Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Spania33 skrev (1 time siden):

De går nok ikke på sosialen, det er bare en midlertidig stønad som er ment for kort tid. De er nok uføretrygdet slik det hevdes, men at de, som andre med lav uføretrygd, har vært nødt til å få supplerende stønad kan være mulig. Men før det så skal det søkes bostøtte, hvilket er mer nærliggende å tro at de, som svært mange andre uføre, kan ha mottatt.

Men akkurat ballen om at de er på sosialen synes jeg vi kan la ligge. De, som svært mange andre flyktninger, har nok etter så mange år i Norge fått innvilget ufør.

Man vet ikke hva som er sant eller ikke med den familien der… man tror man vet hva de bedriver med, men husk alt er content og en fasade. De oppfører seg nok veldig annerledes off camera.  Følgerne får servert det de får servert og følgerne får se 2 timer content av 24 timer… Anyways, måtte bare få det ut at vi ikke kan tro på noe som helst som kommer ut av de kjeftene der…

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har bodd i disse leilighetene siden barna var små. R med far (på papiret) og Sidra med mor. Nå er barna ute av rede og derfor bør Nav sørge for å ha en gjennomgang av bosituasjonen. En 2 roms er nok så lenge de ikke klarer å forsørge seg selv. For hadde de klart det, så hadde de ikke fått kommunale boliger.kommunal bolig deles kun ut til såkalt vanskeligstilte. Det virker ikke på meg som de er så veldig vanskeligstilte lenger…..🙈

• Liker 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden):

Man vet ikke hva som er sant eller ikke med den familien der… man tror man vet hva de bedriver med, men husk alt er content og en fasade. De oppfører seg nok veldig annerledes off camera.  Følgerne får servert det de får servert og følgerne får se 2 timer content av 24 timer… Anyways, måtte bare få det ut at vi ikke kan tro på noe som helst som kommer ut av de kjeftene der…

Takk! Det var det jeg prøvde å få frem 🤷‍♀️ Vi får se nøyaktig det vi ønsker at de skal se. Det de vet at skaper klikk og engasjement - og det er jo denne diskusjonen et bevis på at Shehed har lykkes med. 

Diskusjonen rundt kommunal bolig og opphold i utlandet og bla bla er absolutt en interessant diskusjon på generelt grunnlag, men vi må ikke tro vi sitter på den absolutte fasiten. For det er det veldig mye mulig at vi ikke gjør. 

Alt kan lages content av - og blir laget content av. Og hvorfor ikke? Det funker jo som bare det! Noen sitter jo til og med på lydopptak 😅 Så engasjert er jeg heldigvis ikke i denne familien 🫣

• Nyttig 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden):

Har du seriøst tatt lydopptak..?😳😅

Ja, i forhold til det med å «stikke innom Norge en tur» og regelverket for uføretrygd og opphold i utland. Flere som meldte den saken til NAV, jeg leverte i tillegg bevis på hva som faktisk ble sagt rundt dette. For om moren har praktisert det slik Shehed skisserer i opptaket så dreier det seg om trygdesvindel. 

Så fikk jeg brukt det her inne også, relativ lei av å se at alt bare blir avfeid som «nå spekulerer du bare, det har jeg aaaaldri hørt eller varianten; nå misforstod du». Så jeg hadde flaks med dette opptaket, dobbel nytteverdi.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Spania33 skrev (8 minutter siden):

Ja, i forhold til det med å «stikke innom Norge en tur» og regelverket for uføretrygd og opphold i utland. Flere som meldte den saken til NAV, jeg leverte i tillegg bevis på hva som faktisk ble sagt rundt dette. For om moren har praktisert det slik Shehed skisserer i opptaket så dreier det seg om trygdesvindel. 

Så fikk jeg brukt det her inne også, relativ lei av å se at alt bare blir avfeid som «nå spekulerer du bare, det har jeg aaaaldri hørt eller varianten; nå misforstod du». Så jeg hadde flaks med dette opptaket, dobbel nytteverdi.

Bra at noen gidder å melde fra. Det er Nav helt avheng av. Så, takk! 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Folk her i Norge står i matkø, mens vi finansierer kommunale boliger til folk som lever i luksus. For kommunale boliger er subsidiert av staten, du og jeg. Hvis ikke folk reagerer på dette er det noe feil med dem.

• Liker 3
  • Nyttig 19
Skrevet

• Kommunale boliger er behovsprøvde, ikke en rettighet.
  • Det må søkes hos kommunen, som vurderer behov og prioriteringer.
  • Leiekontrakter er som regel tidsbegrensede (ofte 3 år).
  • Man må som regel ha prøvd private alternativer først.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Og om man har lest bøkene så vet man også at mor reiste tilbake til Irak med de to yngste barna for at ikke barnevernet skulle ta dem også. De bodde der i flere år. Da det var situasjoner med Iran og Israel reise Dubai Laila og broren tilbake til trygge Norge. Luftrommet skulle stenge og det var mye styr. Men bra det er frisk luft og godt vann i springen her da. Det er da noe. 

Endret av Kønn
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Kønn skrev (15 minutter siden):

Og om man har lest bøkene så vet man også at mor reiste tilbake til Irak med de to yngste barna for at ikke barnevernet skulle ta dem også. De bodde der i flere år. Da det var situasjoner med Iran og Israel reise Dubai Laila og broren tilbake til trygge Norge. Luftrommet skulle stenge og det var mye styr. Men bra det er frisk luft og godt vann i springen her da. Det er da noe. 

Ikke saaaaaant….🙄 Er enormt mange utlendinger som gjør dette faktisk! Drar tilbake til hjenlandet sitt noen år for å unngå barnevernet….. Blir så forbanna 😡 Men ja, godt server friskt vann i springen ihvertfall og godt velferdssystem 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Spania33 skrev (50 minutter siden):

Ok, veldig bra!!👏🏽👏🏽👏🏽 Jeg vet også om flere andre som har meldt dette inn til NAV sin internavdeling.. 🙌🏽 Jeg er enig med deg!

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

Shehed vet at det er mange i samme situasjon og det har hun rett i. Mange flyktninger som blir ufør lever store deler av livet sitt i hjemlandet. Så fort de får innvilget opphold og norsk pass reiser de på ferie til landet de flyktet fra. Dette er fullt lovlig, dessverre. De burde mistet retten til opphold og all stønad når de reiser tilbake på ferie. Ang den kommunale leiligheten. Det er helt på trynet at den står tom store deler av året. I teorien kan den brukes kun to døgn pr.år. Folk står i kø for å få tildelt en 3 roms og her har to voksne hver sin mens de bor sammen i utlandet. Det gjør meg fly forbannet. Det er imidlertid ikke deres skyld, men et system som må endres. Norge er blitt hele verdens sosialkontor. Hvem betaler, jo du og jeg. Samtidig som de lever et liv i luksus. De ler hele veien til banken av naive Ola Dunk. 

Nav's saksbehandler har uttalt seg på Karen's Snapchat . 🤫 (moren sin)

• Liker 5
Skrevet (endret)
Kønn skrev (1 time siden):

. Dette er fullt lovlig, dessverre. De burde mistet retten til opphold og all stønad når de reiser tilbake på ferie. 

Dette høres jo litt voldsomt ut da. De kan jo ha flyktet fra forhold som var gale i landet da de bodde der, og så har det roet seg ned/regimeskifte etc i løpet av kanskje 10-15 år - og så skal de ikke få lov til å oppholde seg i Norge lenger fordi de ønsker å besøke familie/slektninger/venner etter disse 10-15 årene? Her tenker jeg på generelt basis.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (3 minutter siden):

Dette høres jo litt voldsomt ut da. De kan jo ha flyktet fra forhold som var gale i landet da de bodde der, og så har det roet seg ned/regimeskifte etc i løpet av kanskje 10-15 år - og så skal de ikke få lov til å oppholde seg i Norge lenger fordi de ønsker å besøke familie/slektninger/venner etter disse 10-15 årene? Her tenker jeg på generelt basis.

Det er prisen de i såfall må betale for å leve i trygghet. Egentlig burde de returnere frivillig når det er trykt i hjemlandet. Asylinstituttet var ment slik i utgangspunktet. 

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Kønn skrev (7 minutter siden):

Det er prisen de i såfall må betale for å leve i trygghet. Egentlig burde de returnere frivillig når det er trykt i hjemlandet. Asylinstituttet var ment slik i utgangspunktet. 

Syntes det virker litt vel strengt. 

Ang returnere når det er trygt, føler jeg det kommer litt ann på situasjonen. Er det snakk om 3-4 år, ja.

Er det derimot snakk om at personen har imellomtiden fått jobb og barn, barna har vokst opp her og er godt integrerte og det gjerne har passert 15-20 år, så syntes jeg man kan bruke litt skjønn og ikke kreve at hele gjengen skal bryte med alt her og komme seg tilbake til opprinnelseslandet fortere enn svint hvor de står helt på bar bakke uten noenting.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Sol, admin.

Skrevet
Hatsumomo skrev (25 minutter siden):

Syntes det virker litt vel strengt. 

Ang returnere når det er trygt, føler jeg det kommer litt ann på situasjonen. Er det snakk om 3-4 år, ja.

Er det derimot snakk om at personen har imellomtiden fått jobb og barn, barna har vokst opp her og er godt integrerte og det gjerne har passert 15-20 år, så syntes jeg man kan bruke litt skjønn og ikke kreve at hele gjengen skal bryte med alt her og komme seg tilbake til opprinnelseslandet fortere enn svint hvor de står helt på bar bakke uten noenting.

De som returnerer frivillig får en god slump med penger for å starte opp på nytt. Jeg ser det er dilemmaer i det du beskriver, lang botid i Norge. De som integrerer seg og bidrar i samfunnet er en berikelse. De som lever i klansamfunn, sender barna til hjemlandet på koranskoler og vil ha sharia her i landet bør miste retten til opphold. Det er flere dilemmaer, jeg ser det, men nå ser jeg EU strammer inn så da håper jeg Norge også våkner. Det er ofte de ressurssterke som kommer hit. Jeg er enig med H og Frp om at det må hjelpes i nærområdene og i flyktningleirene. Velferdsimigranter må ikke premieres. Da kan vi hjelpe flere. 

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Spania33 skrev (2 timer siden):

Da poster jeg den her. Du hevder jo at vi ikke vet dette med sikkerhet, til tross for det jeg skriver. Du hevder også at det må dokumenteres med å se et vedtak, til tross for at jeg sitter på annet bevis. Har oppfattet deg som en som gjerne tar ting på PM, så skjønner ikke helt hvorfor du ikke ønsket å høre dette ettersom du har så sterke meninger i saken.

En lengre rant, men kommunal bolig begynner på ca 1:00.

Ha en stråååålende ettermiddag du også 🤗

Lurer på hvorfor fam. Raad mener at mammaRaad skal ha denne kommunale leiligheten stående i Oslo? De få døgnene mammaRaad er i Norge hadde det vært særdeles rimeligere å hatt henne boende på hotell. En trengende familie kunne fått den kommunale boligen og benyttet den slik den burde bli brukt - fylt et bostedsbehov.

Kanskje samme familiebekjent legen som har skrevet legeerklæringen på behov for å oppholde seg i varmere strøk, som pøser ut med medikamenter når familiemedl. har behov?

Denne familien er kroneksempel på utnyttelse av velferdssystemet Norge as - og at flyktningestatus ikke bør kunne gi livslangt statsborgerskap i Norge. Nå holder jo Utlendingsmyndighet og rydde opp og fjerner statsborgerskap, de bør kanskje se på mamma- og pappaRaad sin nåværende status og behov. De kan ikke frykte forholdene i hjemlandet iallefall, de oppholder seg jo mer der sammen enn hva gjør i Norge. Her bor de jo ikke sammen. De hadde vel bare behov for å være "skilt" for å få dobbel barnetrygd inntil siste barn ble for gammel til å kreve ytelsen.

• Liker 3
  • Nyttig 16
Skrevet

Bydelen de bor i er en av de fattigste i Oslo nettopp fordi det bor så mange trengende der. Jeg vet om eldre folk i den bydelen som har jobbet og slitt hele livet, betalt sin skatt, og som likevel ikke får den hjelpen de trenger fordi de får avslag på søknader om det de måtte trenge grunnet dårlig økonomi i bydelen. 
Da blir det ganske kvalmt at noen som aldri har bidratt bare får og får, og i tillegg flytter fordi de ikke vil betale skatt. Hva tror de velferdsstaten er bygd opp av? 
Men! Med en gang det blir utrygt, da kommer de løpende. 

• Liker 5
  • Nyttig 17
Skrevet

Blir det overprisa gule truser med teksten "Eat me at midnight" på dere da? 🤭🤭🤭

• Liker 2
Skrevet
hjerteis skrev (11 minutter siden):

Blir det overprisa gule truser med teksten "Eat me at midnight" på dere da? 🤭🤭🤭

Nei!! Hvor mye koster de? 249,- og da har de presset prisen slik at flest mulig elsklinger skal få mulighetene i 2026? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...