Natu Skrevet 18 timer siden #21001 Skrevet 18 timer siden Hun er ekstremt flink til å prate for seg. Hun har mange gode refleksjoner og ideer hva hun skal gjøre. Meditasjon, trening, gåturer osv osv. Hun skulle jo sette igang øyeblikkelig når hun kom fra Ibiza. Men hva skjer; jo absolutt ingenting. Hvis man begynner å legge merke til det: Det er bare prat, prat og jatting med henne. Hun har ingen gjennomføringsevne når det kommer til terapi, bare business. 5 10
Husomvarderfør Skrevet 18 timer siden #21002 Skrevet 18 timer siden Cornett skrev (3 timer siden): Veldig merkelig å legge ut så mye om den psykiske helsen akkurat nå, siden Anniken nettopp gjorde dette😔Vil hun ha samme sympati og klokk??? La merke til det. Det er ikke første gangen. 3
Jenzen Skrevet 18 timer siden #21003 Skrevet 18 timer siden Begynt på sterke sovetabletter også nå ja…blir mye eeee og emmme framover da. Piller gjør deg glemsk og stygg 6 1
Husomvarderfør Skrevet 18 timer siden #21004 Skrevet 18 timer siden Korpsnerden skrev (3 timer siden): Jeg sitter igjen med to ting etter å ha fulgt henne en god stund. 1. Hun slipper ekstremt billig unna når det gjelder kommentarer og diskusjon rundt hennes spiseforstyrrelse og thinspo da hun drar "mentahelse-kortet" så fort det kommer opp. Da stilner kritikken, og det at hun deler farlig thinspo, bilder av en vekt som viser lav vekt, fettsugd kropp og generelt er et usunt forbilde fysisk sett er liksom helt greit siden hun er syk. Alle med spiseforstyrrelse er syke, og det er synd, men de påvirker likevel andre. Spesielt når de ikke viser de negative sidene ved denne lidelsen, men kun en "perfekt" kropp sammen med en livsstil som mange ønsker seg. 2. Hun har så mange høye topper og dype daler at hvis jeg var henne så ville jeg tatt en grundig utredning for både det ene og det andre. Jeg synes det er like ubehagelig å se både når hun er duracellkanin med skingrende stemme som når hun er deprimert i nattkjole med sløv stemme (og øyer). Legg til en veldig impulsivitet både når det gjelder reising, pengebruk og planer (sjelden dagene blir som hun sier) så vil jeg tippe at hun hadde fått mye igjen for å bli litt bedre kjent med seg selv i form av ekstern hjelp. 🎯 3 1
Lefsebussen Skrevet 17 timer siden #21005 Skrevet 17 timer siden Jenzen skrev (25 minutter siden): Begynt på sterke sovetabletter også nå ja…blir mye eeee og emmme framover da. Piller gjør deg glemsk og stygg Oi. Da forstår jeg hvorfor hun sover så lenge om dagen. 4
Gjesti7654 Skrevet 17 timer siden #21006 Skrevet 17 timer siden (endret) Jenzen skrev (45 minutter siden): Begynt på sterke sovetabletter også nå ja…blir mye eeee og emmme framover da. Piller gjør deg glemsk og stygg Nope, dette har hun tatt ved behov leeeeeenge. Og jeg går på piller for både søvn, angst, depresjon og psykose. Er verken stygg eller glemsk 😘 Endret 17 timer siden av Gjesti7654 5 6 1
Jenzen Skrevet 17 timer siden #21007 Skrevet 17 timer siden Gjesti7654 skrev (28 minutter siden): Nope, dette har hun tatt ved behov leeeeeenge. Og jeg går på piller for både søvn, angst, depresjon og psykose. Er verken stygg eller glemsk 😘 Ok….
AnnaLovise Skrevet 16 timer siden #21008 Skrevet 16 timer siden IR har samme mønster hver gang det er over med en fyr. Resultatet ser man nå. Hun kommer ikke til å søke hjelp, for da må hun jobbe med seg selv, og det er ikke interessant for henne. For en profesjonell psykolog/psykiater/coach er det umulig å nå inn når hun selv ikke er åpen for det. For IR er viktigste å fremstå som man kan alt, og hun vil snakke, gjenta og late som at dette vet hun og kontroll på. For de som har fulgt IR opp igjennom, så er det kun bekreftelsesrush hun søker og som gir henne ekte glede. Der og da. Og det er klart at det treffer hardt og brutalt når man ikke kan betale seg til alt man ønsker... Ønsker henne alt godt og håper hun virkelig orker å bli kjent med seg selv, finne en hobby etc som gir henne mestringsfølsese og selvtillit innenfra og slipper å jakte på den fra alle andre steder. 1 10
Humas Skrevet 15 timer siden #21009 Skrevet 15 timer siden Jeg skal virkelig ikke unnskylde henne, og jeg er så lei meg for alle følgerne hennes som ser opp til henne (kjenner flere..) Men, prokrastinering, å utsette det man snakker om er ofte en traumerespons. Problemet er at hun ikke vil bli ‘frisk’ når hun har så mange usunne mestringsstrategier: - spiseforstyrrelser, vil ‘desperat’ bli elsket og beundret, men hun har et skadet/traumatisert indre barn. Hun opplever økonomisk ‘suksess’ men blir tommere og tommere. Hun har operert seg slik at menn gjerne vil ligge med henne, men ikke være sammen henne, fordi hun mangler selvinnsikt og ønsker at mennene skal gjøre henne lykkelige. Men forelskelse er noe flyktig, og uten at hun lærer å ‘elske seg selv’ og gi avkall på alle mestringsstrategiene vil hun fortsatt være dypt ulykkelig innerst inne. Men, sånn er verden, penger og ytre utseende tror man er veien til lykke - men de finnes egentlig i det motsatte, ‘i de nære ting’ i enkle gleder. 7 3 5
Anemoi Skrevet 15 timer siden #21010 Skrevet 15 timer siden Får håpe hun ikke faller i Sophie-Elise-traumet, å tro at et barn vil kompensere og redde alt. Men det ser ut som om de mennene IR involverer seg i, har like lite framtidspotensiale som hun selv har… 2 4
Istapp Skrevet 15 timer siden #21011 Skrevet 15 timer siden Jenzen skrev (3 timer siden): Begynt på sterke sovetabletter også nå ja…blir mye eeee og emmme framover da. Piller gjør deg glemsk og stygg Eller ny "oppslått ytterdør". 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 15 timer siden #21012 Skrevet 15 timer siden Hva har hun gjort i dag? Joda…. Jappet, laget iskaffe, bestilt frokost på døra og ligget i sengen……🙄 Hvor ble det av nye gode rutiner hun snakket om?🤔 2 12
Hatsumomo Skrevet 14 timer siden #21013 Skrevet 14 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (30 minutter siden): Hva har hun gjort i dag? Joda…. Jappet, laget iskaffe, bestilt frokost på døra og ligget i sengen……🙄 Hvor ble det av nye gode rutiner hun snakket om?🤔 Føles like ofte glemt som nevnt. 1 4
Hatsumomo Skrevet 14 timer siden #21015 Skrevet 14 timer siden Nå måtte jeg inn på snappen hennes etter alt dere skriver her, og herlighet, hun er jo stedet hvil med SAMME rantet som tidligere om barn, mann, heim og hus og helse. Det er jo på repeat, orker virkelig RS å høre dette pjattet om og om og om igjen uten at det går noe vei ? Jeg stakk ut igjen - antar at det ikke blir noe av Tokyo, Italia eller de andre stedene hun snakker om tidlig i juni? Jeg har jo ikke giddet å være innom snappen så har ikke fått med meg at det var forandringer der? 4 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 13 timer siden #21016 Skrevet 13 timer siden Hatsumomo skrev (28 minutter siden): Nå måtte jeg inn på snappen hennes etter alt dere skriver her, og herlighet, hun er jo stedet hvil med SAMME rantet som tidligere om barn, mann, heim og hus og helse. Det er jo på repeat, orker virkelig RS å høre dette pjattet om og om og om igjen uten at det går noe vei ? Jeg stakk ut igjen - antar at det ikke blir noe av Tokyo, Italia eller de andre stedene hun snakker om tidlig i juni? Jeg har jo ikke giddet å være innom snappen så har ikke fått med meg at det var forandringer der? Stemmer det. Og enig! nei det blir ikke noe reising o sommer allikevel.🙄🤡 frøken «har ingen gjennomføringsevne» klarer ikke dette nå…. 4
Alessi Skrevet 13 timer siden #21017 Skrevet 13 timer siden Hatsumomo skrev (27 minutter siden): Nå måtte jeg inn på snappen hennes etter alt dere skriver her, og herlighet, hun er jo stedet hvil med SAMME rantet som tidligere om barn, mann, heim og hus og helse. Det er jo på repeat, orker virkelig RS å høre dette pjattet om og om og om igjen uten at det går noe vei ? Jeg stakk ut igjen - antar at det ikke blir noe av Tokyo, Italia eller de andre stedene hun snakker om tidlig i juni? Jeg har jo ikke giddet å være innom snappen så har ikke fått med meg at det var forandringer der? Jeg hadde lenge håpet hun skulle besøke Ras al-Khaimah og Oman siden jeg har drømt om disse stedene siden barndommen. Dessverre hadde jeg ikke anledning til å følge da hun endelig dro dit, men etter hva jeg har forstått besto det mest av menyer og luksushotell. Litt dyreliv, men ikke mye. Da blir vel Tokyo og Italia likedan? 3
Teflonhjernen Skrevet 13 timer siden #21018 Skrevet 13 timer siden Sveits35 skrev (50 minutter siden): Hva er det med denne bamsen? Den var jo livsviktig for henne for en stund siden, hun lirte av seg en eller annen sukkersøt dramtisk historie om henne som barn og denne bamsen…husker ikke helt, men de fleste (utenom RS) vil jeg tro anså det som fri fantasi. 5 3
Natu Skrevet 13 timer siden #21019 Skrevet 13 timer siden Sveits35 skrev (54 minutter siden): Hva er det med denne bamsen? Den hentes frem når hun har ekstra behov for sympati. 2 8
Anemoi Skrevet 13 timer siden #21020 Skrevet 13 timer siden Natu skrev (23 minutter siden): Den hentes frem når hun har ekstra behov for sympati. Stemmer, det har jeg sett flere ganger. Bevisst og kalkulert. 2 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå