Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

Får nå håpe det ikke er noe «unntak fra reglene»…. De får komme seg ut av Norge. 

Det er jeg helt sikker på at du håper! 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt interessant lesning på en fredagskveld: 

Mønsteret mellom søsknene er tydelig på flere punkter:
  1. Lave tall i Norge vs. høy aktivitet på sosiale medier: Mens Rami Raad AS viser underskudd og ingen omsetning i Norge, er han svært aktiv på Snapchat fra Dubai. Dette tyder på at inntektene fra hans digitale virksomhet sannsynligvis faktureres gjennom selskaper i utlandet (Dubai), akkurat som det mistenkes i Isabels tilfelle.
  2. Skatteplikt: Siden Rami Raad AS er et norsk selskap, må all aktivitet som kan knyttes til dette selskapet skattlegges i Norge. Dersom han personlig mottar lønn fra Dubai-baserte selskaper for arbeid utført mens han fortsatt anses som skattemessig bosatt i Norge, kan han få et betydelig skattekrav i ettertid ([Skatteetaten via E24](e24.no efter-dubai-avsloeringer)).
  3. Tilknytning til Norge: Til tross for flyttingen opprettholder begge søsknene norske aksjeselskaper. Dette kan være for å beholde muligheten til å inngå samarbeid med norske annonsører, som ofte foretrekker å betale til norske organisasjonsnumre.
Oppsummert: Rami Raad har per nå kun ett aktivt selskap i Norge (Rami Raad AS). Den økonomiske aktiviteten i dette selskapet står i sterk kontrast til den livsstilen og de inntektene som profileres på sosiale medier, noe som er kjernen i hvorfor norske skattemyndigheter viser interesse for denne typen utflyttere.
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Får nå håpe det ikke er noe «unntak fra reglene»…. De får komme seg ut av Norge. 

💯

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

De må passe seg nå. Ifølge lovverket så er all innhold som lages på norsk jord skattepliktig til Norge,. Og skatteetaten har også startet med å sjekke IP adresser til følgerne til influensere bosatt i Dubai for å se om det er i hovedsak norsk publikum, og om snappen retter seg i hovedsak mot norsk publikum. Da regnes det som «norsk arbeid og inntekt» Så hun lever farlig… 😏

• Nyttig 17
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Det finnes INGEN unntak fra 61-dagers regelen. Eneste det finnes noe unntak for er eiendom du har i Norge. Men ikke dager. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppskriften alle søsknene følger nå:

Norsk publikum + Dubai-lokasjon = maksimal profitt med minimal skatt… 💰💰💰😏

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (42 minutter siden):

De må passe seg nå. Ifølge lovverket så er all innhold som lages på norsk jord skattepliktig til Norge,. Og skatteetaten har også startet med å sjekke IP adresser til følgerne til influensere bosatt i Dubai for å se om det er i hovedsak norsk publikum, og om snappen retter seg i hovedsak mot norsk publikum. Da regnes det som «norsk arbeid og inntekt» Så hun lever farlig… 😏

La dem bare få seg en skikkelig smekk 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (41 minutter siden):

Oppskriften alle søsknene følger nå:

Norsk publikum + Dubai-lokasjon = maksimal profitt med minimal skatt… 💰💰💰😏

Akkuratt, usmakelig er det. Men så sitter det tullinger både her og på Snap som forsvarer dem med hud og hår. Smått utrolig 🫢

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Leste nå sikkert 6 sider om skatt🙈🙈😜Herregud så kjedelig.  

Håpet på litt mer gøy innhold 🤞

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Snuppa82 skrev (På 5.3.2026 den 12.47):

Hadde vel da lest kommentarer på at mens verden står på dørterskelen til tredje verdenskrig velger Isabel å underholde andre med "vissvass". I stedet for å prøve og hjelpe moren og kjæresten ut av land de er strandet i. Nei hun bryr seg kun om seg selv og skyr ingen midler, kynisk i jakten på følgere og penger?  Hvordan kan hun smile og le mens de ikke har kontakt med familien i Iran? Hun med penger burde gjort alt hun kunne og fokusert kun på det?

Jeg kan nesten gjette hvem som ville ha skrevet hva her 😉

Poenget er uansett hva enn hun hadde gjort ville noen kanskje respektert det og andre hatet det. Enkelte hatet det uansett hva hun gjorde. 

Å med det svaret så tok ikke du mitt poeng med min kommentar, å det er helt greit :)

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (12 timer siden):

Hun betaler skatt til Norge pr nå. 

Uff ja den skatten svir nok veldig...... med tanke på at hun veldig intenst sier " på måten jeg valgte å gjøre det på"....

ca 60+- dager i Norge i året ? Sorry meg men da flytter man ut pga skattenivået i Norge....

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
smiiiley skrev (10 timer siden):

Ja det har blitt konkludert tidligere å vi er enige der. Men man må ha forståelse for at når noen ser på snappen til I og I sier hun enda betaler skatt til Norge, så bør ikke denne bruker arresteres og fordummes for å tro på dette, for det stemmer jo at hun enda skatter selskapsskatt. 

Ser den, men hun sier stadig at "HUN enda skatter til Norge"? Så hva er det ? Hun eller Nude/Ivorie ?

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Jeg som knapt ser en story har jo fått med meg at hun er/skal i dialog med advokat om unntakene for reglene for antall dager hun kan være i landet. Både hun og broren er svært bevisste på dette og snakket om å reise til bl.a Spania, London og Paris. Tipper de har hele kontrollen. 

Hallepalle unnskyld meg 🙈 Den der " jeg som knapt har sett en story "??? Hvilken story så du å hvilken så du eventuelt ikke ?

Hvis du knapt ser mener jeg ?

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Snurrevipp skrev (49 minutter siden):

Leste nå sikkert 6 sider om skatt🙈🙈😜Herregud så kjedelig.  

Håpet på litt mer gøy innhold 🤞

6 sider om skatt ? Hvilket gøy innhold saver du? Her kan du bare pøse på med "gøy" innhold ;)

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Grinch skrev (6 timer siden):

Det finnes INGEN unntak fra 61-dagers regelen. Eneste det finnes noe unntak for er eiendom du har i Norge. Men ikke dager. 

Når det er umulig å komme seg til landet man bor i så finnes det muligens unntak. Poenget mitt er at Isabel er klar over situasjonen og skal i dialog med advokat slik at ting blir gjort riktig. 

Tenkeselv skrev (3 timer siden):

Hallepalle unnskyld meg 🙈 Den der " jeg som knapt har sett en story "??? Hvilken story så du å hvilken så du eventuelt ikke ?

Hvis du knapt ser mener jeg ?

Jeg må være utrolig dårlig til å ordlegge meg når selv en så enkel uttalelse ikke blir forstått. Jeg vet ikke hvordan jeg bedre kan forklare at jeg ser lite på snapene hennes… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tenkeselv skrev (3 timer siden):

Ser den, men hun sier stadig at "HUN enda skatter til Norge"? Så hva er det ? Hun eller Nude/Ivorie ?

Det er fordi skatteplikten ikke opphører automatisk når du melder flytting. Karanteneperiode på tre år. Du kan fortsatt være skattepliktig til Norge i 3 år etter flytteåret hvis du har bodd i Norge i 10 år eller mer.

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (5 minutter siden):

Når det er umulig å komme seg til landet man bor i så finnes det muligens unntak. Poenget mitt er at Isabel er klar over situasjonen og skal i dialog med advokat slik at ting blir gjort riktig. 

Jeg må være utrolig dårlig til å ordlegge meg når selv en så enkel uttalelse ikke blir forstått. Jeg vet ikke hvordan jeg bedre kan forklare at jeg ser lite på snapene hennes… 

Ikke Norges problem at hun ikke greier å komme seg til Dubai og UAE. Forøvrig ikke sant at det er umulig å komme seg til Dubai. Men du må betale for det. Og du har fortsatt flyvninger til Saudi og Oman. Og krysse grensen med bil. 
https://www.euronews.com/travel/2026/03/06/middle-east-flights-emirates-aiming-to-be-back-at-100-capacity-in-coming-days

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Grinch skrev (Akkurat nå):

Ikke Norges problem at hun ikke greier å komme seg til Dubai og UAE. Forøvrig ikke sant at det er umulig å komme seg til Dubai. Men du må betale for det. Og du har fortsatt flyvninger til Saudi og Oman. Og krysse grensen med bil. 
https://www.euronews.com/travel/2026/03/06/middle-east-flights-emirates-aiming-to-be-back-at-100-capacity-in-coming-days

Jeg tror ikke Norge tvinger noen til å returnere til et land som er trukket inn i krigen, men poenget mitt er altså at situasjonen blir vurdert slik at lover og regler skal følges. Det var bare det 🙃

• Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke Norge tvinger noen til å returnere til et land som er trukket inn i krigen, men poenget mitt er altså at situasjonen blir vurdert slik at lover og regler skal følges. Det var bare det 🙃

Norge tvinger ingen. Hun er norsk statsborger og all rett til å være her. Men når det gjelder skatt så gjør de det. 😀

• Liker 6
Skrevet

Uansett ingen katastrofe for Raad. Hun kan jo bare finne seg et nytt land å være skatteflyktning. Men da begynne fra scratch igjen (halvannet år siden hun meldte utflytting?) i karanteneperiode. 😀

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...