Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tror alle har vært forskjellige gjøker, slik hun har fortalt, og at Jack er den siste etter jul. Han naboen som hun kaldte han, husker jeg hun satt seg ned på golvet en dag og gråt så mye og Shehed holdt rundt henne prøvde å trøste, for Isabel sa at hun tørr ikke å la naboen slippe inn siden breakupet med voldemort, og at en annen riking hun hadde datet(mest sannsynlig James) hadde sagt at rike menn ikke ønsker å gifte seg med en kvinne som har hatt ett turbulent oppvekst, og nevnte andre ting også. Så hun syns dette var så vondt(som jeg forstår). 

Om dette er faktisk Jack så ja er jeg også spent på åssen hun skal forklare seg. Men hvis jeg skal dømme etter de her postene de la ut når Isabel slo opp med han, og vi kjenner Isabel såpass, med alt hun har gjort og selv fortalt om sine tanker og psyke, så er det ikke rart Jack også har fått nok til slutt. 

IMG_7740.png

IMG_7741.png

IMG_7742.png

Endret av Maia92
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellenn skrev (2 timer siden):

Faren har vel ikke meldt flytting, og skatter vel fortsatt til Norge?

Faren er ufør og benytter enhver anledning til å dra til Irak, landet han opprinnelig flyktet fra, men s han beholder en stor kommunal leilighet i Oslo. (Som det er kamp om beinet for barnefamilier å få) Leiligheten står tom mesteparten av året. 

Faren oppholder seg kun i Norge den tiden han må for å beholde trygden sin. 

I tillegg er han og Isabels mor "skilt" med alle fordelene det innebærer for trygden og bolig anskaffelse, mens de lever sammen mesteparten av året utenlands. 

Utnytter vårt velferdssystem ? Et rungende ja fra min side. 

Den skatten han betaler fra trygden sin, får han og fortsetter å få tilbake igjen og igjen og igjen...

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet
spirå12 skrev (43 minutter siden):

Faren er ufør og benytter enhver anledning til å dra til Irak, landet han opprinnelig flyktet fra, men s han beholder en stor kommunal leilighet i Oslo. (Som det er kamp om beinet for barnefamilier å få) Leiligheten står tom mesteparten av året. 

I tillegg er han og Isabels mor "skilt" med alle fordelene det innebærer for trygden og bolig anskaffelse, mens de lever sammen mesteparten av året utenlands. 

Den skatten han betaler fra trygden sin, får han og fortsetter å få tilbake igjen og igjen og igjen...

Veldig bra skrevet! Og det er akkurat dette jeg også mener. Det er skammelig ! At ikke folk ser det er for meg uforståelig..  Dette er full utnyttelse av samfunnet! Forferdelige mennesker!

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg hiver meg også på «teori-båten» her! Jeg tror naboen var ekte og at de holdt på i begynnelsen, men at de har havna helt i friendszonen etter hvert. Etter Maldivene-gjøken har hun gjenopptatt kontakten med Jack, mens hun har fortsatt og pratet om naboen som om det var en greie enda. På nyttårsaften var Jack ikke tilstede ( eller var han?). Uansett, så var naboen der- som en venn. Han ble «outa» av Pierre på snap og dette ble det problemer av. Jack ble sur - enten 1: fordi han da fikk vite at naboen hadde vært der, eller fordi at 2: det ble endring i planer og de nå ble kanskje nødt til å offentliggjøre forholdet . Derav tårer og depping etter nyttår. 
Slik oppsto rose-gjøken  og forholdet blomstret bokstavelig talt. Så kom krigen og snipp snapp snute, her slutter hvertfall min fortelling. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Sirah skrev (6 timer siden):

Nei jeg fatter det ikke jeg heller... 

Ny konspirasjonsteori (som helt sikkert ikke stemmer 😅😞

Det er Jack som har vært Naboen hele tiden! Det er derfor hun har vært så redd for hjertet sitt og for å slippe han inn (igjen). Og derfor hun har holdt han så himla hemmelig. 

Hvem pokker er det som får fullstendig mental breakdown fordi "en god venn" ikke reiser til Maldivene med deg på bursdagen din lissom? Det er Jack som har holdt igjen i sin ende. 

Nå har de endelig bestemt seg for å gå all inn.

Ja, jeg kjeder meg 😇

You got it ✔️😉Det har vært min overbevisning hele tiden :)

• Nyttig 3
Skrevet
Sirah skrev (4 timer siden):

Det er skikkelig rasistisk og stygt her jeg bor også, så det er veldig mye mulig! Det er en av de tingene man lissom bare ikke sier om folk - med mindre de er skikkelig råtne mennesker. Og da snakker vi litt mer råtne enn å misbruke norske velferdsordninger og komme med sleivete utsagn på snap.

Her sier vi det til alt fra tyvpakk, folk som vandaliserer, ja stort sett om folke som gjør noe som for de fleste ikke føles moralsk riktig osv. Så ikke et rasistisk skjellsord her, men et ord man bruker for å beskrive kyniske mennesker ( vet ikke om det er rette ordet jeg , men sånn ca🙈)

Jeg har aldri brukt ordet pakk om Isabel eller familien, men jeg antar at de da nok har siktet til den kynisk og manipulerende delen i forhold til følgere osv. Dette med å spille på Shiroq når det trengs å løftes opp igjen, det farlige båndet hun later som om følgerne er... bestevenner osv.

For de som hun melker for alt det er verdt er også disse "slemme" som hun påstår stalker henne osv, det er nettopp hennes bestevenner. Hun er kynisk fordi hun bryr seg nada om et eller to mennesker virkelig tar dette bestevenn greiene på blodig alvor å derfor oppsøker henne.

Nei da er det jo selvsagt ikke endel av jentegjengen, da er det Haters.

Å hvis det er vinklingen enkelte bruker med ordet pakk her inne, så må jeg innrømme at jeg kunne sagt noe i duren "det er så typisk sånt kynisk pakk som influencere er". Fordi jeg synes kyniske mennesker som spiller på andre mennesker rett og slett er lavmål og pakk, influensere eller ikke ;)

• Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Tenkeselv skrev (16 minutter siden):

Her sier vi det til alt fra tyvpakk, folk som vandaliserer, ja stort sett om folke som gjør noe som for de fleste ikke føles moralsk riktig osv. Så ikke et rasistisk skjellsord her, men et ord man bruker for å beskrive kyniske mennesker ( vet ikke om det er rette ordet jeg , men sånn ca🙈)

Jeg har aldri brukt ordet pakk om Isabel eller familien, men jeg antar at de da nok har siktet til den kynisk og manipulerende delen i forhold til følgere osv. Dette med å spille på Shiroq når det trengs å løftes opp igjen, det farlige båndet hun later som om følgerne er... bestevenner osv.

For de som hun melker for alt det er verdt er også disse "slemme" som hun påstår stalker henne osv, det er nettopp hennes bestevenner. Hun er kynisk fordi hun bryr seg nada om et eller to mennesker virkelig tar dette bestevenn greiene på blodig alvor å derfor oppsøker henne.

Å hvis det er vinklingen enkelte bruker med ordet pakk her inne, så må jeg innrømme at jeg kunne sagt noe i duren "det er så typisk sånt kynisk pakk som influencere er". Fordi jeg synes kyniske mennesker som spiller på andre mennesker rett og slett er lavmål og pakk, influensere eller ikke ;)

Jeg har sagt «Pakk» om de som nevnt over her.. og jeg står inne for det. I mine øyne er Pakk slik som beskrevet over her. Jeg sa jo ikke «Pakkis»..🙄

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Sveits35 skrev (4 timer siden):

Det stemmer nok. Du ser ikke at de utnytter velferdsstaten vår til fulle. Du synes det er helt greit at når de nå kan yte noe tilbake i form av skatt, så meldes det flytting til et skatteparadis? Du synes det er innafor å prate skitt om  Norge, helsevesenet vårt, skattemodellen vår, politikerne våre osv osv, ja rett og slett spytte på oss fra Dubai, og så kravle tilbake med stor dramatikk på Snap når Dubai plutselig blir utrygt? For to år siden så satt jeg i «krigen» med deg, hallepalle, Bendie m.fl. og forsvarte Isabel og familien med nebb og klør. Men de må endre seg mye for å få godviljen min tilbake igjen. Takket være Rami.

Rami snakker dritt om velferdssystemet, og derfor misliker du hele familien? Hvorfor skal resten av familien stå til ansvar for alt han sier. Broren min var narkoman, og jeg hadde venninner som ikke fikk være sammen med meg på grunn av det. Jeg hadde vel like lite ansvar for det, som IR har for det broren hennes mener. 

spirå12 skrev (2 timer siden):

Han er vel pensjonist og ikke ufør? Vet du hva han gjorde før han ble pensjonist?

Og har du like  nedlatende syn på alle som mottar stønader; at den skatten de betaler fortsetter de og få tilbake igjen og igjen. Og igjen?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tenkeselv skrev (19 minutter siden):

🎯 veldig godt forklart. Nettopp slik brukes det her😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tenkeselv skrev (35 minutter siden):

Takk for oppklaring. Da vet vi at det har forskjell i betydning alt etter hvor man bor. 

• Hjerte 1
Skrevet
Maia92 skrev (3 timer siden):

Jeg tror alle har vært forskjellige gjøker, slik hun har fortalt, og at Jack er den siste etter jul. Han naboen som hun kaldte han, husker jeg hun satt seg ned på golvet en dag og gråt så mye og Shehed holdt rundt henne prøvde å trøste, for Isabel sa at hun tørr ikke å la naboen slippe inn siden breakupet med voldemort, og at en annen riking hun hadde datet(mest sannsynlig James) hadde sagt at rike menn ikke ønsker å gifte seg med en kvinne som har hatt ett turbulent oppvekst, og nevnte andre ting også. Så hun syns dette var så vondt(som jeg forstår). 

Om dette er faktisk Jack så ja er jeg også spent på åssen hun skal forklare seg. Men hvis jeg skal dømme etter de her postene de la ut når Isabel slo opp med han, og vi kjenner Isabel såpass, med alt hun har gjort og selv fortalt om sine tanker og psyke, så er det ikke rart Jack også har fått nok til slutt. 

IMG_7740.png

IMG_7741.png

IMG_7742.png

Ser virkelig disse to på seg selv som voksne oppegående mennesker? 

Legge ut et brudd fullt av forakt og nærmest hat mot hverandre, i full offentlighet?

Er noe av det mest barnslige ever.

Og hvordan er det mulig at de per idag ikke kan få nok av hverandre, hvis ikke denne lovestoryen har pågått over lengre tid?

Isabel kan overhodet ikke ha forandret seg over natten, for ALT skulle jo foregå på hennes premisser!

Skal bli meget interessant å se hvordan hun skal ro seg ut av dette.

• Liker 8
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Da er det oppklart 👍 Veit bare at det er ikke meg som har skrevet det, har ikke lest lest det heller.👀

Det var flere brukere her i tråden som skrev det etter å ha lest det på jodel. Moderatorene ryddet det heldigvis kjapt.

Tenkeselv skrev (42 minutter siden):

Der ser du hvor forskjellig mening et ord kan ha alt ettersom hvor man bor :) Takk for oppklaring på din versjon av ordet. 

Og faren er pensjonist. Han er jo rundt 70 år.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ellenn skrev (34 minutter siden):

Rami snakker dritt om velferdssystemet, og derfor misliker du hele familien? Hvorfor skal resten av familien stå til ansvar for alt han sier. Broren min var narkoman, og jeg hadde venninner som ikke fikk være sammen med meg på grunn av det. Jeg hadde vel like lite ansvar for det, som IR har for det broren hennes mener. 

Han er vel pensjonist og ikke ufør? Vet du hva han gjorde før han ble pensjonist?

Og har du like  nedlatende syn på alle som mottar stønader; at den skatten de betaler fortsetter de og få tilbake igjen og igjen. Og igjen?

Det er et sammensatt bilde. Rami fikk opp øynene mine. Heldigvis. Spart inn masser av tid etter det 😀
Hvorfor skriver du at jeg misliker hele familien. Det handler ikke om å mislike familien, men handlingene deres. 

Endret av Sveits35
Legger til tekst
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
smiiiley skrev (3 timer siden):

Nå skal jeg prøve å spørre på en fin måte uten å angripe deg som bruker 😂😉 

Jeg syns ikke det er ok å pålegge noen verdier ut i fra hva man selv tror. Jobbet ikke Sidra både på flyplassen og som servitør? Trodde også Rami jobbet på flyplassen en stund? 

Både Shehed, Rami og Sidra har hatt jobber. Men så har de hatt en søster som har influencet dem til å heller leve av den gule appen og flytte til Dubai (utenom Shehed) Hadde det ikke vært for Isabel hadde vel disse bidratt til samfunnet på en "normal" måte. Isabel er jo kjempestolt over hva hun har fått de til å gjøre, det har hun aldri lagt skjul på. Nå har vel forresten Sidra en for så vidt vanlig jobb også da, glemte det. 

• Liker 1
Skrevet
Natu skrev (9 minutter siden):

Både Shehed, Rami og Sidra har hatt jobber. Men så har de hatt en søster som har influencet dem til å heller leve av den gule appen og flytte til Dubai (utenom Shehed) Hadde det ikke vært for Isabel hadde vel disse bidratt til samfunnet på en "normal" måte. Isabel er jo kjempestolt over hva hun har fått de til å gjøre, det har hun aldri lagt skjul på. Nå har vel forresten Sidra en for så vidt vanlig jobb også da, glemte det. 

Hva jobber Shehed med?🤔

• Liker 2
Skrevet
Sveits35 skrev (10 timer siden):

Har et rimelig ferskt eksempel fra unge Rami, som faktisk var den som åpnet øynene mine da han hadde en syk rant i fjor om den elendige norske velferdsstaten. Faren deres gikk på en dør i høst og brakk nesen. Huff og huff så dyrt dette var å fikse i Dubai. Rami sa uten skam at de skulle til Norge å fikse nesen til faren, for her er det gratis. 

Hadde han hatt reiseforsikring hadde han jo fått fikset den på stedet om det var noe å gjøre med den der og da? Men reiseforsikring driver vel ikke disse med? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Neket skrev (20 minutter siden):

Hadde han hatt reiseforsikring hadde han jo fått fikset den på stedet om det var noe å gjøre med den der og da? Men reiseforsikring driver vel ikke disse med? 

Reiseforsikring vet de ikke hva er…. 🙄 Husker du Rami også som dro på ferie i flere uker uten reiseforsikring..? Han fikk mange kommenterer på dette! De er litt «low life» om jeg får si det… 👀

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Sveits35 skrev (11 timer siden):

Har et rimelig ferskt eksempel fra unge Rami, som faktisk var den som åpnet øynene mine da han hadde en syk rant i fjor om den elendige norske velferdsstaten. Faren deres gikk på en dør i høst og brakk nesen. Huff og huff så dyrt dette var å fikse i Dubai. Rami sa uten skam at de skulle til Norge å fikse nesen til faren, for her er det gratis. 

De fleste av oss hadde vel reist hjem og fikset ting gratis heller enn å betale i dyre dommer? Hvorfor setter du en annen standard til denne familien? Far er vel norsk statsborger. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellenn skrev (2 timer siden):

Såvidt meg bekjent har han ikke jobbet en dag i Norge. 

Han har i stort mon bidratt til massivt forbruk av velferdsstatens midler ved at barna hans har fått barnehage, skole, fosterhjem osv osv. Jeg antar kona også har nytt godt av norsk helsevesen og krisehjem mm. Jeg unner absolutt alle i Norge alt dette, men jeg forventer at vi alle gir tilbake til velferdsstaten i den grad vi kan. Ikke bosetter seg mesteparten av året i landet du flyktet fra, med trygda godt plassert i lommeboka. 

Det finnes uendelig mange måter å bidra til velferdsstaten på uten å kunne betale skatt. En av de viktigeste tingene er å bidra til integrering i sitt nye hjemland. Og absolutt ikke å tviholde på to store kommunale leiligheter i et krise-boligmarked i Oslo.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...