Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wald86 skrev (1 minutt siden):

Joda. Men det burde gå klarere fram, risikoen homofile tar feks:

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/Ea8lOo/regjeringen-bryr-seg-ikke-om-min-sikkerhet

"En tredjedel av verdens land kriminaliserer LHBT+-personer. Det betyr at for hver reise ut av Norge må de vurdere alle mellomlandinger og feriedestinasjoner for å se om de risikerer livstid i fengsel, som på Barbados, eller kan bli henrettet, slik som i Dubai. Dette slipper de fleste å tenke så mye på. "
"Utenriksdepartementet jobber for at reiseinformasjonen skal være så treffsikker som mulig. Vi har derfor bedt alle våre ambassader vurdere om reiseinformasjonen rettet mot LHBTI- personer på reise i deres tjenesteland bør bli tydeligere."

Da reiser en ikke til Dubai. En finner seg et annet ferieland, men la de som reiser til Dubai få gjøre det uten å få en pekefinger i ansiktet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (1 time siden):

Måtte google. Forferdelig dette. At noen engang vil dra dit på ferie! En ynglested for kriminelle og organisert kriminalitet også...

"En 24 år gammel norsk kvinne er dømt til et år og fire måneders fengsel etter å ha anmeldt en voldtekt i Dubai."

https://www.nrk.no/urix/norsk-kvinne-_24_-domt-i-dubai-1.11136827

"Kinahan-gruppen fra Irland knyttes til organisert narkotrafikk, våpensmugling og hvitvasking. I skatteparadiset Dubai har de luksusleiligheter og kontor."

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/Xqk39g/den-etterlyste-mafia-familiens-dubai-luksus

Jeg kommer aldri til å sette mine der, jeg har jo noe selvrespekt 😅 Vi er i 2023…. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fremdels dratt dit, har ingenting imot homofile men bryr meg selv heller ikke om dems strenge regler for homofili, not my issue. igjen er jo et muslims land…da kan man heller dra til et annet land

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Women123 skrev (9 minutter siden):

Ville fremdels dratt dit, har ingenting imot homofile men bryr meg selv heller ikke om dems strenge regler for homofili, not my issue. igjen er jo et muslims land…da kan man heller dra til et annet land

God tur. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (2 timer siden):

Det er hårreisende at noen promoterer dette landet. Greit hvis de ønsker å støtte landet med sine turistpenger, men å lokke andre dit... Blikk hadde sjekket ut hva de sier på reisebyrå, hvis du ringer og spør om det er trygt for homofile, og de lyver! Sier det er greit. Men det har skjedd at de plutselig kan arrestere, selv om du ikke viser noe offentlig.

https://garconofficial.com/nb-lu/blogs/salut-les-garcons/is-dubai-safe-to-visit-for-gay-people

"Although Dubai has recently taken steps to become more progressive, loosening laws on alcohol, marriage, and sexual harassment in order to put growing western travelers at ease, it is still part of the UAE as a country.

But the  fact remains that homosexuality is illegal in the UAE, and those found guilty of engaging in homosexual acts can face up to 10 years in prison. 

In the past years, there have been several incidents of gay people being arrested and harassed in Dubai.

In 2008, a British couple was sentenced to three months in prison for engaging in homosexual acts in public. In 2017, a gay Scottish man was sentenced to three months in prison for touching a man's hip in a bar. Although, the ruler of the Dubai Emirate (Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum) eventually intervened and forced these charges to be dropped.

These incidents show that even innocent actions can be interpreted as homosexuality and result in imprisonment.

Additionally, there have been reports of police officers using dating apps to lure gay men into traps and then arresting them. The fear of being arrested or harassed is a constant reality for gay people in Dubai."

Og les hva som skjedde med datteren hans, Sheikha Bouchra. Og Latifa. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareSiri skrev (14 timer siden):

Moren er 58 år… 

58 da. Ungt det når man har en datter på straks 30 sånnsett. Gamlehjem er vel 85+😉 Men hun holder seg godt da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får litt dårlige vibber av moren til Isabell på snappene fra Dubai nå. Skal hun bo gratis hos Isabell i en leilighet som koster 900.000kr å leie i året og hun må binde seg for et års kontrakt? Skal Isabell bruke opp all egenkapital fra leiligheten hun solgte på et års husleie? Så kommer mat og shopping i tillegg. Men hun skal forsørge moren sin? Moren skal bo der fast sier Isabell og være der alene når Isabel er i Norge innimellom så viktig det er et trygt område. Så moren flytter bare fra de to andre hjemmeboende barna i Norge, greit de begynner å bli store og yngste går på vgs, men det er jo vanlig å støtte barn på vgs også. Isabell betaler førerkort og bil for søskenene sine også. Redd dette blir personlig konkurs og utnyttelse for henne, moren virker å være mest opptatt av å få ta del i luksusen som Isabell skal betale. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Women123 skrev (På 26.9.2023 den 17.11):

Tror nok du aldri har vært i dubai, hun er veeeldig heldig som har mulighten til å flytte dit. Hadde gjort det innen et sekund om mulighet 

Hvorfor ville du bodd der ? Hva ville du jobbet med der?  Har kun vært der veldig kort på ferie en gang, og tenkte det holdt lenge. Overfladisk, kvinnefiendtlig og pengefokus.

Women123 skrev (På 26.9.2023 den 18.08):

Hadde flyttet dit aunsett , er mye andre ting der som er bedre enn norge og ikke minst er det veldig trygt. Uansett hvor varmt det er, det er kaldt inne , overalt. mot desmeber er det rundt 25 garder, ikke 44 rundt hele året 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Maijuni said:

Jeg får litt dårlige vibber av moren til Isabell på snappene fra Dubai nå. Skal hun bo gratis hos Isabell i en leilighet som koster 900.000kr å leie i året og hun må binde seg for et års kontrakt? Skal Isabell bruke opp all egenkapital fra leiligheten hun solgte på et års husleie? Så kommer mat og shopping i tillegg. Men hun skal forsørge moren sin? Moren skal bo der fast sier Isabell og være der alene når Isabel er i Norge innimellom så viktig det er et trygt område. Så moren flytter bare fra de to andre hjemmeboende barna i Norge, greit de begynner å bli store og yngste går på vgs, men det er jo vanlig å støtte barn på vgs også. Isabell betaler førerkort og bil for søskenene sine også. Redd dette blir personlig konkurs og utnyttelse for henne, moren virker å være mest opptatt av å få ta del i luksusen som Isabell skal betale. 

Det er sånn vår kultur er , vi i midtøsten. Vi passer på familien og spesielt foreldrene våres når vi har god nok økonomi til det, har ingen verdens ting med utnyttelse å gjøre. Ikke lar vi foreldrene våre betale hus leie hvis det er vårt hus eller husleie til dem hvis det er motsatt. Er kun i vesten det er sånn☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Women123 skrev (39 minutter siden):

Det er sånn vår kultur er , vi i midtøsten. Vi passer på familien og spesielt foreldrene våres når vi har god nok økonomi til det, har ingen verdens ting med utnyttelse å gjøre. Ikke lar vi foreldrene våre betale hus leie hvis det er vårt hus eller husleie til dem hvis det er motsatt. Er kun i vesten det er sånn☺️

Prøver du nå å få deres kultur til å høres bedre ut en våres (i vesten)?? 😅 For det der har jeg hørt før. At vi er så dårlige til å ta vare på våre foreldre…  🙄

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg storkoser meg med å "oppleve" Dubai gjennom IR's snap. Snappen er så folkelig, "vennskaplig" på en måte og bak fasaden viser hun mye ironi og galgenhumor noe jeg setter pris. Det er fint å se henne uten sminke og så lykkelig over å nå være der hun kaller《hjemme》.  Jeg rett og slett elsker å følge med på dette, da det er så vidt forskjellig fra mitt virkelige liv som det er mulig å komme. Hun er bokstavelig talt på en helt annen planet enn meg, og det er helt greit. Jeg underholdes! :)

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...