Frøkenfryden Skrevet 18. juli 2023 #8541 Del Skrevet 18. juli 2023 IreneV skrev (2 timer siden): Raad har nok vist bilder av noen klær fra store motehus eller kjendiser hun liker, fabrikkene har mye forskjellig liggende som man kan velge fra. Fast-fashion på sitt aller verste. Heldigvis ønsker jeg ikke å føle meg skikkelig "babe". Skikkelig babe😂😂 Jaja, man finner fort ut at man ikke er i målgruppa i alle fall👍😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 18. juli 2023 #8542 Del Skrevet 18. juli 2023 IreneV skrev (3 timer siden): Raad har nok vist bilder av noen klær fra store motehus eller kjendiser hun liker, fabrikkene har mye forskjellig liggende som man kan velge fra. Fast-fashion på sitt aller verste. Heldigvis ønsker jeg ikke å føle meg skikkelig "babe". Syns det er rart at hun kan kalle det å designe klær,men er det samme med sminken hun lanserte,de kjøper opp allerede ferdig laga produkter og setter sitt navn på,når hun da snakker ned andre brands som Mac og Ghd for å fremme seg selv,da er toget gått,skikkelig ussel måte å selge på,lurer på hvorfor ingen stiller spørsmål ved hvordan hun driver og at folk kjøper overprisa ræl 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 18. juli 2023 #8543 Del Skrevet 18. juli 2023 (endret) Velinda skrev (52 minutter siden): Syns det er rart at hun kan kalle det å designe klær,men er det samme med sminken hun lanserte,de kjøper opp allerede ferdig laga produkter og setter sitt navn på,når hun da snakker ned andre brands som Mac og Ghd for å fremme seg selv,da er toget gått,skikkelig ussel måte å selge på,lurer på hvorfor ingen stiller spørsmål ved hvordan hun driver og at folk kjøper overprisa ræl Jeg synes det grenser til svindel, men mange influencere driver dessverre på denne måten, og følgerne kjøper. Enn så lenge. Etikk, moral og miljøengasjement går ut vinduet. Det kan se ut som den oppvoksende generasjonen setter noe større krav, man kan jo håpe. Men hvis ikke regelverk kommer på plass, er jeg redd influencerne bare vil måtte lyve enda bedre, mer overbevisende, og så vil det bare fortsette... Endret 18. juli 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 18. juli 2023 #8544 Del Skrevet 18. juli 2023 shorty skrev (På 17.7.2023 den 11.47): Da har jeg sendt en epost til kundeservicen til netbutikken til Raad, og flere her hadde visst rett. Klærne er sjukt overpriset kinaræl 🫣 Legger ved screen av epostene. Har også spurt videre om hva fabrikken heter, samt hva disse etiske retningslinjene går ut på. Jeg har spurt Framtiden i våre hender om hva dette svaret egentlig betyr. Bedriften er for liten til å omfattes av åpenhetsloven, men når selskapene hemmeligholder fabrikkene så fraskriver de seg ansvar, og det tyder på at det er kritikkverdige forhold de ønsker å skjule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola* Skrevet 19. juli 2023 #8545 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg fikk bikinien jeg bestilte den 12.juli i dag. Kvaliteten virker bra, "designed in Norway - made in China". Postnord som leverte og den ble sendt fra Kristiansand. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 20. juli 2023 #8546 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) Sola* skrev (13 timer siden): Jeg fikk bikinien jeg bestilte den 12.juli i dag. Kvaliteten virker bra, "designed in Norway - made in China". Postnord som leverte og den ble sendt fra Kristiansand. Det lover jo bra! Da tipper jeg tilbakemeldinger vil komme på sidene og på Trustpilot eller lignende snart. Raad burde absolutt skrive hvor varene er produsert på sine nettsider, gjerne informasjon om selve fabrikken, og leverandørkjeden, slik Åpenhetsloven oppfordrer til. Hvis alt er på stell er jo det veldig god reklame i disse dager. Selv kjøper jeg ikke varer fra Kina, men er åpen for at forholdene kan være bra, og håper i så fall det blir skrevet mer om. Endret 20. juli 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 20. juli 2023 #8547 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) IreneV skrev (47 minutter siden): Det lover jo bra! Da tipper jeg tilbakemeldinger vil komme på sidene og på Trustpilot eller lignende snart. Raad burde absolutt skrive hvor varene er produsert på sine nettsider, gjerne informasjon om selve fabrikken, og leverandørkjeden, slik Åpenhetsloven oppfordrer til. Hvis alt er på stell er jo det veldig god reklame i disse dager. Selv kjøper jeg ikke varer fra Kina, men er åpen for at forholdene kan være bra, og håper i så fall det blir skrevet mer om. Det er veldig mye klær som lages i Kina, fant en ikke helt ny link om «norske» sportsklær https://dinside.dagbladet.no/fritid/norske-sportsklaer-ingen-av-disse-er-made-in-norway/70838215 Ps. Det er vel i Kristiansand alt kommer til når det gjelder Reme? Endret 20. juli 2023 av Justlooking Tillegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 20. juli 2023 #8548 Del Skrevet 20. juli 2023 Justlooking skrev (1 time siden): Det er veldig mye klær som lages i Kina, fant en ikke helt ny link om «norske» sportsklær https://dinside.dagbladet.no/fritid/norske-sportsklaer-ingen-av-disse-er-made-in-norway/70838215 Ps. Det er vel i Kristiansand alt kommer til når det gjelder Reme? Ja, mye lages i Kina. Både elektronikk, klær, leker og diverse. Kina sitter på nesten alle naturressurser og det er et stort problem. Kina er et autoritært regime, som systematisk begår alvorlige brudd på menneskerettigheter, men vi har gjort oss helt avhengige av dem på mange vis. Mitt lille bidrag er å prøve så godt jeg kan å ikke kjøpe produkter derfra, men det er vanskelig. Hvis Raad har gjort det hun kan for å forsikre seg om at fabrikken har gode forhold, så applauderer jeg det. Men jeg synes allikevel ikke noe om denne typen fast-fashion, av mange grunner, og vil ikke kjøpe det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 20. juli 2023 #8549 Del Skrevet 20. juli 2023 IreneV skrev (1 time siden): Ja, mye lages i Kina. Både elektronikk, klær, leker og diverse. Kina sitter på nesten alle naturressurser og det er et stort problem. Kina er et autoritært regime, som systematisk begår alvorlige brudd på menneskerettigheter, men vi har gjort oss helt avhengige av dem på mange vis. Mitt lille bidrag er å prøve så godt jeg kan å ikke kjøpe produkter derfra, men det er vanskelig. Hvis Raad har gjort det hun kan for å forsikre seg om at fabrikken har gode forhold, så applauderer jeg det. Men jeg synes allikevel ikke noe om denne typen fast-fashion, av mange grunner, og vil ikke kjøpe det selv. Denne fabrikken er nok en av mangen som driver shady i Kina,hva er problemet med å opplyse om hvor og hva den heter om alt er på stell?ser at Vendela sin side er helt lik Raad sin,klærene er lik,jeg antar det er den samme designeren og fabrikk,enentlig så er dette Reme sine sider,han bare utnytter influensere og følgerene deres til å tjene mye penger så han og familien kan forsette å leve i luksus i Kristiansand,håper ingen støtter opp om virksomhetene han og konen driver 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 20. juli 2023 #8550 Del Skrevet 20. juli 2023 Velinda skrev (11 minutter siden): Denne fabrikken er nok en av mangen som driver shady i Kina,hva er problemet med å opplyse om hvor og hva den heter om alt er på stell?ser at Vendela sin side er helt lik Raad sin,klærene er lik,jeg antar det er den samme designeren og fabrikk,enentlig så er dette Reme sine sider,han bare utnytter influensere og følgerene deres til å tjene mye penger så han og familien kan forsette å leve i luksus i Kristiansand,håper ingen støtter opp om virksomhetene han og konen driver Vendela sine klær påstås å være produsert i Istanbul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 20. juli 2023 #8551 Del Skrevet 20. juli 2023 Velinda skrev (11 minutter siden): Denne fabrikken er nok en av mangen som driver shady i Kina,hva er problemet med å opplyse om hvor og hva den heter om alt er på stell?ser at Vendela sin side er helt lik Raad sin,klærene er lik,jeg antar det er den samme designeren og fabrikk,enentlig så er dette Reme sine sider,han bare utnytter influensere og følgerene deres til å tjene mye penger så han og familien kan forsette å leve i luksus i Kristiansand,håper ingen støtter opp om virksomhetene han og konen driver Håper de presses på dette, slik at de legger ut all tilgjengelig informasjon. De omfattes dessverre ikke av Åpenhetsloven, men alle bedrifter oppfordres til å sørge for at etikken håndheves i hele leverandørkjeden, ved å vise gjennomsiktighet. Så langt har Raad svart på mail, ved å vise til noe jeg ikke helt forsto, tredjeparts inspeksjon via BSCI. Jeg avventer svar fra Fremtiden i våre hender der. Hvis Raad har designet plaggene selv, så burde også den prosessen være stas å vise frem, noe å være stolt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 20. juli 2023 #8552 Del Skrevet 20. juli 2023 Lill skrev (46 minutter siden): Vendela sine klær påstås å være produsert i Istanbul. ja,det kan jo være,jeg er mye i Tyrkia og vet at om klær er produsert i Istanbul så er ikke det nødvedigvis et pluss,alle fakekærene er også produsert der gjerne av Syriske barn,så lenge de ikke sier hvilken fabrikk det er så er det bare et skalkesjul 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 20. juli 2023 #8553 Del Skrevet 20. juli 2023 Velinda skrev (55 minutter siden): ja,det kan jo være,jeg er mye i Tyrkia og vet at om klær er produsert i Istanbul så er ikke det nødvedigvis et pluss,alle fakekærene er også produsert der gjerne av Syriske barn,så lenge de ikke sier hvilken fabrikk det er så er det bare et skalkesjul Fake og ekte lages vel i samme fabrikker til tider... Organisert kriminalitet hånd i hånd med internasjonale konglomerat... Jeg synes det er så vanskelig å navigere i alt dette. Vil helst ikke kjøpe nytt i det hele tatt, så lenge det skal være så vanskelig å få ordentlig informasjon! Kleshaugene stiger på søppelfyllingene, mikroplasten spres som aldri før i hav og natur, og sårt trengte naturressurser forsvinner til syntetisk fast fashion og kosmetikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 20. juli 2023 #8554 Del Skrevet 20. juli 2023 IreneV skrev (1 time siden): Fake og ekte lages vel i samme fabrikker til tider... Organisert kriminalitet hånd i hånd med internasjonale konglomerat... Jeg synes det er så vanskelig å navigere i alt dette. Vil helst ikke kjøpe nytt i det hele tatt, så lenge det skal være så vanskelig å få ordentlig informasjon! Kleshaugene stiger på søppelfyllingene, mikroplasten spres som aldri før i hav og natur, og sårt trengte naturressurser forsvinner til syntetisk fast fashion og kosmetikk. Stemmer det,så om det er fake eller ikke kan diskuteres,de har også grader på fake kvalitet og de fabrikkene som lager dårlig fake selger også til norske butikker,du kan jo gå innom en HM butikk og se hvor klærene er laga🙈sjønner ikke at Anniken Jørgensen vil assosieres med klærene Raad selger,trode hun var opptatt av etisk produksjon,i Portugal er de gode på dette,dyrere å kjøpe inn så ikke så lukrativt for slu Influensere og bakmenn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 20. juli 2023 #8555 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) Velinda skrev (14 minutter siden): Stemmer det,så om det er fake eller ikke kan diskuteres,de har også grader på fake kvalitet og de fabrikkene som lager dårlig fake selger også til norske butikker,du kan jo gå innom en HM butikk og se hvor klærene er laga🙈sjønner ikke at Anniken Jørgensen vil assosieres med klærene Raad selger,trode hun var opptatt av etisk produksjon,i Portugal er de gode på dette,dyrere å kjøpe inn så ikke så lukrativt for slu Influensere og bakmenn Var innom Høyer, og det var masse viscose Made in China der... Malene Birger blant annet. Burberry har plagg laget i Kina, Mulberry har vesker made in Turkey. Jørgensen kommer til å ødelegge alt for seg selv ved å slumme med fast fashion "babes" fulle av fillers. Endret 20. juli 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 21. juli 2023 #8556 Del Skrevet 21. juli 2023 Sola* skrev (På 19.7.2023 den 20.34): Jeg fikk bikinien jeg bestilte den 12.juli i dag. Kvaliteten virker bra, "designed in Norway - made in China". Postnord som leverte og den ble sendt fra Kristiansand. Har du skrevet tilbakemelding på nettsidene eller andre steder, feks Trustpilot? Jeg finner ingen tilbakemeldinger noen steder. Ivorie (studio) AS gir ingen resultater ved søk. Har de ikke holdt på en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola* Skrevet 21. juli 2023 #8557 Del Skrevet 21. juli 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Har du skrevet tilbakemelding på nettsidene eller andre steder, feks Trustpilot? Jeg finner ingen tilbakemeldinger noen steder. Ivorie (studio) AS gir ingen resultater ved søk. Har de ikke holdt på en stund? Har ikke lagt inn noen tilbakemelding enda. Burde vel gjøre det, men jeg er veldig dårlig på å legge inn tilbakemeldinger med mindre jeg får en påminnelse om det på mail. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 21. juli 2023 #8558 Del Skrevet 21. juli 2023 Sola* skrev (1 minutt siden): Har ikke lagt inn noen tilbakemelding enda. Burde vel gjøre det, men jeg er veldig dårlig på å legge inn tilbakemeldinger med mindre jeg får en påminnelse om det på mail. Skjønner Men rart ingen gjør det. Vendela og Careless har fått tilbakemeldinger på Trustpilot. Ivorie har muligheter på selve nettsiden, men finner intet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola* Skrevet 21. juli 2023 #8559 Del Skrevet 21. juli 2023 IreneV skrev (1 time siden): Skjønner Men rart ingen gjør det. Vendela og Careless har fått tilbakemeldinger på Trustpilot. Ivorie har muligheter på selve nettsiden, men finner intet. Helt enig i at det er rart at ingen har gjort det. Over ett år siden hun slapp ut klær for første gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornett Skrevet 21. juli 2023 #8560 Del Skrevet 21. juli 2023 Kjøpte lipliner hun reklamerer for. 🥴Den er så myk at den bare brekker ved påførelse på leppene! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå