt i byen. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (3 timer siden):

I en ideell verden så ja, men disse er offentlige med mange følgere. De føler for å forklare situasjonen, så er det sikkert en avveining dem i mellom hvor langt de skal gå. Jeg synes de har håndtert dette ryddig. Forholdsvis rolige. Men forstår at folk mener ulikt om det. Det jeg reagerer på er spekulasjoner her i tråden om ar Rami holder tilbake noe etc. Det er ryktespredning. 

Jeg er egentlig helt enig med deg :) 

Om du har forstått mine innlegg som at jeg tror at Rami bevist holder noe tilbake så har jeg formulert meg dårlig, for det tror jeg ikke han gjør. Men jeg tror ikke nødvendigvis at det handler om SOME-kanalen til Isabel - da hadde nok mannen gått til «naboleiligheten» i stede. Rami er jo en ung gutt på 20 år som plutselig har fått kjendisstatus, og at han kan ha tråkket i salaten (uten å mene det) er jo ikke utenkelig. Vi andre gjør det jo hele tiden.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så har jeg selv opplevd hele to ganger å få gale folk på døra i kollektivet jeg bodde i pga relativt uskyldige ting en av de jeg bodde sammen med hadde gjort. Så gale er faktisk folk. Han ene i min historie viste ikke engang at han hadde gjort noe «galt» før han fikk en knytta neve i trynet.

Endret av Sirah
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (37 minutter siden):

Jeg er egentlig helt enig med deg :) 

Om du har forstått mine innlegg som at jeg tror at Rami bevist holder noe tilbake så har jeg formulert meg dårlig, for det tror jeg ikke han gjør. Men jeg tror ikke nødvendigvis at det handler om SOME-kanalen til Isabel - da hadde nok mannen gått til «naboleiligheten» i stede. Rami er jo en ung gutt på 20 år som plutselig har fått kjendisstatus, og at han kan ha tråkket i salaten (uten å mene det) er jo ikke utenkelig. Vi andre gjør det jo hele tiden.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så har jeg selv opplevd hele to ganger å få gale folk på døra i kollektivet jeg bodde i pga relativt uskyldige ting en av de jeg bodde sammen med hadde gjort. Så gale er faktisk folk. Han ene i min historie viste ikke engang at han hadde gjort noe «galt» før han fikk en knytta neve i trynet.

Å her ser vi da litt faren ved og eksponere seg så mye.. det er så mange gale folk der ute

Å jeg synes faktisk mest synd på Sidra som ikke ønsker all denne publisiteten som de andre gjør. Det er henne dette går utover 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (18 minutter siden):

Å her ser vi da litt faren ved og eksponere seg så mye.. det er så mange gale folk der ute

Å jeg synes faktisk mest synd på Sidra som ikke ønsker all denne publisiteten som de andre gjør. Det er henne dette går utover 

Ja absolutt. Og terskelen for å «ta» Rami er nok lavere siden han er såpass offentlig som han er - og man dermed føler at man kjenner han. 

Ja jeg har tenkt på Sidra oppe i det hele jeg også.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

Nå blir det skrevet mye på Jodel om at de mener Rami visste hvem denne mannen var🙈 at han har rotet seg borti noe siden mannen var så klar på att han kjente Rami.

Da hadde han vel neppe publisert dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (21 minutter siden):

Da hadde han vel neppe publisert dette. 

Nei og for alt vi vet kan jo dette være en mann han har pratet med f.eks på byen i to minutter klokken sent og ikke husker det selv. Og dermed ikke husker at han har pratet med mannen. Det er lett å føle at vi kjenner influensere og folk vi følger. De tar oss jo med på hele hverdagen sin og vi «kjenner jo dermed dem», men de aner jo ikke hvem vi er 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer sannsynlig at dette stammer fra noen rundt Rami og miljøet han henger i enn søsterens kjendiseri, det er min teori. 

Når man skal brødfø en hel familie og bruke avsindig summer på alt mulig så varer ikke denne rikdommen lenge, får håpe noen av dem er smarte nok til å ta en utdannelse. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (9 timer siden):

Jeg er egentlig helt enig med deg og jeg forstår hvorfor de har valgt å gjøre det. Men samtidig handler det om å ikke provosere mer enn høyst nødvendig og ikke sette familien i større fare enn den allerede er. Noen ganger er det bedre å la politiet gjøre jobben sin - for sin egen sikkerhet. Og heller ta konfrontasjonen når ting har roet seg litt.

Det er vel nok av mennesker som blir drept i året hvor politiet har visst om trusselsituasjonen. Jeg sier ikke at de er i livsfare, men det er vel nok av tilfeller som underbygger at å la politiet gjøre jobben sin gjerne ikke er godt nok. 

Ellers synes jeg det er toskete (dette er generelt, ikke til deg) at vi kan droppe å spekulere i hvem hva hvorfor. Synes enkelte går langt i å insinuere at dette er Rami sin feil. Vi victim blamer ikke kvinner. Jeg ser ikke hvorfor det skal være ok å gjøre med menn heller. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (11 minutter siden):

Det er vel nok av mennesker som blir drept i året hvor politiet har visst om trusselsituasjonen. Jeg sier ikke at de er i livsfare, men det er vel nok av tilfeller som underbygger at å la politiet gjøre jobben sin gjerne ikke er godt nok. 

Ellers synes jeg det er toskete (dette er generelt, ikke til deg) at vi kan droppe å spekulere i hvem hva hvorfor. Synes enkelte går langt i å insinuere at dette er Rami sin feil. Vi victim blamer ikke kvinner. Jeg ser ikke hvorfor det skal være ok å gjøre med menn heller. 

Ja jeg følger deg der altså. 

Nei var inne å kikket på jodel og det var jo… trivelig lesing 😬 Husker hvorfor jeg sluttet å bruke den appen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Undrende123 skrev (4 timer siden):

Hvorfor gå med kort skjørt når du vet hva du risikerer på gata? Hvorfor drikke alkohol når du vet det svekker dømmekraften? Hvorfor bli kjent med nye menn når de kan være modere og overgripere? Hvorfor kjøpe fine ting når du vet de kan bli stjelt? Hvorfor i det hele tatt leve...? 

Ser du ikke selv hvor farlig du (og mange andre i tråden) argumenterer? Fokuset deres er HELT feil. Skjerp dere. 

Dette.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 timer siden):

Nå blir det skrevet mye på Jodel om at de mener Rami visste hvem denne mannen var🙈 at han har rotet seg borti noe siden mannen var så klar på att han kjente Rami.

Jodel er en ren ryktespredningsapp. Hvorfor ha noe som helst tro på det som står der? Jeg synes vi skal være forsiktige med å spre rykter videre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (11 timer siden):

Seriøst 😄 Slå av pcen og kom dere ut i det virkelige livet? Dere sitter og diskuterer et annet menneske og familien hennes 😅 Hva får dere ut av det? Er dere stolte av dere selv? Uansett om dere skriver positive eller negative ting. Hva får dere ut av det? Sitte her inne og skrive, dag inn og dag ut. Følge med på snappene. Skrive her inne. Følge med på brorens snap, åh han virker jo så ung og god. Skrive her inne. 

Hjelpes.

Kanskje du må starte med deg selv først🙃

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare presisere at jeg så klart mener ofre har talerett og skal fortelle. Men jeg mener dette ikke hører hjemme på en bedriftskonto på snap. Pågående saker av denne typen kan man eventuelt fortelle kort og saklig om. Og kanskje helst når mer tilbakelagt. Men minutt for minutt med pågående politisak syns jeg lite om. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...