Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Carrot skrev (23 minutter siden):

Så hvis jeg sier at jeg har fått med meg at de som bor i Dubai også opplever dagene som ganske trygge, dreper det ditt argument da siden de faktisk ER der og vi sitter her og synser? 

Så kan jeg jo legge til at i følge goolge er veiavstanden er 2484 km mellom iran og Dubai, mellom Norge og Ukraina er det 2266 kilometer.. 

En litt merkelig sammenligning da Ukraina ikke er i krig mot Norge ,såvidt jeg vet da.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Carrot skrev (29 minutter siden):

Så hvis jeg sier at jeg har fått med meg at de som bor i Dubai også opplever dagene som ganske trygge, dreper det ditt argument da siden de faktisk ER der og vi sitter her og synser? 

Så kan jeg jo legge til at i følge goolge er veiavstanden er 2484 km mellom iran og Dubai, mellom Norge og Ukraina er det 2266 kilometer.. 

Værsågod, her har litt å lese deg opp på! Så sjarmerende er jeg mot de kunnskapsløse! Etter krigsutbruddet i Midtøsten (Iran-krigen) som startet 28. februar 2026, har Dubai blitt direkte påvirket av sikkerhetstrusler, rakettangrep og flystans
. 
image.png.b36f1a8b98be37ab73ed7d384aa8d3d3.pngDagbladet +1
Her er hovedpunktene om situasjonen i Dubai i mars 2026:
  • Rakett- og droneangrep: Dubai, og særlig områder nær flyplassen, har blitt utsatt for angrep fra Iran. Luftvernet har blitt aktivert gjentatte ganger for å skyte ned droner og raketter.
  • Flyplass truffet: Den internasjonale flyplassen i Dubai har blitt rammet, og det har vært meldt om brann i en drivstofftank i nærheten, noe som førte til midlertidig stans i flytrafikken.
  • Store flyinnstillinger: Store flyselskaper, inkludert Emirates, har innstilt en stor del av flygningene sine som et sikkerhetstiltak.
  • Folk sitter fast: Mange turister og utenlandske arbeidere, inkludert nordmenn, har blitt sittende fast i byen på grunn av stengt luftrom og kansellerte fly.
  • Frykt og nødvarsler: Innbyggere i Dubai har fått nødvarsler og oppfordringer om å oppsøke bomberom etter kraftige eksplosjoner nattestid.
  • Skader og tap av liv: Det er rapportert om drepte og sårede i De forente arabiske emirater som følge av angrepene. 
    image.png.69b772c6afca58d81535f26a801de31b.pngVG +9
Situasjonen er ustabil, og det anses ikke lenger som et trygt reisemål uten risiko. 
image.png.4b8782887243cc047b6f5fc2411ef857.pngRegjeringen.no

• Flere eksplosjoner i Dubai - Dagbladet
    18. mars 2026 — Angrepet mot Iran. ... Folk i Dubai har hørt lyd av flere kraftige eksplosjoner. Myndighetene sier det dreier seg om et nytt raket...
    image.png.23eb5fac5e363b34cf9b88cdc41f68df.png
    Dagbladet

image.jpeg.84ff96c1efccaa9f8d9541523bf1877b.jpeg

• Dette skjedde i Midtøsten i natt - Panorama nyheter
    16. mars 2026 — Dette skjedde i Midtøsten i natt * Saudi-Arabia har avskåret flere titalls droner siden midnatt, ifølge tall fra forsvarsdeparteme...
    image.png.6cb306b555e7eec9d4e0c895f3178f76.png
    Panorama nyheter

image.jpeg.99abf328021e71916dbd5c09807231d4.jpeg

• Nordmenn i Dubai får nødvarsler – blir bedt om å evakuere - VG
    28. feb. 2026 — * Tips oss. * Kontakt VG. * Informasjon.
    image.png.92fdb4d2447250dd45f83e909deae49b.png
    VG

image.jpeg.40d6889fdeb8fb5ec5c064a185fb72bd.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Carrot skrev (44 minutter siden):

Må nok se på luftlinje og den er ikke så lang mellom Dubai og over sunde der til Iran. Det er ikke veldig langt sjøveien over gulfen der.

Endret av Heike m72
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Carrot skrev (47 minutter siden):

du har tydeligvis ikke fått med deg at Dubai også har vært mål? 🤔 okeeeei….. 

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (23 minutter siden):

du har tydeligvis ikke fått med deg at Dubai også har vært mål? 🤔 okeeeei….. 

USA sine militærbaser mener du vel er mål, ikke UAE eller Dubai i seg selv, USA.. 
Men diskusjonen jeg deltok i gjalt om hun var "dum" som ikke kastet fem mill ut vinduet egentlig.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Trixie99 skrev (1 time siden):

Jeg er enig i dette. Synes det er bra hun reiser for å få alt med villaen og flyttingen unnagjort.

Og at det frarådes reiser til UAE er jo forståelig, men det er vel mest rettet mot norske borgere som tenker å reise på ferie eller andre «unødvendige» grunner ? Nå er jo dette et land hun bor i og nå velger å reise til for å gjøre nødvendige saker.  

Edit: nå virker det jo også som denne 48 timers fristen bare var tomme trusler. 

Må ikke tro på alt som kommer frem i media og i hvertfall ikke når det kommer til krig. Her er det mye taktikk og propaganda ute og går. La oss håpe det går bra med henne. Litt lyst til å si at hun er tøff som gjennomfører dette. Samtidig synes jeg hun er dumdristig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun bestemte seg for å dra fordi Trump har sagt USA har hatt samtaler med Iran, og derfor utsetter han denne fristen på 48 timer. 
Men nå melder nyhetene om at det er oppspinn og disse samtalene har aldri skjedd, så risikoen for nye angrep er jo fortsatt stor nå. 
Spørs om ikke det var mer risikabelt å dra enn hun kanskje har tenkt 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kønn skrev (4 minutter siden):

Må ikke tro på alt som kommer frem i media og i hvertfall ikke når det kommer til krig. Her er det mye taktikk og propaganda ute og går. La oss håpe det går bra med henne. Litt lyst til å si at hun er tøff som gjennomfører dette. Samtidig synes jeg hun er dumdristig. 

Der sa du det! 

Jeg forstår at hun gjerne vil hjem og gjennomføre handelen, få flyttet osv. Null problemer med å forstå det. Samtidig så syntes jeg det er litt dumt av henne med tanke på situasjonen. Så dette syntes jeg var godt sagt. Hun er tøff som gjennomfører, men kanskje dumdristig samtidig.

Håper virkelig det går bra med henne - og alle andre nede i der så klart.

• Liker 3
Skrevet
Othelia08 skrev (2 minutter siden):

Hun bestemte seg for å dra fordi Trump har sagt USA har hatt samtaler med Iran, og derfor utsetter han denne fristen på 48 timer. 
Men nå melder nyhetene om at det er oppspinn og disse samtalene har aldri skjedd, så risikoen for nye angrep er jo fortsatt stor nå. 
Spørs om ikke det var mer risikabelt å dra enn hun kanskje har tenkt 

Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg. Hun har nok ikke fått med seg nyhetene om at det kan være oppspinn. 

• Liker 4
Skrevet
ollie1 skrev (3 timer siden):

Hun har jo ringt alle vennenne i Dubai for å sjekke hvordan det er der😅 Tror ikke det er så mange samtaler nei, kanskje Skybert ?

😂😂😂🎯

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

Ehhhhh…. Du har fått med deg at bomber, droner og raketter er flyvende gjenstander og ikke kjørende objekter. Hva i all verden tenkte du på når du beregnet bilvei? 😅

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Carrot skrev (18 minutter siden):

USA sine militærbaser mener du vel er mål, ikke UAE eller Dubai i seg selv, USA.. 
Men diskusjonen jeg deltok i gjalt om hun var "dum" som ikke kastet fem mill ut vinduet egentlig.. 

Dubai i seg selv er nok ikke et mål, men likevel har både luksushoteller og havnen blitt truffet. UAE har skutt ned missiler og vrakrestene fra disse har truffet blant annet Burj Al Arab. I tillegg ble en mann drept i ørkenen av vrakrester. Hvem vet hva disse missilene hadde truffet om ikke de var skutt ned? For å ikke snakke om skadeomfanget disse kunne forårsaket. Selv om kanskje ikke Dubai er målet i seg selv så har de likevel blitt dratt inn i konflikten og det er realiteten man må forholde seg til. Dessverre.

Når det er sagt så forstår jeg godt at 5 millioner er forferdelig sure penger å kaste ut av vinduet. Det er jo latterlig mye penger! Men er det så mye penger at det er verdt å oppsøke området for?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (5 minutter siden):

Dubai i seg selv er nok ikke et mål, men likevel har både luksushoteller og havnen blitt truffet. UAE har skutt ned missiler og vrakrestene fra disse har truffet blant annet Burj Al Arab. I tillegg ble en mann drept i ørkenen av vrakrester. Hvem vet hva disse missilene hadde truffet om ikke de var skutt ned? For å ikke snakke om skadeomfanget disse kunne forårsaket. Selv om kanskje ikke Dubai er målet i seg selv så har de likevel blitt dratt inn i konflikten og det er realiteten man må forholde seg til. Dessverre.

Når det er sagt så forstår jeg godt at 5 millioner er forferdelig sure penger å kaste ut av vinduet. Det er jo latterlig mye penger! Men er det så mye penger at det er verdt å oppsøke området for?

Det er vel det hun tjener på en drøy måned + så sånn sett er det ikke all verden …

• Nyttig 5
Skrevet
Sirah skrev (4 minutter siden):

Hun satt jo selv og hadde angst i flere dager, droppet barnedåp selvom hun var fadder, kom seg ikke ut døra fordi hun var redd for rosegjøken og pimpen, og nå setter hun sine nære i samme posisjon som hun var i da. Hadde det vært min datter/søster/kjæreste hadde jeg vært kjemperedd. Skjønner ikke at hun risikerer å bli stuck der nede 

• Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Sirah skrev (11 minutter siden):

Men for henne, litt over en månedslønn. 

• Nyttig 3
Skrevet

Flere her hevder at UAE ikke er et mål for Iran men det er det. Pr 20.mars har 8 mennesker mistet livet i UAE, og over 150 er blitt skadet (kilde Dagbladet). Iran går ikke bare etter amerikanske militærbaser, de ønsker også å ramme andre amerikanske mål og infrastruktur som f.eks. gassverk, flyplasser etc. Derfor er også Dubai truet. Luftavstanden mellom Dubai og Iran er på kun 120-150 km, og det sier seg selv at myndighetene i UAE ikke har tatt ned over 500 objekter med sitt luftvern om dette bare var noe som «uheldigvis» var kommet på avveie. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Justlooking skrev (9 minutter siden):

Det er vel det hun tjener på en drøy måned + så sånn sett er det ikke all verden …

Nemlig. For henne ER faktisk ikke 5 millioner en katastrofe å miste. For oss derimot....

Othelia08 skrev (6 minutter siden):

Hun satt jo selv og hadde angst i flere dager, droppet barnedåp selvom hun var fadder, kom seg ikke ut døra fordi hun var redd for rosegjøken og pimpen, og nå setter hun sine nære i samme posisjon som hun var i da. Hadde det vært min datter/søster/kjæreste hadde jeg vært kjemperedd. Skjønner ikke at hun risikerer å bli stuck der nede 

Nei det er det samme jeg tenker. Greit at situasjonen er relativt rolig akkurat nå, men vil den holde seg sånn eller er det stille før stormen? Det vet INGEN! Trump/Israel er en løs kanon og han som styrer skuta i Irak er vel ikke noe bedre. Dette kan enten gå veldig bra (noe jeg så klart virkelig håper), eller det kan gå veldig galt og plutselig sitter hun fast i en krigssone...

Jeg kan ikke fatte og begripe at hun ikke kan ordne de papirene over nett? UAE virker jo som et u-land på alt sånn byråkratisk. Tingene hennes kunne hun fått et firma til å lagre på et lager til det var trygt å reise ned igjen. De mest verdifulle tingene hadde garantert Linda eller Marina hentet for henne. Eller Naboen for den saks skyld?

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Men for henne, litt over en månedslønn. 

Nemlig.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Sirah skrev (24 minutter siden):

Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg. Hun har nok ikke fått med seg nyhetene om at det kan være oppspinn. 

Uffa meg🤦‍♀️

Hun stoler på Trump , så nå føler hun at det er tryggere.🤦‍♀️

Hun kommer til å få tidenes break down 🤦‍♀️ hvis hun ser lys på himmelen og hører lyder.

Får håpe venninen hennes på M eller noen andre er der for henne.

Her må det bli fort inn og fort ut igjen.

• Nyttig 3
Skrevet
Spania33 skrev (1 minutt siden):

Flere her hevder at UAE ikke er et mål for Iran men det er det. Pr 20.mars har 8 mennesker mistet livet i UAE, og over 150 er blitt skadet (kilde Dagbladet). Iran går ikke bare etter amerikanske militærbaser, de ønsker også å ramme andre amerikanske mål og infrastruktur som f.eks. gassverk, flyplasser etc. Derfor er også Dubai truet. Luftavstanden mellom Dubai og Iran er på kun 120-150 km, og det sier seg selv at myndighetene i UAE ikke har tatt ned over 500 objekter med sitt luftvern om dette bare var noe som «uheldigvis» var kommet på avveie. 

Den havnen i Dubai er vel blant annet et mål fordi mange amerikanske båter bruker det som mellomstasjon. I tillegg har vel Dubai mange amerikanske interesser.

Godt poeng det du sier med antall missiler/droner UAE har tatt ned. 3 stk kan komme på avveie, ikke 500. Da er det ikke lenger tilfeldig.

• Liker 1
Skrevet
agent skrev (1 minutt siden):

Uffa meg🤦‍♀️

Hun stoler på Trump , så nå føler hun at det er tryggere.🤦‍♀️

Hun kommer til å få tidenes break down 🤦‍♀️ hvis hun ser lys på himmelen og hører lyder.

Får håpe venninen hennes på M eller noen andre er der for henne.

Her må det bli fort inn og fort ut igjen.

Er nemlig det samme jeg tenker, at det blir tidenes break down om noe skjer. Og denne gangen kan hun ikke bare rømme til Maldivene....

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...