Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Gjest IreneV
Zenhouse skrev (3 timer siden):

Ja du sier noe der- hun kunne jo leid den ut, hadde sikkert fått dekket utgiftene hun har på den. Men det frigir nok ikke midler til nytt kjøp nei. 

Overaskende. Man leser jo at hun har omsetning på 6.4 mill. Men formuen er altså lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IreneV skrev (4 timer siden):

Hun selger møblene med leiligheten, hvis noen ønsker det, så da er det ikke rart de er plassert der. Jeg er en dame på 50+ og jeg hadde ikke kjøpt leiligheten, men ikke grunnet stilen. 
Den er litt liten, uten balkong, for sentral og uten heis. Denne leiligheten er perfekt for et ungt par uten barn, eller en enslig. Muligheter for stort herlig kjøkken hvis man dropper det minste soverommet. Boligstyling er for meg noe unødvendig  fjas, jeg klarer fint  se mulighetene selv. Men selvsagt noen som liker å se løsningene en interiørarkitekt ville valgt, se "potensialet" leiligheten har. Liker man ikke fiskebensparkett, marmor og gulldetaljer blir den i dyreste laget, her ligger nok oppussingen i prisen.
Men IR eier ikke stort synes jeg, etter så mange år med massiv utlevering  av seg selv. Det at hun må selge denne lille leiligheten for å finansiere et nytt liv i utlandet lover ikke så godt økonomisk. 

I Norge blir kjendiser aldri ordentlig rike…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Motelvibes skrev (45 minutter siden):

I Norge blir kjendiser aldri ordentlig rike…

Men etter så mange år som en av Norges største influencere, der hun utleverer seg selv og sin familie nærmest døgnet rundt, så er 55 kvm uten balkong litt stusselig synes jeg... Forbruket må være helt ekstraordinært høyt, og uten sikkerhetsnett hvis noe skulle skje.  Denne type karriere er ikke akkurat langvarig så man bør være smart med investeringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Cocogirl skrev (På 24.3.2023 den 6.39):

Leiligheten er satt veldig høyt i pris. Hvis man leser tilstandsrapporten, så er ikke den akkurat positiv.
Det er over 40 år gamle vinduer og skjeve gulv i leiligheten. Rart at ikke de som la gulvet benyttet avrettingsmasse?  Det er ikke montert automatisk vannstopper, selv om det var krav om det da leiligheten ble pusset opp, merkelig..
Ventilasjonen på kjøkkenet er  vurdert for dårlig, og det elektriske anlegget er ikke oppgradert, ingen dokumentasjon på dette, og sikringsskapet har skrusikringer.
Her kan man ikke flytte rett inn. Det må pusses opp for noen hundre tusen først.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (På 29.3.2023 den 13.22):

Leiligheten er satt veldig høyt i pris. Hvis man leser tilstandsrapporten, så er ikke den akkurat positiv.
Det er over 40 år gamle vinduer og skjeve gulv i leiligheten. Rart at ikke de som la gulvet benyttet avrettingsmasse?  Det er ikke montert automatisk vannstopper, selv om det var krav om det da leiligheten ble pusset opp, merkelig..
Ventilasjonen på kjøkkenet er  vurdert for dårlig, og det elektriske anlegget er ikke oppgradert, ingen dokumentasjon på dette, og sikringsskapet har skrusikringer.
Her kan man ikke flytte rett inn. Det må pusses opp for noen hundre tusen først.

IR liker rådyre materialer, men er ikke så opptatt av infrastruktur og miljø. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse 😉 

Hm, ja her var det litt av hvert.

Selv ville jeg ikke kjøpt leilighet uten balkong og i 4. etasje uten heis. (Helst også selveier.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IreneV
Justlooking skrev (19 minutter siden):

Hm, ja her var det litt av hvert.

Selv ville jeg ikke kjøpt leilighet uten balkong og i 4. etasje uten heis. (Helst også selveier.)

Enig med deg der. Jeg handler selv på butikken, og det er ikke moro med mange trapper når du har tunge matvareposer i begge hendene. IR bestiller vel mest hjem tipper jeg.
Men det verste er jo at hun har lagt et så dyrt gulv, uten å gjøre ordentlig forarbeid, og rådyr marmor på bad og kjøkken, men ikke tenkt på ventilasjon og vannskade? Det elektriske anlegget er så gammelt at det utgjør en betydelig risiko, både for henne selv og naboer. Det at ventilasjonen er så dårlig, er helseskadelig på sikt. Stort varmetap på vinteren med så gamle vinduer også.
Nei, her må det gjøres betydelig oppgradering. Men det ser flott ut da. På bilder. 
Leiligheten står i stil med resten kan man vel si 😅

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er 5,9 mill egentlig så dyrt midt på Grünerløkka? Det er jo et populært sted i Oslo. Jeg mener hun ga ca 5 mill da hun kjøpte, og har brukt mye penger på oppussing. Det kan smelle tilbake, selvfølgelig, hvis grunnarbeidet ikke er gjort skikkelig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Havnefogden skrev (6 timer siden):

Men er 5,9 mill egentlig så dyrt midt på Grünerløkka? Det er jo et populært sted i Oslo. Jeg mener hun ga ca 5 mill da hun kjøpte, og har brukt mye penger på oppussing. Det kan smelle tilbake, selvfølgelig, hvis grunnarbeidet ikke er gjort skikkelig. 

Det er dyrt i dagens marked. Den er ikke gjennomgående, har ikke balkong, ikke heis, og trenger oppgradering. Oppussingen er bare overfladisk kan det se ut til. Det er veldig synd. Man kan leve med skjeve gulv, men det er jo helt bak mål å ikke rette det opp når man legger så rådyr parkett. Uforståelig. Og hvem har pusset opp bad og kjøkken uten å installere automatisk vannstopper?

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 time siden):

Det er dyrt i dagens marked. Den er ikke gjennomgående, har ikke balkong, ikke heis, og trenger oppgradering. Oppussingen er bare overfladisk kan det se ut til. Det er veldig synd. Man kan leve med skjeve gulv, men det er jo helt bak mål å ikke rette det opp når man legger så rådyr parkett. Uforståelig. Og hvem har pusset opp bad og kjøkken uten å installere automatisk vannlås?

Kan det handle om hvilke tjenester / produkter man får sponset? IR er jo ikke vant til å betale for varer og tjenester, og mulig rørleggere/avrettere/ventilasjon ikke så potensialet i å bli profilert hos henne?  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
NordreSving skrev (12 minutter siden):

Kan det handle om hvilke tjenester / produkter man får sponset? IR er jo ikke vant til å betale for varer og tjenester, og mulig rørleggere/avrettere/ventilasjon ikke så potensialet i å bli profilert hos henne?  

Hun har helt klart prioritert det overfladiske, slik at ting ser bra og dyrt ut på bilder. Fasade hele veien. Egen helse og sikkerhet er tydeligvis ikke så viktig. Mulig hun  ikke lager i mat, slik at ventilasjon ikke er viktig. Men så gamle vinduer, sprekker i tak, skjevt gulv, eldgammelt elektrisk anlegg, rør i rør, men ikke vannlås... Fremstår lite gjennomtenkt og uproft.  Noen kjøper nok uansett, men her må/bør mye gjøres. 
Men det gir mening med sponsing, for dette er ting som synes på bilder, som ser bra ut, og som mange vil ha. Kanskje mindre salgbart hvis man viser hele prosessen, for da kommer det frem at veldig mye egentlig må gjøres... Jeg vet ikke. Vil jo tro at rørleggere og byggmestere også liker spons?

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (26 minutter siden):

Hun har helt klart prioritert det overfladiske, slik at ting ser bra og dyrt ut på bilder. Fasade hele veien. Egen helse og sikkerhet er tydeligvis ikke så viktig. Mulig hun  ikke lager i mat, slik at ventilasjon ikke er viktig. Men så gamle vinduer, sprekker i tak, skjevt gulv, eldgammelt elektrisk anlegg, rør i rør, men ikke vannlås... Fremstår lite gjennomtenkt og uproft.  Noen kjøper nok uansett, men her må/bør mye gjøres. 
Men det gir mening med sponsing, for dette er ting som synes på bilder, som ser bra ut, og som mange vil ha. Kanskje mindre salgbart hvis man viser hele prosessen, for da kommer det frem at veldig mye egentlig må gjøres... Jeg vet ikke. Vil jo tro at rørleggere og byggmestere også liker spons?

Hvis det er slik, er jo prisen på leiligheten helt hinsides.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Honey Dew skrev (33 minutter siden):

Hvis det er slik, er jo prisen på leiligheten helt hinsides.

Det er en andelsleilighet, så rart det elektiske ikke er skiftet, samme med vinduene. Varmetapet er stort med så gamle vinduer. Blir veldig dyrt med 107 tusen pr kvm hvis man må utbedre ventilasjon, vinduer, takflater og elektrisk anlegg. At det ikke er montert fordelingsskap og vannstopper skjønner jeg ingenting av. Det må også på plass. Mulig hun ikke ville ha det av estetiske grunner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke det ser bra ut engang. Glammy og glittery… ja, men sofaene f.eks er overdimensjonert for rommet og ser helt malplasserte ut og tror nok mange ville måttet trå til med en overflatisk oppussing for å få den til å bli «sin». Stilen til Isabel er ikke for alle…. Den er nok for ganske få, sånn egentlig

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 timer siden):

Det er dyrt i dagens marked. Den er ikke gjennomgående, har ikke balkong, ikke heis, og trenger oppgradering. Oppussingen er bare overfladisk kan det se ut til. Det er veldig synd. Man kan leve med skjeve gulv, men det er jo helt bak mål å ikke rette det opp når man legger så rådyr parkett. Uforståelig. Og hvem har pusset opp bad og kjøkken uten å installere automatisk vannlås?

Hva er en automatisk vannlås? 

spør siden jeg er rørlegger, og ikke hørt om det selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som flår tilstandsrapporten til leiligheten til Isabel, har dere lest den? Skjønner dere hva som står det?

Jeg måtte lese den av ren nysgjerrighet. Ut i fra hva som skrives her, skulle man tro bygget var i ferd med å dette sammen. 

Det klages her inne på ting som koster fillesummer å rette opp i. Mulig Isabel faktisk ikke har vært klar over det selv. Kjøper man en leilighet til 5,9mill har man sannsynligvis råd til å spytte inn noen tusenlapper for å fikse tingene som blir påpekt i tilstandsrapporten.

Det er ikke bare å bytte vinduer når man eier i en bygård. Dette er i tillegg andels leilighet. Anbefaler folk å lese seg opp på det. 
Til slutt må jeg nevne at det virker som om man skal "ta" Isabel for ting, men har svært liten kompetanse selv, nesten så man skriver ut i fra synsing. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest IreneV
Vegglampe skrev (50 minutter siden):

Dere som flår tilstandsrapporten til leiligheten til Isabel, har dere lest den? Skjønner dere hva som står det?

Jeg måtte lese den av ren nysgjerrighet. Ut i fra hva som skrives her, skulle man tro bygget var i ferd med å dette sammen. 

Det klages her inne på ting som koster fillesummer å rette opp i. Mulig Isabel faktisk ikke har vært klar over det selv. Kjøper man en leilighet til 5,9mill har man sannsynligvis råd til å spytte inn noen tusenlapper for å fikse tingene som blir påpekt i tilstandsrapporten.

Det er ikke bare å bytte vinduer når man eier i en bygård. Dette er i tillegg andels leilighet. Anbefaler folk å lese seg opp på det. 
Til slutt må jeg nevne at det virker som om man skal "ta" Isabel for ting, men har svært liten kompetanse selv, nesten så man skriver ut i fra synsing. 

Å avrette et gulv er ikke billig, og det bør gjøres før man legger rådyr fiskebensparkett. Avretting pluss legge gulv vil nok komme på rundt 100k . Det elektriske må oppgraderes, der går det fort 150k til. Ventilasjon vet jeg ikke, men tipper rundt 50k. Vet ikke hva det vil koste å montere automatisk vannlås, men hvis man må ha fordelerskap, så vil det komme på en grei sum det også. Merkelig at ikke borettslaget har skiftet vinduene, de er over 40 år gamle, det vil bli en kostnad som kommer veldig snart, enten ved økt husleie, eller at alle betaler en sum. Har selv hatt andelsleilighet, og der ble det oppgradert vinduer, til den nette sum av kr 100k pr leilighet.  Jeg synes ikke dette er "fillesummer". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Vegglampe skrev (13 timer siden):

Hva er en automatisk vannlås? 

spør siden jeg er rørlegger, og ikke hørt om det selv. 

Vannstopper mente jeg. Er det mer riktig? Du kan jo lese tilastandsrapporten.  Hvorfor har rørlegger ikke montert dette tror du, slik forskriftene sier det skal gjøres? Mulig IR kan klage på dette.

Edit. Ser nå at det er montert fordelerskap i soverom. Så da er det i orden. Ikke så dyrt å installere vannstopper. Det kan sikkert IR klage på, til de som har satt opp kjøkken, slik at det kommer på plass kosnadsfritt. 

Leiligheten får en helt grei vurdering alt i alt. Mulig det ikke går an å rette gulv i så gamle leilighetskonstruksjoner, med trebjelkelag. Men 2 cm i forskjell er mye, og skaper endel problemer for montering av skyvedørsskap mm. Men det er jo "sjarm" da :)

Jeg ønsker IR lykke til med salg! Men vil anbefale å beholde en bolig i Oslo. Prisene vil stige, og det er godt å ha hvis man lengter hjem en dag. Dumt å selge i dagens marked hvis hun ikke absolutt må.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hun selger leiligheten sin. Fine greier. 

…men hvem er disse influencere hun er på jentetur med? Har ikke sett/ hørt om noen egentlig… mye trutmunn og «halvåpne-deilige meg blikk». Hele opplegget virker over-sponset og tilrettelagt… slik man har som bussreise for de eldre.😁 Hva er det vi skal bli influenced her? LA tur?  Sorry, ser dritt kjedelig ut😂 

Hun pleier da å ha bedre stories enn dette..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelost77 skrev (2 timer siden):

Ok, hun selger leiligheten sin. Fine greier. 

…men hvem er disse influencere hun er på jentetur med? Har ikke sett/ hørt om noen egentlig… mye trutmunn og «halvåpne-deilige meg blikk». Hele opplegget virker over-sponset og tilrettelagt… slik man har som bussreise for de eldre.😁 Hva er det vi skal bli influenced her? LA tur?  Sorry, ser dritt kjedelig ut😂 

Hun pleier da å ha bedre stories enn dette..

Kjedelig ut??? Det ser jo utrolig koselig ut spør du meg :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...