Istapp Skrevet 26. juni #20461 Skrevet 26. juni firetoen skrev (Akkurat nå): Endre skattemessig? Det har ingen skattemessig betyding men det er føringsplikt. Og ja, jeg tror de evner å føre det opp på en skattemelding 😆 Det tror ikke jeg at de fører opp på skattemeldingen sin. Turer, klær, pengegaver osv. Nei, dette tror jeg de unnlater å føre både eget "regnskap" på for å huske og igjen for å føre på skattemeldingen. 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 26. juni #20462 Skrevet 26. juni firetoen skrev (3 minutter siden): Endre skattemessig? Det har ingen skattemessig betyding men det er føringsplikt. Og ja, jeg tror de evner å føre det opp på en skattemelding 😆 Skulle stå skattemelding ikke skattemessig..😉 2
firetoen Skrevet 26. juni #20463 Skrevet 26. juni Istapp skrev (2 minutter siden): Dette gjelder gaver i penger og verdien til fysiske gaver (klær, vesker, turer o.l.) og følger kalenderåret. Så her har nok mammaR bikket beløpet og er skattepliktig. Skatteetaten får vi håpe følger med. Hvorfor driver dere å uttaler dere om ting dere åpenbart ikke har peiling på? Gaver på over 100 000 kr er ikke skattepliktig, den loven ble endret i 14. Det er kun en opplysningsplikt til skatteetaten. Det er heller ingen grense på hvor store gaver du kan gi eller motta rent juridisk (så lenge giver selv eier midlene), men det er som nevnt opplysningsplikt ved over 100 000 kr. Kilde: skatteetaten.no 5 5
Sirah Skrevet 26. juni #20464 Skrevet 26. juni Nå er vel den familien relativt godt dekket opp av folk som hjelper dem - Geir feks. Så de vet nok godt hva som er innafor og ikke sånn skattemessig. 2
Helene J. Skrevet 26. juni #20465 Skrevet 26. juni Lili-S skrev (1 time siden): Hun kikker bort på moren sin som sitter der og hører på…..😅 Ja. Og til hennes forsvar var det venninna til 'Europagjøken' som filmet. Selv om jeg selv er kritisk til mye, er det vell så mye å være kritisk til her inne. 4 5
Sirah Skrevet 26. juni #20466 Skrevet 26. juni Helene J. skrev (2 minutter siden): Ja. Og til hennes forsvar var det venninna til 'Europagjøken' som filmet. Selv om jeg selv er kritisk til mye, er det vell så mye å være kritisk til her inne. Jeg tar absolutt alt hun sier med en klype salt og ser på det som rein regissert underholdning. Om man ikke tar alt hun sier og gjør blodseriøst så tror jeg det er mye triveligere å følge henne 😅 Isabel viser oss den siden av Isabel som hun ønsker å vise oss. Hverken mer eller minde. Så klart er det mye som er vridd og vendt på og mye som er "direkte løgn". Det sier seg jo selv tenker jeg. Det hadde nok vi også gjort om vi var i hennes sko Spesielt når man ser hvor engasjerte folk blir. Både på godt og vondt... 6
Pigaloppa Skrevet 26. juni #20467 Skrevet 26. juni Kønn skrev (2 timer siden): 100k til mamma Raad i bursdagsgave. Da må hun vel skatte? 50k i julegave også. Sniker vell seg unna den også om dem kan. 1
firetoen Skrevet 26. juni #20468 Skrevet 26. juni Pigaloppa skrev (18 minutter siden): Sniker vell seg unna den også om dem kan. Hvorfor tror dere det er andre regler for familien Raad enn andre? Gaver er IKKE skattepliktig, ikke for deg og ikke for mamma Raad. 5
Kønn Skrevet 26. juni #20469 Skrevet 26. juni Tuppenoglillemor12 skrev (2 timer siden): Tror du de er oppegående nok til å endre skattemessig selv og føre dette opp?🤔 Nei🙈 3 2
Kønn Skrevet 26. juni #20470 Skrevet 26. juni firetoen skrev (1 time siden): Hvorfor driver dere å uttaler dere om ting dere åpenbart ikke har peiling på? Gaver på over 100 000 kr er ikke skattepliktig, den loven ble endret i 14. Det er kun en opplysningsplikt til skatteetaten. Det er heller ingen grense på hvor store gaver du kan gi eller motta rent juridisk (så lenge giver selv eier midlene), men det er som nevnt opplysningsplikt ved over 100 000 kr. Kilde: skatteetaten.no Jeg har sitert meg selv og skrevet det du påpeker her, men om man mottar ytelser fra NAV kan det bli trekk i ytelsene. 3 3
Angel75 Skrevet 26. juni #20471 Skrevet 26. juni Kønn skrev (8 minutter siden): Jeg har sitert meg selv og skrevet det du påpeker her, men om man mottar ytelser fra NAV kan det bli trekk i ytelsene. Ikke ved ufør. 2 5
firetoen Skrevet 26. juni #20472 Skrevet 26. juni Kønn skrev (20 minutter siden): Jeg har sitert meg selv og skrevet det du påpeker her, men om man mottar ytelser fra NAV kan det bli trekk i ytelsene. Tull og tøys, hun er uføretrygdet. Kan få 100 milliarder og hun, eller du, vil ikke bli trukket en krone. Forstår at ikke alle er fan av familien, men dette blir for dumt! 14 7
Tuppenoglillemor12 Skrevet 26. juni #20473 Skrevet 26. juni Enten er naboen «rebranda» som europagjøken ellers så har hun hatt noe med denne fyren mye lengre enn vi skal tro… hun virket altfor all in allerede etter så kort tid. Snakker heller ikke lengre om hvor redd hun er for å åpne hjerte sitt osv osv… Ellers er det bare en steinrik kjekt fyr som hun blir totalt blendet av pga han gir henne all princess treatment i verden… husk også hva hun har sagt tidligere om naboen (han bruker ofte private jet osv osv.. ) dette er Isabel i ett nøtteskall! Kun opptatt av penger og status.. ikke «de små tingene» 9 4
Lili-S Skrevet 26. juni #20474 Skrevet 26. juni Istapp skrev (7 timer siden): Men landet det privatfly på Gardemoen den aktuelle dagen? Eller hoppet IR ut i fallskjerm? Mener du at man skal sitte å følge med på ankomster på Gardermoen…? Ellers har det ikke skjedd, liksom?😅 Nei, jeg pakket dessverre ikke med meg kikkerten og dro dit……😂 8
Sirah Skrevet 26. juni #20475 Skrevet 26. juni Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden): Enten er naboen «rebranda» som europagjøken ellers så har hun hatt noe med denne fyren mye lengre enn vi skal tro… hun virket altfor all in allerede etter så kort tid. Snakker heller ikke lengre om hvor redd hun er for å åpne hjerte sitt osv osv… Ellers er det bare en steinrik kjekt fyr som hun blir totalt blendet av pga han gir henne all princess treatment i verden… husk også hva hun har sagt tidligere om naboen (han bruker ofte private jet osv osv.. ) dette er Isabel i ett nøtteskall! Kun opptatt av penger og status.. ikke «de små tingene» Jeg tror også det er noe rart her. Med naboen så var det jo livsfarlig å åpne hjertet og hun var jo virkelig livredd. Enten er dette gammelt nytt ja, eller så er det naboen i ny versjon. 9
Natu Skrevet 26. juni #20476 Skrevet 26. juni Jeg gikk inn og så i 2 minutt på tea timen i går av nysgjerrighet etter å ha avfulgt henne ei god stund. Hun oppfører seg rart ja, hun er veldig avflatet når hun forteller, det virker veldig unaturlig og det ser ut som hun må anstrenge seg når hun forteller. Før med naboen veltet jo ordene bare ut og hun virket så engasjert og full av følelser. 12 1
Kønn Skrevet 26. juni #20477 Skrevet 26. juni firetoen skrev (5 timer siden): Tull og tøys, hun er uføretrygdet. Kan få 100 milliarder og hun, eller du, vil ikke bli trukket en krone. Forstår at ikke alle er fan av familien, men dette blir for dumt! Ok, jeg visste ikke at hun var uføretrygdet.
Tuppenoglillemor12 Skrevet 26. juni #20478 Skrevet 26. juni I viste også en mld mellom henne og venninna Marina der Marina refererer til naboen som : ja- Naboen😂 Vennene hennes vet jo hva Naboen heter så dette er kun ett spill for galleriet der Isabel har planlagt denne såkalte samtalen der de diskuterer hvordan livet hennes er som en film og hva universet gir henne ved at naboen var på nabobordet.. Nei du.. Her har nok Marina fått instrukser om å skrive dette slik at Isabel har «bevisene» hun trenger….😉 8 2
Mallisaen Skrevet 26. juni #20479 Skrevet 26. juni Tuppenoglillemor12 skrev (12 minutter siden): I viste også en mld mellom henne og venninna Marina der Marina refererer til naboen som : ja- Naboen😂 Vennene hennes vet jo hva Naboen heter så dette er kun ett spill for galleriet der Isabel har planlagt denne såkalte samtalen der de diskuterer hvordan livet hennes er som en film og hva universet gir henne ved at naboen var på nabobordet.. Nei du.. Her har nok Marina fått instrukser om å skrive dette slik at Isabel har «bevisene» hun trenger….😉 🎯 Spot on! 5 2
agent Skrevet 26. juni #20480 Skrevet 26. juni (endret) Tuppenoglillemor12 skrev (31 minutter siden): I viste også en mld mellom henne og venninna Marina der Marina refererer til naboen som : ja- Naboen😂 Vennene hennes vet jo hva Naboen heter så dette er kun ett spill for galleriet der Isabel har planlagt denne såkalte samtalen der de diskuterer hvordan livet hennes er som en film og hva universet gir henne ved at naboen var på nabobordet.. Nei du.. Her har nok Marina fått instrukser om å skrive dette slik at Isabel har «bevisene» hun trenger….😉 Noen ganger lurer jeg på hvor hun er , både alder og det mentale. Oppførsel tilsier ustabil fjortiss, med for høye tanker om seg selv. Må være slitsomt å servere så mange løgner, for å gjøre seg interessant. I det lange løp, lønner det seg å holde seg til sannheten. Endret 26. juni av agent 4 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå