Isild Skrevet 12. oktober 2023 #9281 Skrevet 12. oktober 2023 Wald86 skrev (19 timer siden): Det er eneste måten. Synd de ikke svarer på henvendelser. Det kan hjelpe å skrive kommentarer på deres sosiale medier https://www.instagram.com/hellofreshnorge/ Jeg så på trailer for ny sere, der var Tui.no annonsør i starten. Og Dr. Greve Proretinol Pharma Men mulig det endrer seg fra person til person. Jeg vet ikke hvem som sponser serien, kan være Hello Fresh er med Jeg har "fryst" kundeforholdet mitt i påvente av svar. Har blandt annet gjort de oppmerksom på at Isabel Raad sitt vanvittige overforbruk og forhold til fast fashion harmonerer svært dårlig med Hello Fresh sin satsning på bærekraftighet. Ikke noe svar så langt. 8 3
BareSiri Skrevet 12. oktober 2023 #9282 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) Isild skrev (7 minutter siden): Jeg har "fryst" kundeforholdet mitt i påvente av svar. Har blandt annet gjort de oppmerksom på at Isabel Raad sitt vanvittige overforbruk og forhold til fast fashion harmonerer svært dårlig med Hello Fresh sin satsning på bærekraftighet. Ikke noe svar så langt. Isild skrev (7 minutter siden): Jeg har "fryst" kundeforholdet mitt i påvente av svar. Har blandt annet gjort de oppmerksom på at Isabel Raad sitt vanvittige overforbruk og forhold til fast fashion harmonerer svært dårlig med Hello Fresh sin satsning på bærekraftighet. Ikke noe svar så langt. Bra 👏🏻 Jeg har også sendt de Mail, men ikke fått svar. Noen som faktisk svarte, var Lyko: «Angående det du skriver så har Isabel et varemerke koblet til seg som vi selger her på Lyko, dette igjen fører til at hun også av og til linker til oss. Vi kommer vi til å snakke med både Isabel og de som er leverandør for hennes merke. Vi kan ikke påvirke hva influencerne vi har samarbeid med poster på sin fritid, men jeg vil du skal vite at vi ser ekstra på dette samarbeidet fremover. Igjen takk for din tilbakemelding» Om de følger opp, vet jeg ikke. Oppfordrer fler til å sende de Mail! Endret 12. oktober 2023 av BareSiri 9 2
Isild Skrevet 12. oktober 2023 #9283 Skrevet 12. oktober 2023 BareSiri skrev (11 minutter siden): Bra 👏🏻 Jeg har også sendt de Mail, men ikke fått svar. Noen som faktisk svarte, var Lyko: «Angående det du skriver så har Isabel et varemerke koblet til seg som vi selger her på Lyko, dette igjen fører til at hun også av og til linker til oss. Vi kommer vi til å snakke med både Isabel og de som er leverandør for hennes merke. Vi kan ikke påvirke hva influencerne vi har samarbeid med poster på sin fritid, men jeg vil du skal vite at vi ser ekstra på dette samarbeidet fremover. Igjen takk for din tilbakemelding» Om de følger opp, vet jeg ikke. Oppfordrer fler til å sende de Mail! Jeg er kunde hos Lyko også. Skal sende de også en mail. Kjenner at vi forbrukere må si fra mer! 9 1
Jens Skrevet 12. oktober 2023 #9284 Skrevet 12. oktober 2023 Honey Dew skrev (16 timer siden): Hun liker vel det hun ser i speilet da. Fint at hun er fornøyd selv. Jeg er faktisk enig. Syns hun ser veldig bra ut, og det kan jo være at hun også syns det? 2 1
Minipilla Skrevet 12. oktober 2023 #9285 Skrevet 12. oktober 2023 Jens skrev (1 minutt siden): Jeg er faktisk enig. Syns hun ser veldig bra ut, og det kan jo være at hun også syns det? Ser bra ut? Radmager er bra? 7 4
Jens Skrevet 12. oktober 2023 #9286 Skrevet 12. oktober 2023 Minipilla skrev (Akkurat nå): Ser bra ut? Radmager er bra? Jeg syns hun ser veldig bra ut. Hun er tynn av natur, mange som er det. Hvem er det som bestemmer hva som er FOR tynt? 2 1 1
Wald86 Skrevet 12. oktober 2023 #9287 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 16 4
Isild Skrevet 12. oktober 2023 #9288 Skrevet 12. oktober 2023 Jens skrev (27 minutter siden): Jeg syns hun ser veldig bra ut. Hun er tynn av natur, mange som er det. Hvem er det som bestemmer hva som er FOR tynt? Dette er en kvinne som har vært åpen om spiseforstyrrelser tidligere. Ingen vet om hun har tilbakefall nå, men vi kan alle se at hun har gått mye ned i vekt, og hun la ut ved en "feiltakelse" at hun veier 44 kg. 44 kg er barnevekt, det vet alle. Hvem som bestemmer hva som er FOR tynt? Det bestemmer BMI og parametre for undervekt. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser, og ja - jeg traff faktisk de som syns det var skikkelig fint at jeg passet inn i klærne til datteren min. Men selv om et fåtall syns det så veldig bra ut, så var det unormalt tynn. Jeg var syk. 14 2 4
Honey Dew Skrevet 12. oktober 2023 #9289 Skrevet 12. oktober 2023 Minipilla skrev (1 time siden): Ser bra ut? Radmager er bra? Hadde noen skrevet at en med fedme så bra ut, selv om hun hadde vært tjukk, hadde det vært negativt også? 2
Honey Dew Skrevet 12. oktober 2023 #9290 Skrevet 12. oktober 2023 Isild skrev (54 minutter siden): Dette er en kvinne som har vært åpen om spiseforstyrrelser tidligere. Ingen vet om hun har tilbakefall nå, men vi kan alle se at hun har gått mye ned i vekt, og hun la ut ved en "feiltakelse" at hun veier 44 kg. 44 kg er barnevekt, det vet alle. Hvem som bestemmer hva som er FOR tynt? Det bestemmer BMI og parametre for undervekt. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser, og ja - jeg traff faktisk de som syns det var skikkelig fint at jeg passet inn i klærne til datteren min. Men selv om et fåtall syns det så veldig bra ut, så var det unormalt tynn. Jeg var syk. Folk snakker hele tiden om at vi må belyse og snakke mer om mentale sykdommer, samtidig som folk mener at mennesker med spisevegring bør holde seg borte fra media? Litt dobbeltmoral kanskje...? 1
Wald86 Skrevet 12. oktober 2023 #9291 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 5 5
Isild Skrevet 12. oktober 2023 #9292 Skrevet 12. oktober 2023 Honey Dew skrev (11 minutter siden): Folk snakker hele tiden om at vi må belyse og snakke mer om mentale sykdommer, samtidig som folk mener at mennesker med spisevegring bør holde seg borte fra media? Litt dobbeltmoral kanskje...? Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Vi snakker om påvirkere i reklame? Ikke folk med "spisevegring" i media? Ingen har vel noensinne sagt at folk med spiseforstyrrelser skal holde seg borte fra media her? 3 7
Jens Skrevet 12. oktober 2023 #9293 Skrevet 12. oktober 2023 Isild skrev (40 minutter siden): Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Vi snakker om påvirkere i reklame? Ikke folk med "spisevegring" i media? Ingen har vel noensinne sagt at folk med spiseforstyrrelser skal holde seg borte fra media her? Så du mener hun må slutte med reklame fordi du syns hun er for tynn? 3
Isild Skrevet 12. oktober 2023 #9294 Skrevet 12. oktober 2023 Jens skrev (7 minutter siden): Så du mener hun må slutte med reklame fordi du syns hun er for tynn? Hun legger ut vekten sin (44 kg) og fremmer det jeg mener er et uoppnåelige ideal og et vanvittig kroppspress, det syns jeg ikke har noe i reklame å gjøre. Det er bare min mening. 5 7
Wald86 Skrevet 12. oktober 2023 #9295 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 5 1
Hegna Skrevet 12. oktober 2023 #9296 Skrevet 12. oktober 2023 HuDer skrev (På 8.10.2023 den 4.08): Det er så vondt å se! Isabel er syk! Jeg har ett screenshot av henne på en solseng og har prøvd å legge det ut her men jeg får ikke det og det syns jeg er helt greit av Egemont 😂🫣 Det er noe av det vondeste jeg har sett! og vist og når av samarbeidspartnere ikke reagerer så gjør fan meg jeg! Jeg kan fint ta kontakt med mine samarbeidspartnerne som jeg vil mine jenter, mine elever og mine barn skal være bevisst på! Ehe! Den b-hn der brukes til de som har tatt bryst operasjon. Så dersom hun ser syk ut så er det nok derfor. Skulle ikke hun slutte å " promotere " plastikkirurgi? 1 2
Wald86 Skrevet 12. oktober 2023 #9297 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 2 2
Gjest NordreSving Skrevet 12. oktober 2023 #9298 Skrevet 12. oktober 2023 Honey Dew skrev (3 timer siden): Folk snakker hele tiden om at vi må belyse og snakke mer om mentale sykdommer, samtidig som folk mener at mennesker med spisevegring bør holde seg borte fra media? Litt dobbeltmoral kanskje...? Jens skrev (2 timer siden): Så du mener hun må slutte med reklame fordi du syns hun er for tynn? Jeg nekter å tro at noen er så ignorante! Isabel jobber som influencer (påvirker). Den vanligste måten det fungerer på er at influenceren bedriver innholdsmarkedsføring. Hun lager innlegg om livet sitt og blander inn innlegg som er reklame. Hele fundamentet for at noen får følgere er fordi man ser opp til vedkommende, man kjøper produkter som de anbefaler fordi man har lyst til å se ut som dem. Ofte unge kvinner. Annonsører betaler mye for å bruke influencere på denne måten fordi de er effektivt. De vet at influenceren påvirker. Selvfølgelig er det problematisk at influenceren da fronter avkledd og mager kropp med usunn BMI. Jobber du som påvirker og tar deg betalt for din påvirkningskraft så må du også ta ansvar når du påvirker negativt. Etter pandemien har spiseforstyrrelser skutt i været, særlig blant unge kvinner. Da trenger vi virkelig ikke influencere som går foran med et dårlig eksempel.
Isild Skrevet 12. oktober 2023 #9299 Skrevet 12. oktober 2023 Wald86 skrev (1 time siden): Det kan være hun presses av økonomi og annonsører/samarbeid til å poste content som selger best mot målgruppen hun har. Plastisk kirurgi , spekulasjon om mentale lidelser, kjøp av luksusvesker, sammenbrudd, proana og thinspo selger mot målgruppen unge kvinner som sliter med selvfølelse. Det er dårlige tider i kommunikasjonsbransjen nå, og influencere presses sterkt. Det fritar ikke fra ansvar, men kan forklare hvorfor Isabel R plutselig vender seg vekk fra tidligere idealer. Rovdrift på seg selv og følgerne. Kan også forklare den nye serien. Traileren er bare trist. Oser desperasjon. Du har nok mye rett i dette. Annonsører VET at unge i dag bombes med uoppnåelige idealer, og de ønsker å indirekte selge dem ideer om alt fra dietter til "bli pen"-kremer til mer drastiske endringer og behandlinger. Det er helt perfekt for dem å inngå samarbeid med influencere som er vandrende resultater/reklamer for det de ønsker å selge. De bryr seg neppe om at de ikke BURDE selge dette. Det handler om penger, og ingenting om unge menneskers helse, selvbilde eller å skjerme/ivareta influencerne. Drama, sex, dop, grining, botched, utroskap og kleinhet selger som aldri før, og i dag får det nesten ikke blitt drøyt NOK for kanalene som lager underholding av slike tragedier. Veldig mange tenker "samma det vel" om seksualisering, thinspo og proana ++ i markedsføring og reklame, men vi er etterhvert mange som bryr oss veldig om hva vi blir utsatt for via reklame. Og vi er mange som begynner å bli bevisste på at bedrifter vi velger å handle hos om ikke annet bryr seg bittelitt om hva ungdom utsettes for, og om overforbruk/miljø osv (som er viktige ting for fremtiden) 1 5
Wald86 Skrevet 12. oktober 2023 #9300 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) . Endret 12. november 2023 av Wald86 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå