Spania33 Skrevet fredag kl. 15:14 #28981 Skrevet fredag kl. 15:14 Carrot skrev (1 time siden): hvem er de du refererer til som er skeptiske? Linda (radsquad dame om jeg har skjønt det riktig) er ikke skeptisk, ei heller som nevnt Michael Magee som delte på egen konto at dette er forbigående problematikk, det de derimot ER tydelige på er at den ekstreme veksten som HAR vært frem til nå ikke er forenelig med evig vekst.. Men det handler om helt andre ting enn krigen og hvorvidt det å kjøpe villa nå var en smart eller dum ting å gjøre. Denne Linda som nå har uttrykt uro og usikkerhet er det jeg mener, så der tok du feil. En annen norsk megler der nede går enda lengre i sin negativitet, også vært presseoppslag med han. Samt utallige norske og utenlandske økonomer som peker på at alt rundt Dubai er usikkert her og nå og også inn i fremtiden. UAE har virkelig fått smake hvor de er plassert, og dette kommer til å sende ringvirkninger på kort og lang sikt, og de kan ikke engang styre utfallet da de ikke eier konflikten/krigen. Alt de kan gjøre er å beskytte eget land, men de færreste ønsker å bo i et land hvor fly slutter å ta av og man er prisgitt at de får skutt ned alt som kommer deres vei. 5
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 15:14 #28982 Skrevet fredag kl. 15:14 Carrot skrev (12 minutter siden): ja og jeg ser du har endret svaret ditt som opprinnelig var at hun ikke kan kjøpe fordi hun da mister retten til ikke å skatte, som er feil fordi hun skatter til norge. Endret ingenting. 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 15:15 #28983 Skrevet fredag kl. 15:15 Spania33 skrev (1 minutt siden): Denne Linda som nå har uttrykt uro og usikkerhet er det jeg mener, så der tok du feil. En annen norsk megler der nede går enda lengre i sin negativitet, også vært presseoppslag med han. Samt utallige norske og utenlandske økonomer som peker på at alt rundt Dubai er usikkert her og nå og også inn i fremtiden. UAE har virkelig fått smake hvor de er plassert, og dette kommer til å sende ringvirkninger på kort og lang sikt, og de kan ikke engang styre utfallet da de ikke eier konflikten/krigen. Alt de kan gjøre er å beskytte eget land, men de færreste ønsker å bo i et land hvor fly slutter å ta av og man er prisgitt at de får skutt ned alt som kommer deres vei. 👏👏👏 3
Carrot Skrevet fredag kl. 15:19 #28984 Skrevet fredag kl. 15:19 Spania33 skrev (3 minutter siden): Denne Linda som nå har uttrykt uro og usikkerhet er det jeg mener, så der tok du feil. nei for det de sier er at akkurat NÅ er det uro og usikkerhet, det jeg svarte på var hvorvidt det langsiktige ved å invistere var usikkert. SÅ beklager å skuffe deg der altså. Hun har forøvrig delt på sin snap den jeg viste til fra en annen meget godt kjent eiendomsmegler også der hun selv sier at hun ikke frykter noe krasj i markedet på lang sikt. 1
smiiiley Skrevet fredag kl. 15:20 #28985 Skrevet fredag kl. 15:20 Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden): Hvor mange ganger må folk fortelle deg før du forstår? Isabel betaler NULL inntektsskatt. Værken til Norge eller UAE… Djizes altså… 😅 Nå sier ikke Hallepalle inntektsskatt heller da. Hun sier skatt. Selskapene hennes skatter jo enda til Norge så relax. 1 1 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 15:22 #28986 Skrevet fredag kl. 15:22 Skattebetaling 2024: Skattelistene viser at hun betalte 16 980 kroner i skatt til Norge i 2024. Historiske tall: Til sammenligning betalte hun nærmere 1,2 millioner kroner i 2022 og ca. 686 000 kroner i 2023. Hvorfor så lite nå? Selv om hun bor i Dubai, opphører skatteplikten til Norge normalt først tre år etter utflytting. Hun får skattenedsettelse på personinntekt, men må fortsatt skatte av inntekter fra sitt norske selskap, Ivorie. Derfor har hun Ivorie.. 4
Carrot Skrevet fredag kl. 15:22 #28987 Skrevet fredag kl. 15:22 Tuppenoglillemor12 skrev (6 minutter siden): Endret ingenting.
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 15:24 #28988 Skrevet fredag kl. 15:24 smiiiley skrev (1 minutt siden): Nå sier ikke Hallepalle inntektsskatt heller da. Hun sier skatt. Selskapene hennes skatter jo enda til Norge så relax. Sant nok. Jeg har hele tiden referert til inntektsskatt. Altså skatt av alle de svimlende millionene hun tjener på Snapchat.. Så det er her hun unngår dette ved å betale bittelitt gjennom sitt selskap ivorie. 1 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 15:26 #28989 Skrevet fredag kl. 15:26 Nå blir dette det siste jeg skriver om denne skatten. 😅 Jeg har hele tiden pratet om INNTEKTSKATT, da det er det som er det vesentlige her . Og DET betaler dama ikke. Sånn! Ferdig! 😊😅 3 5
Spania33 Skrevet fredag kl. 15:28 #28990 Skrevet fredag kl. 15:28 Carrot skrev (1 minutt siden): nei for det de sier er at akkurat NÅ er det uro og usikkerhet, det jeg svarte på var hvorvidt det langsiktige ved å invistere var usikkert. SÅ beklager å skuffe deg der altså. Hun har forøvrig delt på sin snap den jeg viste til fra en annen meget godt kjent eiendomsmegler også der hun selv sier at hun ikke frykter noe krasj i markedet på lang sikt. Les alt jeg skriver da, jeg snakker om det langsiktige jeg også. Om ikke ting stabiliserer seg på 3-4 mnd med en korreksjon på 20-30% så begynner man å se på boligkrakk og ikke korreksjon. Store selskaper evakuer i disse dager, det hadde de ikke gjort dersom dette var en konflikt hvor det var trygt å være der eller at den anses som kortvarig. Når du påstår at Linda, som har uttrykt både uro og usikkerhet, ikke var bekymret så tar jeg din innsikt i dette som svært selektiv. Og husk at jobben til eiendomsmeglere er å være overdrevne positive, men vi har altså to norske som ikke er det. Og det aller viktigste, økonomer kan og vet mer om dette enn eiendomsmeglere. Økonomer ser helheten, en megler seg og sitt. 2 6
Hallepalle2 Skrevet fredag kl. 15:37 #28991 Skrevet fredag kl. 15:37 (endret) Maia3 skrev (1 time siden): Ingen har fortalt det til meg før: HVEM i alle dager har opplysningsplikt overfor deg? Du begynner dagens runde med å være like koselig og grei som alltid. Å påpeke at enkelte har skrivefeil er stygt gjort. Hva hvis noen har dysleksi? Skal de gjøres narr av? Så fint for deg at du tror alt IR sier er sant Du er svært opptatt av meg. Hva kommer det av, tro. Hvis man har dysleksi setter man som regle pris på å bli rettet på, faktisk. Og jeg har da ikke antyder at noen har plikt til å opplyse meg om noe. Det går visst litt i surr for deg - og så tidig på en fredags ettermiddag da. Endret fredag kl. 15:39 av Hallepalle2 1 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 15:47 #28992 Skrevet fredag kl. 15:47 (endret) Hallepalle2 skrev (17 minutter siden): Du er svært opptatt av meg. Hva kommer det av, tro. Hvis man har dysleksi setter man som regle pris på å bli rettet på, faktisk. Og jeg har da ikke antyder at noen har plikt til å opplyse meg om noe. Det går visst litt i surr for deg - og så tidig på en fredags ettermiddag da. Du er bare helt ufordragelig med brukere her inne!😳 Utrolig passiv aggressiv. Og nei. Jeg er ikke dyslektiker men sitter med en helt ny telefon kjøpt for noen timer siden.. Endret fredag kl. 15:54 av Tuppenoglillemor12 1 8
smiiiley Skrevet fredag kl. 15:56 #28993 Skrevet fredag kl. 15:56 Tuppenoglillemor12 skrev (28 minutter siden): Sant nok. Jeg har hele tiden referert til inntektsskatt. Altså skatt av alle de svimlende millionene hun tjener på Snapchat.. Så det er her hun unngår dette ved å betale bittelitt gjennom sitt selskap ivorie. Ja det har blitt konkludert tidligere å vi er enige der. Men man må ha forståelse for at når noen ser på snappen til I og I sier hun enda betaler skatt til Norge, så bør ikke denne bruker arresteres og fordummes for å tro på dette, for det stemmer jo at hun enda skatter selskapsskatt. 3
agent Skrevet fredag kl. 16:01 #28994 Skrevet fredag kl. 16:01 Carrot skrev (56 minutter siden): ja og jeg ser du har endret svaret ditt som opprinnelig var at hun ikke kan kjøpe fordi hun da mister retten til ikke å skatte, som er feil fordi hun skatter til norge. Hun kan ikke eie noe i Norge nå, det må gå 3 år. Hvis hun eier noe nå må hun betale skatt. IR flyttet til Dubai, for å slippe å betale skatt. Dvs. hun er skatteflyktning. 1 6
Carrot Skrevet fredag kl. 16:08 #28995 Skrevet fredag kl. 16:08 agent skrev (4 minutter siden): Hun kan ikke eie noe i Norge nå, det må gå 3 år. Hvis hun eier noe nå må hun betale skatt. IR flyttet til Dubai, for å slippe å betale skatt. Dvs. hun er skatteflyktning. jepp, men frem til hun har bodd ute av norge lenge nok betaler hun skatt til norge noe hun i følge mange her har gjentatt flere ganger og også oppgitt som grunn for ikke å kunne kjøpe i norge før hun har vært ute av systemet lenge nok. Det er ikke det jeg svarte p heller i fht invisteringe, jeg bare korrigerte påstanden fra Tuppen når denne brukeren forsøkte få den dit 😊 og så endret det som ble skrevet og sa det ikke ble endret noe osv osv..
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 16:11 #28996 Skrevet fredag kl. 16:11 smiiiley skrev (13 minutter siden): Ja det har blitt konkludert tidligere å vi er enige der. Men man må ha forståelse for at når noen ser på snappen til I og I sier hun enda betaler skatt til Norge, så bør ikke denne bruker arresteres og fordummes for å tro på dette, for det stemmer jo at hun enda skatter selskapsskatt. Ja sånn ca 16.000,- 😉 Joda.. enig med deg der. Bare blir irritert når mange tror det gjelder inntektskatt av hennes svimlende summer ☺️ Isabel vet jo å ordlegge seg.. 😉 1 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 16:12 #28997 Skrevet fredag kl. 16:12 Carrot skrev (3 minutter siden): jepp, men frem til hun har bodd ute av norge lenge nok betaler hun skatt til norge noe hun i følge mange her har gjentatt flere ganger og også oppgitt som grunn for ikke å kunne kjøpe i norge før hun har vært ute av systemet lenge nok. Det er ikke det jeg svarte p heller i fht invisteringe, jeg bare korrigerte påstanden fra Tuppen når denne brukeren forsøkte få den dit 😊 og så endret det som ble skrevet og sa det ikke ble endret noe osv osv.. snakker du fortsatt om inntektsskatt her eller? 😅🙈 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 16:14 #28998 Skrevet fredag kl. 16:14 agent skrev (11 minutter siden): Hun kan ikke eie noe i Norge nå, det må gå 3 år. Hvis hun eier noe nå må hun betale skatt. IR flyttet til Dubai, for å slippe å betale skatt. Dvs. hun er skatteflyktning. Stemmer det! Raad er skatteflyktning. Men det vil hun jo selvsagt ikke fortelle elsklingene😅 Må jo skjønne hun har flyttet pga sol og varme 👀😂 2 2 6
agent Skrevet fredag kl. 16:19 #28999 Skrevet fredag kl. 16:19 Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden): Stemmer det! Raad er skatteflyktning. Men det vil hun jo selvsagt ikke fortelle elsklingene😅 Må jo skjønne hun har flyttet pga sol og varme 👀😂 Sol og varme😂😂😂 Mesteparten av året kan hun ikke være ute, det er altfor varmt. Kanskje toppen 3 uker med normal varme, da er det beach club. Ellers er det Dubai Mall og senga.🫣😂 2 13
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 16:30 #29000 Skrevet fredag kl. 16:30 agent skrev (10 minutter siden): Sol og varme😂😂😂 Mesteparten av året kan hun ikke være ute, det er altfor varmt. Kanskje toppen 3 uker med normal varme, da er det beach club. Ellers er det Dubai Mall og senga.🫣😂 Ja.. hva gjør man ikke for ett skatteparadis ?😉😅 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå