smiiiley Skrevet i går, 21:22 #29361 Skrevet i går, 21:22 Sol 75 skrev (Akkurat nå): Vi er forskjellig og det må man ta høyde for. Klart det kommer sterke og krasse innspill her inne og det får være greit, det kan jeg selv gjøre. Noen er bedre til å uttrykke seg enn andre, er viktig å ha romslighet i en het diskusjon uten å ta brukeren. Jeg skjønner at vi tenker forskjellig. Jeg personlig syns at det på ingen måte er greit å skrive noe av det jeg nevnte i forrige innlegg. Det hører ikke hjemme i en diskusjon. Men romslighet kan jeg være enig i. Men samtidig være voksne folk 😉 2 2
Sirah Skrevet i går, 21:22 #29362 Skrevet i går, 21:22 Sol 75 skrev (2 minutter siden): Vi er forskjellig og det må man ta høyde for. Klart det kommer sterke og krasse innspill her inne og det får være greit, det kan jeg selv gjøre. Noen er bedre til å uttrykke seg enn andre, er viktig å ha romslighet i en het diskusjon uten å ta brukeren. Dette! En god diskusjon med stor takhøyde er absolutt helt innafor! Men innimellom går det jo fullstendig over stokk og stein her inne! Glad jeg ikke er moderator 😅 1 1
smiiiley Skrevet i går, 21:24 #29363 Skrevet i går, 21:24 Sirah skrev (26 minutter siden): Tror vi aldri skal arrangere forumtreff in real life. Der tror jeg vi måtte leid inn et stort antall bevepnede vakter for å passe på oss 🫣 Dere er gode til å diskutere damer! Men kanskje vi kan gå tilbake til trådens tema og ikke prøve å skjære strupen av hverandre? Hahaha forumtreff ja, liker tanken 😂😂 Eller vent litt… 1
Sol 75 Skrevet i går, 21:26 #29364 Skrevet i går, 21:26 smiiiley skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at vi tenker forskjellig. Jeg personlig syns at det på ingen måte er greit å skrive noe av det jeg nevnte i forrige innlegg. Det hører ikke hjemme i en diskusjon. Men romslighet kan jeg være enig i. Men samtidig være voksne folk 😉 Helt enig med deg i det du nevnte i forrige innlegg, det er ikke greit. Men igjen vi er forskjellige og har forskjellige måter å utrykke oss på. Bruk rapporterknappen.
Sol 75 Skrevet i går, 21:27 #29365 Skrevet i går, 21:27 smiiiley skrev (2 minutter siden): Hahaha forumtreff ja, liker tanken 😂😂 Eller vent litt… Tror jeg står over😅
agent Skrevet i går, 21:27 #29366 Skrevet i går, 21:27 Maia3 skrev (59 minutter siden): Er det ikke IR som skal diskuteres her da både på godt og vondt? VI står nok støtt i det VI mener om henne. Er ikke alle som er fan av dronningen Skulle nesten tro at dere er i nær familie med henne Slo meg også🤔 kanskje veldig nært😂 2 7
Sirah Skrevet i går, 21:37 #29367 Skrevet i går, 21:37 smiiiley skrev (12 minutter siden): Hahaha forumtreff ja, liker tanken 😂😂 Eller vent litt… 😅 1
smiiiley Skrevet i går, 21:39 #29368 Skrevet i går, 21:39 Sol 75 skrev (11 minutter siden): Helt enig med deg i det du nevnte i forrige innlegg, det er ikke greit. Men igjen vi er forskjellige og har forskjellige måter å utrykke oss på. Bruk rapporterknappen. Høres ut som vi egentlig er litt enige da 😉 I was today years old når jeg fant ut at det er en rapporteringsknapp her inne 😂 1
agent Skrevet i går, 21:40 #29369 Skrevet i går, 21:40 smiiiley skrev (48 minutter siden): Hvor er grunnlaget for å kalle en familie for jævla pakk som bør dra seg ut av landet? Hvor er gunnlaget for å skrive at en person ligner på en hest? Mye av det værste ser jeg blir ryddet i av admin, og det er bra. Tviler på du finner gode nok grunnlag for at sånn oppførsel er innafor. Men er det greit å synes at hun begynner å ligne på Katie Price. De har de samme kirurgiske/kosmetiske inngrepene. At noen synes dem er pakk må de få mene, akkurat som noen mener hun er dronningen, elskling osv. Men det med hest har jeg ikke fått med meg. Men synes du det er greit med personangrep på brukere på dette forumet, fordi man ikke er enig med innhold i innlegg som blir skrevet. 3 8
Sol 75 Skrevet i går, 21:52 #29370 Skrevet i går, 21:52 agent skrev (10 minutter siden): Men synes du det er greit med personangrep på brukere på dette forumet, fordi man ikke er enig med innhold i innlegg som blir skrevet. Nei, det er nettopp dette som ikke er greit og har vært gjentagende her. 3 1
Tenkeselv Skrevet i går, 21:56 #29371 Skrevet i går, 21:56 smiiiley skrev (44 minutter siden): Jeg slutter gjerne med tilbakemeldinger på brukere jeg den dagen jeg kommer inn her og det ser ut som en saklig diskusjon og ulike meninger, blant en gjeng voksne folk ☺️ Da snakker vi 😉 Men hva får du utav det ? Altså å kommentere brukere vs det de kanskje har skrevet ? "Vi" kan jo også kommentere "kun" deg , å hva vi måtte tenke om deg ? Men det blir jo uansett like feil, da vi her skal diskutere IR og ikke brukerne. Mulig jeg misforstår deg helt her, men for meg blir ditt svar litt skivebom for min del. Tenker da på ang hva et diskusjonsforum er til for. Er tråden "seng fra IKEA" så prater man vel ikke om "de dumme brukerne som kjøper seng fra Skeidar" ? Mulig dum sammenligning, men egentlig ikke i mine øyne. Man diskuterer gjerne seng vs seng, men ikke brukerne som mener noe om en bestemt seng. Men det er meg da 8
smiiiley Skrevet i går, 21:57 #29372 Skrevet i går, 21:57 agent skrev (11 minutter siden): Men er det greit å synes at hun begynner å ligne på Katie Price. De har de samme kirurgiske/kosmetiske inngrepene. At noen synes dem er pakk må de få mene, akkurat som noen mener hun er dronningen, elskling osv. Men det med hest har jeg ikke fått med meg. Men synes du det er greit med personangrep på brukere på dette forumet, fordi man ikke er enig med innhold i innlegg som blir skrevet. Det blir bittelitt vanskelig å diskutere med noen som mener det er det samme å kommentere utseende til noen, og kalle noen for pakk (i den landsdelen jeg bor i er dette et meget rasisitisk utsagn), og det å kommetere når noen er ufine i språket og ikke oppfører seg. Det er ikke personangrep å påpeke dårlig oppførsel. Det er heller ikke personangrep om jeg ber tenåringen min oppføre seg. 3 1
Tenkeselv Skrevet i går, 22:01 #29373 Skrevet i går, 22:01 (endret) smiiiley skrev (1 time siden): Hvor ser du at vi tilber henne og roser henne opp i skyene? Det er stort sett dårlig oppførsel som kommenteres. Hvordan klarer du å vinkle kritikk mot dårlig oppførsel til å tilbe å rose noen opp i skyene? Igjen, dere lager deres egen sannhet. Ironien i ditt svar her for meg blir at du skriver " det er stort sett dårlig oppførsel som kommenteres" Jeg ville trodd at du forstod at de fleste som skriver noe bla du ikke liker her inne skriver av akkurat samme årsak. Bare at de/vi synes Isabel til tider oppfører seg dårlig/kynisk overfor sine følgere, mens du mener det samme om "oss" brukere her inne. Så egentlig er du helt lik for meg, du har bare andre i tankene enn Isabel. Endret i går, 22:10 av Tenkeselv Rettet en skrivefeil 6
Sol 75 Skrevet i går, 22:02 #29374 Skrevet i går, 22:02 (endret) smiiiley skrev (5 minutter siden): Det blir bittelitt vanskelig å diskutere med noen som mener det er det samme å kommentere utseende til noen, og kalle noen for pakk (i den landsdelen jeg bor i er dette et meget rasisitisk utsagn), og det å kommetere når noen er ufine i språket og ikke oppfører seg. Det er ikke personangrep å påpeke dårlig oppførsel. Det er heller ikke personangrep om jeg ber tenåringen min oppføre seg. Bare lite innputt, der jeg kommer fra er pakk langt ifra rasistisk men mennesker som er ufyselig i sin oppførsel og væremåte 😅 Endret i går, 22:02 av Sol 75 4 3 1
smiiiley Skrevet i går, 22:06 #29375 Skrevet i går, 22:06 Tenkeselv skrev (2 minutter siden): Men hva får du utav det ? Altså å kommentere brukere vs det de kanskje har skrevet ? "Vi" kan jo også kommentere "kun" deg , å hva vi måtte tenke om deg ? Men det blir jo uansett like feil, da vi her skal diskutere IR og ikke brukerne. Mulig jeg misforstår deg helt her, men for meg blir ditt svar litt skivebom for min del. Tenker da på ang hva et diskusjonsforum er til for. Er tråden "seng fra IKEA" så prater man vel ikke om "de dumme brukerne som kjøper seng fra Skeidar" ? Mulig dum sammenligning, men egentlig ikke i mine øyne. Man diskuterer gjerne seng vs seng, men ikke brukerne som mener noe om en bestemt seng. Men det er meg da Jeg syns selv at jeg ikke har til vane å kommenterer direkte på en bruker, men heller hva som blir sagt. Altså oppførsel. Ser jo at det fort skeier litt ut sånn som i dag. Men generelt så er jo mine spørsmål rettet mot det som er skrevet. «Hvordan vet du det?» eller «har du bevis på det du nettopp sa» osv. Men det blir ofte så veldig hårsårt hos mottaker og det eskalerer da fort. Jeg skjønner at du ikke forstår hva jeg får utav å kommentere. Jeg skjønner heller ikke hva noen her inne får utav det å bruke dag ut og dag inn på å følge med på en som misslikes så sterkt. Tror det blir vanskelig å forstå hverandre der, og det må være greit tenker jeg 😉 2 1
Tenkeselv Skrevet i går, 22:11 #29376 Skrevet i går, 22:11 Sol 75 skrev (8 minutter siden): Bare lite innputt, der jeg kommer fra er pakk langt ifra rasistisk men mennesker som er ufyselig i sin oppførsel og væremåte 😅 Samme her, pakk har vi brukt i alle år om mennesker som ikke kan oppføre seg. Har ingenting med rase å gjøre. 1 5
smiiiley Skrevet i går, 22:13 #29377 Skrevet i går, 22:13 Tenkeselv skrev (6 minutter siden): Ironien i ditt svar her for meg blir at du skriver " det er stort sett dårlig oppførsel som kommenteres" Jeg ville trodd at du forstod at de fleste som skriver noe bla du ikke liker her inne skriver av akkurat samme årsak. Bare at de/vi synes Isabel til tider oppfører seg dårlig/kynisk overfor sine følgere, mens du mener det samme om "oss" brukere her inne. Då egentlig er du helt lik for meg, du har bare andre i tankene enn Isabel. Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere så er det visse kommentarer jeg reagerer veldig på. Men jeg tror jeg trekker meg ut av denne diskusjonen da jeg ser jeg ikke kan komme noen vei om du syns alt som skrives her inne er ok. Da får vi heller være enige om å være uenige. 1
smiiiley Skrevet i går, 22:17 #29378 Skrevet i går, 22:17 Tenkeselv skrev (2 minutter siden): Samme her, pakk har vi brukt i alle år om mennesker som ikke kan oppføre seg. Har ingenting med rase å gjøre. Ok da har det tydeligvis ikke samme betydning som her. Da tar jeg den tilbake at det var en hatkommentar, selv om jeg fortsatt syns det er en rar ting å si om andre. Jeg hadde uansett aldri kalt en bruker her inne «jævla pakk», bare for å motsi det at jeg er akkuratt lik som de som slenger dritt her inne. Kunne aldri falt meg inn. 3 1
Tenkeselv Skrevet i går, 22:17 #29379 Skrevet i går, 22:17 smiiiley skrev (5 minutter siden): Jeg syns selv at jeg ikke har til vane å kommenterer direkte på en bruker, men heller hva som blir sagt. Altså oppførsel. Ser jo at det fort skeier litt ut sånn som i dag. Men generelt så er jo mine spørsmål rettet mot det som er skrevet. «Hvordan vet du det?» eller «har du bevis på det du nettopp sa» osv. Men det blir ofte så veldig hårsårt hos mottaker og det eskalerer da fort. Jeg skjønner at du ikke forstår hva jeg får utav å kommentere. Jeg skjønner heller ikke hva noen her inne får utav det å bruke dag ut og dag inn på å følge med på en som misslikes så sterkt. Tror det blir vanskelig å forstå hverandre der, og det må være greit tenker jeg 😉 Ja jeg kan respektere at du ikke får enkelte brukere på lik linje som de ikke forstår deg. Men jeg føler du er motstridende når du sier at du ikke forstår hva "vi brukerne" får utav det ? For hva får du utav det ? IR definerer ikke livet mitt, å jeg vil håpe hun ikkke definerer livet ditt heller. Men jeg har ikke for vane å være i en tråd som ikke av en eller annen grunn appellerer til meg, som denne tråden her ang Isabel. Menka jeg bare spørre siden jeg åpenbart ikke forstår helt her, hva ønsker du utav denne tråden ? Hva skal en slik tråd omhandle ? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer. Selvfølgelig skal det ikke være en hatplass, men jeg lurer bare på hvor grensen går for hat vs kritikk ? Fordi jeg føler sjelden jeg ser noen innlegg fra deg foruten at du "arresterer" andre brukere her inne. Du kan jo selv prøve å poste egne kommentarer å snu trenden eventuelt ? 10
Tenkeselv Skrevet i går, 22:21 #29380 Skrevet i går, 22:21 smiiiley skrev (4 minutter siden): Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere så er det visse kommentarer jeg reagerer veldig på. Men jeg tror jeg trekker meg ut av denne diskusjonen da jeg ser jeg ikke kan komme noen vei om du syns alt som skrives her inne er ok. Da får vi heller være enige om å være uenige. Vær så snill å ikke putt ord i min munn som jeg aldri har skrevet. Jeg har aldri skrevet at alt er ok her inne. Men jeg klarer også å lese mellom linjene om hva enkelte kanskje mener vs hva som leses osv. Å da snakker jeg ikke om "hest" osv, for der er jeg enig med deg at det går langt over grensene. Men jeg savner en litt type annet engasjement fra deg må jeg si, for du er mer opptatt av å arrestere/forsvare enn å bare skrive din egen mening uten å ta andre i samme slengen. Å være uenig er bare sundt, det hadde vært fryktelig kjedelig hvis ikke 1 1 8
Fremhevede innlegg