lajlaj Skrevet 16. september 2025 #23621 Skrevet 16. september 2025 Det tyder bare på at parasosiale relasjoner rammer avsender like mye som mottaker, om ikke mer. 3 3
Doris Becker Skrevet 16. september 2025 #23622 Skrevet 16. september 2025 (endret) . Endret 29. desember 2025 av Doris Becker 10
Sveits35 Skrevet 16. september 2025 #23623 Skrevet 16. september 2025 Doris Becker skrev (35 minutter siden): Det forstår jeg. Håper det når medier uten betalingsmur snart, for er det er ytterst viktig at folk som Reme blir gått etter sømmene, og at folk forstår hva slags business han driver via influencere. Hvis Raad skal skal skape noe av verdi, så må hun logge av snapchat, og slutte å selge et regissert privatliv, der hun lever av å bygge skadelige parasosiale forhold mot en liten gruppe sårbare kvinner, ved å ulevere sexliv, dobesøk og påståtte traumer. Det er ikke friskt, og det synes på henne. Hun må fokusere på kvalitet, produsere plagg som hun vil gå i selv. Men jeg tror dessverre ikke det er lønnsomt nok for henne, og at hun heller vil ralle inne på snapchat enn å jobbe for å få et klesmerke av kvalitet opp å gå. Det er snapchat som gir henne mulighet til å fly første klasse, kjøpe dyre vesker og løpe til "skjønnhetspleie" ukentlig. Askbo er på ballen. Har mer tro på henne. Men skulle gjerne hørt fra de som har vært /er ansatte hos dem. Hvordan de betales, ikke minst. Askbo er daglig leder og "head of legal". Det snakkes om "design team". Kristina Ekra som swim suit designer og Camilla Haraldseide står som "senior buyer", men ingenting gjenspeiles ennå i regnskap. Så får vi se i 2026. NUF skatter til Norge, og regnskapet skal være etter norske regler, og dermed skal tallene være riktige. Den ekstremt lave varekostnaden, null årsverk, null lønninger, ingenting av dette peker mot at de har brukt penger på verken designere eller andre medarbeidere til nå. Men det gjenstår å se hva 2025 vil bringe. Jeg mener uansett at Raad bør logge av den syke snappen sin, som blir mer og mer vond å se på. Den gjenspeiler ikke klasse på noen måte. Synes du skal gjøre som meg. Logg av Isabels snap og slutt og irritere deg. Det virker som at luksuslivet til Isabel virkelig går inn på deg. Jeg unner Isabel all mulig suksess, men jeg er i streik! Det jeg streiker over er at hun serverer lite spennende innhold, dama har alle muligheter til å lage variert innhold og vise oss spennende reisemål. Jeg mistenker hun tar pengeflyten som en selvfølge og lener seg godt tilbake i solsengen på Maldivene. Det gidder jeg ikke støtte. Innleggene dine oser av grunnleggende sjalusi og det virker som at du ønsker å skade merkevaren hennes. Er hun en konkurrent mon tro? 1 4
Gjest Sofie12 Skrevet 16. september 2025 #23624 Skrevet 16. september 2025 (endret) Sveits35 skrev (10 minutter siden): Synes du skal gjøre som meg. Logg av Isabels snap og slutt og irritere deg. Det virker som at luksuslivet til Isabel virkelig går inn på deg. Jeg unner Isabel all mulig suksess, men jeg er i streik! Det jeg streiker over er at hun serverer lite spennende innhold, dama har alle muligheter til å lage variert innhold og vise oss spennende reisemål. Jeg mistenker hun tar pengeflyten som en selvfølge og lener seg godt tilbake i solsengen på Maldivene. Det gidder jeg ikke støtte. Innleggene dine oser av grunnleggende sjalusi og det virker som at du ønsker å skade merkevaren hennes. Er hun en konkurrent mon tro? Skjønner ikke hvordan du kan tenke sånn, men deg om det. Har virkelig vært opplysende, flotte innlegg fra Doris Becker som bare har vært opplysende og gode utvekslinger mellom brukerene her inne. Det har vært en god tone hele veien så jeg håper virkelig det fortsetter sånn. Endret 16. september 2025 av Sofie12
Sveits35 Skrevet 16. september 2025 #23625 Skrevet 16. september 2025 Sofie12 skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke hvordan du kan tenke sånn, men deg om det. Har virkelig vært opplysende, flotte innlegg fra Doris Becker som bare har vært opplysende og gode utvekslinger mellom brukerene her inne. Det har vært en god tone hele veien så jeg håper virkelig det fortsetter sånn. Slik jeg ser det så pakker brukeren sine innlegg inn i et papir som det er printet «intellekt, smart, kunnskap osv osv» på. Men når vi leser innleggene, så har brukeren null peiling og kaster bare ut en masse konspirasjoner og beskyldninger mot Isabels merkevare. En haug med linker til regnskap og tall som hverken den brukeren eller andre her inne har kompetanse til å tyde, men linkene brukes allikevel til å påstå en masse.. ja, i mangel av et bedre ord, dritt. Det synes jeg er skikkelig lavmål. 2 6
Gjest Sofie12 Skrevet 16. september 2025 #23626 Skrevet 16. september 2025 Sveits35 skrev (1 minutt siden): Slik jeg ser det så pakker brukeren sine innlegg inn i et papir som det er printet «intellekt, smart, kunnskap osv osv» på. Men når vi leser innleggene, så har brukeren null peiling og kaster bare ut en masse konspirasjoner og beskyldninger mot Isabels merkevare. En haug med linker til regnskap og tall som hverken den brukeren eller andre her inne har kompetanse til å tyde, men linkene brukes allikevel til å påstå en masse.. ja, i mangel av et bedre ord, dritt. Det synes jeg er skikkelig lavmål. Trist at du leser innleggene slik. Ta av deg Isabel brillene og prøv å les innleggene på nytt så kanskje du leser de med nye øyne.
Sveits35 Skrevet 16. september 2025 #23627 Skrevet 16. september 2025 Sofie12 skrev (Akkurat nå): Trist at du leser innleggene slik. Ta av deg Isabel brillene og prøv å les innleggene på nytt så kanskje du leser de med nye øyne. Jeg tenker mine briller er helt flotte og vil ha meg frabedt å ha Isabelbriller på. Det går fint an å diskutere her på tråden uten å gå på brukeren på den måten du gjør nå. 4
Doris Becker Skrevet 16. september 2025 #23628 Skrevet 16. september 2025 (endret) . Endret 29. desember 2025 av Doris Becker 4 8
Gjest Sofie12 Skrevet 16. september 2025 #23629 Skrevet 16. september 2025 Sveits35 skrev (Akkurat nå): Jeg tenker mine briller er helt flotte og vil ha meg frabedt å ha Isabelbriller på. Det går fint an å diskutere her på tråden uten å gå på brukeren på den måten du gjør nå. Nettopp, men mitt svar til deg gikk på at du virkelig gikk på bruker i ditt forrige innlegg.
Sveits35 Skrevet 16. september 2025 #23630 Skrevet 16. september 2025 Doris Becker skrev (2 minutter siden): Jeg har ingen sosiale medier, og leser kun her. Hadde Facebook for ca 15 år siden, men slettet den etter noen år. Raad treffer meg mest av alt fordi mediene skriver mye om henne. Samme med Tandberg(SET) Felles for disse er at driver ekstrem emosjonell påvirkning, der de har stor følgerskare, men lever egentlig av en lojal gruppe på et par tusen. Scrollingen til øvrige, som @Sirah og andre, gir henne hovedinntekt på SC. Noe jeg synes er trist, og håper at flere blokkerer dem, med tanke på deres uetiske drift. Men scrolling er blitt hverdagen for veldig mange. Og så lenge det fortsetter vil Raad og andre fortsette å utlevere "sjokk og vantro". De ser pengene trille inn, og det blir antagelig en slags besettelse, hvor de tenker "bare litt til så skal jeg logge av å hvile på mine laurbær". Spent på å se hvor lenge de klarer den mentale belastningen. De lever av det vanlige kjendiser forsøker å skjerme seg mot, at folk invaderer deres privatliv. De tror kanskje de har kontroll, men jeg synes det begynner å synes at de sliter psykisk. De ser slitne ut mange av dem. Og innholdet er ikke så kontrollert som før. Jeg ser altfor mye gjennom vanlige medier, skulle ønske de stoppet å skrive om dem, men de har tette bånd til reality-industrien, som benytter seg grådig av influencerne. Eneste gangene de logger av er vel når de er med på reality... Veldig bra svar! Du er en nøtt altså! 1 2
Sveits35 Skrevet 16. september 2025 #23631 Skrevet 16. september 2025 Sofie12 skrev (2 minutter siden): Nettopp, men mitt svar til deg gikk på at du virkelig gikk på bruker i ditt forrige innlegg. I alle dager. Hva feiler det deg. Kan du ikke holde deg til innhold i innlegg og la være å gå på bruker? 2
Gjest Sofie12 Skrevet 16. september 2025 #23632 Skrevet 16. september 2025 Sveits35 skrev (Akkurat nå): I alle dager. Hva feiler det deg. Kan du ikke holde deg til innhold i innlegg og la være å gå på bruker? Ditto🤗
Doris Becker Skrevet 16. september 2025 #23633 Skrevet 16. september 2025 (endret) . Endret 29. desember 2025 av Doris Becker 2 4
Sirah Skrevet 16. september 2025 #23634 Skrevet 16. september 2025 Doris Becker skrev (1 time siden): Det forstår jeg. Håper det når medier uten betalingsmur snart, for er det er ytterst viktig at folk som Reme blir gått etter sømmene, og at folk forstår hva slags business han driver via influencere. Hvis Raad skal skal skape noe av verdi, så må hun logge av snapchat, og slutte å selge et regissert privatliv, der hun lever av å bygge skadelige parasosiale forhold mot en liten gruppe sårbare kvinner, ved å ulevere sexliv, dobesøk og påståtte traumer. Det er ikke friskt, og det synes på henne. Hun må fokusere på kvalitet, produsere plagg som hun vil gå i selv. Men jeg tror dessverre ikke det er lønnsomt nok for henne, og at hun heller vil ralle inne på snapchat enn å jobbe for å få et klesmerke av kvalitet opp å gå. Det er snapchat som gir henne mulighet til å fly første klasse, kjøpe dyre vesker og løpe til "skjønnhetspleie" ukentlig. Askbo er på ballen. Har mer tro på henne. Men skulle gjerne hørt fra de som har vært /er ansatte hos dem. Hvordan de betales, ikke minst. Askbo er daglig leder og "head of legal". Det snakkes om "design team". Kristina Ekra som swim suit designer og Camilla Haraldseide står som "senior buyer", men ingenting gjenspeiles ennå i regnskap. Så får vi se i 2026. NUF skatter til Norge, og regnskapet skal være etter norske regler, og dermed skal tallene være riktige. Den ekstremt lave varekostnaden, null årsverk, null lønninger, ingenting av dette peker mot at de har brukt penger på verken designere eller andre medarbeidere til nå. Men det gjenstår å se hva 2025 vil bringe. Jeg mener uansett at Raad bør logge av den syke snappen sin, som blir mer og mer vond å se på. Den gjenspeiler ikke klasse på noen måte. Jeg forstår at avisene må tjene penger, men skulle ønsket at de lagde en slags løsning hvor man kunne betale for en artikkel - eventuelt tilgang i et døgn. Tror de hadde tjent mye penger på det. Hva skal jeg med abbonement i en avis i en annen landsdel lissom? Men innimellom dukker det jo opp en artikkel man gjerne skulle lest, slik som disse. Jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan du vet så ekstremt mye om Isabel og hennes liv på snapchat når du ikke er på sosiale medier (ref. innlegget du tagget meg i, gadd ikke sitere begge to)? Norske medier skriver jo faktisk ikke så mye om henne? Jeg er enig i veldig mye av det du skriver, men jeg har sett mye av det med egne øyne og har dermed gjort meg opp en mening basert på egne "opplevelser" og ikke gjennom hva jeg har lest i diverse aviser og på forum. Askbo vet jeg knapt hvem er så hun skal jeg derfor ikke uttale meg om. Personlig følger jeg Isabel fordi jeg tidvis syntes hun tidvis både er morsom og underholdende. Jeg anser det som rein underholdning og kunne sånn sett like gjerne brukt den tiden på å se hundevideoer på TikTok. Jeg ser langt fra alt og tror overhodet ikke at hun er bestevenninnen min. Tror nok at de aller fleste følgerne hennes ser henne på samme måte. Jeg syntes (som de fleste her inne) at innholdet har tapt seg det siste året ca, så nå kan det gå flere dager uten at jeg er innom. Så så mye klikk genererer jeg neppe lenger 2 2
Sirah Skrevet 16. september 2025 #23635 Skrevet 16. september 2025 Doris Becker skrev (13 minutter siden): Jeg ser at de benytter "country of origin" på blant annet kaffe sirupen. Norge er satt opp som "country of origin". Men er ikke dette villedende? Produseres den her? Kan ikke finne noe informasjon på dette. Jeg ser at kontaktperson på stillingsannonsen for Designer / Produktutvikler hos Ivory er Synnøve Hedberg. Hun har jobbet tett med Reme. Vil hun nå følge Isabel Raad videre? Hun står som Managing Partner & CEO ·i Ivorie Studio, men var Head of Legal i Dignity Collective AS. Jeg påberoper meg ikke å vite noe som helst, men leser regnskapstallene som ligger ute. Fortell meg gjerne, de som vet, hvorfor de ikke har hatt noen lønnskostnader, og hvordan det er mulig. I tillegg at det er så lave produksjonskostnader, hvis de har egne design-team som jobber med kolleksjonene. Jeg får det ikke til å stemme. Belys meg gjerne. Kaffesirupen skal være produsert i Norge ja, men er vel ikke normalt å legge ut link til fabrikken varer er produsert på. Jeg vil tro det er Storms AS som produserer, men det er reine spekulasjoner fra min side. https://storms.no Synøve eier 25% av Ivorie ja, så hun følger nok Isabel videre. Ang lønnskostnader i regnskapet så skal jeg ikke uttale meg, men de driver jo å ansetter folk "hele tiden", har akkurat flyttet inn i nye lokaler og ingen jobber jo gratis så de må jo lønnes fra en plass. 1 3
Doris Becker Skrevet 16. september 2025 #23636 Skrevet 16. september 2025 (endret) . Endret 29. desember 2025 av Doris Becker 2 1
Sirah Skrevet 16. september 2025 #23637 Skrevet 16. september 2025 Doris Becker skrev (6 minutter siden): Se heller på hundevideoer! Eller hestevideoer. Har skjønt vi deler en felles interesse der, selv om ryggen min har feilet meg siste året dessverre. Jeg leser bare her inne, og vanlige medier. Har googlet snap chatten hennes et par ganger, og da ser man jo en oversikt av videoene som ligger ute, uten å måtte trykke seg inn. Det går i Chanel og Hermes stæsj, selfies der de opererte brystene ser enorme ut, og det har vært mye bilder av noe kremkaker, jordbær/sjoko, iskaffe og frityr. Jeg forstår hva det går i. Men har til gode å høre henne legge ut om snabler og menn og traumer. Det står det nok om her og i mediene til at jeg forstår at det må være noe regissert såpeopera. Askbo er nå medeier og daglig leder. Hun var også med i en artikkel som omhandlet pop-up butikken. Men det er mer i lokalavisene enn i større aviser selvsagt, om akkurat henne. Hun var i de større mediene i fjor da hun gikk ut mot Temu-koblingen, og var også talsperson fa en fotograf saksøkte dem. https://www.tv2.no/underholdning/raser-etter-kopi-anklager-blir-forbanna/17651762/ https://borsen.dagbladet.no/nyheter/hardt-ut-mot-temu-kobling/81716824 Ja så klart Da er jeg med igjen! Blandet navnene litt her. Poenget var egentlig bare at det ikke er alle som følger henne som kjøper bestevennhistorien og som tømmer sparekontoen hver gang hun lanserer noe nytt De som gjør det hører nok til en svært lav prosentandel. Heldigvis. Ja, jeg må ærlig innrømme at jeg stort sett velger hunder på TikTok over iskaffe og gjøk-historier, men jeg er egentlig litt usikker på om det er så veldig mye bedre 🤣 Men denne tråden er uansett såpass stor underholdning at den blir neppe kuttet med det første 🫣 God bedring med tanke på ryggen, håper du får fikset den slik at du kan gå tilbake til felles interesser! Ikke minst takk for nok en god diskusjon - du har vært savnet 😀 2 1
Doris Becker Skrevet 16. september 2025 #23638 Skrevet 16. september 2025 (endret) . Endret 29. desember 2025 av Doris Becker 1 3
Sirah Skrevet 16. september 2025 #23639 Skrevet 16. september 2025 Doris Becker skrev (6 minutter siden): Takk i lige måde Ja, jeg er klar over at det er en liten prosentdel som tar skade. Sånn utenom miljøet og underbetalte arbeidere i fattige land. Når det er sagt så er det igjen denne parallellen til spillbransjen som blir aktuell. Det er over 60% som spiller pengespill i Norge, men bare rundt 20 000 som har et alvorlig problem, og ca 90 000 som er i faresonen. Det er ikke store prosentandelen, men skadeomfanget er allikevel stort, de fant altså ut at samfunnskostnaden lå på over 5.5 milliarder. Tallene sank betraktelig etter at regelverk kom på plass, der det blant annet ble forbudt med emosjonell markedsføring , der det benyttes virkemidler som skaper FOMO og følelsen av tilhørighet, som girer opp, og som er villedende. Regler også reklamebransjen rammes av. Men ikke influencere. Og det er min kjepphest. Jeg er fullstendig enig i alt dette du skriver her, spesielt med tanke på emosjonell påvirkning og avhengighet/spillegalskap. Nå skal jeg dra en parallell til en felles interesse: Norsk Rikstoto finansierer jo ikke bare travsporten - men hele hestenæringen i Norge. Dersom de mister inntekter fra spill så er ikke det bare krise for travet, men faktisk for hele næringen. Alt fra veterinærer, hovslagere, rideskoler, forskning - alt vil bli rammet. Hva skal man prioritere? En hel næring eller de i prosentandel få som har et spilleproblem på hest? Det er jo et helt sinnsykt vanskelig etisk spørsmål som det er umulig å gi et fornuftig svar på. Jeg vil jo tørre å påstå at selv uten emosjonell markedsføring så fører jo også spill på hest med seg FOMO, følelse av tilhørighet og bøtter og lass av spenning. Vi kan ikke forby alt som potensielt kan være farlig eller skadelig for noen. Men en regulering i markedet hadde absolutt vært på sin plass! Så er jo det store spørsmålet: Hvor går grensene og hvem skal ta på seg denne jobben? 2 3
Doris Becker Skrevet 16. september 2025 #23640 Skrevet 16. september 2025 (endret) . Endret 29. desember 2025 av Doris Becker 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå