Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (18 minutter siden):

😂😂😂 Jeg orket aldri å se de snappene da hun tømte sirup i kaffien! Ble kvalm bare av synet 😅

Du idag ble jeg helt fasinert. 🫣

Hun bruker 1/3 av sirup flasken, skummet sammen med melken. Fylte oppi glasset( nesten helt fullt), deretter bittelitt gjennomsiktig kaffe. Melka beholdt nesten den hvite fargen.🫣 Da ble jeg jo veldig observant når hun skulle til frokost,  nå bruker hun 2 fløte mugger med sirup 🫣 

Endret av agent
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
agent skrev (4 minutter siden):

Du idag ble jeg helt fasinert. 🫣

Hun bruker 1/3 av sirup flasken, skummet sammen med melken. Fylte oppi glasset( nesten helt fullt), deretter bittelitt gjennomsiktig kaffe. Melka beholdt nesten den hvite fargen.🫣 Da ble jeg jo veldig observant når hun skulle til frokost,  nå bruker hun 2 fløte mugger med sirup 🫣 

Æsj ☠️😅

• Liker 5
Skrevet
Teflonhjernen skrev (1 time siden):

Helt ærlig sp tror jeg ingen her inne er så naive at de tror det er tilfeldig. 
Tviler på hun går gjennom alle snappene hun legger ut hver gang hun er på fylla dagen derpå, hadde hun gjort det ville hun garantert yappet om det på tea time. 

Så det er naivt å ikke tro at hun henger her inne? Hvorfor skulle hun oppsøke steder som kg og jodel. Vel vitende om alt oppgulpet, som skrives om henne? De fleste influensere holder seg langt unna. 

Det tar henne ikke mange minuttene å sjekke. Og hun er ikke ofte på fylla. Hun har vanligvis full kontroll på hva hun poster. Det ville være merkeligere om hun ikke så igjennom og lot det fare. 

• Nyttig 2
Skrevet
3 hours ago, Doris Becker said:

Ser ut til at klær og produkter hun selger er fast fashion av verste sort. Varekostnader på 45 000, andre driftskostnader kr 19000, salgsinntekter og 3 559 000. Skatt 782 000

En totalrentabilitet på nær 50% og driftsmargin på over 98% betyr ekstremt lave kostnader. Akkurat som Shein.

Dette er svindel i mine øyne. Burde vært forbudt. Folk som kjøper av denne type influenser er med på å forsøple planeten, og opprettholde slavedrift.

https://www.proff.no/nokkeltall/ivorie-studio-llc-nuf/-/klær/IFG6KXM08XE

Dette betyr at et plagg som koster ca 1500 produseres for ca 20 kr...

Men er ikke det regnskap for 2 mnd? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Teflonhjernen said:

Helt ærlig sp tror jeg ingen her inne er så naive at de tror det er tilfeldig. 
Tviler på hun går gjennom alle snappene hun legger ut hver gang hun er på fylla dagen derpå, hadde hun gjort det ville hun garantert yappet om det på tea time. 

Eller hun har fått en haug med meldinger om at det var et frekt svar og da oppmerksom på det. 

• Liker 3
Skrevet
Bendie skrev (36 minutter siden):

Så det er naivt å ikke tro at hun henger her inne? Hvorfor skulle hun oppsøke steder som kg og jodel. Vel vitende om alt oppgulpet, som skrives om henne? De fleste influensere holder seg langt unna. 

Det tar henne ikke mange minuttene å sjekke. Og hun er ikke ofte på fylla. Hun har vanligvis full kontroll på hva hun poster. Det ville være merkeligere om hun ikke så igjennom og lot det fare. 

Ok! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Snuppa82 skrev (19 minutter siden):

Eller hun har fått en haug med meldinger om at det var et frekt svar og da oppmerksom på det. 

Det er også fult mulig. Men tror også hun liker å ha kontroll på hva hun har postet. 

• Nyttig 4
Skrevet
Doris Becker skrev (5 timer siden):

Ser ut til at klær og produkter hun selger er fast fashion av verste sort. Varekostnader på 45 000, andre driftskostnader kr 19000, salgsinntekter og 3 559 000. Skatt 782 000

En totalrentabilitet på nær 50% og driftsmargin på over 98% betyr ekstremt lave kostnader. Akkurat som Shein.

Dette er svindel i mine øyne. Burde vært forbudt. Folk som kjøper av denne type influenser er med på å forsøple planeten, og opprettholde slavedrift.

Har du sjekket Nude også? 

Hvis hun har samme standard der så er det neppe produkter som hår/hud har godt av. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Doris Becker skrev (6 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at dette ikke er helt rett. Det du ser på er NUF’et, det vil si den norske filialen av selskapet som sannsynligvis er registrert i UAE. I regnskapet til den norske filialen er det kun det som har skjedd i Norge som er med, altså salget. Jeg tror at alle varekostnader og andre kostnader vil være i selskapet i UAE. 

det sagt, jeg tror ikke det er dyre greiene å produsere uansett, men ikke så ille som du skisserer over her.

Endret av Pølsevann
  • Nyttig 2
Skrevet
Pølsevann skrev (35 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at dette ikke er helt rett. Det du ser på er NUF’et, det vil si den norske filialen av selskapet som sannsynligvis er registrert i UAE. I regnskapet til den norske filialen er det kun det som har skjedd i Norge som er med, altså salget. Jeg tror at alle varekostnader og andre kostnader vil være i selskapet i UAE. 

det sagt, jeg tror ikke det er dyre greiene å produsere uansett, men ikke så ille som du skisserer over her.

Ikke ødelegg gleden denne brukeren har i sin elleville eventyrhistorie. Vær nå litt grei 😂

• Liker 4
Skrevet
agent skrev (6 timer siden):

Har hun ikke fortalt hun tjener 3-4 millioner i mnd?

Har vel også fortalt hun må betale skatt til Norge i 3 år. Eller var det noe annet med de 3 årene?

Nei, man kan framskynde den regelen om 3 år hvis man selger alt man har av eierskap osv i Norge. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Teflonhjernen skrev (15 timer siden):

Nå er det hvertfall helt tydelig at hun leser her på KG !
Omtrent det første hun gjør da hun våkner i dag er å finne frem denne ☝🏻 snappen og begynne å unnskylde seg vilt. Gadd ikke se hele unnskyldningen, men var noe om at hun hadde lest feil osv. 

Tenker at hadde hun virkelig ment unnskyld burde hun sendt hun som spurte en melding og beklaget seg. 

Isabel har nok ikke ofret det en tanke før hun innlegget her inne, garantert. 
Hun skal jo ha «Princess treatmet» all over… 

Hun mener INGENTING med unnskyldningen sin og elsklingene syns dette var SÅ morsomt 

Screenshot_20250913_233058_Snapchat.jpg

Screenshot_20250913_233153_Snapchat.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Doris Becker skrev (51 minutter siden):

Det finnes ingen offentlig informasjon eller bevis som tyder på at influenceren Isabel Raad har et selskap registrert i Dubai, UAE (De forente arabiske emirater).

Jeg tror det stemmer at varekostnaden er så liten. Dette er fast fashion. Det hun selger er det samme du får kjøpt på Temu/Shein. Men hun selger det som noe "ekslusivt", slik som Dior og andre gjør. En veske som koster 40 000 i butikken, koster det dem 600kr å lage.

https://www.lemonde.fr/en/europe/article/2024/07/17/dior-and-armani-under-investigation-for-exploiting-workers-at-chinese-factories-in-italy_6687795_143.html#

https://fashionfoodcocktails.com/2024/07/15/fashion-news-the-dior-bag-scandal/

Hvis Raad, Tandberg og co har en fast og lojal følgerskare på ca 5000 kvinner, som kjøper "alt" de selger, så vil det si at en pysjamas som koster 20 kr å produsere, men selges til 1600 kr vil gi inntekter på 7.8 mill Varekostnad på kr 100 000, salg for 7.9 mill. Men så lave kostnader trenger de bare et par tusen lojale følgere. De kjører hardt på med emosjonell påvirkoning. Tandberg gjennom sin ME-sykdom og gtaviditet og barn, Raad med traumer, sex/kropp,  mat og alkohol. Det skaper en avhengighet som kan sidestilles med spillegalskap. Kvinnene kjøper julekalendere september, fordi de føler de må det. De er som en slags sekt på et vis. 

Sikkert ett dumt spørsmål. 

Kan forbrukerrådet/myndighetene gjøre noe ang. den kyniske måten ting blir reklamert for på Snapchat? evt. Andre offentlige etater. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Doris Becker skrev (58 minutter siden):

Jeg har klagd inn flere ganger, men sjelden det skjer noe. Det går som "privat underholdning" og ikke rene kommersielle kanaler. De har ennå ikke innsett at det er det det er. Alt bygger opp mot reklame og salg av produkter. Jeg tror det vil komme. Men det må gjennomføres undersøkelser som viser den samfunnsøkonomiske kostnaden, slik de gjorde med spillbransjen. Der fant de ut at spillavhengighet hadde en kostnad på over 5.5 milliarder årlig. Det rammer mest menn. Det er kvinner som følger denne type influencere, og som rammes av kroppspress og shoppingavhengighet, og avhengihet til selve influencer-kanalen. I tillegg har du influenceren selv, som også rammes av avhengighet. De klarer ikke logge av. Hele deres identitet er knyttet opp mot merkevaren og salgskanalen. Noen av dem har levd hele sitt voksne liv via reality og online. Og mange utsetter sine barn for samme skjebne fra sekundet de fødes. Vi ser en økning i forbruk som er dramatisk, og da spesielt hos kvinner. Forbruksgjeld øker, spiseforstyrrelser øker for første gang hos godt voksne kvinner, selvskading, alkoholisme, pillemisbruk, angst og depresjoner, plastiske operasjoner, botox og fillersbruk har vel økt med 500%! Og sykmeldinger øker for relativt unge kvinner under 40. Jeg tror det har en sammenheng. Og når samfunnskostnadene kommer på bordet, og det kan knyttes til denne type aggressive emosjonelle reklamekanaler, da vil det komme regelverk. Dette er jo tv-shop, men døgnet rundt, og med en "venninne" som pøser ut med traumer, kropp, sex, mat, regisserte intriger, menn som åpenbart ikke eksisterer, blandet med reklame for produkter som må kjøpes NÅ, før det blir utsolgt.Venner og familie benyttes som modeller og får betalt i reiser som kan skrives av på firma, og som en klatrestige for å starte egne salgskanaler. Men de som tjener aller mest er jo medieplattformene. Influencerne er bare små brikker. Som må selge livet sitt. Og stadig sjokkere mer og utlevere mer for å holde seg relevante.  Så fort de logger av er det glemt.

Veldig råtten og kynisk bransje. Det må bli satt på dags agendaen til våre folkevalgte. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...