Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wald86 skrev (4 timer siden):

Jeg ser noen mener kritikere av influencer-bransjen er misunnelige. Det kunne ikke vært lenger fra sannheten. Og viser bare at narrativet de selger regjerer. 
Jeg er også en sterk kritiker av industriell kjøttindustri. Jeg var en av dem som jobbet for forbud mot reklame for pengespill. Det er ikke misunnelse som fører til mitt engasjement. Tvert i mot, så mener jeg influencere som Isabel Raad på mange måter er ofre, selv om de tjener grovt.
De har vært forsøkskaniner i et eksperiment, der sosiale medier og reklamebransjen har drevet rovdrift på dem fra de var tenåringer. Jeg unner dem all den luksus og glede de kan få, etter å ha levd over halve sitt liv der hverdagen i stor grad har blitt styrt av likes, klikk og mørke markedskrefter. De har levd et liv som levende merkevare, uten særlig privatliv, og det må ha påvirket psyke og identitetsfølelse. En jobb som krever at de hele tiden er "på". 

Men det fritar dem ikke for ansvaret de har som godt voksne bedriftsledere.

Merkeligste jeg har lest på år og dag….. 😂🙈😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsern skrev (På 9.11.2023 den 8.35):

Blir stadig forbløffet over hvordan en slik karriere er bærekraftig. Hva er det som gjør at folk med interesse lar seg eksponeres for hennes inflytelse (influence)?

Lever hun et interessant liv? Nei?

Deler hun livsvisdom eller glede? Nei?

Markedsfører hun produkter som man ikke kan nås gjennom andre kanaler? Nei?

Er hun et forbilde, for unge spesielt?

Tror mye av grunnen er at IR fremstår som en hyggelig og søt person. Til tider morsom og selvironisk.

Ja, det er mye sløsing med penger, reklame, bling bling og overfladiskhet så det holder. Likevel er det noe sympatisk der.

Hun har jo faktisk en personlighet, og akkurat det tror jeg er grunnen til at hun er så populær på snap, samt at snappene er ufiltrerte og uten poseringer.

(Kan ikke se for meg at f.eks SE eller CBE hadde maktet å bare gå rundt mens de filmer seg selv og plaprer, uten å tenke på hvilken vinkel de tar seg best ut fra.)

Et forbilde er hun sikkert for mange. Om hun er et GODT forbilde blir en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Hun har jo faktisk en personlighet, og akkurat det tror jeg er grunnen til at hun er så populær på snap, samt at snappene er ufiltrerte og uten poseringer.

Skulle kommentere det samme. Isabel sin "fordel" er at hun har en personlighet. Jeg dumper innom henne på insta eller snap i perioder, og hun er morsom, corny, fjasete og sånn sett veldig ekte (ironisk nok). Relasjonen hennes til Mamma Raad er også et pluss. 

Det er mye problematisk med produktet Isabel Raad, men hun tjener nok stort på at hun også er (ironisk nok igjen) veldig ujålete. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julia Piñero skrev (27 minutter siden):

Nå har Newa også fikset nesen sin i Tyrkia… 

Trist… bare trist…

Ugjenkjennelig….. 😳

Endret av Anonymskies
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYI Når det kommer til kosmetisk kirurgi, har du ingen rettigheter om noe går galt. Da må du slite med skammen og plagene, hvis kirurgen  gjør en dårlig jobb. 
Hvis du tror at NPE kommer til å gi deg erstatning, er svaret NEI!! 
NPE er mer opptatt av å beskytte legene enn pasientene. 

Du kan heller ikke legge igjen en negativ uttalelse på legelisten, fordi her blir også legene ivaretatt mer enn pasientene. 

Så du er sjanseløs om noe går galt og det går galt hele tiden. Du får ikke engang mulighet til å advare andre kvinner, fordi alt du skriver vil bli sensurert.
Så mange kvinner har blitt ødelagt av dårlige kirurger. Dette snakkes ikke om pga av skam.

Hvis en bilmekaniker ødelegger bilen din får det en konsekvens for mekanikeren og bedriften. Hvis en kirurg ødelegger deg for livet, får det ingen konsekvens for legen eller bedriften. 

Du må stå alene i skammen med alle plagene dine, om noe går galt. 

En venninne av meg tok livet sitt pga dette. Det er så alt for lett å kritiserer de som tar kosmetisk kirurgi. Burde ikke kritikken vendes  mot de som har gjort den dårlige jobben??? I alle andre yrker er det jo ikke kunden som får skylda om noe går galt, men da må de som har gjort jobben stå ansvarlig. Jeg mener at dette er helt høl i huet.  I Svergie endrer de loven, slik at kirurgene må ta mer ansvar. Det er helt nydelig. 

Heia Sverige!!  

• Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Wald86 said:

Hennes lillesøster er veldig lik Isabel R slik hun engang så ut. Hvordan skal hun reagere på at Isabel R nå sier i ny serie at nesa hennes var sÅÅ stygg at hun bare måtte operere den?

Legger ved bilde av Isabel R før alle operasjoner, og et bilde av henne med den nydelige  lillesøsteren. 

https://sraad.blogg.no/1446216095_isabel_p_skolebenken.html

https://sraad.blogg.no/1537472557_prinsessa_mi_fyller_13_r.html

is.jpeg

isa søster.jpeg

Shit, jeg har aldri sett Isabel før operasjoner, og hadde aldri tenkt at det var henne på det øverste bildet! 🤯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Anonymskies said:

Hun kommer til å operere nesa hun og.. vent å se…..

Nesen først og deretter sikkert noe mer....... 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Wald86 said:

Det er så trist dette. Disse kvinnene påvirker hverandre negativt. Helt klart. Vekttapet til isabel R siste tiden kom etter ny serie med Sophie E, Nora H og Anniken J. I serien er Raad normalvektig. Så raser hun ned.
Lillesøsteren hennes var også i Tyrkia. Håper virkelig hun beholder sitt ben i nesen, i dobbel forstand!
Det er bare å tenke seg hvordan hundretusener av følgere påvirkes av dette.
Denne forferdelige kirurgen i Tyrkia får masse dukkeneser å gjøre fremover. Og vi får kvinner som har pusteproblemer og nesekollaps om 10-20 år.

😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Wald86 skrev (14 minutter siden):

Snap Chat "har en haug med regler og restriksjoner" skrev noen. Vel. Det ser ikke ut til at de håndheves særlig.

Ja,det har de.

Som ved ALLE plattformer på Internett,inkludert KG,blir ikke alt fanget opp.

Alle SoMe apper har ord-filter for å plukke opp,slette og fjerne kontoer/innhold som inneholder ulike ord/lenker/bilder.

Er det feilfritt? Nei.

Derfor finnes det også muligheter for å rapportere innhold.

Hvorfor tror du mange på feks TikTok skriver ord på denne måten -

@bortion , CSA, @mùrder, grape.

For å unngå filteret,da innholdet blir slettet da botene ikke kan vite om HVORFOR man bruker disse ordene,om de kan lede til skade eller traumer for publikum.

Samme gjelder for SC og alle andre lignende fora.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...