Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Doris Becker skrev (7 minutter siden):

De skriver om et "team" og en Karoline Ekra står som designer. Men de har ingen lønnskostnader eller årsverk knyttet til bedriften. Nei, jeg tror ikke på det.

Karoline var det ja :) Nå er vel Ivorie flagget ut? Så man finner neppe riktige tall basert på norske registrer uansett?

• Liker 3
Skrevet
Doris Becker skrev (2 timer siden):

Det gjøres dessverre ikke så mye undersøkelser opp mot eldre kvinner. Men man ser en stor økning i antall henvendelser angående dette. Mørketallene anses store. Kan finne noe mere fra utlandet. Influencere som fronter ernæring ser ut til å være "farligst" for disse. Mange som får oppbluss av  lidelse, de trigges av influencere som kombinerer mat, kropp og slanking. Plastisk kirurgi, spiseforstyrrelser og shoppingavhengighet knyttes også sammen. Men jeg vil jo ha mer forskning på dette. Jeg tror pandemien var med på å akselerere, men det er sosiale medier jeg mener er hovedårsaken til mye av det vi nå ser.  Mulig Raad ikke er den verste, selv om jeg synes hun har mye fokus på tynn midje og "nei"mat som bestilles i mengder, men som det spises en bit eller to av. Dette gir jo et urealistisk ideal, der hun tilsynelatende spiser mengder av fet mat, men er syltynn. Jeg vil tro dette er farlig trigger for de som har problemer med mat og kroppsbilde.

Her er noen tall fra 40+:

Some studies estimate that between two and seven percent of women over 40 meet the formal diagnostic criteria for an eating disorder. Other research suggests that some 13 percent of women over 50 struggle with some form of disordered eating. Still other research shows that these numbers may be the tip of the iceberg as “up to 30 percent of women in middle age may experience disordered eating symptoms,” And we've definitely seen an increase." Binge eating is the most prevalent eating disorder among women in their 40s, 50s, and 60s, followed by bulimia nervosa; “and we are also seeing higher rates of less discussed purging behaviors like laxative misuse in this age group," 

https://www.nationalgeographic.com/health/article/eating-disorders-women-menopause

De unge er viktigst. Men dette kommer jo fra et sted. Fra oss voksne. Og fra nett:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/1-av-10-unge-sliter-med-spiseforstyrrelser_-regjeringa-vil-bruke-2-milliarder-mer-pa-psykisk-helse-1.17538170

Det er jo vi 80-tallister som er i 40-årene og vi lærte oss jo å regulere mat med følelser. I tillegg til at vi var tenåringer på 90-tallet. Så jeg vil tro mye av dette har vært latent hele tiden.

Jeg måtte f.eks. slutte å følge Anniken Jørgensen. Jeg ble trigget av at hun er så tvers gjennom sunn (tror hun lever veldig intuitivt, ikke spiseforstyrret), jeg følte meg bare dårlig. 

• Liker 3
Skrevet
lajlaj skrev (2 minutter siden):

Det er jo vi 80-tallister som er i 40-årene og vi lærte oss jo å regulere mat med følelser. I tillegg til at vi var tenåringer på 90-tallet. Så jeg vil tro mye av dette har vært latent hele tiden.

Jeg måtte f.eks. slutte å følge Anniken Jørgensen. Jeg ble trigget av at hun er så tvers gjennom sunn (tror hun lever veldig intuitivt, ikke spiseforstyrret), jeg følte meg bare dårlig. 

Enig med deg i det. Jeg måtte også slutte og følge Anniken for hun fikk meg til å føle meg skikkelig dritt. Jeg har ingenting i mot Anniken, syntes hun er supersøt! Men det er noe med henne som trigget skikkelig. Isabel derimot trigger meg ikke en plass! Jeg får hverken lyst til å slanke meg eller putte fillers i nebbet. Men vi er jo alle forskjellige.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (42 minutter siden):

Du har rett. Careless er rådyrt det også... Jeg har ingen tro på at dette er egen design. Det tror jeg er lureri. Er ikke Maren kona til Reme? 

Jeg har ingen kilder. Kun magefølelsen her gitt.

Må si det har vært masse spekulasjoner rundt ivory på de siste sidene. Om at det er billig ræl bestilt fra kataloger. Og nå at det er lureri og at de ikke har egen designer Det en da bedriver med er å ødelegge noen  sitt renommé. 

For øvrig skal det ansettes nok en designer og her er stillingsbeskrivelsen

Iorie Studio er et norsk kles- og livsstilsmerke i sterk vekst. Vi ser nå etter en designer / produktutviklersom kan bli en sentral del av vårt designteam og bidra til utviklingen av fremtidens Ivorie-produkter – både innen klær og interiør/home

• Utdanning som designer eller produktutvikler – dette er et krav.

https://www.finn.no/job/ad/424704372?srsltid=AfmBOoq7fCHbKIDV5C8c2T0t2LJOegICNgNJvZQCW_mjamuzVe6vK5og

• Nyttig 7
Skrevet
Sirah skrev (14 minutter siden):

Enig med deg i det. Jeg måtte også slutte og følge Anniken for hun fikk meg til å føle meg skikkelig dritt. Jeg har ingenting i mot Anniken, syntes hun er supersøt! Men det er noe med henne som trigget skikkelig. Isabel derimot trigger meg ikke en plass! Jeg får hverken lyst til å slanke meg eller putte fillers i nebbet. Men vi er jo alle forskjellige.

Ja, IR er mer som et bilkrasj. Mens AJ har en selvkontroll og perfeksjon som får meg til å føle meg som dritt. IR har i alle fall ingen selvkontroll 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
lajlaj skrev (3 minutter siden):

Ja, IR er mer som et bilkrasj. Mens AJ har en selvkontroll og perfeksjon som får meg til å føle meg som dritt. IR har i alle fall ingen selvkontroll 🤣

Haha nettopp! Der fikk du sagt det 🤣

Doris Becker skrev (2 minutter siden):

De skatter til Norge, og har levert årsregnskap, så tallene skal være riktige etter hva jeg forstår.  Mange mener de har funnet klare indikasjoner på at NUF benyttes aktivt til økonomisk kriminalitet. De mest oppsiktsvekkende funnene som er gjort er hvordan NUF benyttes til konkurskriminalitet, ikke-reell fakturering, økonomisk kriminalitet via skatteparadis samt trygdesvindel.Uten at jeg skal påstå at Reme har drevet med noe slikt. Men noe har skjedd. For det var vel et overraskende brudd i samarbeid? Og den artikkelen som nylig var ute pekte på at revisor mener det er "Tvil av betydning om selskapets evne til fortsatt drift"..

At noen bruker NUF til økonomisk kriminalitet er jeg overhodet ikke i tvil om, men det betyr ikke at alle gjør det. Så dette blir jo veldig mye spekulasjoner?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Da håper jeg skuta styres av en bedre skipper fremover. Lover bra at de nå skal lønne en designer. Og at Reme er ute. 

De har fra før en designer, som lønnes. Det de gjør nå er å videreutvikle. Jeg er enig om at de gjør det lurt å bryte med samarbeidspartnere. 

• Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Doris Becker skrev (6 minutter siden):

Hvor ser man lønnskostnadene? Det kommer ikke fram fra noe regnskap. Er det NUF selskapet som drives videre, eller det som ble startet nylig med Askbo som daglig leder? 

Googler en, så ser en at head designer hos Ivory Studie er godt utdannet innen faget og gikk fra sin  stilling Bik bok, der hun jobbet i 8 år og 10 måneder. Selvfølgelig får hun lønn. Hun jobbet jo ikke gratis. 

står under linkedln

Endret av Bendie
La til
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (På 14.9.2025 den 11.04):

Takk for det :) Jeg er klar over at ikke alle tar skade av å følge denne type influencere. Men det er mange som tar skade. Det finnes dessverre sårbare kvinner over 30 også. Det er ikke bare ungdommen som lar seg påvirke negativt. Det er mye ensomhet der ute, mange som sliter psykisk. Og fosterhjemsforeningen har gjort sitt for at hun har har fått tilgang på nok en sårbar målgruppe. Jeg mener hun gjør mye mer skade enn godt som ambassadør for dem, all den tid hun fronter et så skadelig og manipulativt innhold som hun gjør. Hun trigger mekanismer i hjernen som aktiverer belønningssystemet med dopamin og endorfiner, og de føler tilhørighet når de shopper hos henne. 

Altså du har forklart mine tanker spot on. Det er dessverre ikke alltid noen som forstår at de blir utnyttet og tror de er venniner med Isabel. De skjønner det ikke helt at de har blitt manipulert og støtter hun fullt ut. Det er trist. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Doris Becker skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg skal ikke spekulere i verken hvorfor de flyttet selskapet eller hvorfor revisoren til Reme går så hardt ut, hva Reme mener med at  han tar feil, eller hvorfor samarbeidet bytes. Reme er fellesnevneren  i mye dritt  alle fall, og antagelig bra å kvitte seg med.

Både Isabel og Synnøve (som nå eier 25% om jeg ikke husker feil) bor jo i Dubai, så at de flyttet selskapet til Emiratene er vel egentlig en naturlig utvikling. I tillegg vil jeg jo tippe at skattefordelene ikke var negativt heller. 

Jeg får dessverre ikke lest artiklene du linker til da begge er bak betalingsmur så hva Reme sier eller mener skal jeg ikke mene noe om. Men jeg tror også det er bra at det samarbeidet brytes. Håper Isabel kan gjøre Ivorie til det hun drømmer om og det er nok lettere uten de i ryggen.

• Liker 6
Skrevet
Glitter_eyes skrev (2 timer siden):

Altså du har forklart mine tanker spot on. Det er dessverre ikke alltid noen som forstår at de blir utnyttet og tror de er venniner med Isabel. De skjønner det ikke helt at de har blitt manipulert og støtter hun fullt ut. Det er trist. 

Håper virkelig folk ikke tar dette på alvor. 

IMG_8411.png

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
lajlaj skrev (13 minutter siden):

IMG_8411.png

Nå datt je av stolen, er det mulig 😲

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
lajlaj skrev (32 minutter siden):

IMG_8411.png

OMG 😱

Raad har nådd et nytt bunnivå, i mangelen på ekte vennskap…

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Spania33 skrev (3 timer siden):

OMG 😱

Raad har nådd et nytt bunnivå, i mangelen på ekte vennskap…

Til å spy av 

• Liker 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...