Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kønn skrev (7 minutter siden):

Du tar feil. Han forandret seg visst etter at de fikk de to yngste. Han har visst vært en god far for dem. 

Men jeg kan ikke forstå at hun klarer å tilgi sin far likevel. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sassya skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest den første boken og far var voldelige både mot I og Pimpen. Men Pimpens brødrene var verre. 

Okay... Da har dere sikkert rett. Jeg trodde virkelig at det jeg skrev stemte.... Siden hun/de har vært mye sammen i det siste ...og hvis hun nå også betaler tenna til denne mannen.... Merkelig greier. Såååå mye traumer pga han (og onklene da tydligvis) og samtidig "henge" på denne måten.... 🤷🏼‍♀️... Er jo ingenting som henger på grep i denna familen. Hadde min far vært voldelig mot min mor og mine søsken, men ikke mot meg - så hadde jeg vist like mye avsky mot han, som om det var meg han hadde vært voldelig mot... 

• Liker 3
  • Nyttig 16
Skrevet
Mallisaen skrev (1 minutt siden):

Okay... Da har dere sikkert rett. Jeg trodde virkelig at det jeg skrev stemte.... Siden hun/de har vært mye sammen i det siste ...og hvis hun nå også betaler tenna til denne mannen.... Merkelig greier. Såååå mye traumer pga han (og onklene da tydligvis) og samtidig "henge" på denne måten.... 🤷🏼‍♀️... Er jo ingenting som henger på grep i denna familen. Hadde min far vært voldelig mot min mor og mine søsken, men ikke mot meg - så hadde jeg vist like mye avsky mot han, som om det var meg han hadde vært voldelig mot... 

Akkurat det samme tenker jeg også. Jeg tenker også at det er derfor I sliter så mye med mat , kjærligheten og har et enormt pengeforbruk. Ikke at jeg er noe eksperter på området men tror det er en sammenheng der.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sassya skrev (5 minutter siden):

Akkurat det samme tenker jeg også. Jeg tenker også at det er derfor I sliter så mye med mat , kjærligheten og har et enormt pengeforbruk. Ikke at jeg er noe eksperter på området men tror det er en sammenheng der.

Så absolutt! At det har en sammenheng 🙂↕️. Følger ikke mange influensere - følger IR litt av og på... pløyer meg som regel gjennom storyene hennes... (Trykk, trykk, trykk- fort fort fort 😅🫣) men må si jeg nå er litt nysgjerrig på hva som har skjedd/hvor hun har dratt. Siden hun plutselig gråt av alt den "siste dagen" og la ut den teksten om pause. Det må ha skjedd noe mer enn bare at hun er sliten av jule/nyttårsdager... Mest sannsynlig planlagt kynisk content... Blir litt matt av hele suppa.... 🥵👻... 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er enig i at det kan virke rart at hun aksepterer han i livet sitt, men vi takler krenkelser forskjellig - og man er ofte villig til å strekke seg uhyre langt for barna - om de er søsken eller egne barn osv. 

Om det alltid er lurt å "tilgi" eller innfinne seg er jo en annen sak. 

Men at hun bruker så mye penger på han (vi må jo bare anta at det ikke er han selv eller Rami som betaler) skjønner jeg ikke helt. Men det er vel kanskje et relativt lite offer for henne økonomisk. At han tar i mot dog, det.. 

• Liker 7
Skrevet
Ellie25 skrev (4 timer siden):

Jeg lurer også på hvor mye naboen vet at han faktisk er eksponert. Vi vet mye om naboen, til tross for at hun ikke poster navn og ansikt. Vi vet jo  mye mer om han ut fra det hun har fortalt, enn om vi kun hadde visst identiteten hans. Vi vet om sexlivet, personlighet, preferanser. Er naboen klar over hvor intime detaljer som har blitt avslørt? Det tviler jeg egentlig på. 

Det var vel mye av dette jeg hadde litt i bakhodet når jeg la frem at jeg syns ikke noe om eksponering av bilde. 
Hvor mye er naboen klar over sånn egentlig? Han vet om snappen, ja. Men, om det nå er naboen som er avslørt, så vet jo norske befolkningen ektremt mye om han. Intime detaljer. 
Men som jeg skrev i går: om det er han, så håper jeg at han tar det med et smil, og at tastaturkrigerene er snille. 

• Liker 2
Skrevet
refill skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig i at det kan virke rart at hun aksepterer han i livet sitt, men vi takler krenkelser forskjellig - og man er ofte villig til å strekke seg uhyre langt for barna - om de er søsken eller egne barn osv. 

Men at hun bruker så mye penger på han (vi må jo bare anta at det ikke er han selv eller Rami som betaler) skjønner jeg ikke helt. Men det er vel kanskje et relativt lite offer for henne økonomisk. At han tar i mot dog, det.. 

Jeg tenker at, uansett hvor mye penger man har så er det et dilemma rent følelsesmessig å sponse mtp historikken her. Jeg er heller ingen ekspert, og det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen. Denne manien etter luksuslivet ser ikke ut til å være sunn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun betaler jo flybilletter til hele familien også. Ikke småpenger det heller i løpet av et år. Vi må også ta i betraktning at de har en annen kultur enn mange av oss her inne, selv om de er godt integrert. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sassya skrev (34 minutter siden):

Men jeg kan ikke forstå at hun klarer å tilgi sin far likevel. 

Enig, men samtidig er hun avhengig av familien. Uten dem hadde hun jo vært helt alene. Hun hadde jo ikke kontakt med fosterfamilien på mange år. Det skar seg i følge den første boka. Bra at det har ordnet seg. Kanskje hun burde vært mer med dem….. Der fikk hun ‘noe’. Hos den biologiske er det alltid hun som ‘gir’. Selv om hun sier dem er der for henne og gir tjenester man ikke kan kjøpe for penger. Men om dette er reelt eller bare en overlevelsesstrategi vet man jo ikke. Hun sier hun går til psykolog så er det jo bare å håpe hun får den hjelpen hun trenger. Jeg har ikke sans for noen i denne familien, men ønsker dem ikke noe vondt av den grunn. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (14 minutter siden):

Jeg tror ikke hun hadde hatt noe forhold til faren i dag om det ikke hadde vært for Rami og Sidra. Jeg kan på ingen måte sette meg inn i hennes situasjon, da jeg er heldig som har vokst opp uten vold. Men, som mor så kjenner jeg meg igjen i det du sier at man strekker seg uhyre langt for barn, og setter egne behov til side for at de skal få det bedre. I dette tilfelle hennes småsøsken. 

Men å vite at man har påført sine barn denne type traumer, og samtidig ta imot store summer penger er for meg utrolig.
Det er nok noe med kulturen som jeg ikke helt forstår.  

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes ikke det er det minste rart hvis Isabel har fått en skikkelig knekk nå. Hun er over lengre tid blitt eksponert for to snyltende foreldre som begge utsatte henne for grov omsorgssvikt. Forholdet til faren vet vi ikke noe om, men forholdet til moren fremstår som svært usunt for meg, der rollene er snudd samtidig som at det nok fortsatt er en liten jente inne i Isabel som prøver å gjøre foreldrene fornøyde med henne. 

Hun besøkte også fosterfamilien der jeg vil anta de fleste er emosjonelt modne mennesker som står på egne ben. Kontrastene blir enorme. 

Så spørs det hva naboen egentlig syntes om nyttårsfeiringen som ble en rølpefest uten like. 

Man kan tenke mye om Isabel, men jeg håper det går bra med henne. Jeg tviler på at det siste vi så av henne bare var skuespill. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Skrevet
LedigNavn skrev (11 minutter siden):

Synes ikke det er det minste rart hvis Isabel har fått en skikkelig knekk nå. Hun er over lengre tid blitt eksponert for to snyltende foreldre som begge utsatte henne for grov omsorgssvikt. Forholdet til faren vet vi ikke noe om, men forholdet til moren fremstår som svært usunt for meg, der rollene er snudd samtidig som at det nok fortsatt er en liten jente inne i Isabel som prøver å gjøre foreldrene fornøyde med henne. 

Hun besøkte også fosterfamilien der jeg vil anta de fleste er emosjonelt modne mennesker som står på egne ben. Kontrastene blir enorme. 

Så spørs det hva naboen egentlig syntes om nyttårsfeiringen som ble en rølpefest uten like. 

Man kan tenke mye om Isabel, men jeg håper det går bra med henne. Jeg tviler på at det siste vi så av henne bare var skuespill. 

Støtter dette. Så spørs det hvor lenge hun klarer seg uten krystallene fra den gule appen.. ?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
LedigNavn skrev (20 minutter siden):

Støtter denne. 

Jeg husker hun skrev i den første boken at da Rami ble født fikk hun et enormt beskyttelsesinstinkt og kjærlighet ovenfor han. Hun har også tidligere uttalt at hun og Shehed valgte å tilgi faren pga Rami og Sidra. Det er altså ikke noe i henne som ønsket å tilgi han men hun gjorde det for å være grei med lillesøsknene sine. Jeg synes det er helt forkastelig hvordan begge foreldrene hennes snylter på henne. Jeg blir helt kvalm. To mennesker som har ødelagt så mye av oppveksten hennes. Nå vet jeg ikke hvor mye de har fått bearbeidet sammen disse familietraumene men dersom de ikke har gjort det så er det jo fortsatt bare et dysfunksjonelt mønster her, der Isabel pøser på med penger for å bli elsket av noen som ikke stilte opp for henne. Og stiller de opp nå? Eller bare bruker de henne? 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

For det første så er det vel ikke lenge før VG , Dagbladet , Ivorie og Nude blir nedringt av raadsquaaden og spørr : hvor er veninnen vår Isabel Raad ? 🙈🎯

For det andre så håper jeg at Isabel har nå fått opp øynene og innsett det virkelig nå at livet er ikke bare lyx 24/7😌.

Og for det tredje det går for en periode, men ikke over lengre tid og spesielt når man skal leve et liv som Isabel har gjordt i de siste årene 😌🎯

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har det ikke kommet flere typer ear pods og øretelefoner som oversetter direkte? 
Tenker på naboen. Da hadde han nok fått bakoversveis. 

Ønsker Isabel alt godt, selv om jeg også er kritisk til mye. Hun er et snilt menneske som liker å glede alle rundt seg, men er det noen som "gleder" henne. 
Selv om hun ikke forventer å få noe tilbake sånn direkte, så trenger jo også hun å få den omsorgen som det ligger i å "få" noe tilbake. 

Håper ikke at denne pausen bare har vært et rent kynisk og kalkulert spill fra hennes side. Håper hun har stoppa opp og bremser denne gale karusellen. Hjelper ikke å ha masse penger om hun ikke har det bra med seg selv. Hun vet vel best av alle at lykke ikke kan kjøpes for penger. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Natu skrev (5 timer siden):

Hvordan vet du at hun glemte ansvaret sitt? For meg virket det veldig kalkulert. Hun la ut masse navn og visste RS kom til å gå bananas noe de gjorde.  Ingen tvil om at den ene følgeren der var besatt av henne, men så ingen bevis på hva de andre hadde gjort foruten om å uttale seg  negativt om Alternativ Jul feiringen i RS2 gruppa. 

Akkurat det er jo så klart rein spekulasjon fra min side, men det regner jeg vel egentlig med at alle skjønner?

Jeg har faktisk sett skjermbilder av hva de andre skrev og det var ikke pent og absolutt ting man burde holde seg for god til å skrive om andre mennesker. Det var ganske likt mye av det hun som virker fullstendig besatt skriver i diverse kommentarfelt fremdeles.

Er fremdeles den RS2 gruppa oppe og går? Jeg prøvde å finne den for en stund siden, men vekk var den 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
Sirah skrev (2 timer siden):

Akkurat det er jo så klart rein spekulasjon fra min side, men det regner jeg vel egentlig med at alle skjønner?

Jeg har faktisk sett skjermbilder av hva de andre skrev og det var ikke pent og absolutt ting man burde holde seg for god til å skrive om andre mennesker. Det var ganske likt mye av det hun som virker fullstendig besatt skriver i diverse kommentarfelt fremdeles.

Er fremdeles den RS2 gruppa oppe og går? Jeg prøvde å finne den for en stund siden, men vekk var den 🤷‍♀️

Ja, RS2 gruppen på FB er fortsatt der.

Skrevet
Sølvpilen skrev (5 minutter siden):

Ja, RS2 gruppen på FB er fortsatt der.

Takk :) hadde helt glemt den gruppen. Er det noen her som er medlemmer der? 

Skrevet
Sirah skrev (1 minutt siden):

Takk :) hadde helt glemt den gruppen. Er det noen her som er medlemmer der? 

Jeg er medlem der ☺️. Skjer vanligvis ikke så veldig mye på siden. 

Skrevet
Janne Berit skrev (På 5.1.2026 den 17.31):

I grunnen så skulle dem heller ha feriet bursdagen til Rami og nyttårsaften her i Norge med venner for da hadde det ikke blitt så mye stress som det ble for Isabel. Når dem reiste hjem til Dubai så skulle Isabel heller ha dratt rett til Maldivene og vært dær i minst 3 måneder og så ha reist til Dubai.

Det at Isabel tok en pause nå fra snap og sosiale medier er helt toppers før hun møter veggen. Jeg tror pimpen og sikkert flere som har sagt til Isabel: Isabel nå må du ta deg en pause fra sosiale medier, men Isabel har nok ikke innsett det før nå at hun virkelig trengte og ta pause.

Når hun en gang kommer tilbake på snap så kommer det garantert en teatime på hva hun har gjort 

Hun sa jo at hun kommer til og være mye i Norge i år og jeg tror det er nok på grunn av filmteamet og det jeg tror Isabel holder på med der er nok en dokumentar serie og er en slags oppfølger fra bøkene hennes.

Rami hadde ikke flere dager i Norge i 2025 så derfor han reiste før de ante tilbake til Dubai. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...