Sirah Skrevet 23. november 2025 #25261 Skrevet 23. november 2025 Hatsumomo skrev (3 minutter siden): Ja det er fint og alt dette, spesielt når en vet at IR glatt kan bruke 500.000 kr på 1 veske hun vil så gjerne ha, så er absolutt 1 mill bedre brukt på fattige barn i India. Men Akkurat den kontrasten der blir jo litt pinlig når man setter de opp mot hverandre da.. Men trenger man å alltid sette det opp mot hverandre da? Kan man ikke bare se det positive her: Mange barn har nå bedre fremtidsutsikter takket være ny fløy og nytt pennal. Dette er faktisk utelukkende en gladsak og kan man ikke bare la det være det uten å leite etter noe negativt? For negative ting er det nok av og de kan man diskutere så tastene spruter i en annen setting. Akkurat dette her med India syntes jeg utelukkende at hun skal få ros for. 8 1 4
Hallepalle2 Skrevet 23. november 2025 #25262 Skrevet 23. november 2025 Hatsumomo skrev (4 minutter siden): Ja det er fint og alt dette, spesielt når en vet at IR glatt kan bruke 500.000 kr på 1 veske hun vil så gjerne ha, så er absolutt 1 mill bedre brukt på fattige barn i India. Men Akkurat den kontrasten der blir jo litt pinlig når man setter de opp mot hverandre da.. Men slik er det jo med alle rike mennesker som driver veldedighet. Veldig få gir så mye at de ikke har råd til luksus for seg selv. Jeg personlig gir heller ikke så mye til Kirkens bymisjon, som jeg støtter hver mnd, at jeg ikke har råd til å kjøpe ting til meg selv. Det kan ikke bli slik at om man ikke gir bort alt så er man ikke et godt nok menneske. 5 4
Aintnofun Skrevet 23. november 2025 #25263 Skrevet 23. november 2025 Hatsumomo skrev (5 minutter siden): Ja det er fint og alt dette, spesielt når en vet at IR glatt kan bruke 500.000 kr på 1 veske hun vil så gjerne ha, så er absolutt 1 mill bedre brukt på fattige barn i India. Men Akkurat den kontrasten der blir jo litt pinlig når man setter de opp mot hverandre da.. Man kan ikke holde på å sammeligne på den måten. Jeg syns de veskene er så jævla stygge, men det er hennes penger og det er ikke sånn at man kan donere bort alle pengene sine bare fordi man er rik. Det viktigste er at hun gjør noe og bidrar til at enda flere vil gjøre noe. 2 5
Bendie Skrevet 23. november 2025 #25264 Skrevet 23. november 2025 Hatsumomo skrev (4 minutter siden): Ja det er fint og alt dette, spesielt når en vet at IR glatt kan bruke 500.000 kr på 1 veske hun vil så gjerne ha, så er absolutt 1 mill bedre brukt på fattige barn i India. Men Akkurat den kontrasten der blir jo litt pinlig når man setter de opp mot hverandre da.. Som sagt, hun bidrar med langt mer enn en million. Men du velger å se på kun summen på byggingen. Hun har kjøpt massevis av, leker, skolesekker, pennal. Hun har bestilt toalettmapper av kvinnene, hvor alt overskudd går tilbake til landsbyen. Og nå er det nye syprosjekter på gang. Hun skal også tilbake neste år. Så det er åpenbart at hun også fremover vil bidra sterkt. Så dette er på ingen måte «kun en million». 1 6
Sirah Skrevet 23. november 2025 #25265 Skrevet 23. november 2025 Men dette går jo igjen hver gang en influenser prøver å gjøre noe bra. Kristin Gjeldsvik samler jo inn penger nå til julefeiring for vanskeligstilte. Hun har samlet inn en betydelig sum så langt. Til og med det får hun hat for! Det burde jo utelukkende blitt applaudert! Jeg liker ikke Kristin og mye av det hun står for, men dette her heier jeg virkelig på! Det må gå ann å ha to tanker i hodet på en gang. 6
Lana01 Skrevet 23. november 2025 #25266 Skrevet 23. november 2025 (endret) Bendie skrev (10 minutter siden): Som sagt, hun bidrar med langt mer enn en million. Men du velger å se på kun summen på byggingen. Hun har kjøpt massevis av, leker, skolesekker, pennal. Hun har bestilt toalettmapper av kvinnene, hvor alt overskudd går tilbake til landsbyen. Og nå er det nye syprosjekter på gang. Hun skal også tilbake neste år. Så det er åpenbart at hun også fremover vil bidra sterkt. Så dette er på ingen måte «kun en million». Utrolig at folk skal gjøre dette til en negativ ting. Hun utgjør en enorm forskjell for disse menneskenes. Det er rørende å se hvor fine klasserommene ble. ,hvor mye dette betyr for barna at de får en fin skole å gå til , og hvor glad de må bli for de nye gavene de fikk til skolebruk Man kan gi mye til veldedighet samtidig som man bruker masse på seg selv. Vil tror de færreste av oss , bruker alt overskudd på andre mennesker Misunnelse er en styygodom. Får frem det verste i folk , men heldigvis synes folk flest at dette utelukkende er positivt , og det er godt å se. og som du sier dette er ikke en engangssum Endret 23. november 2025 av Lana01 1 4 2
Eyr Skrevet 23. november 2025 #25267 Skrevet 23. november 2025 Hatsumomo skrev (37 minutter siden): Ja det er fint og alt dette, spesielt når en vet at IR glatt kan bruke 500.000 kr på 1 veske hun vil så gjerne ha, så er absolutt 1 mill bedre brukt på fattige barn i India. Men Akkurat den kontrasten der blir jo litt pinlig når man setter de opp mot hverandre da.. I norge får firma fradrag for det de gir tik frivillighet. Vet ikke hvordan det gjøres der hun bor. 3
Lana01 Skrevet 23. november 2025 #25268 Skrevet 23. november 2025 Eyr skrev (7 minutter siden): I norge får firma fradrag for det de gir tik frivillighet. Vet ikke hvordan det gjøres der hun bor. Hun ga dette fra egen lomme, ikke firma sin konto . 2
ollie1 Skrevet 23. november 2025 #25269 Skrevet 23. november 2025 Lana01 skrev (5 minutter siden): Hun ga dette fra egen lomme, ikke firma sin konto . Hvis du gir til veldedighet kan det skrives av uansett sum og uansett firma eller privatperson. Ihvertfall i Norge. I vet nok hva hun gjør, og hun får jo i tillegg medieomtale og ekstra klikk. 8
Lana01 Skrevet 23. november 2025 #25270 Skrevet 23. november 2025 (endret) ollie1 skrev (14 minutter siden): Hvis du gir til veldedighet kan det skrives av uansett sum og uansett firma eller privatperson. Ihvertfall i Norge. I vet nok hva hun gjør, og hun får jo i tillegg medieomtale og ekstra klikk. Ja det er riktig . Vil tro hun når nye rekorder ang visning på snap også, fra dagen for åpningen av skolebygning Endret 23. november 2025 av Lana01 1
Sirah Skrevet 23. november 2025 #25271 Skrevet 23. november 2025 Lana01 skrev (22 minutter siden): Ja det er riktig . Vil tro hun når nye rekorder ang visning på snap også, fra dagen for åpningen av skolebygning Sist hun var i India sa hun at hun hadde skikkelig lave visninger de dagene... Hun stusset på det selv. Virker som om "folk flest" VIL se tea time om snabelsafari, Chanel haul og at hun drikker iskaffe i pimpens nattkjole. Skikkelig trist. Håper det er annerledes denne gangen. 7
Lana01 Skrevet 23. november 2025 #25272 Skrevet 23. november 2025 Sirah skrev (2 minutter siden): Sist hun var i India sa hun at hun hadde skikkelig lave visninger de dagene... Hun stusset på det selv. Virker som om "folk flest" VIL se tea time om snabelsafari, Chanel haul og at hun drikker iskaffe i pimpens nattkjole. Skikkelig trist. Håper det er annerledes denne gangen. For min egen del synes jeg dette er ting som er gøy å se. Tea time hopper jeg normalt fort igjennom , og når det ikke er noe « som skjer» eller når hun er Maldivene kan det gå dager i mellom uten at jeg er innom. Åpningene fikk jeg med alt av , men folk er forskjellig . Vil tro også tro det treffer en del, som normalt ikke er innom 5
Sirah Skrevet 23. november 2025 #25273 Skrevet 23. november 2025 Lana01 skrev (Akkurat nå): For min egen del synes jeg dette er ting som er gøy å se. Tea time hopper jeg normalt fort igjennom , og når det ikke er noe « som skjer» eller når hun er Maldivene kan det gå dager i mellom uten at jeg er innom. Åpningene fikk jeg med alt av , men folk er forskjellig . Vil tro også tro det treffer en del, som normalt ikke er innom Jeg er helt enig med deg. Jeg syntes det er dørgende kjedelig når hun bare er hjemme eller på Maldivene. 2
Harnoejegvilsi Skrevet 23. november 2025 #25274 Skrevet 23. november 2025 Natu skrev (19 timer siden): Det går jo an å ha to tanker i hodet? Jeg syns Isabel er en stor selvdigger, som elsker å fremheve seg selv, forteller unaturlig ofte hvor godt menneske hun er og poster ekstremt masse selvskryt fra RS. Hun skryter mer av seg selv på 5 minutt enn andre gjør et helt liv. Det er ekkelt.Dette gjør meg svært skeptisk til henne, og hun er en mennesketype jeg unngår å ha rundt meg. MEN er det bra hun har gjort/gjør i India? JA!! Hun bidrar til noe svært viktig og gir andre mennesker bedre vilkår. Det gjør hun faktisk, og det er FLOTT, ferdig snakka! Helt enig med deg! Jeg er også tvilende til henne når det kommer til mange ting. Misliker det selvskrytet hun holder på med, men at hun skal ha kred for å gi til veldedighet, det bør hun få. Akkurat i denne saken, bør hun hylles litt. Hvem andre av oss hadde klart, eller gjort det samme? 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet 23. november 2025 #25275 Skrevet 23. november 2025 Lana01 skrev (1 time siden): Hun ga dette fra egen lomme, ikke firma sin konto . Isabel Raad ER firmaet. Isabel Raad a/s… 9
Teflonhjernen Skrevet 23. november 2025 #25276 Skrevet 23. november 2025 Alauda skrev (3 timer siden): Jeg ser ikke noe kommentarfelt under artikkelen. Beklager, det er VG på Facebook. Burde skrevet det 🙈 1
Hatsumomo Skrevet 23. november 2025 #25277 Skrevet 23. november 2025 Sirah skrev (2 timer siden): Men trenger man å alltid sette det opp mot hverandre da? Kan man ikke bare se det positive her: Mange barn har nå bedre fremtidsutsikter takket være ny fløy og nytt pennal. Dette er faktisk utelukkende en gladsak og kan man ikke bare la det være det uten å leite etter noe negativt? For negative ting er det nok av og de kan man diskutere så tastene spruter i en annen setting. Akkurat dette her med India syntes jeg utelukkende at hun skal få ros for. Ja, som sagt fint.
Spania33 Skrevet 23. november 2025 #25278 Skrevet 23. november 2025 Tuppenoglillemor12 skrev (50 minutter siden): Isabel Raad ER firmaet. Isabel Raad a/s… At de aldri vil skjønne dette… 5
Bendie Skrevet 23. november 2025 #25279 Skrevet 23. november 2025 Lana01 skrev (48 minutter siden): For min egen del synes jeg dette er ting som er gøy å se. Tea time hopper jeg normalt fort igjennom , og når det ikke er noe « som skjer» eller når hun er Maldivene kan det gå dager i mellom uten at jeg er innom. Åpningene fikk jeg med alt av , men folk er forskjellig . Vil tro også tro det treffer en del, som normalt ikke er innom Helt enig. Jeg også passet på å få med meg alt fra India. Og det er ikke ofte jeg gjør det. Synes også tea time er veldig langdrygt å hopper fort i gjennom og Maldivene også, om jeg ser. Reiser til andre steder enn Maldivene og huskjøp er gøy. Forstår jo at dagliglivet er i Dubai og at det er hverdager det er mest av. Men hun vinner mye på å reise mer. Tror også Isabell selv har godt av veldedighets turer. Det å kunne gi noe, som betyr enn forskjell. Er nok mer av Shirog, som kommer frem. 2
Teflonhjernen Skrevet 23. november 2025 #25280 Skrevet 23. november 2025 Action i kommentarfeltet på VG nå, RS er virkelig på hugget i dag. Så flaut å lese mye av det, voksne damer som med fullt navn skriver at de har grått gjennom hele Isabel i India snappen. Kommer virkelig frem hvilken status Isabel har hos disse, det er nesten skummelt å se…. Så litt på Isabel også, kommentarene hun legger ut er jo helt hinsides galskap. Fantastisk ting hun har gjort, ingen tvil om det. Men, RS er jo syklig opptatt av henne. 2 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå