Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Velinda skrev (16 minutter siden):

De mennene må jo være dum som nek🙈

Easy "bever" jakt 🦧🙈🙊🙉

• Liker 4
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spania33 skrev (2 minutter siden):

Imperium er ikke å drømme stort og ha hårete mål, det er å ha fullstendig mistet bakkekontakt og litt til!!! Tror ikke vi vil få se et imperium vokse opp igjen i vår levetid, og får vi det så kan jeg garantere deg at det IKKE under noen omstendighet at I står bak det.

Mener du seriøst at I skal kunne klare det mange mektige land og maktpersoner prøver på år etter år, som ikke kommer lengre enn det vi definerer som imperialisme? Hun som overhodet ikke interesserer seg for politikk og samfunn engang, hun hadde ikke klart å komme i noen posisjon hvor hun ville fått politisk makt nok til å starte prosessen med å bygge et imperium.

Å drømme stort er jeg for, å sette seg hårete mål er jeg for. Men å offentlig uttale at du bygger imperium er bare splitter pine galskap - og kun det.

Hun er delulu.. må være en feilkobling der.😅 Inperium - da snakker vi Rothchild familien f.eks.. Kardashians har vel ikke et imperium engang.. 

Nei… det er merkverdig hvordan hun er🤷🏼‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Tuppenoglillemor12 skrev (7 minutter siden):

Hun er delulu.. må være en feilkobling der.😅 Inperium - da snakker vi Rothchild familien f.eks.. Kardashians har vel ikke et imperium engang.. 

Hun minner litt om Meghan Markle,lever i en annen virkelighet en folk flest🧐

Endret av Velinda
  • Liker 5
Skrevet
Sunshade83 skrev (5 timer siden):

Hadde jeg hatt dyre eiendeler og bodde i et land uten noe særlig til kriminalitet, så hadde jeg ikke villet ta det med til Norge. Oppklaringsraten i Norge er minimal, politiet er en vits og henlegger i bauger og kanter. Straffene er lave og hun ville kun gått i tap. At hun kjøper seg en dyr klokke er greit nok for seg selv. Lys og engasjert stemme er det mange som får når de enten får eller kjøper seg noe de virkelig vil ha. Helt greit å ikke følge noen, men lurer på hva det er med nordmenn og janteloven. Alt skal kritiseres og rakkes ned på. Det tåles ikke at andre kan glede seg over milepæler og høydepunkter. Tråden her er virkelig et skremmende eksempel på hvor mye dritt man klarer å slenge ut mot og om et menneske. Jeg er ingen "Raadsquad" eller "elskling", men jeg skjønner hvorfor noen vil verne om henne når det er så mye drittkasting eller misunnelse der ute. Jeg håper virkelig at hun aldri leser denne tråden. Det ville ikke forundre meg om noen fra kvinneguiden også sender henne e-post, snapper og sms'er direkte. Det er nok ikke av en positiv art... Mennesker uten tourettes kan velge hva de selv skriver og sier. Skrives det kontuerlig negative ting, hån og latterliggjøring, så tenker jeg at det er fornuftig å ta et steg tilbake og gå vekk fra elektronikken. 

Kanskje adventsforsettet i dag burde være å tenke og si noe positivt

Politiet i Norge er virkelig ingen vits. Politiutdanningen i Norge er en av verdens beste. De du må klandre er politikerne. Det er dem som bestemmer rammene. Det er også politikerne som vedtar lover, så å hudflette politiet er både kunnskapsløst og frekt. Og bare så det er nevnt, jeg driter i hva hun bruker pengene sine på. Litt artig at du som er så positiv til galskapen og ber andre tenke positivt, klarer å fjerndiagnostisere folk her på KG. Synes du det er å spre positivitet. Se deg i speilet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Velinda skrev (11 minutter siden):

Ja, det er jeg enig i. Jeg likte henne i starten. Tok hun i forsvar og forsøkte å balansere kommentarene mine. Men ettersom tiden har gått så blir det bare verre og verre. Ser at Russland har stengt ned den gule appen. Det må være det eneste rette dette landet har gjort. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (27 minutter siden):

Delulu er bare fornavnet 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Spania33 skrev (1 time siden):

Imperium er ikke å drømme stort og ha hårete mål, det er å ha fullstendig mistet bakkekontakt og litt til!!! Tror ikke vi vil få se et imperium vokse opp igjen i vår levetid, og får vi det så kan jeg garantere deg at det IKKE under noen omstendighet at I står bak det.

Mener du seriøst at I skal kunne klare det mange mektige land og maktpersoner prøver på år etter år, som ikke kommer lengre enn det vi definerer som imperialisme? Hun som overhodet ikke interesserer seg for politikk og samfunn engang, hun hadde ikke klart å komme i noen posisjon hvor hun ville fått politisk makt nok til å starte prosessen med å bygge et imperium.

Å drømme stort er jeg for, å sette seg hårete mål er jeg for. Men å offentlig uttale at du bygger imperium er bare splitter pine galskap - og kun det.

«Moderne bruk: I dag brukes begrepet også om store selskaper som er kontrollert av én person, familie eller gruppe, for eksempel et forretningsimperium.»

• Liker 2
Skrevet (endret)
Tuppenoglillemor12 skrev (22 timer siden):

Kardashians har vel ikke et imperium engang.. 

AI: Kardashian-familien har bygget et omfattende forretningsimperium som dekker en rekke bransjer, spesielt innen skjønnhet, klær og livsstil. Sentrale selskaper inkluderer Kim Kardashians SKIMS (shapewear og loungewear) og SKKN By Kim (hudpleie), samt Kylie Jenners Kylie Cosmetics og Kylie Skin, Khloé Kardashians Good American (denim), og Kourtney Kardashians livsstilsmerke Poosh. Kendall Jenner har også startet sitt eget destilleri, 818 Tequila. 

Endret av Ellenn
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellenn skrev (10 minutter siden):

Kardashian-familien har bygget et omfattende forretningsimperium som dekker en rekke bransjer, spesielt innen skjønnhet, klær og livsstil. Sentrale selskaper inkluderer Kim Kardashians SKIMS (shapewear og loungewear) og SKKN By Kim (hudpleie), samt Kylie Jenners Kylie Cosmetics og Kylie Skin, Khloé Kardashians Good American (denim), og Kourtney Kardashians livsstilsmerke Poosh. Kendall Jenner har også startet sitt eget destilleri, 818 Tequila. 

Eksempler på business-imperier

1. Jeff Bezos – Amazon-imperiet

• Amazon (e-commerce, cloud)
  • Whole Foods
  • Twitch
  • Blue Origin
    → Ett av verdens største moderne business-imperier.

2. Elon Musk – Tesla / SpaceX / X Corp

• Tesla
  • SpaceX
  • SolarCity
  • X (Twitter)
    → Teknologisk og industrielt imperium med global makt.

3. Bernard Arnault – LVMH-imperiet

• Dior
  • Louis Vuitton
  • Moët & Chandon
  • Tiffany & Co
    → Verdens største luksuskonglomerat.

4. Rupert Murdoch – Medieimperiet

• Fox News
  • Wall Street Journal
  • New York Post
    → Globalt medieimperium.

5. Walt Disney Company

• Pixar
  • Marvel
  • Star Wars (Lucasfilm)
  • ESPN
  • Disneyland
    → Et globalt underholdningsimperium.

6. Warren Buffett – Berkshire Hathaway

• Eierskap i forsikring, jernbane, energi, matvarekjeder m.m.
    → Et finansielt og industrielt imperium.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Ellenn skrev (1 time siden):

Kardashian-familien har bygget et omfattende forretningsimperium som dekker en rekke bransjer, spesielt innen skjønnhet, klær og livsstil. Sentrale selskaper inkluderer Kim Kardashians SKIMS (shapewear og loungewear) og SKKN By Kim (hudpleie), samt Kylie Jenners Kylie Cosmetics og Kylie Skin, Khloé Kardashians Good American (denim), og Kourtney Kardashians livsstilsmerke Poosh. Kendall Jenner har også startet sitt eget destilleri, 818 Tequila. 

