Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes innholdet var bra igår jeg! Så klart kom det litt i bulker, men det sier vel seg selv når hun har en såpass travel dag? Gøy å se noe annet enn iskaffe på Maldivene 😁 Jeg er i alle fall positivt overrasket :)

Ang luksusartikler i reklamekampanjer så har vi diskutert det før og vi kom ikke frem til noen konklusjon da heller. Jeg syntes det er skikkelig rart selv, men det er ikke uvanlig. Har sett det i flere kampanjer uten at jeg klarer å huske hvilke i farta. Vil tro de har ganske god kontroll på hva som er innenfor og ikke. Det er jo ikke nybegynnere på feltet hun jobber med.

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sirah skrev (36 minutter siden):

Jeg syntes innholdet var bra igår jeg! Så klart kom det litt i bulker, men det sier vel seg selv når hun har en såpass travel dag? Gøy å se noe annet enn iskaffe på Maldivene 😁 Jeg er i alle fall positivt overrasket :)

Ang luksusartikler i reklamekampanjer så har vi diskutert det før og vi kom ikke frem til noen konklusjon da heller. Jeg syntes det er skikkelig rart selv, men det er ikke uvanlig. Har sett det i flere kampanjer uten at jeg klarer å huske hvilke i farta. Vil tro de har ganske god kontroll på hva som er innenfor og ikke. Det er jo ikke nybegynnere på feltet hun jobber med.

Jeg også likte det. Gøy å se . Tror kampanjen blir veldig bra. Likte det brune settet også..

Ja det blir brukt mye i ulike shoot ,og som du sier de har nok full kontroll 

Som her 

https://www.facebook.com/share/r/1CCJsiyssx/?mibextid=wwXIfr

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig upraktiske klær.

Når buksene blir for lange på modeller.

Ermene virker gedigene,  masse stoff som kommer i veien.

Men den brune fargen er fin.

Men er det sånn at de produsere klær for at kundene skal klippe og legge opp klær.

Får håpe det ikke blir overpriset. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
agent skrev (17 minutter siden):

Veldig upraktiske klær.

Når buksene blir for lange på modeller.

Ermene virker gedigene,  masse stoff som kommer i veien.

Men den brune fargen er fin.

Men er det sånn at de produsere klær for at kundene skal klippe og legge opp klær.

Får håpe det ikke blir overpriset. 

Jeg er heller ikke fan av at buksene blir for lange, da er det bedre at de prod i to lengder.

Har silke buksene, og de er normal lengde , og passer fint uten å måtte klippes veldig fornøyd med de, lekre og en fin pris. ( jeg er ca 1,69) 

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Så enig med deg. Så gøy å se noe annet og tror det blir bra. Kreativt og nostalgisk tema. Dette er helt klart hennes idé. Så det bevitner at hun er aktiv i hele prosessen, med babyen hennes. Ivory studio.

Ellers enig med at bruken av luxus merkevarer ikke er noe nytt. Det blir benyttet hele tiden. Og reklamebransjen er massivt inne i SoMe bransjen. Det er glidende overganger. Så det vi ser her, er innenfor, det vi ser ellers.  Det er som så mye annet vi ser i SoMe bransjen, mye gråsoner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lana01 skrev (2 timer siden):

leste du hva som sto , når det gjelder markedsføringsloven?  

§ 25.God forretningsskikk

I næringsvirksomhet må det ikke foretas handling som strider mot god forretningsskikk næringsdrivende imellom.

Unntak — lovlig bruk

Du kan i noen tilfeller vise luksusprodukter dersom:

De er tilfeldige og ikke fremtredende i bildet (f.eks. en person på gaten som tilfeldigvis har en merkebag).

Logoen ikke er tydelig synlig.

Altså her er det mye gråsoner, og det vil bli gjort en skjønnsmessig vurdering , i følge Norsk lovgivning , om  det strider mot god forretningsskikk 

Nå har heller ikke kampanjen ferdig, då vi kjenner ikke resultatet 

Det vi har sett er at det er en LV koffert, i shooten . Noe som godt kan gå inn under lovlig bruk 

Tenker det spinnes på veldig tynt grunnlag . 

Ja jeg leste dette her angående logo. Er ikke hele den LV kofferten en eneste stor logo?!😅 

Er den jeg reagerer på.. ikke Hernes og Chanel som tidligere. 

• Liker 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

Ja jeg leste dette her angående logo. Er ikke hele den LV kofferten en eneste stor logo?!😅 

Som nevnt over, dette ser vi overalt i SoMe  eks  Adoore.Se,  som bl.a. viser en Dior veske i kampanjen linket til over her. 
mye gråsoner, og helt vanlig . 

Skrevet (endret)
Tuppenoglillemor12 skrev (25 minutter siden):

En ting som slår meg er at jeg tror ikke jeg hadde valgt LV kofferten selv. Og da med tanke på at den er svært iøyenfallende. Så blikket faller fort på den og vekk i fra klærne. Så en må passe på hva som får hovedrollen. Så jeg hadde gått for Chanel i stede, eller gjerne LV , men mer diskré. 

Men, det er alt for tidlig å trekke en slutning. En må se resultatet. Mulig ikke med, elle de får en svært lite fremtredende rolle.

Endret av Bendie
La til
  • Liker 1
Skrevet
Bendie skrev (15 minutter siden):

En ting som slår meg er at jeg tror ikke jeg hadde valgt LV kofferten selv. Og da med tanke på at den er svært iøyenfallende. Så blikket faller fort på den og vekk i fra klærne. Så en må passe på hva som får hovedrollen. Så jeg hadde gått for Chanel i stede, eller gjerne LV , men mer diskré. 

Men, det er alt for tidlig å trekke en slutning. En må se resultatet. Mulig ikke med, elle de får en svært lite fremtredende rolle.

Jeg vil tro at vi vil se et kort glimt, der kofferten , ikke er i fokus, om det blir med i kampanjen,

Skrevet
Lana01 skrev (Akkurat nå):

Jeg vil tro at vi vil se et kort glimt, der kofferten , ikke er i fokus, om det blir med i kampanjen,

Det er jeg enig i. 

Skrevet

Brunt er nydelig farge, men klærne er heselige etter min smak. 
Svære armer og bein, ingen sømmer..her skal det klippes selv, altfor mye stoff som henger og dingler overalt. 
Hadde ikke klart en 1/2 dag i sånt. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Lurer på om hun forsnakket seg i går ved å rope på den hun kaller «innkjøperen sin»?🤔 Altså - om man har eget brand med egen designer så har man ikke innkjøper…. Just saying..

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Lana01 skrev (7 timer siden):

Jeg også likte det. Gøy å se . Tror kampanjen blir veldig bra. Likte det brune settet også..

Ja det blir brukt mye i ulike shoot ,og som du sier de har nok full kontroll 

Som her 

https://www.facebook.com/share/r/1CCJsiyssx/?mibextid=wwXIfr

Ja jeg likte også det! Superfin brunfarge! Ikke helt min stil, men syntes det var skikkelig fint :)

Bendie skrev (6 timer siden):

Så enig med deg. Så gøy å se noe annet og tror det blir bra. Kreativt og nostalgisk tema. Dette er helt klart hennes idé. Så det bevitner at hun er aktiv i hele prosessen, med babyen hennes. Ivory studio.

Ellers enig med at bruken av luxus merkevarer ikke er noe nytt. Det blir benyttet hele tiden. Og reklamebransjen er massivt inne i SoMe bransjen. Det er glidende overganger. Så det vi ser her, er innenfor, det vi ser ellers.  Det er som så mye annet vi ser i SoMe bransjen, mye gråsoner. 

Ja jeg syntes også det var gøy å se :) Var helt i hennes gate! Blir spennende å se det ferdige resultatet!

• Liker 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (34 minutter siden):

Lurer på om hun forsnakket seg i går ved å rope på den hun kaller «innkjøperen sin»?🤔 Altså - om man har eget brand med egen designer så har man ikke innkjøper…. Just saying..

De fleste bedrifter har en innkjøper. Som forhandler pris på materialet de bruker, kvaliteten på produktet osv. Dette er ikke designernes  sin jobb.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Det er da voldsomt til forhastede konklusjoner. Ivorie har både egen innkjøper og egen designer.,

og hva får deg til å tro at man ikke har behov for begge deler? Merkelig resonnement , da en innkjøper og en designer har  ulike arbeidsoppgaver 

synes det er mye  rart,  de siste sidene ,  som at enkelte ikke forstår hvorfor ikke Isabel oppdatere snappen sin oftere, nå da hun er midt opp i , en kampanjen , som hun er leder for, det viser mangel på forståelse, for hvilken jobb hun faktisk gjør, hva dette innebærer ( det siste var ikke hintet på deg, men inntrykk som sitter igjen etter de siste par dagene her inne) 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er forskjell på IR sine klær å de man får kjøpt på Temu?dama har ikke peiling på mote å det å kle seg fint,syns hun tar blodpris for fast fashion som ingen trenger,hun bruker de ikke selv engang

• Liker 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Teflonhjernen skrev (2 timer siden):

Brunt er nydelig farge, men klærne er heselige etter min smak. 
Svære armer og bein, ingen sømmer..her skal det klippes selv, altfor mye stoff som henger og dingler overalt. 
Hadde ikke klart en 1/2 dag i sånt. 

Den nattkjolen er katastrofe.

Så den på Pimpen, var ikke nice.

Tenk hun hadde glemt å fortelle om lanseringen,  det må jo være skuffende for fansen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Velinda skrev (12 minutter siden):

Hva er forskjell på IR sine klær å de man får kjøpt på Temu?dama har ikke peiling på mote å det å kle seg fint,syns hun tar blodpris for fast fashion som ingen trenger,hun bruker de ikke selv engang

Ingen ting , får kjøpt over alt. 

Eneste forskjellen er prisen.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Velinda skrev (15 minutter siden):

Det kommer vel helt ann på øyet som ser hva som er pent? Smaken er heldigvis som baken - det finnes noe for alle der ute 😁

Når det er sagt så skrollet jeg på Temu her om dagen og det er jo faktisk sykt mye fint der 😳 Sånn mellom alt rælet! Hvordan det ser ut i virkeligheten vet jeg derimot ikke.

Nå skal det legges til at jeg har noen plagg fra Ivorie og jeg handlet noen plagg fra Temu for lenge siden. Ivorie er heldigvis i en helt annen kvalitet.....

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
agent skrev (7 minutter siden):

Den nattkjolen er katastrofe.

Så den på Pimpen, var ikke nice.

Tenk hun hadde glemt å fortelle om lanseringen,  det må jo være skuffende for fansen.

Har hun glemt å fortelle det? Jeg trykket bare gjennom alle snappene  for å se klærne, men det er ikke noe for meg. 
Men, er vel lovlig sent å lage reklame filmer osv nå? Dette er jo en høst kolleksjon som egentlig burde vært ute nå. 
Tar jo tid å få ferdig disse reklamene? 
 Jeg tenker jo at høstklær selges fra slutten av september. 
Men, nå har jo Isabel er gjeng som kjøper usnsett hva hun kommer med. 
Skjønner ikke hva de skal med alle de forskjellige glassene og nattkjolene? 
Er sånne bestemor serker blitt populært liksom? Er jo bl.a det hun håver inn på. 

Endret av Teflonhjernen
  • Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...