Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hun lagt seg til en ekstra "sutrete" stemme eller er det kanskje bare fordi hun er sliten? 

Altså, jeg skjønner at hun er sliten, men jeg tror ikke at å fortsette de gamle rutinene i Dubai hjelper på. Hun kommer jo ikke til å komme i gang med disse endringene hun snakker om annenhver måned. Hun er voksen. Ikke 19 år-voksen, men voksen voksen. Hun burde skjønne selv hva som må til. Døgnrytme. Ernæring. Aktivitet. The basics. Og det er helt fair å ikke klare det om man sliter med ting, men OM man faktisk ønsker å gjøre noe med det, så skaffer man seg hjelp. Men kanskje hun ikke egentlig ønsker det. Og her blir vel de mest hardcore Raadsquads litt nyttige idioter som heier på nattkjole, iskaffe og prat om drømmer. 

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Helt enig i at man skal holde seg for god til å snakke stygt om utseendet til andre. En ting er å si at noen har en stygg hårsveis, eller for mye vippeextensions. Noe annet er å diskutere og kommentere ting folk faktisk ikke kan noe for. Anorexia er en svært alvorlig psykisk lidelse som vi skal ha ekstremt stor respekt for. Isabel sier at hun mottar behandling, men en spiseforstyrrelse er en årelang - ofte en livslang kamp. Ingen psykolog kan knipse med fingrene og så blir hun bedre og mer normalvektig igjen.

Hun har selv spurt flere ganger om man kan droppe kommentarer om kropp og det syntes jeg vi skal respektere! Det er helt tydelig at hun er svært syk nå, og selv om mange her inne i bunn og grunn ikke liker henne, så er vi vel alle oppegående og fornuftige mennesker med en normal mengde etikk og moral? Man sparker ikke en som allerede ligger nede. Det er barnelærdom. 

Spiseforstyrrelser er STYGT - uansett om det er snakk om anorexia, bulimi eller overspisningslidelse. Ofte skjønner ikke personen selv hvor syk han eller hun faktisk er. Man ser seg fullstendig blind på seg selv i speilet. Ofte handler det ikke engang om å være tynn, men om et kontrollbehov. Man lever kanskje i et vanvittig kaos man ikke kan kontrollere - men det man kan kontrollere er mat. Så enkelt, så vanskelig. Det at man ser ut som Knerten ser man ofte ikke selv engang.

Håper vi kan fortsette å diskutere så busta fyker - men droppe kropp i fremtiden. Ikke bare når det kommer til Isabel, men også alle andre. Vi aner ikke hva folk sliter med og det koster så lite å være snill...

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
agent skrev (4 timer siden):

Det er vanlig folkeskikk å stå opp og si hadet. Ikke legge skylden på moren, hun skulle reise til Irak. 

Tenker også hun kunne stått opp og ordnet kaffe og mat til moren før avreise. I alle fall når det er 10.00!

• Liker 10
Skrevet
Sirah skrev (40 minutter siden):

Helt enig i at man skal holde seg for god til å snakke stygt om utseendet til andre. En ting er å si at noen har en stygg hårsveis, eller for mye vippeextensions. Noe annet er å diskutere og kommentere ting folk faktisk ikke kan noe for. Anorexia er en svært alvorlig psykisk lidelse som vi skal ha ekstremt stor respekt for. Isabel sier at hun mottar behandling, men en spiseforstyrrelse er en årelang - ofte en livslang kamp. Ingen psykolog kan knipse med fingrene og så blir hun bedre og mer normalvektig igjen.

Hun har selv spurt flere ganger om man kan droppe kommentarer om kropp og det syntes jeg vi skal respektere! Det er helt tydelig at hun er svært syk nå, og selv om mange her inne i bunn og grunn ikke liker henne, så er vi vel alle oppegående og fornuftige mennesker med en normal mengde etikk og moral? Man sparker ikke en som allerede ligger nede. Det er barnelærdom. 

Spiseforstyrrelser er STYGT - uansett om det er snakk om anorexia, bulimi eller overspisningslidelse. Ofte skjønner ikke personen selv hvor syk han eller hun faktisk er. Man ser seg fullstendig blind på seg selv i speilet. Ofte handler det ikke engang om å være tynn, men om et kontrollbehov. Man lever kanskje i et vanvittig kaos man ikke kan kontrollere - men det man kan kontrollere er mat. Så enkelt, så vanskelig. Det at man ser ut som Knerten ser man ofte ikke selv engang.

Håper vi kan fortsette å diskutere så busta fyker - men droppe kropp i fremtiden. Ikke bare når det kommer til Isabel, men også alle andre. Vi aner ikke hva folk sliter med og det koster så lite å være snill...

100% enig. Men for oss som ikke lider av spiseforstyrrelse eller annen psykiatrisk sykdom, så reageres det på vinkling av bilder, for hun lar oss ikke overse hva som foregår. En kan ikke forvente at brukere på KG skal imøtegå det hun presenterer som et slags helsepersonell. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Frøkenfryden skrev (10 minutter siden):

Tenker også hun kunne stått opp og ordnet kaffe og mat til moren før avreise. I alle fall når det er 10.00!

Hvis Isabel ikke er frisk for tiden så er det vel enda mer spesielt av moren å reise derfra nå.. men det føyer seg vel elegant inn i morens mønster i alle år.

• Liker 13
Skrevet
Sveits35 skrev (17 minutter siden):

100% enig. Men for oss som ikke lider av spiseforstyrrelse eller annen psykiatrisk sykdom, så reageres det på vinkling av bilder, for hun lar oss ikke overse hva som foregår. En kan ikke forvente at brukere på KG skal imøtegå det hun presenterer som et slags helsepersonell. 

Jeg er helt enig i at det er veldig spesielt, men når man kjenner historien hennes og at hun er såpass åpen om spiseforstyrrelsene som hun er, så går det jo ann å legge sammen to og to. Og nå snakker jeg om kommentarer som går direkte på kroppen hennes. Ikke nødvendigvis på at "det bildet var vinklet korny". Det blir lissom noe litt annet.

Sveits35 skrev (14 minutter siden):

Hvis Isabel ikke er frisk for tiden så er det vel enda mer spesielt av moren å reise derfra nå.. men det føyer seg vel elegant inn i morens mønster i alle år.

Jeg er enig med deg i dette. Samtidig så er det en tøff diagnose for familien rundt også. Spesielt om personen selv ikke skjønner hvor galt det er. Det er ikke nødvendigvis så mye moren kan gjøre fra eller til dessverre.

• Liker 2
Skrevet
Sveits35 skrev (22 minutter siden):

💯 enig!👏🏽 Det blir veldig annerledes når Isabel på sin store plattform med mange følgerne bevisst fokuserer på mat og kropp selv… Hun legger opp til dette oppmerksomhets behovet selv. og foresten, en psykolog «kurerer» ikke spiseforstyrrelser.. man bør legges inn når det har gått så langt som med I.

Mitt synspunkt.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Sveits35 skrev (26 minutter siden):

Jeg ser også den, du har et poeng. Samtidig svinger det mye med henne hele tiden så kanskje litt vanskelig å vite hvor mye man skal ta det på alvor hver gang, og om hun bør bo med henne litt osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (2 timer siden):

Jeg er litt enig med deg, men samtidig: det er jo svært tydelig at hun søker etter oppmerksomhet og reaksjoner på at hun er sykelig tynn? Hun har 400 000 følgere hun viser seg frem til. Hun er åpenbart svært syk og hun har jo en del selvinnsikt. Skal man bare fortsette å heie henne frem uten å late som at hun promoterer et ekstremt usunt og skadelig selvbilde? Skal man bare klappe i hendene? Jeg mener man må kunne si at det hun holder på med er galskap, og hun skulle skamme seg for å søke den form for oppmerksomhet akkurat nå. Det blir for enkelt å si; fy, man skal ikke kommentere kroppen når hun faktisk drar det så langt som hun gjør? Det må være mulig å si: hei Isabel, vi ser at du er alvorlig syk, kan du skaffe deg noe fuckings hjelp snart? Vi kan ikke LA VÆRE å kommentere hvor skadelig det er det du gjør nå. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Skrevet
Natu skrev (24 minutter siden):

Jeg er litt enig med deg, men samtidig: det er jo svært tydelig at hun søker etter oppmerksomhet og reaksjoner på at hun er sykelig tynn? Hun har 400 000 følgere hun viser seg frem til. Hun er åpenbart svært syk og hun har jo en del selvinnsikt. Skal man bare fortsette å heie henne frem uten å late som at hun promoterer et ekstremt usunt og skadelig selvbilde? Skal man bare klappe i hendene? Jeg mener man må kunne si at det hun holder på med er galskap, og hun skulle skamme seg for å søke den form for oppmerksomhet akkurat nå. Det blir for enkelt å si; fy, man skal ikke kommentere kroppen når hun faktisk drar det så langt som hun gjør? Det må være mulig å si: hei Isabel, vi ser at du er alvorlig syk, kan du skaffe deg noe fuckings hjelp snart? Vi kan ikke LA VÆRE å kommentere hvor skadelig det er det du gjør nå. 

Helt riktig.💯 Og dama er 31 år ikke 16.. Hun spiller veldig på dette med kroppen sin og hvor tynn/syk hun er. 

Dama er 31 år og på tide å legge fra seg barnslighet  og oppføre seg som ett voksent menneske.

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet
Hatsumomo skrev (4 timer siden):

Ble en dyr tur? Så nå mases det ekstra mye?

Jeg tror hun innså at hun brukte ufattelig mye penger på en tur som ikke ble som ønsket. Tenk å bruke nærmere 500.000kr for en Ibiza tur med din lillesøster og hennes venninne, for å nesten bare ligge i senga og råtne 

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Lykkeligper skrev (16 minutter siden):

Jeg tror hun innså at hun brukte ufattelig mye penger på en tur som ikke ble som ønsket. Tenk å bruke nærmere 500.000kr for en Ibiza tur med din lillesøster og hennes venninne, for å nesten bare ligge i senga og råtne 

Steike.. men hun sier jo hele tiden at hun må bruke penger for å tjene penger - antar da at hun ikke fikk så mange visninger på turen som hun hadde forventet å få..

• Liker 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Steike.. men hun sier jo hele tiden at hun må bruke penger for å tjene penger - antar da at hun ikke fikk så mange visninger på turen som hun hadde forventet å få..

Jeg tror ikke det handler om det lenger – hun er jo godt voksen og har nok forståelse for penger. Det virker mer som om hun har innsett at det å sløse penger bare fordi man har råd, ikke nødvendigvis gir så mye tilbake. Spesielt når hun bruker så mye, og ferien i etterkant ikke engang ble spesielt vellykket.

Hun har sikkert nevnt for venninnene sine hvor mye hun betalte for å komme seg til Ibiza, og de har kanskje spurt rett ut hvorfor hun gadd å bruke så mye – hvorfor hun «wastet» såpass.

Jeg hørte nylig på podkasten til Olsson-søstrene. Der snakket de om hvordan kjærestene deres hadde spandert businessbilletter fra Dubai til Spania. I kontrast hadde Isabel selv betalt businessbilletter – ikke bare for seg selv, men også for to andre. Og likevel virket det som det ikke var noe spesielt å skryte av.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun legger ut bilder nesten helt likt dette hele tida den siste tida! Av lårene sine. Sett det hver dag omtrent? Hvorfor gjør hun dette? Hva vil hun oppnå? Det må jo være lov å spørre? Ikke kommenter kroppen min men se på dette? 

Screenshot_20250715-231501.png

• Liker 10
  • Nyttig 20
Skrevet
t1999 skrev (4 timer siden):

Det ser faktisk litt mer ekstremt ut nå enn det gjorde da hun var normalvektig, fordi hun har spiseforstyrrelser igjen åpenbart. Dere er syke i hodet som tror at fordi man har operert seg, så sitter dere med retten til å snakke stygt om utseendet til folk. Dette gjelder alle dere midtlivskrise damer her inne som ikke har bedre å gjøre :) 

Si det til midtlivskrise sekten på facebook også.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 timer siden):

💯 enig!👏🏽 Det blir veldig annerledes når Isabel på sin store plattform med mange følgerne bevisst fokuserer på mat og kropp selv… Hun legger opp til dette oppmerksomhets behovet selv. og foresten, en psykolog «kurerer» ikke spiseforstyrrelser.. man bør legges inn når det har gått så langt som med I.

Mitt synspunkt.

Innlegges? Særdeles tvilsomt at hun hadde blitt innlagt i Norge. Ikke kritisk nok og energinivået er jo på plass nok til å reise, feste og ikke minst ha et repetativt aktivitetsnivå.

Hun bør heller begynne å opptre litt ansvarlig og modent som den voksne hun faktisk er, og ikke minst lete frem den lille selvdisiplinen og strukturen hun har, til å negynme å gjennomføre de rådene den psykologen, hun sier hun har, gir. For ikke en psykolog i verden med respekt for sitt eget yrkesliv, ville anbefalt den livsførselen som IR as viser frem i sine SoMe-kanaler.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Natu skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hvor du vil og jeg er egentlig enig i mye av det du skriver. Man må absolutt kunne kommentere og diskutere, men man kan samtidig gjøre det på en ryddig måte. Nå sikter jeg ikke til noen her inne, men det kommer mye stygge kommentarer på andre arenaer. 

Det jeg har markert i teksten din er jeg helt enig med deg i. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Jenzen skrev (9 timer siden):

Den rosa makeup’en hun legger de få gangene hun sminker seg er så lite fint. Hun kler ikke disse fargene. Hun prøver for hardt. Hun burde gått for jord farger,ser mer naturlig ut. Men det naturlige ligger ikke i hennes natur 🍃 

Hva? Hun er overhodet ikke en høst.

• Liker 1
Skrevet
Natu skrev (51 minutter siden):

Hun legger ut bilder nesten helt likt dette hele tida den siste tida! Av lårene sine. Sett det hver dag omtrent? Hvorfor gjør hun dette? Hva vil hun oppnå? Det må jo være lov å spørre? Ikke kommenter kroppen min men se på dette? 

Screenshot_20250715-231501.png

Det har jeg også reagert på. Dette og ribbeinsfokuset.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Er det ett rop om hjelp eller er det manipulering, det hun driver med nå.?

Etter jeg hørte på hennes TELL ALL, tenkte jeg kanskje hun mener det og tar fatt i ALLE  jeg skriver problemer. Jeg kan ikke sette diagnoser. 

Da jeg gikk inn på snappen hennes igjen,  var det dette som møtte meg.

Er dette plan A for å gjøre noe med helsa både mentale og det fysiske. Hun har jo bare en plan ifølge henne selv.

Jeg synes det må være trist for pårørende og nære venner av henne å se forfallet. Synes også det er merkelig at samarbeidspartnere ikke gjør noe.

Men til syvende og sist er det IR som må innfinne seg med både plan B,C,D osv, hvis hun vil ha hjelp. Som pårørende står du helt maktesløs i denne galskapen.

Spørsmålet vil hun gjøre noe med det? eller er det inntekten og det tomme luksuslivsstilen som vinne.

ser det er skrevet babe, da er vel Naboen som blir click bait igjen.

Screenshot_20250716_080714_Snapchat.jpg

Screenshot_20250716_080727_Snapchat.jpg

Endret av agent
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...