Hmm blir alltid litt skeptisk når noen tar kardashian familien i forsvar

Hva som er imperium eller ikke kan man vel diskutere mye om her, men tror de fleste forbinder noe negativt om kradashian «imperiet» 

kanskje SKIMS og good american er gode kvalitetsmerker. Men kylie cosmetics og alle de baby brand/skin/swim brands er ikke basert på kvalitet men bare for penger.

twitch, tesla, amazon, youtube, skims- alle disse var ganske nytenkende «oppfinnelser» eller ideer som har tatt verden med storm.

Nude og Ivorie er derimot ingen imperium, men raad squad er tilnærmet sekt, og det er kanskje nærmere imperiumet hun snakker om

jeg tenker med engang rommeriket når man nevner imperium😅 

Endret av Anonym012
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Velinda skrev (2 timer siden):

Aldri sett denne koblingen før nå, men det er jeg jammen enig i

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym012 skrev (5 timer siden):

Hmm blir alltid litt skeptisk når noen tar kardashian familien i forsvar

Hva som er imperium eller ikke kan man vel diskutere mye om her, men tror de fleste forbinder noe negativt om kradashian «imperiet» 

kanskje SKIMS og good american er gode kvalitetsmerker. Men kylie cosmetics og alle de baby brand/skin/swim brands er ikke basert på kvalitet men bare for penger.

twitch, tesla, amazon, youtube, skims- alle disse var ganske nytenkende «oppfinnelser» eller ideer som har tatt verden med storm.

Nude og Ivorie er derimot ingen imperium, men raad squad er tilnærmet sekt, og det er kanskje nærmere imperiumet hun snakker om

jeg tenker med engang rommeriket når man nevner imperium😅 

Det var ikke et forsvar av Kardashian familien, bare et svar fra AI om det var et imperium eller ikke 😉

IR har vel aldri sagt at hun har et imperium, men at hun jobber mot det. Om det kommer til å skje er en annen sak, men hun må jo få lov til å drømme 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellenn skrev (1 time siden):

Det var ikke et forsvar av Kardashian familien, bare et svar fra AI om det var et imperium eller ikke 😉

IR har vel aldri sagt at hun har et imperium, men at hun jobber mot det. Om det kommer til å skje er en annen sak, men hun må jo få lov til å drømme 😊

Jada.. drømme må hun få lov til😉

• Liker 2
Skrevet

Det er vel og bra med veldedighet. India.

Men jeg kjenner det blir noe feil når hun så snart hun er ute av syne der så tar shopping og lyx til seg selv over. 

Det harmonerer ikke.

Veldighet hos enkelte er rett og slett «mye vil ha mer» - så da gjør vi litt av det folket vil se…veldighet selger.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellenn skrev (3 timer siden):

AI svarer dette på spørsmålet «imperium i dag» - se bilde.

Det du snakker om er et forretningsimperium, i størrelsesorden Elon Musk, Walt Disney etc. Om vi legger til grunn at det var forretningsimperium og ikke imperium som I sa, så kan man også her stikke fingeren godt i jorda og si at det kanskje er greit å sette seg mer realistiske mål. Hvordan skal hun, med en kontordag i uken, vokse seg så stor at hun kan kalle seg et forretningsimperium på linje med Walt Disney, Elon Musk, Jeff Bezos m.fl?

Du nevner også Kardashians. Disse sees først og fremst på som et familieemperium, og de har selv valgt å titulere seg som imperium. Akkurat som I, og det var sikkert her I hentet denne ideen fra.

