Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Det handler om deg
Skrevet
Alauda skrev (14 minutter siden):

Må man ødelegge og slipe ned tennene for å sette på skallfasetter?

Tror ikke moren og fek pilotfrue har gjort det men satt på hvite jevnt tenner utenpå. 

De blekestripsene sier Rami og Shehed at en ikke får kjøpt i Norge. De er for sterke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Det handler om deg skrev (13 minutter siden):

Tror ikke moren og fek pilotfrue har gjort det men satt på hvite jevnt tenner utenpå. 

De blekestripsene sier Rami og Shehed at en ikke får kjøpt i Norge. De er for sterke.

Men moren har gjort det for kosmetiske grunner… ikke for at tennene hennes var dårlige eller ødelagte. Kun kosmetisk. 
Skal si den familien lever «rich bitch lives»..😅 Og samtidig får stønader fra nav…. 🙄 Trenger jo kommunale boliger når man er så fattig… 🤔 Og jeg grøsser bare ved tanken at jeg som skattebetaler er med å BETALER for husing av disse folkene… 

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (Akkurat nå):

Men moren har gjort det for kosmetiske grunner… ikke for at tennene hennes var dårlige eller ødelagte. Kun kosmetisk. 
Skal si den familien lever «rich bitch lives»..😅 Og samtidig får stønader fra nav…. 🙄 Trenger jo kommunale boliger når man er så fattig… 🤔

Sa de ikke at moren hadde hatt mye problemer med tennene da? Og at det var mye av årsaken? Eller husker jeg helt feil nå? :)

• Nyttig 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden):

Skal si den familien lever «rich bitch lives»..😅 Og samtidig får stønader fra nav…. 🙄 Trenger jo kommunale boliger når man er så fattig… 🤔

Det finnes de som lever på uføretrygd som ikke har råd til tannlege. 

Her blir mor influenset av datter til å endre utseende. 

Gjest Det handler om deg
Skrevet
Sirah skrev (1 minutt siden):

Sa de ikke at moren hadde hatt mye problemer med tennene da? Og at det var mye av årsaken? Eller husker jeg helt feil nå? :)

Men måtte det fasetter til? Hun knakk jo en fasett på fortanna og vi så jo den ekte tanna under. Greit nok å fikse ødelagte jeksler. Bygge broder der det mangler en tann eller to. 

igjen mange ufør må utsette dette pga økonomi. 

Skrevet
Alauda skrev (59 minutter siden):

Må man ødelegge og slipe ned tennene for å sette på skallfasetter?

Ja! 

• Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (28 minutter siden):

Nei, det var snakk om en eneste tann…. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Det handler om deg skrev (26 minutter siden):

Men måtte det fasetter til? Hun knakk jo en fasett på fortanna og vi så jo den ekte tanna under. Greit nok å fikse ødelagte jeksler. Bygge broder der det mangler en tann eller to. 

igjen mange ufør må utsette dette pga økonomi. 

Var jo strengt tatt ikke nødvendig med fasetter, men om man har mulighet? :)

Nei, det var snakk om en eneste tann…. 

Ok :) Jeg oppfattet at hun hadde mye galt, men da husker jeg feil :)

Skrevet

Har også fått med meg at om man får uføretrygd så må man betale sin egen leilighet etter evne fordi uføretrygd anses som inntekt.. Ref Mamma Raad. NAV betaler kommunal bolig?? Hvorfor får ikke alle i Norge som er uføre leilighet dekket av nav da?🤔 Noen som kan opplyse meg? 🤷🏼‍♀️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tuppenoglillemor12 skrev (19 timer siden):

Har også fått med meg at om man får uføretrygd så må man betale sin egen leilighet etter evne fordi uføretrygd anses som inntekt.. Ref Mamma Raad. NAV betaler kommunal bolig?? Hvorfor får ikke alle i Norge som er uføre leilighet dekket av nav da?🤔 Noen som kan opplyse meg? 🤷🏼‍♀️

Kommunal bolig blir tildelt mennesker som av en eller annen grunn har problemer med å kjøpe/komme seg inn på det ordinære leiemarkedet. Om det er pga dårlig økonomi, rus, dårlig boevne eller hva som helst annet er likegyldig. En venninne bor i kommunal leilighet fordi hun har dårlig økonomi. Man betaler husleie selv - men til kommunen og ikke til en privat huseier. Ofte er ikke husleien spesielt rimelig engang og standarden er ofte lav. I alle fall er det sånn i min kommune. 

Så mamma og pappa Raad betaler husleie - men de har fått leiligheten av kommunen og ikke gjennom en privat utleier. NAV dekker IKKE husleien deres. 

Det er rift om kommunale boliger fordi det finnes en hel drøss mennesker der ute som sliter på det private leiemarkedet - av en eller annen grunn. De betaler fremdeles husleien sin selv :)

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 timer siden):

53 tror jeg 👀

😳😳😳

Jeg trodde hun var eldre! Hun er i såfall yngre enn meg, men nå føler jeg meg både ung og ikke minst smart om jeg sammenligner meg selv med henne 😆😆

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
Neket skrev (10 minutter siden):

😳😳😳

Jeg trodde hun var eldre! Hun er i såfall yngre enn meg, men nå føler jeg meg både ung og ikke minst smart om jeg sammenligner meg selv med henne 😆😆

Hun ser jo eldre ut… over 60 vil jeg si

• Nyttig 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet

Rart at ikke Isabell og co hjelper moren med depositum så hun, som Shehed, kommer seg inn på leuemarkedet. Samme med far.

Tar seg bedre ut det enn “kommunal bolig”.

Har hun råd til å gi tenner i gave til mor har hun vel råd til depositum og husleie utover det moren er vant med for kommunal bolig. 

Gjest Det handler om deg
Skrevet

Hun ser jo eldre ut… over 60 vil jeg si

Nei. Hun ser ut som den alder hun er i, synes jeg.

Skrevet
Det handler om deg skrev (1 minutt siden):

Nei. Hun ser ut som den alder hun er i, synes jeg.

Ja nå kanskje etter alle pengene 🤔😅

• Liker 1
Skrevet

Trodde først dette var Caroline Nitter..😳 

IMG_4245.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (34 minutter siden):

Etter at utgiftene er betalt er det en standard sum de skal sitte igjen med. Det varierer fra kommune til kommune. Oslo har de høysete prisene og kommunale leiligheter har en lavere pris enn private. Det er snart bare sosialklienter og godt bemidlede som Har råd til å bo i Oslo. Det som irriterer meg mest med dette er at de har to leiligheter, men bor sammen både i Irak og Dubai. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (48 minutter siden):

Dette er direkte feil. De eneste gangen Nav " betaler bolig" er vel folk som går på sosialstønad. Det som er rett i mamma Raad saken er hun disponerer en kommunal bolig, vegg i vegg med sin mann. Altså opptar de to 2 stk kommunale boliger i Oslo som antakelig noen andre hadde trengt mer enn dem. Det blir litt rart når man vet at de oppholder seg i Irak store deler av året og da bor de sammen der. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Sirah skrev (41 minutter siden):

Hvor finner du dette? 

Kommunal bolig blir tildelt mennesker som av en eller annen grunn har problemer med å kjøpe/komme seg inn på det ordinære leiemarkedet. Om det er pga dårlig økonomi, rus, dårlig boevne eller hva som helst annet er likegyldig. En venninne bor i kommunal leilighet fordi hun har dårlig økonomi. Man betaler husleie selv - men til kommunen og ikke til en privat huseier. Ofte er ikke husleien spesielt rimelig engang og standarden er ofte lav. I alle fall er det sånn i min kommune. 

Så mamma og pappa Raad betaler husleie - men de har fått leiligheten av kommunen og ikke gjennom en privat utleier. NAV dekker IKKE husleien deres. 

Det er rift om kommunale boliger fordi det finnes en hel drøss mennesker der ute som sliter på det private leiemarkedet - av en eller annen grunn. De betaler fremdeles husleien sin selv :)

Nå har vel dem ikke jobbet i Norge,  så de har vel minste ytelser.

Hvis de da ikke får noe tillegg eksp.bostøtte.

Nå har jo Melkekua flyttet til Dubai og en av grunnene var skattenivået i Norge.

Hun holdt en tale om det.

Det er noe dritt å betale skatt, så andre kan snylte å lure staten og kommunen.

• Liker 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...