Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

IreneV skrev (På 15.1.2023 den 11.24):

Det er ikke viktig. Det som er skremmende er at hun skaper en situasjon der ambulansepersonell må bryte opp døren hennes og frakte henne til sykehus, og at hun fortsetter oppdatering fra sykehussengen.
Dette vitner om en svært psykisk syk person, som skriker etter oppmerksomhet og kjærlighet. Når dette så blandes med kommersiell virksomhet, der oppmerksomheten hun får  gir økonomisk gevinst kan det skape en avhengighet, og utløse en svært negativ spiral. Dette har blitt et fenomen blant en viss type influencere, spesielt de yngste, og de med dårlig psyke.

Legger ved et par artikler som belyser problematikken:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eJ5WWl/politiet-ser-dystert-tiktok-innhold-faar-mye-oppmerksomhet

http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1438544&dswid=4603

En veldig skremmende utvikling. Rus og psykiatri har blitt "populært" innhold hos påvirkerne. Og folk (særlig den yngre garde) BLIR påvirket. 

Mange kjenner igjen både symptomer, reaksjoner og tankemønstre hos seg selv. Påvirkerne "hjelper" de til å forstå hvorfor de føler som de gjør osv. 

Det er helt galskap ! 

De nevner navn på preparater, viser pilleesker (det var det vel SE som gjorde en gang) - de skriver hvor mye de tar/tok osv. De gjør det "in" å ha problemer. Rik, operert og "sexy" -  med problemer. Problemene er som oftest selvpåført eller selvdiagnostisert, eller så er det at de rett og slett selv rakner. Isabel Raad sin reaksjon på et brudd var rett og slett å miste hodet og kontrollen fullstendig. 

Og disse påvirkerne satser TV-kanalene på. Mediene måker inn penger på å lage underholdning av disse påvirkenes "verden" og liv - for det yngste. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (15 minutter siden):

En veldig skremmende utvikling. Rus og psykiatri har blitt "populært" innhold hos påvirkerne. Og folk (særlig den yngre garde) BLIR påvirket. 

Mange kjenner igjen både symptomer, reaksjoner og tankemønstre hos seg selv. Påvirkerne "hjelper" de til å forstå hvorfor de føler som de gjør osv. 

Det er helt galskap ! 

De nevner navn på preparater, viser pilleesker (det var det vel SE som gjorde en gang) - de skriver hvor mye de tar/tok osv. De gjør det "in" å ha problemer. Rik, operert og "sexy" -  med problemer. Problemene er som oftest selvpåført eller selvdiagnostisert, eller så er det at de rett og slett selv rakner. Isabel Raad sin reaksjon på et brudd var rett og slett å miste hodet og kontrollen fullstendig. 

Og disse påvirkerne satser TV-kanalene på. Mediene måker inn penger på å lage underholdning av disse påvirkenes "verden" og liv - for det yngste. 

Det finnes unge som vil ha spiseforstyrrelse eller andre psykiske lidelser, rusproblemer osv, slik som sine idol. Og det kan fort bli selvoppfyllende profeti. Ingen ny problemstilling. Feks etter filmen om Christiane F tidlig 80-tall, så kom det en bølge av unge jenter som oppsøkte rusmiljøet rundt Bahnhof Z. De så ikke skremselspropagandaen i filmen, de så bare hvor pen og kul hun var. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (12 minutter siden):

Det finnes unge som vil ha spiseforstyrrelse eller andre psykiske lidelser, rusproblemer osv, slik som sine idol. Og det kan fort bli selvoppfyllende profeti. Ingen ny problemstilling. Feks etter filmen om Christiane F tidlig 80-tall, så kom det en bølge av unge jenter som oppsøkte rusmiljøet rundt Bahnhof Z. De så ikke skremselspropagandaen i filmen, de så bare hvor pen og kul hun var. 

Veldig sant! Jeg husker også Christiane F. Det var noe litt "tøft" over å være belastet ungdom/ha et hardt liv. Husker bøkene Hard Asfalt, Hvite Niggere, Men tankene mine får du aldri,  Døden på Oslo S osv. Mange prøvde hasj/testet grenser/oppsøkte miljøer pga disse bøkene. Dette høres sikkert "dustete" ut for dagens unge, men sånn var det. 

Og sånn er det fortsatt, bare så massivt mye mer, og OVERALT. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (23 minutter siden):

Har noen her luktet parfymen hennes? Er den så god som kommertarfeltet skal ha det til å være?

Kanskje vanskelig å spørre fangjengen her inne, tror ikke de ville sagt noe annet enn at den lukter heeeeeeelt fantastisk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (14 timer siden):

Har noen her luktet parfymen hennes? Er den så god som kommertarfeltet skal ha det til å være?

Jepp! Den er god, men føler ikke den sitter så lenge 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (På 12.1.2023 den 15.01):

Ja, men blir litt annerledes når typen hennes flere ganger har lagt ut referanser til og sitater fra Andrew Tate - og hun plutselig begynner å lage og gjøre de samme tingene. Det positive er at Tate har uttalt at kvinnen skal behandles som en «Queen» - det negative er at det er mannen som er «King» og har siste ord og kvinnen skal gjøre det mannen sier som takk. Hadde vært svææært skeptisk om min mann så opp til en som i tillegg til dette har uttalt at det delvis er kvinnen sin feil om hun blir voldtatt. Kvinner skal ta seg av hus og hjem og mannen skal tjene (mye) penger. Høres verre ut enn på 50-tallet.

Virker som det er en viss avstand mellom liv og lære for mr Tate (ref arrestasjonen).

Jeg gjør gjerne ting for mannen, men fordi jeg vil og syns det er koselig (og han gjør det samme for meg) - ikke fordi han krever  eller forventer det.

Isabel har det med å tilpasse seg/endre personlighet etter de hun er sammen med, så derfor syns jeg det er litt ekstra skummelt at typen kommer med sitater fra Tate. Håper han/de gjør det kun for oppmerksomhet.

Hun hadde en «rant» på story nettopp om at hun var en prinsesse og endelig hadde funnet en mann som behandlet henne som en prinsesse, og at ingen burde godta noe annet. Harmonerer fint med det å være «Queen»

Akkurat dette har jeg tenkt på selv!! Så utrolig rart å se at hun går fra bad bitch energy til dette. Mulig jeg legger litt mye i det, men mtp at hans store forbilde er Tate blir jeg litt stresset på hennes vegne. Håper hun finner tilbake til seg selv og ikke lar forholdet ta overhånd. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meningsløs skrev (2 minutter siden):

Akkurat dette har jeg tenkt på selv!! Så utrolig rart å se at hun går fra bad bitch energy til dette. Mulig jeg legger litt mye i det, men mtp at hans store forbilde er Tate blir jeg litt stresset på hennes vegne. Håper hun finner tilbake til seg selv og ikke lar forholdet ta overhånd. 

Noe av dette er foruroligende, ja. Det tyder imidlertid på at hun er mer seg selv igjen når hun er hjemme i Oslo. Fjaser og har bisniss-møter. Nå er Andrew Tate arrestert og anklaget for virkelig alvorlige forbrytelser, så det kan hende hans stjerne blekner. Jeg så dokumentaren om ham en dag denne uka. Skremmende fyr! Rene djevelen! Nå står heldigvis flere kvinner fram som har vært i hans vold. 

Jeg håper at tilhengere av Tate tar til vettet. I hvert fall de som har litt mellom øra. Det burde man forvente at denne James Blackwell har, siden han har kommet seg opp og fram. Men bekymret for Isabel, ja. Og ikke snakk om at man skal ta dette direkte med henne. Det tror jeg faller på steingrunn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (1 minutt siden):

Noe av dette er foruroligende, ja. Det tyder imidlertid på at hun er mer seg selv igjen når hun er hjemme i Oslo. Fjaser og har bisniss-møter. Nå er Andrew Tate arrestert og anklaget for virkelig alvorlige forbrytelser, så det kan hende hans stjerne blekner. Jeg så dokumentaren om ham en dag denne uka. Skremmende fyr! Rene djevelen! Nå står heldigvis flere kvinner fram som har vært i hans vold. 

Jeg håper at tilhengere av Tate tar til vettet. I hvert fall de som har litt mellom øra. Det burde man forvente at denne James Blackwell har, siden han har kommet seg opp og fram. Men bekymret for Isabel, ja. Og ikke snakk om at man skal ta dette direkte med henne. Det tror jeg faller på steingrunn.

Enig i alt du sier! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (På 25.1.2023 den 20.32):

Jeg kan ikke svare på det spørsmålet, men anbefaler deg å lese anmeldelsene på Lyko. Der har parfymen fått 2,9/5 stjerner. Dette viser hvor stor makt en influencer har til å hype opp egne produkter. Hadde jeg kun lest det hun legger ut av tilbakemeldinger ville jeg fått inntrykk av at denne parfymen stiller i en særklasse. Til sammenligning kan du f.eks se anmeldelsene på YSL sin nye parfyme Libre. Jeg tror ikke denne parfymen som Isabel har satt sitt navn på er noe heksekunst, på sammen måte som Sophie Elise sin "unike" Glöd duft. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke svare på det spørsmålet, men anbefaler deg å lese anmeldelsene på Lyko. Der har parfymen fått 2,9/5 stjerner. Dette viser hvor stor makt en influencer har til å hype opp egne produkter. Hadde jeg kun lest det hun legger ut av tilbakemeldinger ville jeg fått inntrykk av at denne parfymen stiller i en særklasse. Til sammenligning kan du f.eks se anmeldelsene på YSL sin nye parfyme Libre. Jeg tror ikke denne parfymen som Isabel har satt sitt navn på er noe heksekunst, på sammen måte som Sophie Elise sin "unike" Glöd duft. 

Men,så er det mange som ratet den dårlig kun fordi det er Isabel sitt produkt,samme gjelder alle andre influencer-produkter.

Mange som skryter av den på Jodel,feks.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

Men,så er det mange som ratet den dårlig kun fordi det er Isabel sitt produkt,samme gjelder alle andre influencer-produkter.

Mange som skryter av den på Jodel,feks.

Hvordan vet du at mange ga den dårlige anmeldelser kun fordi det er Isabel? Høres ut som kronargumentet til influencere når de får kritikk. At mange skryter av den på Jodel kan tilbakevises med at mange også ikke syns den er god. Parfyme er uansett er smakssak og man bør alltid teste den selv og ikke legge inn en bestilling (eller la være) på bakgrunn av en anmeldelse.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at mange ga den dårlige anmeldelser kun fordi det er Isabel? Høres ut som kronargumentet til influencere når de får kritikk. At mange skryter av den på Jodel kan tilbakevises med at mange også ikke syns den er god. Parfyme er uansett er smakssak og man bør alltid teste den selv og ikke legge inn en bestilling (eller la være) på bakgrunn av en anmeldelse.

Dette,det kan jo vere motsatt også feks venner og familie som rater den høyt kun fordi det er Isabel

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havnefogden skrev (18 timer siden):

Han oser jo small d**k energy. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har blitt dørgende kjedelig noe både engasjementsraten på 2,13 % (Socialblade) og det synkende følgertallet illustrerer. Det burde bekymre henne. Dessuten ser det ut som hun måtte kjøpe seg følgere i januar. 

Isabel fremstår som en kvinne som ønsker stabile forhold og relasjoner, i motsetning Sophie Elise som lever av privat drama og intriger og dermed holder interessen til følgerne vedlike. Det er vanskeligere å holde seg relevant når man i utgangspunktet ikke vil gjøre det ved å sjokkere og provosere på ekte, ikke bare med fake clickbait overskrifter. Det er desto vanskelige når man i tillegg til alt dette ikke har et talent elle teft for noe. Det hun har puttet navnet sitt på hittil har ikke vært skapt av henne. Parfymen er noe hun fikk tilsendt en prøve av som hun skulle velge. Klærne fra Ivorie har vi jo aldri fått et ordentlig svar på om hun har designet, men man skulle jo tro at dersom hun hadde vært involvert i prosessen og laget designet med egne hender ville hun vist det frem. T.o.m selvbiografien ble forfattet av noen andre. For ikke å nevne Trendythings. Det er bare snarveier og det er så transparent.  

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hun reklamerer nå for sitt influencer master kurs som skal foregå på Zoom. Eksklusivt selvfølgelig, og har kun plass til 50 stk 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jaytee said:

Hun reklamerer nå for sitt influencer master kurs som skal foregå på Zoom. Eksklusivt selvfølgelig, og har kun plass til 50 stk 

AB sitt influencer-kurs var vel også annonsert som ekslusivt og med få plasser.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...