Trixie99 Skrevet 20 timer siden #30541 Skrevet 20 timer siden agent skrev (11 minutter siden): En liten tanke🤔 Ettersom Hans Høyet i Dubai har gitt strenge retningslinjer for bosatte influensere. Å hvis hun hadde kansellert villa kjøpet nå,( som det er SÅ trygt i Dubai) at hun kunne få problemer med arbeid der nede. At de kunne nekte henne å jobbe som influenser. Kanskje hun må oppgi grunn og selger rapporterer til de rette instanser. 🤔🤔 For 4.3 mill er ikke mye for IR med tanke på den situasjonen som er i Midtøsten nå. Det hadde hun lett tjent inn med noen heftige click bait 🤔🤔 Jeg tror absolutt du er inne på noe! Trolig en faktor iallfall. 2 1 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 20 timer siden #30542 Skrevet 20 timer siden agent skrev (1 time siden): Dette er dama som flyttet til Dubai pga. Klima, hun er for all del ikke skatteflyktning.🤦♀️🤣🤷♀️ Ikke sant? 🤠💰💰 1 1
Jollydolly Skrevet 18 timer siden #30543 Skrevet 18 timer siden (endret) Enda godt hun har life saving eye patches med seg på flyet til Dubai😶🌫️👌 Endret 18 timer siden av Jollydolly 4 3
Tippsi Skrevet 15 timer siden #30544 Skrevet 15 timer siden Jollydolly skrev (3 timer siden): Enda godt hun har life saving eye patches med seg på flyet til Dubai😶🌫️👌 Gråt og urolig et øyeblikk, og full reklamamering av produkter det andre🙄.. spesielt🤢.. såååå trist og plutselig happy happy 6 3
Istapp Skrevet 13 timer siden #30545 Skrevet 13 timer siden Det er på tide å ta grep og gjøre disse såkalte "influ'ene" til persona non grata, de bidrar særdeles lite positivt noen av disse. De er kyniske ovenfor forbrukerne de lever av. Her er det ene og alene hver og en av oss som bør ta grep og ikke de disse et eneste klikk. La disse trådene heller være basert kun på norsk presse om vi nå egentlig trenger info. Da reduseres inntektsklikket til den enkelte influenceren,så kanskje de måtte begynt å bli litt redelige i hvordan å få inntekten sin. Vi må starte med oss selv. Ta ansvar, ikke bli IR eller andre sin inntektskilde! 4 12
Carrot Skrevet 12 timer siden #30546 Skrevet 12 timer siden Spania33 skrev (11 timer siden): Ehhhhh…. Du har fått med deg at bomber, droner og raketter er flyvende gjenstander og ikke kjørende objekter. Hva i all verden tenkte du på når du beregnet bilvei? 😅 Det var et forsøk på å si noe om hvor "nær" man er "krig" uten at det nødvendigvis er krig der man selv bor men jeg burde jo skjønt at realisme ikke fungerer helt i denne tråden for alle som deltar og det erjo helt min feil selvsagt. Sirah skrev (11 timer siden): Dubai i seg selv er nok ikke et mål, men likevel har både luksushoteller og havnen blitt truffet. UAE har skutt ned missiler og vrakrestene fra disse har truffet blant annet Burj Al Arab. I tillegg ble en mann drept i ørkenen av vrakrester. Hvem vet hva disse missilene hadde truffet om ikke de var skutt ned? For å ikke snakke om skadeomfanget disse kunne forårsaket. Selv om kanskje ikke Dubai er målet i seg selv så har de likevel blitt dratt inn i konflikten og det er realiteten man må forholde seg til. Dessverre. Når det er sagt så forstår jeg godt at 5 millioner er forferdelig sure penger å kaste ut av vinduet. Det er jo latterlig mye penger! Men er det så mye penger at det er verdt å oppsøke området for? Det fremstilles som om "nedfall" etter at UAE har avverget droner er det samme som at disse stedene var målet - det er det jo ikke. Samtidig virker det som om det fullstendig glemmes at Dubai er hjemmet henens, ikke Norge. Reiserådene gjelder norske bosatte som drar på jobbreiser og ferier, ikke nordmenn bosatt i området av fri vilje. Jeg har kollegaer som var på jobbi Romania som opplevde at raketter fra krigen i ukraina / russland traff en del av stedet de jobbet, det oppevdes som ubehagelig men ikke direte utrygt å reise til Romiania på jobb. Samme medPolen, vi har ansatte som er på jobb i polen hvor det stadig har gått alarmer på droner osv - det er ting vi her i Norge ikke bekymrer oss over selv om vi rent praktisk grenser til et land som er i krig.. Og ja, fem mill er mye penger når man i tillegg snakker om noens hjem. Othelia08 skrev (11 timer siden): Hun satt jo selv og hadde angst i flere dager, droppet barnedåp selvom hun var fadder, kom seg ikke ut døra fordi hun var redd for rosegjøken og pimpen, og nå setter hun sine nære i samme posisjon som hun var i da. Hadde det vært min datter/søster/kjæreste hadde jeg vært kjemperedd. Skjønner ikke at hun risikerer å bli stuck der nede En litt annen situasjon når de var i landet som var selve målet for bombingen kontra hun som skal til Dubai som ikke er et direkte mål, USA bombet stedet foreldrene oppholdt seg nesten direkte, og det var mye uklar informasjon i starten så det er jo ikke helt det samme. Det er helt greit å være redd, de flest ville vært det, men redsel alene kan ikke stanse fremtiden din. Jeg sier ikke at jeg vet om jeg ville tatt samme valg, jeg sier bare at for fem mill er det veldig sansynlig fordi det er mye penger for alle å kaste bort og de som ikke har snev av forståelse kan kanskje forsøke tenke seg om en gang eller to for verden er sjelden så sort hvitt som når man sitter bak et tastatur. 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet 11 timer siden #30547 Skrevet 11 timer siden Istapp skrev (1 time siden): Det er på tide å ta grep og gjøre disse såkalte "influ'ene" til persona non grata, de bidrar særdeles lite positivt noen av disse. De er kyniske ovenfor forbrukerne de lever av. Her er det ene og alene hver og en av oss som bør ta grep og ikke de disse et eneste klikk. La disse trådene heller være basert kun på norsk presse om vi nå egentlig trenger info. Da reduseres inntektsklikket til den enkelte influenceren,så kanskje de måtte begynt å bli litt redelige i hvordan å få inntekten sin. Vi må starte med oss selv. Ta ansvar, ikke bli IR eller andre sin inntektskilde! Helt enig! De bidrar ikke med noe positivt… Og de værste av dem alle er faktisk de største… 🙄 1 6
Ellie25 Skrevet 11 timer siden #30548 Skrevet 11 timer siden agent skrev (9 timer siden): En liten tanke🤔 Ettersom Hans Høyet i Dubai har gitt strenge retningslinjer for bosatte influensere. Å hvis hun hadde kansellert villa kjøpet nå,( som det er SÅ trygt i Dubai) at hun kunne få problemer med arbeid der nede. At de kunne nekte henne å jobbe som influenser. Kanskje hun må oppgi grunn og selger rapporterer til de rette instanser. 🤔🤔 For 4.3 mill er ikke mye for IR med tanke på den situasjonen som er i Midtøsten nå. Det hadde hun lett tjent inn med noen heftige click bait 🤔🤔 Her er du nok ikke på noe. Merket meg også skiftet i tonen da hun landet i Dubai, mye fokus på hvor deilig og fantastisk det var å være hjemme og at alt føltes så trygt ut. 1 2 5
Tuppenoglillemor12 Skrevet 11 timer siden #30549 Skrevet 11 timer siden Ellie25 skrev (12 minutter siden): Her er du nok ikke på noe. Merket meg også skiftet i tonen da hun landet i Dubai, mye fokus på hvor deilig og fantastisk det var å være hjemme og at alt føltes så trygt ut. 💯 1 1 2
Hermines Skrevet 11 timer siden #30550 Skrevet 11 timer siden Carrot skrev (15 timer siden): Så hvis jeg sier at jeg har fått med meg at de som bor i Dubai også opplever dagene som ganske trygge, dreper det ditt argument da siden de faktisk ER der og vi sitter her og synser? Så kan jeg jo legge til at i følge goolge er veiavstanden er 2484 km mellom iran og Dubai, mellom Norge og Ukraina er det 2266 kilometer.. I Dubai kan man få fengselsstraff, bøter og deportasjon i Dubai (og resten av De forente arabiske emirater) for å uttale seg negativt om landet, styresmaktene, kulturen eller enkeltpersoner på sosiale medier, så det man ser er kanskje ikke helt sannheten? 1 7
Tuppenoglillemor12 Skrevet 10 timer siden #30551 Skrevet 10 timer siden (endret) Hermines skrev (22 minutter siden): I Dubai kan man få fengselsstraff, bøter og deportasjon i Dubai (og resten av De forente arabiske emirater) for å uttale seg negativt om landet, styresmaktene, kulturen eller enkeltpersoner på sosiale medier, så det man ser er kanskje ikke helt sannheten? Helt riktig! Og dette har jeg tenkt lenge.. Hvordan Isabel glorifiserer dette. Ytringsfrihet er det dessverre lite av.. Dette viser hvor langt influensere er villig til å «selge sjela si» for 0 skatt… Når griskheten tar over..🙄💰💰💰 Endret 10 timer siden av Tuppenoglillemor12 3 1 6
Carrot Skrevet 10 timer siden #30552 Skrevet 10 timer siden Hermines skrev (21 minutter siden): I Dubai kan man få fengselsstraff, bøter og deportasjon i Dubai (og resten av De forente arabiske emirater) for å uttale seg negativt om landet, styresmaktene, kulturen eller enkeltpersoner på sosiale medier, så det man ser er kanskje ikke helt sannheten? det har jeg heller ikke diskutert, og loven det vises til gjelder vel i hovedsak influensere med lisens etter hva som skrives men som sagt, det jeg skrev var at de som bor der føler seg trygge ref eiendomsmegleren og flere andre som poster fra emiratene i disse dager.
Hermines Skrevet 10 timer siden #30553 Skrevet 10 timer siden Carrot skrev (2 minutter siden): det har jeg heller ikke diskutert, og loven det vises til gjelder vel i hovedsak influensere med lisens etter hva som skrives men som sagt, det jeg skrev var at de som bor der føler seg trygge ref eiendomsmegleren og flere andre som poster fra emiratene i disse dager. Ja, de kan jo ikke poste noe negativt. Det er jo det som er poenget mitt. legger de ut noe negativt, så risikerer de fengsel. Også fastboende.. 2 10
Margit777 Skrevet 10 timer siden #30554 Skrevet 10 timer siden Hatsumomo skrev (På 23.3.2026 den 7.23): Hun har jo faktisk postet at følgere klager over timing på drop fordi de ikke har fått trygden sin da 🙄 Så på innleggene her at det var rundt 18-19, så nærme nok. Unner ikke henne ei krone i å følger med på hva hun legger ut. Det får de med dårlig råd gjøre. 1 3
Margit777 Skrevet 10 timer siden #30555 Skrevet 10 timer siden Ellie25 skrev (50 minutter siden): Her er du nok ikke på noe. Merket meg også skiftet i tonen da hun landet i Dubai, mye fokus på hvor deilig og fantastisk det var å være hjemme og at alt føltes så trygt ut. Morsomt å fått noe inside informasjon om dette, bruk gjerne dobbel vpn 😉 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 10 timer siden #30556 Skrevet 10 timer siden Carrot skrev (9 minutter siden): det har jeg heller ikke diskutert, og loven det vises til gjelder vel i hovedsak influensere med lisens etter hva som skrives men som sagt, det jeg skrev var at de som bor der føler seg trygge ref eiendomsmegleren og flere andre som poster fra emiratene i disse dager. Du skjønner loven der nede om negativ omtale og dets konsekvenser? Dette gjelder alle innbyggere… 7
Tuppenoglillemor12 Skrevet 10 timer siden #30557 Skrevet 10 timer siden (endret) Ellie25 skrev (57 minutter siden): Her er du nok ikke på noe. Merket meg også skiftet i tonen da hun landet i Dubai, mye fokus på hvor deilig og fantastisk det var å være hjemme og at alt føltes så trygt ut. En annen grunn hun legger veldig trykk på at Dubai er «hjemmet» hennes, og «hennes elskede Dubai» osv osv, er at dette er viktig å si pga det har med reglene ved å kutte alle bånd til Norge og vise 100% at du er helt utflyttet fra Norge til Dubai for å unngå 3 års regelen mtp skatten.. Man må vise at man har kuttet alle bånd med Norge. Derfor er det også viktig for henne å kjøpe dette huset der nede… Endret 10 timer siden av Tuppenoglillemor12 5
Ellie25 Skrevet 10 timer siden #30558 Skrevet 10 timer siden Margit777 skrev (10 minutter siden): Morsomt å fått noe inside informasjon om dette, bruk gjerne dobbel vpn 😉 Hvor ser man det?
Trueout Skrevet 10 timer siden #30559 Skrevet 10 timer siden Jollydolly skrev (8 timer siden): Enda godt hun har life saving eye patches med seg på flyet til Dubai😶🌫️👌 😂👌 Ja om alt annet går til helvette, så har en iallefall eye patches🙏 1 6
Sirah Skrevet 10 timer siden #30560 Skrevet 10 timer siden Ellie25 skrev (1 time siden): Her er du nok ikke på noe. Merket meg også skiftet i tonen da hun landet i Dubai, mye fokus på hvor deilig og fantastisk det var å være hjemme og at alt føltes så trygt ut. La merke til det jeg også. Håper for hennes del at hvert eneste ord er ekte og at hun ikke sier det fordi hun må. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå