Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hasse29 skrev (52 minutter siden):

Ja er nyansert syn på verden har hun iallefall ikke🙄 Det eneste synet hun har er sitt eget. Hennes meninger er tydeligvis fasit på alt! Såg bare i går når noen spurte henne om hun var sikker på at den info'n hun hadde fått stemte. Da klikka det jo omtrent for henne....

Hennes oppførsel kommer jo også til synet når hun er sammen med familien. Husker julefeiringen i 2023 spesielt. Der hun klikket over feil i forhold til spillet de spilte og reglene ift dette. Hun har rett, ferdig snakka. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pust skrev (18 minutter siden):

Det er veldig rart å høre henne uttale seg om både Norge og Midtøsten. Hun er nok mer preget av en vanskelig oppvekst enn hva hun vil innrømme og det er sikkert greit å flytte ansvaret bort fra familien og over på «Norge».

Det er nok noe i det ja. Er ikke alltid like lett å plassere ansvaret der det hører hjemme for barn og etterhvert voksne med en vanskelig situasjon i barndommen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Eplemose skrev (9 minutter siden):

Så forresten på shehed sin story i går at hun la ut svar til et spørsmål om rosegjøken i Dubai, hvor hun svarer at de har bedt han om å ta kontakt med UK ambassaden. Så da vet vi i hvert fall hvor han er fra.. Hun slettet storyen kjapt. 😉

Er der ikke der Jack er fra😂

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Maia92 skrev (1 minutt siden):

Jupp 🫣

• Liker 3
Skrevet
Lesehest75 skrev (Akkurat nå):

Det er nok noe i det ja. Er ikke alltid like lett å plassere ansvaret der det hører hjemme for barn og etterhvert voksne med en vanskelig situasjon i barndommen. 

Men hvor lenge skal man ‘skylde’ på en vanskelig barndom. Hvis det er fokuset burde man gå jevnlig til psykolog. Jeg har også en jævlig barndom, men man lever ikke i fortiden. Tar det for mye fokus har man selv et ansvar for å gjøre noe med det. Å være foreldreløs i en alder av 14 år er ganske heftig, men aldri om det for definert meg. 

• Liker 6
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (4 minutter siden):

Men hvor lenge skal man ‘skylde’ på en vanskelig barndom. Hvis det er fokuset burde man gå jevnlig til psykolog. Jeg har også en jævlig barndom, men man lever ikke i fortiden. Tar det for mye fokus har man selv et ansvar for å gjøre noe med det. Å være foreldreløs i en alder av 14 år er ganske heftig, men aldri om det for definert meg. 

Og det er jeg HELT enig med deg! Det er flere som burde tenke slik som deg, at en kan ta ansvar og kontroll på eget liv. Fort gjort å dette ned i offerrollen om en ikke er bevisst dette. All ære til deg som har så gode tanker som har fått deg videre. Selv om starten er vanskelig, trenger ikke resten bli det! 

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Har Isabel blitt spurt om/nevnt den kjære naboen sin oppe i alt dette? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (7 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. Kanskje naboen er britisk og omdøpt til rosegjøken. Kanskje de måtte gjøre om på det etter Pierre la ut naboen på snap på nyttårsaften 🤷‍♀️

Endret av Eplemose
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eplemose skrev (31 minutter siden):

Så forresten på shehed sin story i går at hun la ut svar til et spørsmål om rosegjøken i Dubai, hvor hun svarer at de har bedt han om å ta kontakt med UK ambassaden. Så da vet vi i hvert fall hvor han er fra.. Hun slettet storyen kjapt. 😉

Haha! Ja det er jo 100% Jack! Blir meget overasket om det skulle vise seg at det ikke er han. Hun er alt for komfertabel rundt denne personen til at det kan være en hun bare har kjent litt over en mnd.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kønn skrev (28 minutter siden):

Er så enig! Vi har alle våre traumer og problemer. En kan ikke bruke det som unnskyldning for alt her i verden. Da må en heller jobbe seg gjennom det og velge å se på det som at en kom seg styrket gjennom det❤️

Endret av Hasse29
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hasse29 skrev (4 minutter siden):

Er så enig! Vi har alle våre traumer og problemer. En kan ikke bruke det som unnskyldning for alt her i verden. Da må en jobbe seg gjennom det og legge det bak seg❤️

Jeg tror ikke man vet det selv, at man projiserer, særlig om man ikke har hatt en god terapeut som kan hjelpe. Hele familien er fryktelig naive/ lite realistiske i det de formidler i sine kanaler. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Pust skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke man vet det selv, at man projiserer, særlig om man ikke har hatt en god terapeut som kan hjelpe. Hele familien er fryktelig naive/ lite realistiske i det de formidler i sine kanaler. 

100% enig!

• Liker 3
Skrevet
Pust skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker at de bruker det for å få sympati. Det er jo på en måte menneskelig, men samtidig begrenser det egenutviklingen. Dette skjedde ikke for et par år siden. Selv om traumer sitter i hele livet må man behandles jevnlig eventuelt i perioder der traumene får for stor plass. Jeg skjønner at det er vanskelig for dem nå i denne situasjonen, men også her virker de å være helt uforberedt. Jeg reagerer også på nordmenn som legger ferien sin til Dubai i disse tider. Følger de ikke med på det som skjer i verden i det hele tatt. Og alle de ‘nordmennene’ som levde på Gaza da krigen brøt ut der. De hadde flyktet og fått opphold i Norge for så å få nav hjelp og returnere til det området de hadde flyktet fra. De fikk hjelp av Norge til å bli hentet ‘hjem’ til Norge. En helt annen sak, men er det ingen av dem som ser at islam er en ideologi og egentlig ikke en religion. Og storesøster synes det er tragisk at USA gjør dette midt under Ramadan.

Hun tenker kanskje at 47 år i helvete er litt for kort tid. Har hun ikke iranske venner som kan forsøke å forklare henne hva dette dreier seg om? Iran er landet bak alle terrororganisasjoner som operer rundt omkring i hele verden. Det finnes krefter her også som vil utslette oss. Jeg blir helt matt av denne familien og alle andre som ikke evner å sette seg litt inn i det som skjer. Skal man uttale seg er det det minste dem kan gjøre. Isabel innrømmer at hun ikke har fulgt med og derfor synes det er vanskelig å beskrive det som skjer. Det skal hun ha kudos for. Kanskje hun får et annet syn på Canel og mangel etter dette. Ønsker dem og alle andre berørte alt godt i forhold til dette, men samtidig skremmer det meg at ikke folk som bor der nede følger bedre med. Personlig trodde jeg krigen kom til å starte forrige helgs, men jeg er nok over middels interessert i samfunnsspørsmål og politikk. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Hun nevner jo for det meste moren og rosegjøken aka Jack, naturligvis fordi de er de nærmest henne, også har hun sagt at hun er bekymret for andre nære og kjære. Hun kan ikke sitte der å nevne hver og en for oss, spesielt rart når hun nå er med Jack så skal hun si at åh er bekymret for naboen.

• Liker 1
Skrevet
Lesehest75 skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke hun er ekkel, hyggelig å følge innimellom, men jeg synes det er  veldig spesielt å sitte å kalle vestlig media propagandamaskiner. Hun er jo utdannet innen statsvitenskap og burde da ha alle muligheter til å ha et litt mer nyansert syn på verden. 

Shehed har en god sak om hun søker statsforvalteren om å få igjen skolepenger 😆

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnnaLovise skrev (10 minutter siden):

Shehed har en god sak om hun søker statsforvalteren om å få igjen skolepenger 😆

🤣😂🙈😂🫣

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Women123
Skrevet
Maia92 skrev (1 time siden):

Jack er fra Newcastle, som er i UK

Skrevet

Isabel: jeg har fullstendig panikk nå

også Isabel: rigger opp kamera, snapper de lengste storyer 

Meg: siste jeg hadde brydd meg om hvis jeg hadde fullstendig panikk er vel jævla snapchat? For en fucka verden vi lever i

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Women123 skrev (5 minutter siden):

Er det bare meg eller ligner mamma raad sykt på kona til ayatollah khamenei (ledern av iran som ble drept)

IMG_7196.png

Nå tar det helt av her.

Hvem er alle dere nye her i tråden som bare kreler fram fra treverket for å spre eddikk og galle? 
Dere har ikke kommentert i tråden hittil, men sjalusi og skadefryd får dere virkelig frem i lyset, skjønner jeg.

Jeg har rapportert en hel gjeng her inne nå, det går for fader ann å være ordentlig i møte med at andre - hvem enn de må være - er redd for familie og venner i land hvor det pågår/er fare for at det blir krig! 

Flere her i tråden burde skamme seg over hvordan dere sitter å godter dere over andres redsel.

• Liker 7
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...