Bendie Skrevet 29. juni #20541 Skrevet 29. juni Natu skrev (35 minutter siden): Hun har en syklig trang til oppmerksomhet og spiller 100% på kroppen sin. Uansett hva hun går i ser hun billig og trashy ut. Det er veldig rart igrunnen. De gangene hun har vist frem noen av Ivorie settene har hun sett skikkelig classy ut. Det er de settene som er dekkende, og der hun ikke har lesset på med grusomme smykker, vesker, sko eller hatt*grøss*. Hun har bare virkelig en bad taste i klær. Så lurer jeg litt på om det gikk til helvete med gjøken hun var på ferie med siden hun oppfører seg så rart. Kan være enig i at noen av klærne er korte og trange. Hun kler å være litt mer voksen loock. Men grusomme vesker og smykker? .Totalt uenig. Hun har masse flotte vesker. Og også en del flotte sko og smykker. Smaken er forskjellig, men å påså at veskene og smykkene er grusomme. Da lurer jeg på hva du tenker er fint? 3 4
Lykkeligper Skrevet 29. juni #20542 Skrevet 29. juni Jeg kom over en TikTok her om dagen som handlet om noen av verdens største fotballstjerner – som for eksempel Ronaldinho – som har mistet hele formuen sin på grunn av dårlige valg, overforbruk og en overdådig livsstil. Dette er spillere som i sin tid tjente langt mer enn det influensere som Isabel gjør på Snapchat, men som likevel endte opp med lite eller ingenting. De brukte enorme summer på festing, gambling, shopping, damer og andre unødvendige ting – og det tok ikke lang tid før pengene forsvant. Når jeg ser på Isabel, får jeg litt av den samme følelsen. Ingenting varer evig, og ingen vet hvor lenge inntekten hennes vil holde seg. Så vidt jeg vet, har hun bare hatt en liten økning i følgere siden i fjor – noen titusen kanskje – noe som virker lite med tanke på hvor mye innhold hun legger ut og hvor mye hun promoterer. Samtidig ser det ut til at hun bruker ekstremt mye penger på ting som ikke nødvendigvis er bærekraftige. Hun betaler for sin egen leilighet, og samtidig for moren sin i Irak, for søsteren Shehed og for broren. Hun kjøpte en bil til broren for 650.000 kroner, shopper overdrevent hver måned, og bruker gjerne 40.000 kroner på én festkveld. Hva med Chanel-skiklærne hun kjøpte – ble de i det hele tatt brukt? Hun spanderer reiser, mat og opplevelser på alle rundt seg, og det virker som om hun bruker nesten like mye som hun tjener. Enkelte måneder tror jeg faktisk forbruket hennes er på nesten 2-3 millioner. Jeg vedder på at når hun nå er i Oslo, tar hun nok turen innom både Chanel og Hermès for å splurge litt til. Og ærlig talt – de på Hermès må jo gni seg i hendene. De selger henne de styggeste tingene bare fordi de vet at hun faktisk kommer til å kjøpe det. Sist da hun kjøpte vesken, hadde de gjort klar flere esker for henne, med relativt mye stygt. Hun brukte jo nesten 100.000kr ekstra på alt det diverse. For å ikke snakke om picotin vesken de solgte henne, ble den brukt noen gang (?) Trokke det. Om jeg var henne, ville jeg selvfølgelig kost meg og unnet meg fine ting – men jeg ville også tenkt langsiktig. Tjent mye, investert smart, og sikret meg en økonomisk trygghet som varer i 10–15 år frem i tid – og helst lenger. Hadde i alle fall ikke betalt bolig og livsopphold for familie som tjener egne penger. Nevnte hun ikke at hun gir lønn til søstrene sine også? 6 1 16
Alauda Skrevet 29. juni #20543 Skrevet 29. juni Lykkeligper skrev (4 minutter siden): Jeg kom over en TikTok her om dagen som handlet om noen av verdens største fotballstjerner – som for eksempel Ronaldinho – som har mistet hele formuen sin på grunn av dårlige valg, overforbruk og en overdådig livsstil. Dette er spillere som i sin tid tjente langt mer enn det influensere som Isabel gjør på Snapchat, men som likevel endte opp med lite eller ingenting. De brukte enorme summer på festing, gambling, shopping, damer og andre unødvendige ting – og det tok ikke lang tid før pengene forsvant. Når jeg ser på Isabel, får jeg litt av den samme følelsen. Ingenting varer evig, og ingen vet hvor lenge inntekten hennes vil holde seg. Så vidt jeg vet, har hun bare hatt en liten økning i følgere siden i fjor – noen titusen kanskje – noe som virker lite med tanke på hvor mye innhold hun legger ut og hvor mye hun promoterer. Samtidig ser det ut til at hun bruker ekstremt mye penger på ting som ikke nødvendigvis er bærekraftige. Hun betaler for sin egen leilighet, og samtidig for moren sin i Irak, for søsteren Shehed og for broren. Hun kjøpte en bil til broren for 650.000 kroner, shopper overdrevent hver måned, og bruker gjerne 40.000 kroner på én festkveld. Hva med Chanel-skiklærne hun kjøpte – ble de i det hele tatt brukt? Hun spanderer reiser, mat og opplevelser på alle rundt seg, og det virker som om hun bruker nesten like mye som hun tjener. Enkelte måneder tror jeg faktisk forbruket hennes er på nesten 2-3 millioner. Jeg vedder på at når hun nå er i Oslo, tar hun nok turen innom både Chanel og Hermès for å splurge litt til. Og ærlig talt – de på Hermès må jo gni seg i hendene. De selger henne de styggeste tingene bare fordi de vet at hun faktisk kommer til å kjøpe det. Sist da hun kjøpte vesken, hadde de gjort klar flere esker for henne, med relativt mye stygt. Hun brukte jo nesten 100.000kr ekstra på alt det diverse. For å ikke snakke om picotin vesken de solgte henne, ble den brukt noen gang (?) Trokke det. Om jeg var henne, ville jeg selvfølgelig kost meg og unnet meg fine ting – men jeg ville også tenkt langsiktig. Tjent mye, investert smart, og sikret meg en økonomisk trygghet som varer i 10–15 år frem i tid – og helst lenger. Hadde i alle fall ikke betalt bolig og livsopphold for familie som tjener egne penger. Nevnte hun ikke at hun gir lønn til søstrene sine også? Nå må du huske at mye av overforbruket hennes er nettopp det som gir visninger og inntekter. Uansett hvor usmakelig det er. 2
Lykkeligper Skrevet 29. juni #20544 Skrevet 29. juni Alauda skrev (10 minutter siden): Nå må du huske at mye av overforbruket hennes er nettopp det som gir visninger og inntekter. Uansett hvor usmakelig det er. Jeg skjønner at mange forsvarer livsstilen hennes med at det er den overdådige shoppingen og det glamorøse innholdet som gir visninger – og dermed inntekter. Men som jeg allerede skrev i innlegget over: ingen vet hvor lenge dette varer. Sosiale medier er ekstremt ustabile, og popularitet kan snu over natta. Og fra det jeg har sett, virker det ikke som hun har fått nevneverdig vekst i følgertall den siste tiden – kanskje heller tvert imot. Det kan bety at visningene går ned, og at inntektene potensielt gjør det samme (selvfølgelig med forbehold om at dette er antakelser, basert på innlegg jeg har sett blant annet på Jodel). Men la oss være ærlige: å bruke 40–50.000 kroner på en helg, betale leilighet både for seg selv og for mor, søster og bror, lønne søstrene sine, og stadig spandere på alle rundt seg – det genererer ikke nødvendigvis innhold som gir høyere engasjement eller visninger. Det er ikke sikkert at publikum ser, vet eller bryr seg om hvem som får lønn, hvem som får møbler eller hvem som får flybillettene betalt. Disse pengene kunne hun ha spart, og heller bedt familien selv legge inn en innsats for å tjene egne penger og betale for egne leiligheter. Jeg vedder på at hun også kjøper alt av møbler og interiør for Shehed, kanskje dekker reiser og opphold for hele familien – mor, far, søsken og kanskje utvidet familie også. Det er utrolig generøst, men det er også enormt kostbart i lengden, spesielt om inntektene begynner å stagnere. Ja, folk klikker seg inn for å se luksus, designerklær og eksklusive reiser. Men på et punkt blir det også mettet – hvor mange Chanel-vesker kan man egentlig vise frem før publikum mister interessen? Den typen innhold er dessverre også lett å erstatte, og det kommer stadig nye profiler som tilbyr det samme – bare med en ny vri. Hvis jeg var i hennes posisjon, ville jeg definitivt fortsatt å unne meg luksus og fine opplevelser – men samtidig begynt å tenke mer strategisk. Tjent penger mens det fortsatt er mulig, investert smart, og bygget en økonomisk trygghet som varer lenger enn Snapchat-karrieren. For hva skjer om visningene stuper ikke gidder hun å jobbe med noe særlig annet heller. Takker nei til alt av arbeid. Ja, ivorie og nude gjør det bra, men det er bare så lenge hun har snap og følgerne der. Huskere dere ikke bedriten hun startet med Pierre, den gikk jo konk? Livsstilen er ikke bærekraftig om det ikke kommer inn tilsvarende store summer – og det gjør det ikke nødvendigvis for alltid. Kort sagt: å bruke store summer for å opprettholde en luksuriøs fasade er ikke en investering i seg selv. Det er en risiko – og ofte en ganske høy en. 6 1 14
Tuppenoglillemor12 Skrevet 29. juni #20545 Skrevet 29. juni Lykkeligper skrev (1 time siden): Jeg kom over en TikTok her om dagen som handlet om noen av verdens største fotballstjerner – som for eksempel Ronaldinho – som har mistet hele formuen sin på grunn av dårlige valg, overforbruk og en overdådig livsstil. Dette er spillere som i sin tid tjente langt mer enn det influensere som Isabel gjør på Snapchat, men som likevel endte opp med lite eller ingenting. De brukte enorme summer på festing, gambling, shopping, damer og andre unødvendige ting – og det tok ikke lang tid før pengene forsvant. Når jeg ser på Isabel, får jeg litt av den samme følelsen. Ingenting varer evig, og ingen vet hvor lenge inntekten hennes vil holde seg. Så vidt jeg vet, har hun bare hatt en liten økning i følgere siden i fjor – noen titusen kanskje – noe som virker lite med tanke på hvor mye innhold hun legger ut og hvor mye hun promoterer. Samtidig ser det ut til at hun bruker ekstremt mye penger på ting som ikke nødvendigvis er bærekraftige. Hun betaler for sin egen leilighet, og samtidig for moren sin i Irak, for søsteren Shehed og for broren. Hun kjøpte en bil til broren for 650.000 kroner, shopper overdrevent hver måned, og bruker gjerne 40.000 kroner på én festkveld. Hva med Chanel-skiklærne hun kjøpte – ble de i det hele tatt brukt? Hun spanderer reiser, mat og opplevelser på alle rundt seg, og det virker som om hun bruker nesten like mye som hun tjener. Enkelte måneder tror jeg faktisk forbruket hennes er på nesten 2-3 millioner. Jeg vedder på at når hun nå er i Oslo, tar hun nok turen innom både Chanel og Hermès for å splurge litt til. Og ærlig talt – de på Hermès må jo gni seg i hendene. De selger henne de styggeste tingene bare fordi de vet at hun faktisk kommer til å kjøpe det. Sist da hun kjøpte vesken, hadde de gjort klar flere esker for henne, med relativt mye stygt. Hun brukte jo nesten 100.000kr ekstra på alt det diverse. For å ikke snakke om picotin vesken de solgte henne, ble den brukt noen gang (?) Trokke det. Om jeg var henne, ville jeg selvfølgelig kost meg og unnet meg fine ting – men jeg ville også tenkt langsiktig. Tjent mye, investert smart, og sikret meg en økonomisk trygghet som varer i 10–15 år frem i tid – og helst lenger. Hadde i alle fall ikke betalt bolig og livsopphold for familie som tjener egne penger. Nevnte hun ikke at hun gir lønn til søstrene sine også? Kunne ikke sagt det bedre selv!🎯 Hun sløser og kaster rundt seg som om hun er milliardær… 5 9
Tuppenoglillemor12 Skrevet 29. juni #20546 Skrevet 29. juni Lykkeligper skrev (49 minutter siden): Jeg skjønner at mange forsvarer livsstilen hennes med at det er den overdådige shoppingen og det glamorøse innholdet som gir visninger – og dermed inntekter. Men som jeg allerede skrev i innlegget over: ingen vet hvor lenge dette varer. Sosiale medier er ekstremt ustabile, og popularitet kan snu over natta. Og fra det jeg har sett, virker det ikke som hun har fått nevneverdig vekst i følgertall den siste tiden – kanskje heller tvert imot. Det kan bety at visningene går ned, og at inntektene potensielt gjør det samme (selvfølgelig med forbehold om at dette er antakelser, basert på innlegg jeg har sett blant annet på Jodel). Men la oss være ærlige: å bruke 40–50.000 kroner på en helg, betale leilighet både for seg selv og for mor, søster og bror, lønne søstrene sine, og stadig spandere på alle rundt seg – det genererer ikke nødvendigvis innhold som gir høyere engasjement eller visninger. Det er ikke sikkert at publikum ser, vet eller bryr seg om hvem som får lønn, hvem som får møbler eller hvem som får flybillettene betalt. Disse pengene kunne hun ha spart, og heller bedt familien selv legge inn en innsats for å tjene egne penger og betale for egne leiligheter. Jeg vedder på at hun også kjøper alt av møbler og interiør for Shehed, kanskje dekker reiser og opphold for hele familien – mor, far, søsken og kanskje utvidet familie også. Det er utrolig generøst, men det er også enormt kostbart i lengden, spesielt om inntektene begynner å stagnere. Ja, folk klikker seg inn for å se luksus, designerklær og eksklusive reiser. Men på et punkt blir det også mettet – hvor mange Chanel-vesker kan man egentlig vise frem før publikum mister interessen? Den typen innhold er dessverre også lett å erstatte, og det kommer stadig nye profiler som tilbyr det samme – bare med en ny vri. Hvis jeg var i hennes posisjon, ville jeg definitivt fortsatt å unne meg luksus og fine opplevelser – men samtidig begynt å tenke mer strategisk. Tjent penger mens det fortsatt er mulig, investert smart, og bygget en økonomisk trygghet som varer lenger enn Snapchat-karrieren. For hva skjer om visningene stuper ikke gidder hun å jobbe med noe særlig annet heller. Takker nei til alt av arbeid. Ja, ivorie og nude gjør det bra, men det er bare så lenge hun har snap og følgerne der. Huskere dere ikke bedriten hun startet med Pierre, den gikk jo konk? Livsstilen er ikke bærekraftig om det ikke kommer inn tilsvarende store summer – og det gjør det ikke nødvendigvis for alltid. Kort sagt: å bruke store summer for å opprettholde en luksuriøs fasade er ikke en investering i seg selv. Det er en risiko – og ofte en ganske høy en. Dette er min personlige opplevelse og mening om henne, men jeg ser en dame som er syk. Mulig bipolar. Hun er så manisk man kan få det. Dessverre … og trist. Vet det har blitt tatt opp før her og ikke meningen å spore av, men dette er mine observasjoner.. 22 1 4
Helene J. Skrevet 30. juni #20547 Skrevet 30. juni Tuppenoglillemor12 skrev (6 timer siden): Kunne ikke sagt det bedre selv!🎯 Hun sløser og kaster rundt seg som om hun er milliardær… Jeg synes det rett og slett er skremmende at mennesker er villige til å bruke en million på å leie privatfly, for å komme seg på "fest". 6 1 15
Sirah Skrevet 30. juni #20548 Skrevet 30. juni Bendie skrev (12 timer siden): Kan være enig i at noen av klærne er korte og trange. Hun kler å være litt mer voksen loock. Men grusomme vesker og smykker? .Totalt uenig. Hun har masse flotte vesker. Og også en del flotte sko og smykker. Smaken er forskjellig, men å påså at veskene og smykkene er grusomme. Da lurer jeg på hva du tenker er fint? Jeg er helt enig med deg i at hun har veldig mye fint. Bare synd at hun er så dårlig til å sette det sammen innimellom. Hun kler seg som en fjortiss og slenger på en klokke og noe smykker til et par millioner. Hadde hun droppet det med mest utringning og de korteste toppene så hadde hun sett kjempebra ut! Lykkeligper skrev (12 timer siden): Jeg skjønner at mange forsvarer livsstilen hennes med at det er den overdådige shoppingen og det glamorøse innholdet som gir visninger – og dermed inntekter. Men som jeg allerede skrev i innlegget over: ingen vet hvor lenge dette varer. Sosiale medier er ekstremt ustabile, og popularitet kan snu over natta. Og fra det jeg har sett, virker det ikke som hun har fått nevneverdig vekst i følgertall den siste tiden – kanskje heller tvert imot. Det kan bety at visningene går ned, og at inntektene potensielt gjør det samme (selvfølgelig med forbehold om at dette er antakelser, basert på innlegg jeg har sett blant annet på Jodel). Men la oss være ærlige: å bruke 40–50.000 kroner på en helg, betale leilighet både for seg selv og for mor, søster og bror, lønne søstrene sine, og stadig spandere på alle rundt seg – det genererer ikke nødvendigvis innhold som gir høyere engasjement eller visninger. Det er ikke sikkert at publikum ser, vet eller bryr seg om hvem som får lønn, hvem som får møbler eller hvem som får flybillettene betalt. Disse pengene kunne hun ha spart, og heller bedt familien selv legge inn en innsats for å tjene egne penger og betale for egne leiligheter. Jeg vedder på at hun også kjøper alt av møbler og interiør for Shehed, kanskje dekker reiser og opphold for hele familien – mor, far, søsken og kanskje utvidet familie også. Det er utrolig generøst, men det er også enormt kostbart i lengden, spesielt om inntektene begynner å stagnere. Ja, folk klikker seg inn for å se luksus, designerklær og eksklusive reiser. Men på et punkt blir det også mettet – hvor mange Chanel-vesker kan man egentlig vise frem før publikum mister interessen? Den typen innhold er dessverre også lett å erstatte, og det kommer stadig nye profiler som tilbyr det samme – bare med en ny vri. Hvis jeg var i hennes posisjon, ville jeg definitivt fortsatt å unne meg luksus og fine opplevelser – men samtidig begynt å tenke mer strategisk. Tjent penger mens det fortsatt er mulig, investert smart, og bygget en økonomisk trygghet som varer lenger enn Snapchat-karrieren. For hva skjer om visningene stuper ikke gidder hun å jobbe med noe særlig annet heller. Takker nei til alt av arbeid. Ja, ivorie og nude gjør det bra, men det er bare så lenge hun har snap og følgerne der. Huskere dere ikke bedriten hun startet med Pierre, den gikk jo konk? Livsstilen er ikke bærekraftig om det ikke kommer inn tilsvarende store summer – og det gjør det ikke nødvendigvis for alltid. Kort sagt: å bruke store summer for å opprettholde en luksuriøs fasade er ikke en investering i seg selv. Det er en risiko – og ofte en ganske høy en. Du har mange gode tanker her og jeg tror du har mye rett i mye av det du sier. Når jeg begynte å følge henne for et drøyt år siden så var det nettopp shoppingen som var noe av det jeg syntes at var gøyest. Husker hun eide noen helt få Chanel-vesker på den tiden og hun gikk lenge og grublet på det neste kjøpet. Husker hun var oppriktig glad når hun kjøpte seg den neste og vesken ble brukt mye! På et punkt i fjor høst/vinter så gikk det derimot fullstendig over stokk og stein for henne. Nå kjøper hun luksusvesker og klær som andre kjøper sokker og dopapir. Fra å glede meg sammen med henne over et kjø,p så knyter det seg nå i magen min når jeg ser det voldsomme overforbruket. Altså, hvem faen trenger så mange vesker? Det eneste veskekjøpet jeg egentlig skjønner er Mini Kelly, for den har hun faktisk snakket om i år og dag. Selv om jeg syntes det er helt latterlig å kjøpe denne vesken en knapp måned etter at hun kjøpte den krokodillevesken.... Og ja, hun tjener penger på å bruke penger. Det er helt greit. Men jeg tror hun tjener mer penger på reiser og opplevelser (hvor blir det av Tokyo???) enn hun tjener på å vise haul av nettshopping fra Zara... Og det er helt ok at man hjelper familie, det hadde nok jeg gjort også om jeg var i hennes sko. Men betale leiligheter OG lønn til hele familien? Rami betaler vel for sin egen nå, men hun betaler for sin egen, leiligheten i Irak og for Shehed. Og i tillegg får de lønn? De bidrar jo ganske mye, det skal de ha. Men det får være grenser? De må jo kunne klare seg litt selv? Det smarteste kjøpet hun har gjort er i mine øyne bilen til Rami. Han kjører såpass mye rundt på henne at det basicly er en bil de deler. Jeg savner den Isabel jeg begynte å følge. Hun var morsom, underholdende og en person som virkelig ga mye av seg selv. Håper hun finner tilbake til den personen snart. Jeg liker hun mye bedre enn den hun fremstår som nå... 7 18
refill Skrevet 30. juni #20549 Skrevet 30. juni Bare for å påpeke det først; jeg syntes også overforbruket hennes er hinsides. Men hun har en forretningsfører (eller hva nå og da Geir er) og han der fyren i London (?). Hun både investerer og sparer, så jeg tipper hun har så hun klarer seg om (når) eventyret tar slutt. Kanskje ikke for samme livsstil, men hun regner vel med å ha giftet seg innen den tid 😅🫣 4
Sirah Skrevet 30. juni #20550 Skrevet 30. juni refill skrev (27 minutter siden): Bare for å påpeke det først; jeg syntes også overforbruket hennes er hinsides. Men hun har en forretningsfører (eller hva nå og da Geir er) og han der fyren i London (?). Hun både investerer og sparer, så jeg tipper hun har så hun klarer seg om (når) eventyret tar slutt. Kanskje ikke for samme livsstil, men hun regner vel med å ha giftet seg innen den tid 😅🫣 Jeg håper du har rett! Og hun har forhåpentligvis mer styr på det enn hva vi ser. At hun «investerer» i fine ting er nå en ting, men all den latterlige hamstringen av fast fashion skjønner jeg ikke 😬 1 4
Teflonhjernen Skrevet 30. juni #20551 Skrevet 30. juni Sirah skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig med deg i at hun har veldig mye fint. Bare synd at hun er så dårlig til å sette det sammen innimellom. Hun kler seg som en fjortiss og slenger på en klokke og noe smykker til et par millioner. Hadde hun droppet det med mest utringning og de korteste toppene så hadde hun sett kjempebra ut! Du har mange gode tanker her og jeg tror du har mye rett i mye av det du sier. Når jeg begynte å følge henne for et drøyt år siden så var det nettopp shoppingen som var noe av det jeg syntes at var gøyest. Husker hun eide noen helt få Chanel-vesker på den tiden og hun gikk lenge og grublet på det neste kjøpet. Husker hun var oppriktig glad når hun kjøpte seg den neste og vesken ble brukt mye! På et punkt i fjor høst/vinter så gikk det derimot fullstendig over stokk og stein for henne. Nå kjøper hun luksusvesker og klær som andre kjøper sokker og dopapir. Fra å glede meg sammen med henne over et kjø,p så knyter det seg nå i magen min når jeg ser det voldsomme overforbruket. Altså, hvem faen trenger så mange vesker? Det eneste veskekjøpet jeg egentlig skjønner er Mini Kelly, for den har hun faktisk snakket om i år og dag. Selv om jeg syntes det er helt latterlig å kjøpe denne vesken en knapp måned etter at hun kjøpte den krokodillevesken.... Og ja, hun tjener penger på å bruke penger. Det er helt greit. Men jeg tror hun tjener mer penger på reiser og opplevelser (hvor blir det av Tokyo???) enn hun tjener på å vise haul av nettshopping fra Zara... Og det er helt ok at man hjelper familie, det hadde nok jeg gjort også om jeg var i hennes sko. Men betale leiligheter OG lønn til hele familien? Rami betaler vel for sin egen nå, men hun betaler for sin egen, leiligheten i Irak og for Shehed. Og i tillegg får de lønn? De bidrar jo ganske mye, det skal de ha. Men det får være grenser? De må jo kunne klare seg litt selv? Det smarteste kjøpet hun har gjort er i mine øyne bilen til Rami. Han kjører såpass mye rundt på henne at det basicly er en bil de deler. Jeg savner den Isabel jeg begynte å følge. Hun var morsom, underholdende og en person som virkelig ga mye av seg selv. Håper hun finner tilbake til den personen snart. Jeg liker hun mye bedre enn den hun fremstår som nå... 100% enig. Isabel i fjor sommer er ikke den samme Isabel som nå. Hun har totalt mistet fotfestet, dessverre. 2 11
Alessi Skrevet 30. juni #20552 Skrevet 30. juni Teflonhjernen skrev (16 minutter siden): 100% enig. Isabel i fjor sommer er ikke den samme Isabel som nå. Hun har totalt mistet fotfestet, dessverre. Stemmer 100% med min oppfatning. Jeg syntes det var gøy å følge Isabel da det meste i Dubai var forholdsvis nytt. Hun var nysgjerrig, morsom og lite selvhøytidelig. Grunnen til at jeg fremdeles følger henne her, er nok fordi jeg håper ting skal snu og at hun blir den hun var. Nå orker jeg rett og slett ikke all sløsing og overforbruk, men gir ikke opp håpet 🙂 2 2
Lykkeligper Skrevet 30. juni #20553 Skrevet 30. juni Isabel har ved flere anledninger snakket om en influencer bosatt i Dubai, som heter «Youmna Khoury». Selv om hun aldri har nevnt navnet hennes direkte, er det tydelig hvem hun sikter til – særlig når hun snakker om henne i forbindelse med luksuslivsstil, kjærlighetsforhold og nylig ekteskap. Sist hun tok henne opp, tror jeg det var i mai, da Youmna giftet seg med en ekstremt velstående mann. Jeg mener å huske at hun snakket om en influencer fra Dubai som aldri har vist noe tegn til forhold på Instagram, og plutselig legger hun ut bilde av at hun er gift. Det var samme dag som Youmna giftet seg. Vi som er arabere og litt interessert i andre arabere (internasjonale) skjønte med engang hvem Isabel refererte til. Youmna Khoury er utvilsomt en kvinne som har oppnådd mye – hun har bygget seg opp som en kjent offentlig profil og fremstilles som en suksessrik forretningskvinne. Samtidig er det ingen hemmelighet at hun også har fått betydelig hjelp underveis, spesielt gjennom forholdene sine med rike og innflytelsesrike menn. Den nyeste ektemannen hennes er, etter ryktene, god for nærmere én billion. Det spesielle med historien deres er at han allerede var gift da han møtte Youmna, og de innledet et forhold bak ryggen på hans daværende kona. Det sies at hun presset ham til å skille seg, og bare to måneder etter skilsmissen var de Youmna og han gift. Samtidig skal hun ha ha blitt overøst med Richard Mille klokker, Himalayan vesker og private jet turer til blant annet Maldivene. Det virker som Isabel ser opp til denne livsstilen, og kanskje også håper på noe lignende for seg selv. Men her er det noen viktige forskjeller. For det første er Youmna internasjonalt kjent, med en merkevare og tilstedeværelse som gjør henne både ettertraktet og utilnærmelig. For det andre er hun ekstremt bevisst på hvordan hun fremstår – hun vet å spille spillet, og hun stiller krav. Det gjør at hun ikke nødvendigvis blir oppfattet som “lett å få”, men heller som en kvinne man må investere mye i, både økonomisk og emosjonelt. Bare det at hennes nåværende ektemann skilte seg fra sin kone etter flere år med ekteskap, for så å gifte seg med henne etter to måneder sier mye. Når det kommer til Isabel, så er inntrykket ofte et annet. Mange ser på henne som vakker og attraktiv, men det virker dessverre som enkelte menn i hennes liv ikke har tatt henne seriøst med tanke på et langsiktig forhold. Hun fremstår mer som en man har det gøy med, enn en man bygger en fremtid med – og det er trist dersom hun innerst inne ønsker seg noe mer varig og meningsfullt. Det er lett å forstå at hun ønsker det samme som Youmna – trygghet, luksus, en mann som verdsetter henne høyt og gir henne det beste livet kan tilby. Men i praksis er det stor forskjell på å ønske seg noe, og faktisk klare å posisjonere seg dit. Youmna fremstår som målrettet, strategisk og eksklusiv. Isabel virker mer tilgjengelig og kanskje litt for snill – noe som gjør at enkelte menn utnytter det og ikke ser henne som en «kvinne å satse på». Det er selvfølgelig ikke rettferdig, men det er realiteten for mange kvinner i dagens overfladiske datingkultur. Eksempelvis hele forholdet hennes til naboen for å ikke minst nevne det at hun kastet seg på første fly for å møte en fyr for aller første gang. Han betalte kanskje alt, men hun betalte vell sikkert i noe form for fysisk kontakt? Alt i alt er det ikke sikkert Isabel finner en mann som gir henne det samme som Youmna har fått – ikke nødvendigvis fordi hun ikke fortjener det, men fordi dynamikken rundt henne og hvordan hun fremstår, ikke skaper samme illusjon av eksklusivitet og makt. Det handler ikke bare om skjønnhet, men om hvordan man posisjonerer seg og hvilke grenser man setter – og hva man signaliserer at man er verdt. 1 17
Istapp Skrevet 30. juni #20554 Skrevet 30. juni Lykkeligper skrev (37 minutter siden): Isabel har ved flere anledninger snakket om en influencer bosatt i Dubai, som heter «Youmna Khoury». Selv om hun aldri har nevnt navnet hennes direkte, er det tydelig hvem hun sikter til – særlig når hun snakker om henne i forbindelse med luksuslivsstil, kjærlighetsforhold og nylig ekteskap. Sist hun tok henne opp, tror jeg det var i mai, da Youmna giftet seg med en ekstremt velstående mann. Jeg mener å huske at hun snakket om en influencer fra Dubai som aldri har vist noe tegn til forhold på Instagram, og plutselig legger hun ut bilde av at hun er gift. Det var samme dag som Youmna giftet seg. Vi som er arabere og litt interessert i andre arabere (internasjonale) skjønte med engang hvem Isabel refererte til. Youmna Khoury er utvilsomt en kvinne som har oppnådd mye – hun har bygget seg opp som en kjent offentlig profil og fremstilles som en suksessrik forretningskvinne. Samtidig er det ingen hemmelighet at hun også har fått betydelig hjelp underveis, spesielt gjennom forholdene sine med rike og innflytelsesrike menn. Den nyeste ektemannen hennes er, etter ryktene, god for nærmere én billion. Det spesielle med historien deres er at han allerede var gift da han møtte Youmna, og de innledet et forhold bak ryggen på hans daværende kona. Det sies at hun presset ham til å skille seg, og bare to måneder etter skilsmissen var de Youmna og han gift. Samtidig skal hun ha ha blitt overøst med Richard Mille klokker, Himalayan vesker og private jet turer til blant annet Maldivene. Det virker som Isabel ser opp til denne livsstilen, og kanskje også håper på noe lignende for seg selv. Men her er det noen viktige forskjeller. For det første er Youmna internasjonalt kjent, med en merkevare og tilstedeværelse som gjør henne både ettertraktet og utilnærmelig. For det andre er hun ekstremt bevisst på hvordan hun fremstår – hun vet å spille spillet, og hun stiller krav. Det gjør at hun ikke nødvendigvis blir oppfattet som “lett å få”, men heller som en kvinne man må investere mye i, både økonomisk og emosjonelt. Bare det at hennes nåværende ektemann skilte seg fra sin kone etter flere år med ekteskap, for så å gifte seg med henne etter to måneder sier mye. Når det kommer til Isabel, så er inntrykket ofte et annet. Mange ser på henne som vakker og attraktiv, men det virker dessverre som enkelte menn i hennes liv ikke har tatt henne seriøst med tanke på et langsiktig forhold. Hun fremstår mer som en man har det gøy med, enn en man bygger en fremtid med – og det er trist dersom hun innerst inne ønsker seg noe mer varig og meningsfullt. Det er lett å forstå at hun ønsker det samme som Youmna – trygghet, luksus, en mann som verdsetter henne høyt og gir henne det beste livet kan tilby. Men i praksis er det stor forskjell på å ønske seg noe, og faktisk klare å posisjonere seg dit. Youmna fremstår som målrettet, strategisk og eksklusiv. Isabel virker mer tilgjengelig og kanskje litt for snill – noe som gjør at enkelte menn utnytter det og ikke ser henne som en «kvinne å satse på». Det er selvfølgelig ikke rettferdig, men det er realiteten for mange kvinner i dagens overfladiske datingkultur. Eksempelvis hele forholdet hennes til naboen for å ikke minst nevne det at hun kastet seg på første fly for å møte en fyr for aller første gang. Han betalte kanskje alt, men hun betalte vell sikkert i noe form for fysisk kontakt? Alt i alt er det ikke sikkert Isabel finner en mann som gir henne det samme som Youmna har fått – ikke nødvendigvis fordi hun ikke fortjener det, men fordi dynamikken rundt henne og hvordan hun fremstår, ikke skaper samme illusjon av eksklusivitet og makt. Det handler ikke bare om skjønnhet, men om hvordan man posisjonerer seg og hvilke grenser man setter – og hva man signaliserer at man er verdt. I virker ikke snill, hun virker umoden, desperat og lite oppegående slik hun fremstår i væremåte og fremferd. Rike forretningsmenn vil jo ikke ha en kone, som oppfører seg som et bortskjemt barn. De vil ha en moden, reflektert og omsorgsfull kone de kan få barn med. 6 15
Helene J. Skrevet 30. juni #20555 Skrevet 30. juni (endret) Det blir rolige dager fra henne om hun ikke skal dele noe om noen menn lenger. Hun virker trist nå, synes jeg. Endret 30. juni av Helene J. 4
Sirah Skrevet 30. juni #20556 Skrevet 30. juni Helene J. skrev (58 minutter siden): Det blir rolige dager fra henne om hun ikke skal dele noe om noen menn lenger. Hun virker trist nå, synes jeg. Enig. Hun virker ikke bare sliten, hun virker nedfor. 5
Sirah Skrevet 30. juni #20557 Skrevet 30. juni Teflonhjernen skrev (3 timer siden): 100% enig. Isabel i fjor sommer er ikke den samme Isabel som nå. Hun har totalt mistet fotfestet, dessverre. Ja det skjedde noe i høst/vinter. Ca når hun var på det Chanel-eventet? Kan ikke det stemme? 1
agent Skrevet 30. juni #20558 Skrevet 30. juni Lykkeligper skrev (3 timer siden): Isabel har ved flere anledninger snakket om en influencer bosatt i Dubai, som heter «Youmna Khoury». Selv om hun aldri har nevnt navnet hennes direkte, er det tydelig hvem hun sikter til – særlig når hun snakker om henne i forbindelse med luksuslivsstil, kjærlighetsforhold og nylig ekteskap. Sist hun tok henne opp, tror jeg det var i mai, da Youmna giftet seg med en ekstremt velstående mann. Jeg mener å huske at hun snakket om en influencer fra Dubai som aldri har vist noe tegn til forhold på Instagram, og plutselig legger hun ut bilde av at hun er gift. Det var samme dag som Youmna giftet seg. Vi som er arabere og litt interessert i andre arabere (internasjonale) skjønte med engang hvem Isabel refererte til. Youmna Khoury er utvilsomt en kvinne som har oppnådd mye – hun har bygget seg opp som en kjent offentlig profil og fremstilles som en suksessrik forretningskvinne. Samtidig er det ingen hemmelighet at hun også har fått betydelig hjelp underveis, spesielt gjennom forholdene sine med rike og innflytelsesrike menn. Den nyeste ektemannen hennes er, etter ryktene, god for nærmere én billion. Det spesielle med historien deres er at han allerede var gift da han møtte Youmna, og de innledet et forhold bak ryggen på hans daværende kona. Det sies at hun presset ham til å skille seg, og bare to måneder etter skilsmissen var de Youmna og han gift. Samtidig skal hun ha ha blitt overøst med Richard Mille klokker, Himalayan vesker og private jet turer til blant annet Maldivene. Det virker som Isabel ser opp til denne livsstilen, og kanskje også håper på noe lignende for seg selv. Men her er det noen viktige forskjeller. For det første er Youmna internasjonalt kjent, med en merkevare og tilstedeværelse som gjør henne både ettertraktet og utilnærmelig. For det andre er hun ekstremt bevisst på hvordan hun fremstår – hun vet å spille spillet, og hun stiller krav. Det gjør at hun ikke nødvendigvis blir oppfattet som “lett å få”, men heller som en kvinne man må investere mye i, både økonomisk og emosjonelt. Bare det at hennes nåværende ektemann skilte seg fra sin kone etter flere år med ekteskap, for så å gifte seg med henne etter to måneder sier mye. Når det kommer til Isabel, så er inntrykket ofte et annet. Mange ser på henne som vakker og attraktiv, men det virker dessverre som enkelte menn i hennes liv ikke har tatt henne seriøst med tanke på et langsiktig forhold. Hun fremstår mer som en man har det gøy med, enn en man bygger en fremtid med – og det er trist dersom hun innerst inne ønsker seg noe mer varig og meningsfullt. Det er lett å forstå at hun ønsker det samme som Youmna – trygghet, luksus, en mann som verdsetter henne høyt og gir henne det beste livet kan tilby. Men i praksis er det stor forskjell på å ønske seg noe, og faktisk klare å posisjonere seg dit. Youmna fremstår som målrettet, strategisk og eksklusiv. Isabel virker mer tilgjengelig og kanskje litt for snill – noe som gjør at enkelte menn utnytter det og ikke ser henne som en «kvinne å satse på». Det er selvfølgelig ikke rettferdig, men det er realiteten for mange kvinner i dagens overfladiske datingkultur. Eksempelvis hele forholdet hennes til naboen for å ikke minst nevne det at hun kastet seg på første fly for å møte en fyr for aller første gang. Han betalte kanskje alt, men hun betalte vell sikkert i noe form for fysisk kontakt? Alt i alt er det ikke sikkert Isabel finner en mann som gir henne det samme som Youmna har fått – ikke nødvendigvis fordi hun ikke fortjener det, men fordi dynamikken rundt henne og hvordan hun fremstår, ikke skaper samme illusjon av eksklusivitet og makt. Det handler ikke bare om skjønnhet, men om hvordan man posisjonerer seg og hvilke grenser man setter – og hva man signaliserer at man er verdt. Nå må jeg inn å se på Youmna. Men tror nok dessverre, at du har rett i det du skrev her. 1 1
Teflonhjernen Skrevet 30. juni #20559 Skrevet 30. juni Sirah skrev (9 minutter siden): Ja det skjedde noe i høst/vinter. Ca når hun var på det Chanel-eventet? Kan ikke det stemme? Ja, for min del var det da hun kjøpte alt det der Chanel ski tøyet at jeg skjønte at dette bærer jo galt av sted. Så ble det bare verre og verre, hun mistet totalt bakkekontakten og rett og slett sjarme. Ble bare mer og mer ekkelt og ekstremt den der hamstringen og pengesløsingen. Hun virker bare tom nå, dikter opp og styrer. Huff, for et tomt liv hun må ha. 4 9
Celia Skrevet 30. juni #20560 Skrevet 30. juni Ønsker henne alt det beste men hun finner aldri sin «husband» ved å være avkledt alltid - ser flott ut men tiltrekker seg menn som tror hun vil være et leketøy. Og er lei av bare eting, smykker, vesker og flyturer uten noen som helst tanke for miljø og bærekraft- er så trist for den søte og snille jenta at hun ikke skjønner at hun har mistet det. 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå