Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aristokrat1 skrev (Akkurat nå):

Hu fremstår som stakkars lille rike pike nå. Hu som har oppholdt seg minimalt i Dubai siden hu flytta dit. Vært på reise konstant etc. Men nå er det full krise. Hu kan dra hvor hu vil. Det ordner seg. Herregud for ei drama queen. Sorry men nå er jeg veldig oppgitt. 

Er pga disse dagene hennes mener jeg… det har med skatt å gjøre. Forstår jo dette med huset hennes og signeringen, men det ordner seg nok. Blir så oppgitt av dette dramatiske vesenet 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke ta søstrene Plastic fantastic i tråden deres? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Aldri hørt om denne saken før, men Roccas er nederlandsk og det sies og ryktes at han driver Mafia virksomhet. Sitter nå stuck i Nederland etter Interpol ble koblet inn..🚩

Hvis han fyren sitter stuck i Nederland er det jo ikke han Isabel er i Paris med.

Den videoen på Facebook kan da umulig identifisere hvem han er. Greit at folk er nysgjerrig, men jeg tror ikke helt at Isabel skulle blandet seg borti en fyr med mafia virksomhet

Skrevet
Endutror skrev (1 minutt siden):

Hvis han fyren sitter stuck i Nederland er det jo ikke han Isabel er i Paris med.

Den videoen på Facebook kan da umulig identifisere hvem han er. Greit at folk er nysgjerrig, men jeg tror ikke helt at Isabel skulle blandet seg borti en fyr med mafia virksomhet

Det var vel snakk om typen til en av Olsson søstrene, ikke Isabel 😊

• Liker 10
Skrevet
RoffeHarry skrev (8 timer siden):

La nå idiotene dra dit. Det som er så fint med naturen. Det jevner seg ut. 
Senest nå for noen timer siden. https://www.nettavisen.no/nyheter/tankskip-truffet-i-angrep-utenfor-emiratene-mindre-skader-ifolge-storbritannia/s/5-95-2935454

Du skal være bra naiv om du stoler og tror på myndighetene der. At de feks åpner flyplassen i Dubai bare et par timer etter at den er bombet av en drone..så skjønner du nivået de ligger på der nede. 
UAE har blitt desperate etter å tvinge på business as usual.
Veldig mange briter flyttet fra Storbritannia til Dubai som skatteflyktninger etter noen skattereformer for noen år siden. Nå flytter de i hopetall tilbake til England igjen. Trygghet vil de ha. 🤣 
Lurer på hvordan det går med multimillardær og ex-nordmann John Fredriksen. Også han meldte flytting fra England til Dubai i fjor. 

Helt enig! Går ikke an å bli mere naiv enn det🙈 men i følge henne er jo alt sååååå fantastisk i Dubai! Der har de stålkontroll på alt i følge henne selv.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (6 timer siden):

😳😳😳 giving baby reindeer..

Jeg orker ikke🤣🤣🤣👌

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Eplemose skrev (3 minutter siden):

Det ble avsporing ang den kriminelle typen til Mathilde ja.. sorry 😇

• Liker 1
Skrevet
Trueout skrev (1 minutt siden):

Jeg orker ikke🤣🤣🤣👌

👀😂😂

• Liker 2
Skrevet

Dette er ganske drøyt, men ikke overraskende! Myndighetene er nok redde hele korthuset skal rakne der nede. Og greit å ha i bakhodet når en hører div influensere snakke om forholdene der nede nå. 

Amnesty er forøvrig ganske klare i sin tale! 

"– De forente arabiske emirater er et av de mest undertrykkende regimene i Gulfen. Og det sier ikke lite. Det er et land som systematisk har kvalt sivilsamfunnet, sier Frank Conde Tangberg i Amnesty International til VG.

Landet ligger også helt i bunnsjiktet hva gjelder ytrings- og mediefrihet.

Freedom House klassifiserer landet som «ikke fritt» med 18 av 100 poeng i 2025, mens Reportere uten grenser beskriver at selv mild kritikk kan føre til fengselsstraff og sterk selvsensur."

At noen vil bo i slike forhold er beyond me, men når luksus og penger går foran alt så godtas vel det meste, så lenge det ikke rammer de selv. 

https://www.vg.no/nyheter/i/2p5144/krig-sa-du

AISelect_20260317_145154_Samsung Internet.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Eplemose skrev (18 minutter siden):

Ahaaa 😂 blir helt forvirret av alle man prater om i denne tråden 

• Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Absolutt ikke, men du kan vel se utfordringen når feil/manglende tegnsetting endrer hele meningen? Det er stor forskjell på å skrive «hun blir svartelistet» med punktum eller spørsmålstegn. Hvis man ønsker ordentlige svar er det smart å gjøre seg forstått. 

Det var bare det, jeg er ferdig med den saken nå. 

Så bra at du er det.

• Liker 4
Skrevet
Lesehest75 skrev (5 minutter siden):

Dette er ganske drøyt, men ikke overraskende! Myndighetene er nok redde hele korthuset skal rakne der nede. Og greit å ha i bakhodet når en hører div influensere snakke om forholdene der nede nå. 

Amnesty er forøvrig ganske klare i sin tale! 

"– De forente arabiske emirater er et av de mest undertrykkende regimene i Gulfen. Og det sier ikke lite. Det er et land som systematisk har kvalt sivilsamfunnet, sier Frank Conde Tangberg i Amnesty International til VG.

Landet ligger også helt i bunnsjiktet hva gjelder ytrings- og mediefrihet.

Freedom House klassifiserer landet som «ikke fritt» med 18 av 100 poeng i 2025, mens Reportere uten grenser beskriver at selv mild kritikk kan føre til fengselsstraff og sterk selvsensur."

At noen vil bo i slike forhold er beyond me, men når luksus og penger går foran alt så godtas vel det meste, så lenge det ikke rammer de selv. 

https://www.vg.no/nyheter/i/2p5144/krig-sa-du

AISelect_20260317_145154_Samsung Internet.jpg

Stemmer det.. Så lenge de håver inn millioner på den gule appen så er alt ok.🙄 Penger går foran alt for disse influenserene. Jeg skjønner jo hva det går i.. 😅💰💰💰

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Eplemose skrev (37 minutter siden):

Dere som er så opptatt av riktig tegnsetting har tydeligvis ikke fordypning i norsk. Både indirekte spørsmål og retoriske spørsmål kan være et spørsmål uten spørsmålstegn, da med punktum. «Jeg lurer på…» er et lærebokeksempel på et indirekte spørsmål. Det er også veldig lett å faktasjekke… 

Det var ikke ikke akkurat den setningen som ble misforstått, selv om den hadde gjort seg bedre sånn som du skriver det, med flere punktum etter seg. 

• Liker 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (53 minutter siden):

Nå må du kutte ut….  🙄 Djizes…. Er ikke HER folk har sagt hestetryne, men på Jodel. Hva er det du insinuerer?

Ehh..jo, det ble skrevet her inne. Mulig noen har skrevet det på Jodel også, men der jeg ikke. 

• Liker 5
Skrevet
Ellenn skrev (19 minutter siden):

Ehh..jo, det ble skrevet her inne. Mulig noen har skrevet det på Jodel også, men der jeg ikke. 

Det er skrevet her inne ja. Jeg har også sett det. I tillegg til en latterlig spøk fra en «mindre begavet» person om at hun hadde passet på forsiden av et hesteblad. Husker ikke 100 % hvem, men å påstå at det ikke skrives så stygge ting her inne er feil. 
valgte å bruke «mindre begavet» da jeg ser at det ble skrevet her inne for kort tid siden, uten at den personen ble «tatt» for å diskutere brukere, så da er det sikker innafor for meg også å bruke 😇😇 

• Liker 3
Skrevet
Aristokrat1 skrev (1 time siden):

Hu fremstår som stakkars lille rike pike nå. Hu som har oppholdt seg minimalt i Dubai siden hu flytta dit. Vært på reise konstant etc. Men nå er det full krise. Hu kan dra hvor hu vil. Det ordner seg. Herregud for ei drama queen. Sorry men nå er jeg veldig oppgitt. 

De fleste skjønner vel at det er stress å ikke ha et sted som er hjemme? Hun pakket for åtte dager, og selv om hun kan, og gjør, kjøpe alt hun trenger så har jeg null problem med å skjønne at det er ugreit å bo i en koffert på ubestemt tid. Mennesker flest trenger å ha en base, og jeg må si at jeg kun kjenner på forakt over så mye skadefro som flommer i denne tråden nå (det er ikke kun myntet på deg, men på alle som gosser seg over at hun kanskje må betale straffeskatt, eller hva det heter. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde jeg vært Isabel så hadde jeg reist kollektivt fra Frankrike og prøvd og reist kollektivt så langt som mulig til Dubai siden luftrommet er stengt for den kollektive delen er jo ikke stengt som for eksempel tog og ferje transport.

Når jeg da hadde kommet frem så hadde jeg pakket med meg verdisakene mine og alt og rett og slett kansellert villakjøpet med tanke på at denne krigen KAN bli langvarig og tapet av de 4 millionene er det ikke så mye en kan få gjordt med. Så ville jeg heller ha flyttet til tilbake til Norge og bodd hos pimpen og så hadde jeg gått igjennom av det jeg hadde av klær og sendt det som jeg ikke bruker til folk som bor i Ukraina som trenger det 🤗

Før hun dro til Norge så skulle hun bare ha dratt til i banken og undersøkt om det gikk ann og signere der og da og visst det hadde gått så hadde det vært en bekymring mindre og tenke på 😉 og da kunne hun ha ordnet med flytting via facetime allerede nå uten og være fysisk til stede 

Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Jeg ser at hun skriver at hun føler seg så hjemme og tilfreds i Dubai. For meg så fremstår alt vi ser upersonlig og uekte. Jeg kan skjønne at det kan være fint å ta en ferietur dit, selv om jeg aldri har vurdert det selv pga styresettet, men å bo et sted man må emigrere fra 3-4 mnd i året pga at det er så varmt at man faktisk ikke holder det ut skjønner jeg ikke. 

Om det er skattefordelene så finnes det vel land med et bedre styresett og klima å velge. Sveits, Monaco, Luxemburg osv, for eksempel. 

Enig med deg. Det er en av de plassene det hadde vært gøy å dra på ferie, bare for å få oppleve sirkuset, men kunne aldri i verden tenkt meg å bosatt meg der. Og da har jeg ikke engang tatt styresettet med i beregningen. Men kort og greit at det er ubeboelig der i mange måneder pga varmen 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (5 timer siden):

Når setninger skrives med punktum og ikke spørsmålstegn, så fremstår det som påstander. Derfor spør jeg. 

Uttrykket “lure på” er ikke et spørreord, men et verb. Det betyr at man tenker på noe man ikke vet svaret på, eller at man er nysgjerrig/usikker. Ellers må du bare forsette å lete etter noe å kverulere over. 

• Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...