IMG_0282.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Interessant hvor mange man egger på seg når man kjøper en (latterlig) dyr klokke og våger å drømme høyt ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie25 skrev (14 minutter siden):

Interessant hvor mange man egger på seg når man kjøper en (latterlig) dyr klokke og våger å drømme høyt ;) 

Jeg støtter at en kvinne tjener så bra, og har suksess økonomisk. Vi ser hvor Kim K startet og hvor hun er idag, og dette er vel rollemodellen for Isabel. Eneste jeg reagerer litt på er at man vil ha et imperium. Det høres litt ut som hun vil ha makten/statusen, ikke at hun bryr seg om forskjellen hun utgjør og om den er positiv eller ikke. Kim K har jo influenset mange influensere til å operere seg, og dette har blandt annet I gjort. Man blir ikke en god rollemodell selv om man har makten til å påvirke. Så hvis drømmen hennes er å ha makt så er det ikke så positivt synes vel jeg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym012 skrev (2 minutter siden):

Jeg støtter at en kvinne tjener så bra, og har suksess økonomisk. Vi ser hvor Kim K startet og hvor hun er idag, og dette er vel rollemodellen for Isabel. Eneste jeg reagerer litt på er at man vil ha et imperium. Det høres litt ut som hun vil ha makten/statusen, ikke at hun bryr seg om forskjellen hun utgjør og om den er positiv eller ikke. Kim K har jo influenset mange influensere til å operere seg, og dette har blandt annet I gjort. Man blir ikke en god rollemodell selv om man har makten til å påvirke. Så hvis drømmen hennes er å ha makt så er det ikke så positivt synes vel jeg

Ja akkurat det er jeg enig i. Jeg er bare usikker på hvor mye hun egentlig legger i uttalelsen. Jeg vet flere her oppfatter henne som kynisk og kalkulert, men jeg er mer av den oppfatning at hun ikke er så.. gjennomtenkt. Jeg tenker absolutt ikke at Isabel er et godt forbilde, både pga operasjoner men også livsstil. Hun fronter i stor grad en materialistisk, fasadepreget og lite bærekraftig livsstil. Men at hun er «delulu» fordi hun kjøper en dyr klokke og ivrer etter å bygge opp selvskapene/utvide med flere selvskap er jeg ikke enig i. Det er da fint at man ønsker å videreutvikle karrieren og igjen skape arbeidsplasser. Ikke bare sitte å jabbe på Snapchat til tross for at det er der hovedvekten av pengene ligger 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie25 skrev (Akkurat nå):

Ja akkurat det er jeg enig i. Jeg er bare usikker på hvor mye hun egentlig legger i uttalelsen. Jeg vet flere her oppfatter henne som kynisk og kalkulert, men jeg er mer av den oppfatning at hun ikke er så.. gjennomtenkt. Jeg tenker absolutt ikke at Isabel er et godt forbilde, både pga operasjoner men også livsstil. Hun fronter i stor grad en materialistisk, fasadepreget og lite bærekraftig livsstil. Men at hun er «delulu» fordi hun kjøper en dyr klokke og ivrer etter å bygge opp selvskapene/utvide med flere selvskap er jeg ikke enig i. Det er da fint at man ønsker å videreutvikle karrieren og igjen skape arbeidsplasser. Ikke bare sitte å jabbe på Snapchat til tross for at det er der hovedvekten av pengene ligger 😊

Det er sant! Alle starter en plass, og om hun kan blir en bedre buisiness kvinne så er det bedre enn å jabbe til snap😂

hvis hennes hovedinntekt blir fra brandsa hennes så skal jeg virkelig si meg imponert. Da har hun bygget seg fra bunn til topp. Så var det den delen at det kunne vært på bekostning av unge jenter/ kvinner generelt… 

• Liker 1
Skrevet

Så er det som noen her over skrev at hun kan ikke bare ha ett møte i uka, uten kontor hvis hun skal utvikle seg.

hun må også jobbe for å utvikle seg som innebærer mer enn en dag «jobb» i uka.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...