Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sirah skrev (På 20.2.2026 den 16.46):

Jeg føler det samme. Jeg har noenfåtusen følgere på instagram/tiktok og har faktisk hatt noen samarbeid. Anser jo meg selv overhodet ikke som en influenser, men glad for at det finnes mennesker som liker det jeg legger ut 🤷‍♀️ 

Bare artig om det hadde vært en definisjon.

Ja jeg har over 10k på TikTok meg IKKE influenser 😋😋 liker bare å promotere bøkene jeg er ARC for😅😅

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallepalle2 skrev (27 minutter siden):

Herlighet. Vi skatter for å dekke våre egne kostnader. Bare de rikeste av oss bidrar til det store felleskapet. Er dette ny infeksjon for deg? Jeg skriver da ingen plass at skattepengene ikke bidrar til velferdssamfunnet. 

Ok, så det du prøver å si er at hvis jeg eller noen andre i denne tråden ikke er milliardærer og dermed har bidratt med flertalls millioner av inntekt til Staten Norge kan vi ikke argumentere om hva skattepengene våre går til?
Fordi vi i flg deg uansett ikke har bidratt så mye?
For det første tviler jeg på at du vet hva noen av oss tjener. For det andre er det ikke det diskusjonen handler om. 

Hallepalle2 skrev (29 minutter siden):

Herlighet. Vi skatter for å dekke våre egne kostnader. Bare de rikeste av oss bidrar til det store felleskapet. Er dette ny infeksjon for deg? Jeg skriver da ingen plass at skattepengene ikke bidrar til velferdssamfunnet. 

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

«Vi» ga dem alt de trengte? Og med glede, til og med. Jøss. 

Pengene kommer stort sett fra oljefondet, vanlig lønnsmottakere er stort sett et tapsprosjekt for staten Norge, sånn rent økonomisk. Tenk på hva man koster fra gratis svangerskapsomsorg, barnetrygd, barnehage, skole, sfo, helsetjenester, infrastruktur osv. Så dine skattepenger havner neppe i en kommunal leilighet for Raad-familien 😅

Ja, jøss du. Oljefondet er nordmenn sine penger. Lykkejegere som er her og fisker i 15 år og stikker igjen bør snart forbys. Tror du oljepengene er monopolpenger?

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Smukgid skrev (42 minutter siden):

Ja jeg har over 10k på TikTok meg IKKE influenser 😋😋 liker bare å promotere bøkene jeg er ARC for😅😅

Haha godt 😅 Jeg har stusset så på dette 🤷‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet

Skjer det lite på snappen hennes for tiden siden dette maset om kommunale boliger er det eneste som har dominert tråden de siste sidene? :fnise:

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
LorettaLynn skrev (1 time siden):

Ok, så det du prøver å si er at hvis jeg eller noen andre i denne tråden ikke er milliardærer og dermed har bidratt med flertalls millioner av inntekt til Staten Norge kan vi ikke argumentere om hva skattepengene våre går til?
Fordi vi i flg deg uansett ikke har bidratt så mye?
For det første tviler jeg på at du vet hva noen av oss tjener. For det andre er det ikke det diskusjonen handler om. 

Akkurat! Pass på deg selv. 

• Liker 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Jeg tipper at kommunen har god kontroll på utleieboligene sine, og at vi her inne ikke trenger å bruke energi på å irritere oss over dette. Det fremstår så smålig!

Ja, og så? Hva om de får bostøtte, hva bryr det oss? 

Really?!👀😳

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Hatsumomo skrev (39 minutter siden):

Skjer det lite på snappen hennes for tiden siden dette maset om kommunale boliger er det eneste som har dominert tråden de siste sidene? :fnise:

Haha, ja 😂 Bare jabb, og et skyggebilde av henne og typen. Skyggen ligna mest på Rami 🤣 Nå klikker jeg meg raskt forbi alt hun prater om. Siden nyttår har det rett og slett tatt litt for mye av og alt går litt for fort. Kall meg gjerne Naboen, for jeg datt av karusellen samtidig som han 🤣

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
hjerteis skrev (2 minutter siden):

Haha, ja 😂 Bare jabb, og et skyggebilde av henne og typen. Skyggen ligna mest på Rami 🤣 Nå klikker jeg meg raskt forbi alt hun prater om. Siden nyttår har det rett og slett tatt litt for mye av og alt går litt for fort. Kall meg gjerne Naboen, for jeg datt av karusellen samtidig som han 🤣

Hehe, ja kan ikke si jeg har noe som helst interesse av å gå inn på snappen hennes. Glodde litt når hun var på Maldivene, når hun var så sleten, men etter hun kom tilbake til Dubai har jeg falt av lasset igjen.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
hjerteis skrev (4 minutter siden):

Det er Jack aka Voldemort

• Liker 3
Skrevet
smiiiley skrev (4 timer siden):

Ja det er en helt annen diskusjon ☺️ 

Enig ☺️

Skrevet
refill skrev (8 timer siden):

Tja, ikke så langt utpå viddene. Man blir stadig påminnet at man er littegranne samfunnsbyrde som ufør via sånne kommentarer. Jeg blir ikke såret. Men jeg blir litt provosert. Det er rett og slett ganske urettferdig. 

Jeg vet ikke om jeg er enig i at mamma Raad ser ned på den norske modellen forøvrig. Hun har gjentatte ganger sagt hvor takknemlig hun er for Norge og hvor mye hun elsker landet. At ungene er litt mer blasert er jeg enig i. 

Hun er så takknemlig for Norge og elsker det så mye, at hun knapt kan norsk etter 32 år her.

• Liker 1
  • Nyttig 16
Skrevet
smiiiley skrev (5 timer siden):

Sant nok det. Men om man får 10 mill i gave så vil den formuen generere en del formuesskatt årlig, så skatt blir det uansett. 

Det er jeg helt med på. 

Men i forhold til 10 millioner kroner, blir det uansett ikke mye. Og i løpet av kort tid, er vel de pengene blåst bort ;) 

• Liker 1
Skrevet
ollie1 skrev (4 timer siden):

Du vet kanskje ikke at hvis husleien er høy i forhold til uføretrygd/alderspensjon, så får man bostøtte?

Det kommer jo veldig an på… Man kan ikk ha den dyreste husleien, og forvente at man får masse bostøtte - er jo innenfor visse grenser😉

• Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (4 timer siden):

Her er jeg ikke helt enig med deg, men det får være greit det også :) 

I min kommune er det stor rift om disse leilighetene og de som får dem tildelt er mennesker som virkelig har behov for denne hjelpen. Dette er mennesker som av en eller annen grunn sliter skikkelig med å komme inn på det private leiemarkedet. Da syntes jeg personlig det blir feil at det skal stå to flotte leiligheter tomme mesteparten av året - når man vet hvor stort behovet er og hvor sårt tiltrengt disse leilighetene er for mange. Mamma og pappa Raad oppholder seg så lite hjemme i Oslo at de nok helt fint kunne klart seg med med noe på det private markedet - selv om de kanskje måtte gått litt ned i størrelse.

Ja - de betaler husleie - men det kan de vel også gjøre til en privat aktør og la disse leilighetene gå til noen som faktisk ville hatt glede av dem?

Når det er sagt så bruker jeg ikke energi på å tenke over dette i det daglige og jeg har heller ikke meldt inn dette til NAV/kommunen - eller planer om å gjøre det. Det spiller jo ingen rolle for meg, men det kan hende at det hadde utgjort en enorm forskjell for noen andre.

Det rareste her er vel at med en gang de er utenlands bor de sammen, i samme leilighet osv. Men i Norge må de ha en leilighet hver? Hva er logikken i dette. De er vel åpenbart ett par, bare ikke i Norge.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Nobetterthanaman skrev (2 timer siden):

Hun er så takknemlig for Norge og elsker det så mye, at hun knapt kan norsk etter 32 år her.

Wow😅 kanskje vite hva du prater om før du bare kastet ut ting

hun ble desverre banket og kontrollert av onkler og mann, de som styrte hvor og hvor hun ikke fikk dra. Ta å lær deg ting, tenk om du ble banket fra å gå ut blandt folk og andre skrev slik om deg

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym012 skrev (10 timer siden):

Angående kroppsfasong, tenkte nesten at det var rami…. Det er iallefall noen andre denne gangen, mistet troen på at det er naboen pga det skyggebildet

Rami var ikke tilstede da dette skyggebilder ble tatt. Men mye kan manipuleres på nett så sånn  og d er I opptatt av.

• Liker 1
Skrevet
Anonym012 skrev (2 timer siden):

hun ble desverre banket og kontrollert av onkler og mann, de som styrte hvor og hvor hun ikke fikk dra. Ta å lær deg ting, tenk om du ble banket fra å gå ut blandt folk og andre skrev slik om deg

Ang mamma Raads opplevelser med banking osv av onkler til I så var vel ikke hennes mann den som banket henne ?? For han kom til Norge i 2001 iflg Shehed.Hun kom i ca 1995/96.

• Liker 2
Skrevet
Anonym012 skrev (2 timer siden):

Hvis mannen hennes banket og kontrollerte henne, kan jeg ikke skjønne at hun er fortsatt gift med ham.

De bor sammen, hun er i leiligheten hans i Oslo.

De bor sammen i Dubai og Irak. 

Kan hende de er skilt ifølge norsk lov,  men ikke den muslimske. 

Kanskje på tide å bli litt ærlige,  men de mister veldig ekstra ytelser (utbetalinger) de får (fra den norske velferdsordningene) finnes vel ett ord for dette.🤔

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
agent skrev (8 minutter siden):

Hvis mannen hennes banket og kontrollerte henne, kan jeg ikke skjønne at hun er fortsatt gift med ham.

De bor sammen, hun er i leiligheten hans i Oslo.

De bor sammen i Dubai og Irak. 

Kan hende de er skilt ifølge norsk lov,  men ikke den muslimske. 

Kanskje på tide å bli litt ærlige,  men de mister veldig ekstra ytelser (utbetalinger) de får (fra den norske velferdsordningene) finnes vel ett ord for dette.🤔

Penger penger penger…. 😡

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...