Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heike72 skrev (18 minutter siden):

Shehed vil bo i Norge, hun har egen inntekt og betaler skatt. Vi trenger ikke tillegge dem ting som ikke har rot i virkeligheten heller da.

Shehed er etter min mening den eneste av de fire barna som har skjønt hva som betyr noe i livet. Interessant med tanke på at hun er den som har hatt det verst i oppveksten. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
refill skrev (2 timer siden):

Isabel kan ikke kjøpe noe i Norge før hun har vært utvandret en viss tid. Men det er jo mulig hun kunne gitt 10 mill til moren. Vet ikke hvordan reglene er der. 

Hun kan ikke bare gi bort 10 mill… Det må moren evt skatte på. Pengegave…. 

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, Hallepalle2 said:

Men dette er jo bare noe dere tror, det er ingen her som vet dette. I alle tilfeller så er det kommunen som avgjør dette, og jeg tviler på at familien får noen form for spesialbehandling. Kommunale leiligheter er heller ikke gratis, så uansett så betaler de husleie. Så jeg forstår fremdeles ikke hvorfor bosituasjonen til fremmede mennesker bryr dere. 

😆 😂 hvem er du? Shared eller Isabel?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (14 minutter siden):

Hun kan ikke bare gi bort 10 mill… Det må moren evt skatte på. Pengegave…. 

Man skatter ikke av pengegaver. 

• Nyttig 5
Skrevet
Sweet Caroline skrev (19 minutter siden):

Man skatter ikke av pengegaver. 

Sant nok det. Men om man får 10 mill i gave så vil den formuen generere en del formuesskatt årlig, så skatt blir det uansett. 

• Liker 2
Skrevet
vilas skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på, hvem var han Maldivengjøken ? Jeg syns at skyggebilder hun og han (nåværende rosegjøken' la ut på snap igår ligna svært mye i kroppsfasong på han ( ett bilde hvor han sto bak henne og holdt rundt henne på ( hytta hennes).

Angående kroppsfasong, tenkte nesten at det var rami…. Det er iallefall noen andre denne gangen, mistet troen på at det er naboen pga det skyggebildet

• Liker 3
Skrevet
hjerteis skrev (3 timer siden):

Hadde jeg hatt økonomien til Isabel, hadde jeg gladelig kjøpt et hjem til mamma, sånn at andre familier kunne fått bohjelp til å karve seg på beina. Det her gir ikke mening, jeg hadde vært flau om jeg kjøpte for 47M til meg selv, og lot mamma fortsatt ha en kommunal leilighet til rådighet.

Godt poeng. Lurer på om en eventuell grunn kunne vært, at hun vil at moren skal være avhengig av henne? Eller at hun kanskje tror moren hadde tatt mer avstand om det var casen?

• Liker 3
Skrevet
refill skrev (3 timer siden):

Isabel kan ikke kjøpe noe i Norge før hun har vært utvandret en viss tid. Men det er jo mulig hun kunne gitt 10 mill til moren. Vet ikke hvordan reglene er der. 

Hun kunne helt fint kjøpt en leilighet i morens navn. Hvor moren hadde fått penger til å kjøpe seg leilighet har ikke den norske stat noe med. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
smiiiley skrev (49 minutter siden):

Sant nok det. Men om man får 10 mill i gave så vil den formuen generere en del formuesskatt årlig, så skatt blir det uansett. 

Da kan hun jo bare sette av det samme som hun betaler i leie til å betale formuesskatt, hvis det var det det skulle stå på. 

• Liker 1
Skrevet
LastebilZara skrev (12 minutter siden):

Da kan hun jo bare sette av det samme som hun betaler i leie til å betale formuesskatt, hvis det var det det skulle stå på. 

Ja det er en helt annen diskusjon ☺️ 

Skrevet
Sveits35 skrev (5 timer siden):

De kom tomhendte til Norge. Vi ga dem alt de trengte med glede. De har levd på nav og sosiale stønader i alle år. Og det er ikke av mine skattepenger? Av fellesskapets penger? Hvor tror du pengene kommer fra? Tomme luften? 

«Vi» ga dem alt de trengte? Og med glede, til og med. Jøss. 

Pengene kommer stort sett fra oljefondet, vanlig lønnsmottakere er stort sett et tapsprosjekt for staten Norge, sånn rent økonomisk. Tenk på hva man koster fra gratis svangerskapsomsorg, barnetrygd, barnehage, skole, sfo, helsetjenester, infrastruktur osv. Så dine skattepenger havner neppe i en kommunal leilighet for Raad-familien 😅

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
LANEXZA skrev (2 timer siden):

😆 😂 hvem er du? Shared eller Isabel?

Ja, ikke sant. Dere fornekter dere ikke.

Om jeg er en av dem, så hva? Skal ikke jeg/de få være anonym her inne?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (41 minutter siden):

«Vi» ga dem alt de trengte? Og med glede, til og med. Jøss. 

Pengene kommer stort sett fra oljefondet, vanlig lønnsmottakere er stort sett et tapsprosjekt for staten Norge, sånn rent økonomisk. Tenk på hva man koster fra gratis svangerskapsomsorg, barnetrygd, barnehage, skole, sfo, helsetjenester, infrastruktur osv. Så dine skattepenger havner neppe i en kommunal leilighet for Raad-familien 😅

Du fornekter deg visst heller ikke. Frem til nå har jeg tatt deg seriøst, men dette blir for dumt. Les hva du selv skriver 😂

Med din argumentasjon kan vi alle slutte å skatte. For oljefondet varer evig? Og hva hadde vi før oljefondet, hva er velferdsstaten bygd på? Man bidrar etter evne og offentlige tjenester ville vært underfinansiert uten skatteinntekt fra folket. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Du tror ikke at noen herfra har sendt tips til kommunen? Når de sammenligner fingernegler og sender meldinger til menn de tror er i kontakt med Isabel så tipper jeg at noen har sett det som sin misjon i livet å melde fra om dette. Og skattepengene dine dekker antagelig knapt utgiftene staten har på deg fra fødsel til grav, så der kan du også slappe helt av. 

Jeg lurer også på hvilke utgifter som blir dekket iom at de betaler en ganske heftig husleie? De bor da vel til selvkost?

Og hvordan skal jeg stalke i vei? Jeg leter da ikke opp noe om noen..,

Du vet kanskje ikke at hvis husleien er høy i forhold til uføretrygd/alderspensjon, så får man bostøtte?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
LorettaLynn skrev (13 minutter siden):

Du fornekter deg visst heller ikke. Frem til nå har jeg tatt deg seriøst, men dette blir for dumt. Les hva du selv skriver 😂

Med din argumentasjon kan vi alle slutte å skatte. For oljefondet varer evig? Og hva hadde vi før oljefondet, hva er velferdsstaten bygd på? Man bidrar etter evne og offentlige tjenester ville vært underfinansiert uten skatteinntekt fra folket. 

Herlighet. Vi skatter for å dekke våre egne kostnader. Bare de rikeste av oss bidrar til det store felleskapet. Er dette ny infeksjon for deg? Jeg skriver da ingen plass at skattepengene ikke bidrar til velferdssamfunnet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
ollie1 skrev (5 minutter siden):

Du vet kanskje ikke at hvis husleien er høy i forhold til uføretrygd/alderspensjon, så får man bostøtte?

Jo, det vet jeg. Og det får man uansett om man leier privat eller kommunalt. Så hva er poenget ditt?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (9 timer siden):

Så lenge de betaler husleie må det jo være greit. Jeg tipper at kommunen har regler som må følges av alle. Alle må få mene det de vil, så kan jeg mene at det er utrolig smålig og stalkeraktig å henge seg så opp i andre menneskers bosituasjon. 

Her er jeg ikke helt enig med deg, men det får være greit det også :) 

I min kommune er det stor rift om disse leilighetene og de som får dem tildelt er mennesker som virkelig har behov for denne hjelpen. Dette er mennesker som av en eller annen grunn sliter skikkelig med å komme inn på det private leiemarkedet. Da syntes jeg personlig det blir feil at det skal stå to flotte leiligheter tomme mesteparten av året - når man vet hvor stort behovet er og hvor sårt tiltrengt disse leilighetene er for mange. Mamma og pappa Raad oppholder seg så lite hjemme i Oslo at de nok helt fint kunne klart seg med med noe på det private markedet - selv om de kanskje måtte gått litt ned i størrelse.

Ja - de betaler husleie - men det kan de vel også gjøre til en privat aktør og la disse leilighetene gå til noen som faktisk ville hatt glede av dem?

Når det er sagt så bruker jeg ikke energi på å tenke over dette i det daglige og jeg har heller ikke meldt inn dette til NAV/kommunen - eller planer om å gjøre det. Det spiller jo ingen rolle for meg, men det kan hende at det hadde utgjort en enorm forskjell for noen andre.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (19 minutter siden):

Jo, det vet jeg. Og det får man uansett om man leier privat eller kommunalt. Så hva er poenget ditt?

Poenget var vel at det kanskje er noen som får bostøtte for å bo i kommunal bolig. Skjønner at hvis man er i et litt kranglete humør, kan det være vanskelig å forstå hverandre 🤭

• Liker 4
Skrevet
Sirah skrev (20 minutter siden):

Her er jeg ikke helt enig med deg, men det får være greit det også :) 

I min kommune er det stor rift om disse leilighetene og de som får dem tildelt er mennesker som virkelig har behov for denne hjelpen. Dette er mennesker som av en eller annen grunn sliter skikkelig med å komme inn på det private leiemarkedet. Da syntes jeg personlig det blir feil at det skal stå to flotte leiligheter tomme mesteparten av året - når man vet hvor stort behovet er og hvor sårt tiltrengt disse leilighetene er for mange. Mamma og pappa Raad oppholder seg så lite hjemme i Oslo at de nok helt fint kunne klart seg med med noe på det private markedet - selv om de kanskje måtte gått litt ned i størrelse.

Ja - de betaler husleie - men det kan de vel også gjøre til en privat aktør og la disse leilighetene gå til noen som faktisk ville hatt glede av dem?

Når det er sagt så bruker jeg ikke energi på å tenke over dette i det daglige og jeg har heller ikke meldt inn dette til NAV/kommunen - eller planer om å gjøre det. Det spiller jo ingen rolle for meg, men det kan hende at det hadde utgjort en enorm forskjell for noen andre.

Jeg tipper at kommunen har god kontroll på utleieboligene sine, og at vi her inne ikke trenger å bruke energi på å irritere oss over dette. Det fremstår så smålig!

ollie1 skrev (2 minutter siden):

Poenget var vel at det kanskje er noen som får bostøtte for å bo i kommunal bolig. Skjønner at hvis man er i et litt kranglete humør, kan det være vanskelig å forstå hverandre 🤭

Ja, og så? Hva om de får bostøtte, hva bryr det oss? 

• Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper at kommunen har god kontroll på utleieboligene sine, og at vi her inne ikke trenger å bruke energi på å irritere oss over dette. Det fremstår så smålig!

Ja, og så? Hva om de får bostøtte, hva bryr det oss? 

Jeg skjønner at vi ikke kommer til å bli enige - du må ha en fin lørdag videre 🌸

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...